PDA

View Full Version : Rallycross Valkenswaard en Arendonk


Mario
14-08-2002, 08:39
Hallo jongens en meisjes,

Sorry voor m'n afwezigheid vorig weekend, maar zaterdag andere verplichtingen en zondag verbouwingen aan het huis...

Maar ik zag dat er komend weekend in Valkenswaard weer EK is en het weekend daarachter in Arendonk regionaal kampioenschap (is dat niet het weekend van de Deutschland-rally ?). Ik zou toch graag minstens 1 van de 2 meepikken.

Gaat er nog iemand naar 1 van beide, kan ik eventueel meerijden naar Valkenswaard (hint Johan), waar ligt Valkenswaard eigenlijk, hoe laat begint het enz. Alle praktische info is welkom en ik beloof m'n best te doen er te zijn, want het begint toch wat te jeuken, al zolang niemand meer gezien van De Paddock.

Mario
14-08-2002, 09:01
Valkenswaard heb ik intussen al gesitueerd op de kaart. Dat ligt zelfs dichter voor mij als Maasmechelen.

Indien het Arendonk wordt, neem ik denk ik Arthur ook maar eens mee. Ge kunt er niet vlug genoeg bij zijn. Dat manneke moet ook wat cultuur opdoen, nietwaar ?

Bart
14-08-2002, 09:51
Mario, heb u een mail gestuurd.

Mario
19-08-2002, 08:13
Nu even in het juiste draadje (m'n hersenpan was zeker gekookt gisteren en had dringend behoefte aan verfrissende douche, vandaar de vergissing).

Veel spectaculaire zaken gezien :

- heel wat piloten reden wel eens met een of meerdere wielen door het zand (hebben enkele stofwolken meegepikt),
- enkele inhaalmanoeuvres,
- mensen die achterstevoren gingen, anderen recht de zandbak in,
- onsportief gedrag van een deelnemer die in de A-finale van divisie 2a eenvoudigweg een concurrent die naast hem reed in de betonmuur duwde, waarop deze laatste midden op de weg verhakkeld tot stilstand kwam, net bij het uitkomen van een bocht. Dit had tot gevolg dat (wegens een misverstand met de baancommissarissen ?) de onbedreigde raceleider er in de laatste of op een na laatste ronde op knalde en ook in het decor belandde,
- mooie races (winnaar in 2a was een Tsjech, die het misschien zelf niet besefte, zie bovenstaand verhaaltje; winnaar in divisie 2 was Vlassak, met Scheveneels die het al van bij de start verknalde; winnaar in divisie 1 was Jean-Luc Pailler, voor Hanssen en Hunsbedt, waarbij die laatste van geluk mocht spreken dat de race herstart werd čn dat hij mocht meedoen aan de 2de race na een schuiver van 180° waarbij hij waarschijnlijk opzettelijk de wagen gewoon op de baan liet staan (hij mocht het gaan uitleggen, evenals de piloten die in de 2a-finale betrokken waren bij dat ene incident),
- en ook de huldigingen van de piloten, waar je gewoon op luttele meters van het podium staat en als het ware met de piloten kunt spreken.

Heel gemoedelijke sfeer ook, zoals elke keer als ik naar rallycross-, of eigenlijk autosportevenementen in het algemeen, ben gegaan.