PDA

View Full Version : Racing Festival 2002


Mark
15-07-2002, 23:02
bij deze de timing........hoop alleen dat er wat meer sportscars tegen die tijd meedoen.............


Mediagroup Van Dyck - Belcar
Timing Racing Festival Spa- 20/21/22/09/2002
FRIDAY

09.00/10.00 Test F3
10.20/11.05 FREE BELCAR
11.25/11.55 QUALIFYING 1 F. Ford Benelux
12.15/12.45 QUALIFYING Toyota Yaris Cup
13.05/13.35 QUALIFYING 1 Renault Sport Clio Elf Cup B
13.55/14.40 QUALIFYING 1 CASTROL BELCAR
15.00/15.30 QUALIFYING 1 Elf F3 Masters
15.50/16.20 QUALIFYING 2 F.Ford Benelux
16.45 Race 1 Toyota Yaris Cup 1 - 30 Minutes

SATURDAY

09.00/10.15 FREE PRACTICE FIA World Sport Cars Championship
10.35/11.20 QUALIFYING 2 CASTROL BELCAR
11.45/13.00 FREE PRACTICE FIA World Sports Cars Championship
13.20/13.50 QUALIFYING 2 ELF F3 MASTERS
14.15 RACE 2 Formula Ford Benelux 1 10 LAPS
15.30/16.00 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR2
16.05/16.35 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR1
16.55/17.25 QUALIFYING 2 Renault Sport Clio Elf Cup B
17.50 RACE 3 Elf F3 Masters 1 14 LAPS
18.40 RACE 4 Toyota Yaris Cup 2 - 30 Minutes

SUNDAY

09.00/09.20 WARM UP FIA World Sports Cars Championship
09.45 RACE 5 Renault Sport Clio Elf Cup Belgium 10 laps
10.45 RACE 6 CASTROL BELCAR 125'
14.00 RACE 7 FIA World Sports Cars Championship 2H30
17.00 RACE 8 ELF F3 MASTERS 2 14 laps


het staat al op belcar.com......vlug he :D
http://www.sportplanet.be/belcar/nl/belcar/timingracingspa.html

Werner333
15-07-2002, 23:06
Ik hoop met je mee.

Jan
16-07-2002, 08:57
Dat is dan al een hele hoop :D

jan

Mark
07-08-2002, 23:08
http://www.sportscarchampionship.com/cgi-bin/news.cgi?ID=329

On a positive note, there are still many teams preparing cars for the Championship and there is now more time for their preparation to be completed, thus promising increased grids at the last four races.

Maarten
08-08-2002, 10:57
dat zal waarschijnlijk het eerste Belcar festival zijn dat ik in mijn leven ga meemaken! straf hé, de 24u van zolder ga ik waarschijnlijk niet halen, door tweede zit, dus wordt het het derde weekend van september, ik heb dan nog niets te doen. eindelijk, na de carglass cup nooit meer naar de opvolger Belcar gaan kijken. schandalig is het. bij deze maak ik het goed!

joost
14-08-2002, 12:09
Hopelijk mogen er in tegenstelling tot de Sportscars in Dijon wel toeschouwers binnen, :-), en vinden ze nogwat SR1's. Trouwens met het nieuwe FIA-GT reglement in 2004 zijn die wagens toch compleet afgeschreven.

Mark
14-08-2002, 13:30
[QUOTE]Originally posted by joost
[B]Hopelijk mogen er in tegenstelling tot de Sportscars in Dijon wel toeschouwers binnen, :-)QUOTE]

Op Spa kom je altijd binnen :D :D . De makkelijkste plaats voor een sneaker..........alsof de poort wagenwijd openstaat :D :D

Bart.Vandecavey
14-08-2002, 14:05
Originally posted by Marshal
[QUOTE]Originally posted by joost
[B]Hopelijk mogen er in tegenstelling tot de Sportscars in Dijon wel toeschouwers binnen, :-)QUOTE]

Op Spa kom je altijd binnen :D :D . De makkelijkste plaats voor een sneaker..........alsof de poort wagenwijd openstaat :D :D
Marshal je kan het toch echt niet wegsteken dat je een Nederlander bent hé... :p

ckj
14-08-2002, 18:12
Hoi allemaal,

Dit is weer zo'n evenement waar wij "Paddockers" en natuurlijk ook de niet "Paddockers" elkaar kunnen ontmoeten.

Later meer.




1988 : een pagina in de geschiedenis van de automobielsport werd omgedraaid te Spa-Francorchamps waar voor de laatste maal de Le Mans monsters brullend aanwezig waren om zich dan voor een lange periode in stilte te verhullen. Maar de afwezigheid van de mooiste auto’s op het mooiste circuit ter wereld kunnen we niet langer aanvaarden ! Zeker niet !

2002 : Als algemene repetitie en dit voor de heropstanding van de fabelachtige
“1000 Km van Spa”, zullen tuidens het Racing Festival 2002 op (20-21-22 September) de koninginnen van de uithoudingswedstrijden hun heropwachting maken op het circuit van Spa-Francorchamps, waaronder bij de piloten de veelbetekenende namen als (Pescarolo, Lammers, Baldi en bij de merken MG, Lola, Courage, Riley & Scott). Met deze legendarische namen willen we graag de historiek verder zetten, daar waar we hem 14 jaar geleden hebben achtergelaten. Ook andere grote piloten zoals (Bourdais, Caffi, Baretta,…) of constructeurs zoals (Panoz, Oreca, Dome,…) willen graag tot de legende toetreden. Met al deze grote namen samen te Spa-Francorchamps garanderen wij u een explosieve autosportcocktail met de nodige spanning waar we allen van houden, strategie zowel op de baan als in de pit, kortom het word zeker een groot spektakel.

En toch is dit « slechts » een extraatje op een toch al zeer aantrekkelijk weekend waar we één na één de onstuimigen van de Formule Ford Benelux, van de Toyota Yaris Cup en van de Belgische Clio Cup zullen aan het werk zien en zij zullen ongetwijfeld onze hartslag en bloeddruk niet ongemoeid laten, daar kan je van op aan ! Omdat het weekend helemaal geslaagd zou zijn kunnen we tenslotte genieten van de evoluties bij de Chrysler Viper, Porsche GT3, Vertigo en vele andere… tijdens de alsmaar meer aan populariteit winnende “Belcar” uithoudingsrace op het ardeense tracé.

Kortom, op 22 September zullen er een aantal zijn die zullen kunnen zeggen “ ik was er” en voor de afwezigen die dan zullen staan te nagelbijten “pech”. Maak nu dus maar uw keuze !

RAC Spa (http://www.race-rally.be/2002/racingfestival2002/)

CKJ Distrispeed

ckj
14-08-2002, 18:15
De timing is nog niet helemaal klaar heb ik van RAC Spa begrepen,
in grote lijnen klopt het wel, maar er zullen misschien nog een paar dingen veranderen.

CKJ Distrispeed

Raceboy
03-09-2002, 12:28
De terugkeer van de prototypes

Ze doken al heel eventjes op, discreet in het kader van historische races, maar op 20, 21 en 22 september zijn ze in volle glorie terug in Francorchamps : de prototypes.

Op het programma van het Racing Festival, de laatste grote afspraak van het seizoen in Francorchamps, staat immers ook de 6de manche van het FIA Sportscars Championship. Volgens niet weinigen de mooiste wagens op deze aardbol. Na de GT's en de Toerismewagens in de 24 Uren, de Formule 1 tijdens de Grand Prix krijgt het mooiste circuit ter wereld het bezoek van de prototypes. Met in de hoogste categorie, SR1, een tiental wagens dat in juni nog deelnam aan de befaamde 24 Uren van Le Mans. Te beginnen bij de razendsnelle Dome S101 Judd van Racing for Holland, de leiders in het FIA-kampioenschap, met ex-F1-rijder Jan Lammers en onze halve landgenoot Val Hillebrand.
De tegenstand komt van de andere Dome van Bepe Gabianni, maar ook van een peloton Rileys&Scott aangedreven door de luidruchtige Chevrolet en Judd-motoren (met het beruchte Italiaanse duo Baldi-Sospiri), van een Panoz, enkele Lola's (onder andere die van Konrad) en, normaliter, twee Courages C60 van het team van Henry Pescarolo met Bourdais, Lagorce en consoorten.
De ene met een Peugeot-motor, de andere aangedreven door een Judd.
In SR2, lichtere prototypes maar ook met een beperkt vermogen, kijken we uit naar de sterke prestaties van de Lucchini-Alfa Romeo's, Debora-BMW's, Lola-Nissans en Pilbeam-Peugeots.

Het is nog wat vroeg om U een definitieve deelnemerslijst te kunnen geven, die krijgt U te gepasten tijde toegestuurd, maar we kunnen U wel al zeggen dat de contacten werden gelegd om ervoor te zorgen dat in het peloton dat een twintigtal auto's sterk zou moeten zijn ook een aantal Belgische rijders zitten.
« Ik heb altijd met open mond naar de proto's gekeken », aldus organisator Pierre Delettre. « Ik vind het schitterende auto's, veel mooier dan de toerismewagens en de éénzitters. Toen de Engelsen me lieten weten dat ze dit jaar niet op het Racing Festival zouden zijn (in 2003 zou de Britse F3 er wel weer moeten bij zijn) heb ik meteen gebeld naar John Mangoletsi om zijn kampioenschap naar Francorchamps te halen. Het idee is simpel. In 2003 wil ik de 1000 km van Spa doen verrijzen. Een wedstrijd die mijn familie nauw aan het hart ligt en die in 1988 ophield te bestaan. In 2003 moet de race tellen voor het FIA Sportscars kampioenschap. Ook al is mijn uiteindelijke doel er een zelfstandig evenement van te maken voor deelnemers van Le Mans, ALMS of nog elders. De editie 2002, met een race van 2u30, is dus niet meer dan de aanzet voor grootsere projecten. »

En als Delettre zijn schouders ergens onder zet, kan je er vanop aan dat het zal lukken. Ook al moesten de proto's afrekenen met het vertrek van enkele merken naar de Formule 1.

Is het menu van het Racing Festival iets minder copieus dan dat van de Spa Euro Races, er worden toch nog altijd zeven races geserveerd. Drie op zaterdag, met twee manches van de duurbevochten Toyota Yaris Cup en één wedstrijd van de Formule Ford Benelux. En vier op zondag. De warm-up van de FIA Sportscars zal worden gevolgd door de voorlaatste manche van de Belgische Renault Clio Cup en van de Belcar, met de verzekerde deelname van minstens drie Chryslers Vipers om het op te nemen tegen een meute Porsches en BMW.
Na het hoofdmenu met de proto's die een gemiddelde van meer dan 200 km per uur draaien op Francorchamps, is er nog het dessert met de internationale Formule Renault 2000.
Voor elk wat wils dus. Promotiecups, toerisme, GT, proto's en éénzitters. En dat voor 14 euro. Een ticket voor de paddock kost 16 euro. Daar koop je tijdens de Grand Prix niet eens een pakje friet met een curryworst en een pintje voor.

bron: www.race-rally.be



allen daarheen dus. een tiental SR1's klinkt niet slecht.

Jan
03-09-2002, 13:54
Wel jammer dat de knapsten op het appel blijken te ontbreken.
Lijkt me toch beter te wachten tot ze echt opnieuw van start gaan met de 1000 km van Spa.

jan

Mario
03-09-2002, 13:54
Wie gaat er allemaal naartoe ? Waar wordt er afgesproken ? Zijn sommige van die races alleen maar défilees of racet men echt (ik denk dan vooral aan die prototypes) ?

Maarten
03-09-2002, 13:58
ik denk er wel naartoe te gaan
maar kan er iemand eens een fotootje posten van zo een Fia World Sports Cars Championship-wagen, want ik kan mij daar niet direct iets bij voorstellen
shame on me!

Bart.Vandecavey
03-09-2002, 14:01
Rijden die Ferrari 333 nog mee in dat kampioenschap? (Werner)

Jan
03-09-2002, 15:35
Volgens mij rijdt er zelfs een Ferrari 333 met een Judd motor tussen (heiligschennis :) )

jan

joost
03-09-2002, 15:37
neen, die Ferrari is al lang verdwenen, de 333 SP spelen niet meer mee in dat kampioenschap, net zoals in Grand Am en ALMS is de laatste vorig jaar verdwenen.

Werner333
03-09-2002, 17:43
Inderdaad. Vorig jaar nog werd de 333SP kampioen maar de wagen was toen al op zijn laatste benen.
Wie wil kijken wie er in dit kampioenschap rijdt raadpleegt best even de volgende website: http://www.sportsracing-world-cup.com/
Bij "races" vind je foto's genoeg van de deelnemers.
Ik ga zeker en vast.

joost
03-09-2002, 17:44
Of je gaat naar de www.dailysportscar.com :-)

Werner333
03-09-2002, 17:52
Tja, maar dat is betalen he. En ik denk dat er hier niet veel mensen zijn die dat gaan doen. Spijtig want het is en blijft de referentie site.

Maarten
03-09-2002, 18:13
jawadde, dat zijn zowaar le mans bakken
ik zal er zijn
:D

ckj
03-09-2002, 18:21
03/09/02 9:09
SPA FRANCORCHAMPS
20/21/22/09/2002

Thursday
11.00/13.00 MEDIA CO-DRIVE Sports Cars
13.30/15.30 TESTING Touring & GT Cars
16.00/20.00 SPA ROTARY DAY

FRIDAY
09.00/10.30 TESTING Single-Seaters
10.50/11.35 FREE Mediagroup Van Dyck Belcar
11.55/12.25 QUALIFYING Toyota Yaris Cup
12.45/13.15 QUALIFYING 1 F. Ford Benelux
13.35/14.20 QUALIFYING 1 Mediagroup Van Dyck Belcar
14.40/15.10 QUALIFYING 1 Renault Sport Clio Elf Cup B
15.30/16.00 QUALIFYING 2 F.Ford Benelux
16.20/16.50 QUALIFYING 1 FORMULA RENAULT 2000 INTERNATIONAL

SATURDAY
08.00/08.30 QUALIFYING 2 Renault Sport Clio Elf Cup B
09.00/10.15 FREE PRACTICE FIA World Sport Cars Championship
10.30/11.15 QUALIFYING 2 Mediagroup Van Dyck Belcar
11.45/13.00 FREE PRACTICE FIA World Sports Cars Championship
13.25 RACE 1 Toyota Yaris Cup 1 – 30 Minutes
14.25 RACE 2 Formula Ford Benelux CHALLENGE 10 LAPS
15.30/16.00 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR2
16.05/16.35 QUALIFYING FIA World Sports Cars Championship SR1
16.55/17.25 QUALIFYING 2 FORMULA RENAULT 2000 INTERNATIONAL
17.50 RACE 3 Toyota Yaris Cup 2 – 30 Minutes

SUNDAY
09.00/09.20 WARM UP FIA World Sports Cars Championship
09.45 RACE 4 Renault Sport Clio Elf Cup Belgium 10 laps
10.45 RACE 5 Mediagroup Van Dyck Belcar 125’
14.00 RACE 6 FIA World Sports Cars Championship 2H30
17.00 RACE 7 FORMULA RENAULT 2000 INTERNATIONAL 11 LAPS

Rac-Spa (http://www.race-rally.be/2002/racingfestival2002/)

Distrispeed

moore
03-09-2002, 18:22
normaal gezien ben ik daar :)

ckj
03-09-2002, 18:28
De terugkeer van de prototypes

Ze doken al heel eventjes op, discreet in het kader van historische races, maar op 20, 21 en 22 september zijn ze in volle glorie terug in Francorchamps : de prototypes.

Op het programma van het Racing Festival, de laatste grote afspraak van het seizoen in Francorchamps, staat immers ook de 6de manche van het FIA Sportscars Championship. Volgens niet weinigen de mooiste wagens op deze aardbol. Na de GT’s en de Toerismewagens in de 24 Uren, de Formule 1 tijdens de Grand Prix krijgt het mooiste circuit ter wereld het bezoek van de prototypes. Met in de hoogste categorie, SR1, een tiental wagens dat in juni nog deelnam aan de befaamde 24 Uren van Le Mans. Te beginnen bij de razendsnelle Dome S101 Judd van Racing for Holland, de leiders in het FIA-kampioenschap, met ex-F1-rijder Jan Lammers en onze halve landgenoot Val Hillebrand.
De tegenstand komt van de andere Dome van Bepe Gabianni, maar ook van een peloton Rileys&Scott aangedreven door de luidruchtige Chevrolet en Judd-motoren (met het beruchte Italiaanse duo Baldi-Sospiri), van een Panoz, enkele Lola’s (onder andere die van Konrad) en, normaliter, twee Courages C60 van het team van Henry Pescarolo met Bourdais, Lagorce en consoorten.
De ene met een Peugeot-motor, de andere aangedreven door een Judd.
In SR2, lichtere prototypes maar ook met een beperkt vermogen, kijken we uit naar de sterke prestaties van de Lucchini-Alfa Romeo’s, Debora-BMW’s, Lola-Nissans en Pilbeam-Peugeots.

Het is nog wat vroeg om U een definitieve deelnemerslijst te kunnen geven, die krijgt U te gepasten tijde toegestuurd, maar we kunnen U wel al zeggen dat de contacten werden gelegd om ervoor te zorgen dat in het peloton dat een twintigtal auto’s sterk zou moeten zijn ook een aantal Belgische rijders zitten.
« Ik heb altijd met open mond naar de proto’s gekeken », aldus organisator Pierre Delettre. « Ik vind het schitterende auto’s, veel mooier dan de toerismewagens en de éénzitters. Toen de Engelsen me lieten weten dat ze dit jaar niet op het Racing Festival zouden zijn (in 2003 zou de Britse F3 er wel weer moeten bij zijn) heb ik meteen gebeld naar John Mangoletsi om zijn kampioenschap naar Francorchamps te halen. Het idee is simpel. In 2003 wil ik de 1000 km van Spa doen verrijzen. Een wedstrijd die mijn familie nauw aan het hart ligt en die in 1988 ophield te bestaan. In 2003 moet de race tellen voor het FIA Sportscars kampioenschap. Ook al is mijn uiteindelijke doel er een zelfstandig evenement van te maken voor deelnemers van Le Mans, ALMS of nog elders. De editie 2002, met een race van 2u30, is dus niet meer dan de aanzet voor grootsere projecten. »

En als Delettre zijn schouders ergens onder zet, kan je er vanop aan dat het zal lukken. Ook al moesten de proto’s afrekenen met het vertrek van enkele merken naar de Formule 1.

Is het menu van het Racing Festival iets minder copieus dan dat van de Spa Euro Races, er worden toch nog altijd zeven races geserveerd. Drie op zaterdag, met twee manches van de duurbevochten Toyota Yaris Cup en één wedstrijd van de Formule Ford Benelux. En vier op zondag. De warm-up van de FIA Sportscars zal worden gevolgd door de voorlaatste manche van de Belgische Renault Clio Cup en van de Belcar, met de verzekerde deelname van minstens drie Chryslers Vipers om het op te nemen tegen een meute Porsches en BMW.
Na het hoofdmenu met de proto’s die een gemiddelde van meer dan 200 km per uur draaien op Francorchamps, is er nog het dessert met de internationale Formule Renault 2000.
Voor elk wat wils dus. Promotiecups, toerisme, GT, proto’s en éénzitters. En dat voor 14 euro. Een ticket voor de paddock kost 16 euro. Daar koop je tijdens de Grand Prix niet eens een pakje friet met een curryworst en een pintje voor.


Rac-Spa

Distrispeed

Raceboy
03-09-2002, 18:50
paste die twee threads eens aan elkaar want ieder keer hetzelfde lezen ik word er gek van.

Mark
03-09-2002, 19:20
nee geen Ferrari's........ikzelf denk dat er maar 3 sr 1 wagens meedoen, nl. 2 Racing For Holland met een Dome en Pescarolo met een courage............en dan nog een stuk of 10 sr 2 modellen zoals Rapier, Lucchini, wellicht een lola, een pilbeam en ouwe snuif van Deborah

ckj
03-09-2002, 19:26
Ik weet niet waar jij problemen van maakt!!!

Distrispeed

Speedy
03-09-2002, 20:37
het is inderdaad een heel mooi programma zo te zien,ik ging in 1988 ook kijken naar de 1000km,geweldig was dat,jammer dat die race erna niet meer werd georganiseerd,toch zijn er een paar jaar terug eens races geweest met proto's op Spa,ik ging toen ook kijken,toen reed de 333Sp wel nog mee,heb er trouwens nog een voorband van,hopelijk komt de 1000km terug want dat is meer dan de moeite waard om te gaan kijken,en met een beetje geluk raak je zo in de boxen,zeker bij de eerste uitgave,want dan zal er waarschijnlijk weinig of geen publiek zijn!(dat heb ik ook meegemaakt bij het BPR en Fia GT)

Sennake
03-09-2002, 21:25
Ik ga heel zeker en ik denk er zelfs aan om zaterdag te blijven overnachten. Hierbij kijk ik vragend naar Fordje? Kom jij toevallig ook, en eventueel met je motorhome?

Als Fordje niet zou komen of zonder motorhome is er nog altijd de mogelijkheid om een zeer betaalbare hotelkamer te nemen in 3 Ponts. Werner, rij jij 's zaterdags naar huis of blijf jij ook in de pitsboxen rondhangen op zaterdagavond?

Sennake
03-09-2002, 21:28
Originally posted by Maarten
jawadde, dat zijn zowaar le mans bakken
ik zal er zijn
:D

Een beetje toch. Om de "echte" te zien moet je doen zoals wij en naar Le Mans gaan natuurlijk :-)
Maar dit is al een leuk voorproefje voor de juni-blokkers en alle andere toeschouwers die nog niet in Le Mans waren :-)

Raceboy
03-09-2002, 21:40
ik zal er zondag zijn want zaterdag trouwt mijn neef. van een "bad timing" gesproken. ik blijf in ieder geval niet plakken op dat avondfeest eten en bed in. want zondag vroeg op.

fordje
03-09-2002, 21:46
Originally posted by Sennake
Hierbij kijk ik vragend naar Fordje? Kom jij toevallig ook, en eventueel met je motorhome?




Jammer Sennake, je zal het zonder mij moeten doen. Dat wordt dus kamperen of zelf een mobi aanschaffen. :D :D
(Ik ga in het vervolg eens huur vragen denk ik)

Ik had al aan enkele mensen gemeld dat het seizoen er voor mij opzit.
De enige die me dit jaar nog op een racecircuit kan krijgen moet me twee vrijkaartjes bezorgen voor de trucks op Zolder. (hint -hint) :D ;)
Voor al het andere werk pas ik.

Toch een prettig week-end allemaal !!

Sennake
03-09-2002, 21:59
Enkele foto's van vorig jaar, toen de Ferrari's er nog bij waren...

http://www.misteryracing.com/sennake/wsc_2001/pits.jpg

http://www.misteryracing.com/sennake/wsc_2001/333_01.jpg

http://www.misteryracing.com/sennake/wsc_2001/333_02.jpg

flugel
03-09-2002, 22:00
Originally posted by Sennake
Ik ga heel zeker en ik denk er zelfs aan om zaterdag te blijven overnachten. Hierbij kijk ik vragend naar Fordje? Kom jij toevallig ook, en eventueel met je motorhome?

Als Fordje niet zou komen of zonder motorhome is er nog altijd de mogelijkheid om een zeer betaalbare hotelkamer te nemen in 3 Ponts. Werner, rij jij 's zaterdags naar huis of blijf jij ook in de pitsboxen rondhangen op zaterdagavond?

Laat maar iets weten als jullie ginder blijven overnachten, de kans zit er dan dik in dat ik ook het volledige weekend kom.

Raceboy
03-09-2002, 22:02
Originally posted by Sennake
Enkele foto's van vorig jaar, toen de Ferrari's er nog bij waren...

http://www.misteryracing.com/sennake/wsc_2001/pits.jpg
001/333_01.jpg[/IMG]

en ik die altijd dacht dat die piloten in topvorm waren :p ;)

Oneliner
03-09-2002, 22:11
Elaba, da figuurke goed bekeken van dien 2e van links?? :D

PS, ik post ier morgen ook nog ene leuk fotoke van diezelfde FIAGT in spa :)

Maarten
03-09-2002, 23:00
Originally posted by Sennake
Enkele foto's van vorig jaar, toen de Ferrari's er nog bij waren...


laat op tijd weten of er dit jaar ferrari's bij zijn, dan breng ik mijn vlaggen mee :p , ik moet ze toch ooit eens gaan gebruiken!
ik ga eens horen voor een mobilhome, misschien dat ik wel iets kan arrangeren, want anders wordt het alleen zondag komen, en heel vroeg opstaan zodat we er voor 9u zijn hé :D

joost
04-09-2002, 08:37
ivm Dailysportscar.com, gezien de kwaliteit v/d info, die dagelijks verschijnt kunnen wij niet anders dan een kleine vergoeding vragen. In de meeste tijdschriften staat véél minder en daarvoor is iedereen bereid om véél meer te betalen,
aan ieder de keuze

Benklak
04-09-2002, 12:27
En wa ga da boeltje kosten????

Stipey
04-09-2002, 13:33
Idd, wat gaat dat spel kosten? Ik denk dat de Elf F3 Masters vorig jaar gratis waren, en zowat de 'hoofdattractie' voorstelde toen? (tot mijn groot plezier)

Zal nu met dat FIA gedoe wel niet meer gratis zijn veronderstel ik...

Mario
04-09-2002, 15:48
Lezen wat er staat jongens :

Is het menu van het Racing Festival iets minder copieus dan dat van de Spa Euro Races, er worden toch nog altijd zeven races geserveerd. Drie op zaterdag, met twee manches van de duurbevochten Toyota Yaris Cup en één wedstrijd van de Formule Ford Benelux. En vier op zondag. De warm-up van de FIA Sportscars zal worden gevolgd door de voorlaatste manche van de Belgische Renault Clio Cup en van de Belcar, met de verzekerde deelname van minstens drie Chryslers Vipers om het op te nemen tegen een meute Porsches en BMW.
Na het hoofdmenu met de proto’s die een gemiddelde van meer dan 200 km per uur draaien op Francorchamps, is er nog het dessert met de internationale Formule Renault 2000.
Voor elk wat wils dus. Promotiecups, toerisme, GT, proto’s en éénzitters. En dat voor 14 euro. Een ticket voor de paddock kost 16 euro. Daar koop je tijdens de Grand Prix niet eens een pakje friet met een curryworst en een pintje voor.

Benklak
04-09-2002, 17:09
Amaai das ne spotprijs in feite! Als ik ni op verlof zijn, gaan ik daar zeker naartoe. Man wa een affiche in feite. Die prototypes is zowa het enige wa ik nog nooit gezien heb.

Scapa
05-09-2002, 01:07
ik kom hoogstwaarschijnlijk ook!

wanneer weet ik niet, misschien zaterdag en zondag. De race begint al wel vroeg, zeker dat da niet de warm-up is :D ocharme zij die moeten werken :D

Stipey
05-09-2002, 01:30
Spotprijs of nie, 14 euro is nog steeds veel voor ne student ze, wetende dat 't vorig jaar zowat gratis was :/

Mja, heeft geen om me daar druk over te maken he :)

ckj
05-09-2002, 07:04
Het is inderdaad duurder dan afgelopen jaar, maar dat heeft te maken met de FIA, die hebben dat allemaal in de hand.

Voor de Spa Euro Race hadden we nog vrijkaarten voor uit te delen bij onze klanten, maar voor dit evenement zijn er in zo verre geen vrijkaarten, "dat alles omdat de FIA er in zit",woorden van RAC-Spa.

Distrispeed.

Stipey
05-09-2002, 12:59
Weg met FIA :p

Mark
05-09-2002, 19:04
tegenvaller........geplande F3 wordt een FRenault race..........maar we gaan toch. Twee dagen :D :D, dit keer als bezoeker

Stipey
05-09-2002, 23:14
Met andere woorden; weg met de F3-toppers en een hoop F.Renaults? hmmm, mijn volledige motivatie om te gaan weg :/

Mario
06-09-2002, 08:13
Vraagje van een groentje misschien, maar hoe zit het daar met de parkeergelegenheid ? Vorig jaar tijdens onze wandeling en dat evenement met al die Ferrari's hebben we de wagens netjes achter de paddock kunnen parkeren, maar dat zal tijdens dat racefestival wel niet lukken vermoed ik.

Dus waar kan men zich eigenlijk parkeren bij dergelijke grote evenementen (speciale parkings ?) ?

Bart
06-09-2002, 08:53
Ik denk nu niet dat dit zo'n "groot" evenement is met "grote" parkeerproblemen. (zo zijn er volgens mij maar 2: 24u en F1)

Als je de afrit Francorchamps neemt:

=> rij je aan het modelbouwwinkeltje daar naar links
=> ten einde die straat kom je aan een rond punt (net voorbij "paradis du matelas" & fina tankstation

1) rond punt naar links => in die straat na een 600m (eerste?) rechts => betaalparking (8€) tegenover de grijze tribunes voor de raidillon = 1 minuutje wandelen tot ingang circuit

2) nét voor dat rond punt parkeren (= gratis ;) ) => 5 minuutjes wandelen tot ingang aan de source (door aan het rond punt rechtdoor te gaan. met de wagen mag je daar niet door, want voorzien voor de VIP's)

Als je de volgende afrit neemt:

=> kan je gaan parkeren op het grasveldje achter de combes => vlak aan ingang van de combes

Maarten
06-09-2002, 13:24
het zal dus niet nodig zijn om bv in combes te gaan parkeren en langs daar binnen te gaan denken jullie? gewoon de P1 en P2 proberen?
ik ga alleszins kijken naar het volk dat op de been is en als ik aan de afrit nog geen problemen heb zet ik mij op p1, allee, dan ga ik dat proberen hé

Stipey
06-09-2002, 13:47
Die hoofdparking is een serieus ding hoor, daar kan veel volk op... Goeie vraag natuurlijk of deze Belcar/FIA race inderdaad niet voor wat drukte zou zorgen... Niets van aantrekken en gewoon parkeren waar er plaats is :-)

ckj
06-09-2002, 16:48
Een groot gedeelte van de parking P1 & P2 zal voor teams zijn, daar moet je even rekening mee houden.

CKJ Distrispeed.

fordje
06-09-2002, 17:00
Tijdens de Euroraces hebben we met alle gemak 2 mobilhomes op de parking achter de hoofdtribune weggezet. In de loop van de dag haddenb we de auto gewoon tussen de rest gezet,s'avonds hebben we dan de mobilhomes bij elkaar gezet achteraan op de parking. We stonden daar s'avonds echt helemaal alleen.
( Parking "STER" ).

Als je niet ver wil tippelen kan je op deze parking tot vlak achter de hoofdtribune aan Eau Rouge geraken. Wil je wat meer rust (met een mobilhome dus) ,zet je de wagen achteraan op de parking.

Parking is wel niet goedkoop, als ik me niet vergis was dit 10 € voor het week-end.


Tip, als je met een grote wagen of een mobil-home gaat, neem dan een fiets mee !
Je kan op die manier lekker vrij rondhotsen op Franco.
Een tripje vanuit Eau Rouge naar Stavelot of Blanchimont is met de fiets 10', te voet ben je al gauw een half uur onderweg.

Onderschat wel de Raidillion niet, dat paadje ernaast richting Combes is niet van de poes om op te klimmen. Maar bergaf,....... ho maar , een goede bel is op dat moment essentieel !!

Je loopt wel de kans dat je bij het binnenkomen aan de ticketcontrole zo een dienstklopper tegenkomt die je met de fiets terugstuurt hadden wij ook op de Euroraces).
Probeer die kerel dan eerst in je beste vlaams duidelijk te maken dat hij een k**k*n is; lukt dat niet, zeg vriendelijk goeiedag, draai gewoon terug en pak andere toegang (wij zijntoen via de ingang aan de VIP binnengeraakt).

Allemaal een tof week-end ginder !!

Werner333
07-09-2002, 16:09
P1 en P2 is nooit en probleem tijdens zulke races.
Zelfs met de combinatie FIA/Belcar moet het wel lukken.

Mark
11-09-2002, 19:37
wordt het toch nog leuk..............Spa is Go....Go....Go

The world's most spectacular sportscars converge on arguably the world's most spectacular circuit next weekend as the 6th round of the FIA Sportscar Championship visits Spa Francorchamps in Belgium.


The 4.329 mile circuit is rich in sportscar heritage having held the famous 1000kms event from 1966 until 1988, during which period racing legends such as Jacky Ickx, Brian Redman, Jo Siffert and Derek Bell emerged victorious in classic sportscars such as Ford GT40's, Porsche 917's and the Ferrari 312PB.


Now the FIA Sportscar Championship and the Royal Automobile Club De Spa have reignited the former glory of the Spa 1000kms with the announcement earlier this year that the classic event will return in 2003. Competitors, media and fans alike can get a feel for this prestigious race next weekend when a two and a half round of the Championship will see modern day sportscar greats such Jan Lammers and Mauro Baldi taking on a new breed of sportscar hero in the shape of F3000 champion elect Sebastien Bourdais, Belgium's very own Val Hillebrand and 'Super Swede' Thed Bjork.


A full grid is guaranteed for the race that could see both SR1 and SR2 Championships settled on the undulating Ardennes track. While the Jan Lammers led Racing For Holland squad have a healthy lead in SR1, sportscar legend Henri Pescarolo will be fighting tooth and nail to ensure that his driver, former Sauber F1 racer - Jean Christophe Boullion still has a chance to snatch the crown. Add a brace of Lola's, another Courage, another Racing For Holland Dome, a Riley & Scott and the Italian 'specials' of R&M and Durango Formula and the action is set to be fast and frenetic.


The 3-litre SR2 title race is as close as it could possibly be with a classic England versus Italy battle developing between Kent's Team Jota and Mantova's Lucchini Engineering, both of which are tied at the top of the table on 60 points. With 20 for a win it could be winner takes all in Spa with John Stack and Sam Hignett of Jota squaring up to Lucchini's Mirko Savoldi and Fabio Mancini to wrest the championship lead.


The weekend starts early at Spa next week as an action packed Media Day kicks of the 2002 Racing Festival on Thursday 19th September with passenger rides (including winners from the BBC's SportRelief initiative) in both SR1 and SR2 cars, lunch, Press Conferences and photo shoots. A full support package will also entertain with the fiercely competitive BELCAR and Toyota Yaris Trophy among others set to 'wow' the crowds.


Full preview and entry list coming soon.
http://www.sportscarchampionship.com/cgi-bin/news.cgi?ID=347

Jan
12-09-2002, 09:06
En zo is Val Hillebrand weeral Belg :D

jan

Werner333
12-09-2002, 18:43
Wat hij altijd al geweest is.

ckj
15-09-2002, 22:27
Gaan we ons nog zien Werner333 & Sennake??

Neem dan ook even mijn "de paddock-pas" mee.

CKJ Distrispeed.

Mario
16-09-2002, 10:17
Plaats, uur van afspraak ?

Misschien praktischer als er enkele telefoonnummers worden neergepleurd, zodat we elkaar op die manier kunnen contacteren ? Ik kom in ieder geval enkel zaterdag of zondag. Wat lijkt volgens jullie de beste optie ?

Als ik met de auto ga kan ik eventueel iemand meenemen indien nodig (i.e. ingeval van echt hondenweer, zo niet neem ik een ander vervoersmiddel).

Mark
16-09-2002, 22:50
de welbekende friet-keet onderaan eau rouge? ergens op zondag tussen de belcar en de sportscars? tis maar een voorstel................

Werner333
16-09-2002, 22:58
Zo rond 13.15?? Ik stel voor op Zondag?

Werner333
16-09-2002, 23:05
JUDGEMENT DAY FOR TITLE CHALLENGERS

SR1 PREVIEW

Spa Francorchamps plays host next weekend to the 6th round of the 2002 FIA Sportscar Championship. With both the SR1 and SR2 titles at a critical stage, champions could well be crowned in the Ardennes come next Sunday afternoon. Not only is the event at Spa sure to continue the tradition of world class Sportscar action in the two and a half hour race, but the weekend will also include the re-launch of the classic Spa 1000 kilometre event that will return to the famous 4.329 mile track for the 2003 season.

In 2002 however, it has been the Racing For Holland team that has proved to be the pace setters and now the Jan Lammers fronted outfit will be striving to score a fourth consecutive victory next weekend to seal the SR1 title. They currently have a 25-point advantage over Pescarolo Sport with just Spa and another, as yet to be confirmed race, to come. Lammers though, with twenty five years worth of experience behind him is not banking on anything coming easy to him. "We are very focused on just our own performance throughout the Spa weekend," said the Dutchman. " It has always been my philosophy to concentrate on your own strengths rather than those of your competitors because that way you have total focus on your goal. Sure we are close to it but at this level you have to make 100% sure."

Jan Lammers and the whole Racing For Holland team will also have the added comfort of a second Dome S101 chassis that will be raced once again by Italian Beppe Gabbiani and Bolivia's only International race driver - Felipe Ortiz. This pair scored a highly creditable second place at the last round in Dijon, in the process denying their sister cars closest rivals - Pescarolo Sport more points. "It is nice to have the second car so competitive straight away," enthused Jan,"and both Beppe and Felipe impressed me, especially after so little testing. But Spa is a lot different to Dijon and for sure it will be a lot more difficult for them here, but I am ready to be pleasantly surprised once more."

Pescarolo Sport come to Spa after a successful test at Le Mans Bugatti in the week after the last race at Dijon where they were pushed back in to 3rd place by the two Dome Judd's. The 3.2 litre turbo powered Courage C60 was put through it’s paces by Franck Lagorce and the test concentrated on developing a new 'ventilation system' to cool the brakes. The new cooling system will let the Le Mans based team reduce the size of the air intakes for the brakes, so improving the aerodynamics of the bodywork. Some engineers from the Alcon company who supply the team were present along with the car's creator Andre de Cortanze who was working flat out with Claude Galopin the team's chief engineer. Team Principal Henri Pescarolo was also present at the test, fresh from his appearance at the Goodwood Festival behind the wheel of an AC Cobra with former Ferrari F1 racer Patrick Tambay.

Jean Christophe Boullion, who has a small chance of taking the title, believes that the new developments will improve his chances of racing the two Dome's, which was something he was denied doing on his home turf at Dijon a month ago. "I hope that the modifications will gave us a little extra speed," said the former Sauber Grand Prix driver. "Spa is also quite a low downforce circuit so it could be that the Dome's are just as quick as they were in France, but I will fight until the end, until there is no chance of not winning this Championship."

JCB will be joined at Spa by Sebastien Bourdais who is sure to be in a fast frame of mind after finishing a close runner up to newly crowned F3000 champion Tomas Enge at Monza last weekend.



Both the Italian Durango Formula and R&M teams will be looking to join the above three pace setters so far this season and fight for podium places at Spa. Durango will continue to run the ever improving Alessandro Battaglin and the rapid European F3000 driver 'Gimmi' Bruni. This pair was on schedule for a fine third place finish at Magny Cours back in July before a gearbox problem intervened and the spectacular Bruni is sure to be at his spectacular and entertaining best next weekend. "I love the Spa circuit like everyone," said the 24 year old hotshoe, "I think I am going to like it just as much in a sportscar as I did in a F3000 car."

R&M, although having not raced at Dijon, did test after the event and set a time that would have put them second on the grid. Aerodynamic modifications undertaken by the teams new supremo - Massimo Chiapponi appear to have transformed the car since its last appearance at Magny Cours where they finished third. Both Mauro Baldi and Vincenzo Sospiri will once again be paired together in Belgium and the Italian duo could be serious darkhorses for a strong result, should the promise of the Dijon test translate to race pace at Spa. Baldi himself has a tremendous record at Spa having won the 1000kms three times, the first of which was in 1985 at the wheel of a Lancia LC2 with the late, great Bob Wollek and former Williams F1 racer Ricardo Patrese.

Lola will be well represented next weekend with a variety of the Huntingdon built chassis racing at the scenic Ardennes track. Two B98/10 cars will be entered, one each for Bob Berridge Racing and Eventus Motorsport. BBR return to the Championship after a brief break since Magny Cours which has seen the car taking part in filming for a Le Mans themed film being directed by Luc Besson. Berridge is set to announce a well known British driver to partner him in the Judd powered car for the weekend.

Eventus Motorsport, run by former Thoroughbred F1 regular Ralph Moog will also be in attendance and the German outfit that run the ex Konrad six litre Ford are looking to redress the disappointment of a non start at the last race due to engine problems. Moog will yet again be joined by Swiss racer George Paulin at Spa and after a couple of tests at the venue the team will be in a good position to score their first points of the year. Sportscar stalwart Franz Konrad is also hoping to confirm a deal to get his slightly newer Lola B2K/10 out for the first time this year.

Riley & Scott will be represented by the venerable Robin Smith and his Simpson Engineering team. Mated with a 5.1 Chevrolet engine, the sportscar veteran will be joined at Spa with fellow experienced sportscar enthusiast Richard Jones and the American born Dutch racer Dan Schrivers, who will be hoping for a strong race at what is effectively his home event.

Werner333
16-09-2002, 23:06
SR2 PREVIEW

If there is lots of expectation over the SR1 outcome then the SR2 title battle is set to reach fever pitch with six drivers separated by just ten points. Tying for the lead at the top of the table is the Lucchini pairing of Mirko Savoldi and Piergiuseppe Peroni and the Team Jota duo of John Stack and Sam Hignett. With twenty points for a victory there could be a winner takes all scenario at the end of Sunday's race and the British pairing, who are complete novices compared to their Italian rivals, have been the revelation of the 2002 campaign so far. With matchless consistency and 100% reliability, their Pilbeam Nissan has crept up on the rails and is now gunning for the 3-litre title at their first attempt.

Both Sam and John have experience of the arduous 4.329 mile track after competing in both the 24-hour race and the Renault Clio Eurocup event. 23 year old Sam Hignett has been the undoubted rookie of the year this season and the Kent based driver is very motivated to take the challenge to the Lucchini's. "I have always gone well at Spa and I think it will suit the Pilbeam very well," said Sam. "We have gained in confidence race by race and Spa will hopefully bring another great performance from the whole team.

Lucchini Engineering return to the venue that saw their memorable outright win in the atrocious conditions two years ago when Filippo Francioni and Salvatore Ronca shocked everyone by beating the SR1 cars. Now, both of Giorgio Lucchini's chassis are gunning for a tilt at the championship as Gianni Collini and Fabio Mancini wait in the wings just ten points adrift of their team mates (Savoldi and Peroni) and the Jota pairing that tie at the top of the table.

"It is going to be pretty exciting," concluded Gianni Collini who is aiming to add to his win at Brno earlier in the season. "Obviously it is important for us to win at Spa and overcome the disappointment of retirements in the last two races but the team will be flat out to try and bring the title back to Italy."

Getting among the title protagonists is likely to be the Lola B2K/40 of the Stanley Dickens led SportsRacing Team Sweden outfit. The Scandinavians have by their own high standards had a troubled year and some rare chinks in their usually impeccable reliability have started to show after retirements in the last two races. For Spa, current Nordic F3000 driver Thed Bjork will continue his Lola link and partner fellow Swede Niklas Loven in the yellow Sandvik sponsored car. Fresh from finishing a creditable 8th at Monza last weekend, Bjork is looking forward to getting back in to the B2K/40. "I had a good finish at the Spa F3000 race three weeks ago," said the 22 year old, "so I would like to help Niklas and the team score their first win of the year and with the Lola's excellent handling I think Spa could see this achieved."

Another Lucchini that is also likely to challenge at the front is the GP Racing entry for Massimo Saccomanno and an as yet un-named team mate. The Italian scored an unlikely win at Magny Cours in round four at the end of July, in what was the teams very first sportscar race. The team that also runs a European F3000 outfit will be out to repeat that feat on a circuit that has been kind to Saccomanno in the past.

The small but always threatening SCI team of Raniere Randaccio and Leonardo Maddalena could also pose a threat and will be yearning to forget the disappointment of the last race at Dijon when a mechanical failure robbed them of third place within sight of the chequered flag.

It won't just be Team Jota who will be upholding British honour at Spa next weekend as both Team Sovereign and the new JCI Developments operation are more than capable of mounting a serious challenge. Ian Flux will return to partner Mike Millard in the new look 'Silver Arrow' Rapier 6 Nissan after missing the last round. 'Fluxie' is always a threat at Spa and should the elements do their worst in the notoriously fickle Ardennes climate then look no further than the ultra experienced British racer to set the pace.

JCI make their second appearance of the year with their unique Opel engined Tampolli chassis. After tests at Silverstone and Donington since their last appearance at Magny Cours, the team are more confident of a stronger result coming in to the Spa weekend. Michael Mallock will be partnered by Rob Croydon this weekend and the former GT racer, who made his FIA Sportscar Championship debut at Dijon for the PiR Competition team, is raring to go on a circuit he knows well from his Radical and Lotus Elise days. " First impressions are very good," commented Croydon," the car is well presented and I am impressed with the team as a whole. Their approach is methodical and professional, and I am pleased to be working with the experienced Team Chief John Christie, who has run many successful Group C and IMSA projects over the years."

After two consecutive podium positions, Pierre Bruneau's PiR Competition outfit are looking to bag more points at Spa after a successful test at Dijon last week. Both the teams regular drivers Marc Rostan and Bruneau himself drove the car in a full days test of the Pilbeam's Sodemo Peugeot engine. " We got a lot of miles on the engine and set some very encouraging times," said Pierre. "We are confident of another strong performance and more points in Belgium."

PiR will once again have a two pronged attack as Paul Daniels and Ludovico Manfredi will race the Debora that finished a creditable sixth in class at Dijon a month ago. Didier Bonnet's Debora Automobiles concern will continue to enter their turquoise Debora for Gilles Duqueine, French newcomer Xavier Bich and Bonnet himself, who makes a welcome return to the cockpit for the first time in three years.

The weekend comes early at Spa next week as an action packed Media Day kicks off the 2002 Racing Festival on Thursday 19th September with passenger rides (including winners from the BBC's SportRelief initiative) in both SR1 and SR2 cars, lunch, Press Conferences and photo shoots. A full support package will also entertain with the fiercely competitive BELCAR and Toyota Yaris Trophy among others set to 'wow' the crowds. Qualifying for the 6th round of the FIA Sportscar Championship takes place on Saturday afternoon and the two and a half-hour race starts at 14.00 on Sunday afternoon.

For the latest news on the FIA Sportscar Championship click on to www.sportscarchampionship.com

ckj
19-09-2002, 19:37
Ik zal er zijn, zondag frietkeet 13.15.

Wie komen er zaterdag??

Ik ben er zaterdag en zondag.

CKJ Distrispeed.

Mark
19-09-2002, 19:45
zaterdag vanaf een uur of 13.00............ daarna camping zoeken en zondagmorgen weer present......maar of dat nuchter is weet ik niet.

Is der Jo och op de mietung?

ckj
19-09-2002, 19:53
Zondag is Jo er ook!!

CKJ Distrispeed

Mario
19-09-2002, 21:25
Ik denk dat ik zaterdag kom, misschien met passagier.

Raceboy, indien je gaat, kan ik je eventueel ook oppikken. Ik hoor het wel.

Raceboy
19-09-2002, 21:28
ik ga enkel zondag , zaterdag trouwt mijn neef. daardoor weet ik dus ook niet om hoelaat we vertrekken.

Bart.Vandecavey
19-09-2002, 21:58
Ik heb ne vraagske voor zondag, zullen we geen last hebben van die autoloze zondag?

flugel
19-09-2002, 22:20
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik heb ne vraagske voor zondag, zullen we geen last hebben van die autoloze zondag?

op 't circuit of wa? :D:D

Bart.Vandecavey
19-09-2002, 22:30
Originally posted by flugel


op 't circuit of wa? :D:D

nee de Brusselse ring...

Voor alle ander verkeer zal het onmogelijk zijn om de grote Ring over te steken

Bron: http://www.bralvzw.be

Autosport.be
20-09-2002, 09:07
Originally posted by Bart.Vandecavey


nee de Brusselse ring...



Bron: http://www.bralvzw.be
Als ik mij niet vergis is de ring zelf open...

Scapa
20-09-2002, 09:48
Net m'n tickets ontvangen (dank u autosport.be ;) ). Zondag eindelijk nog eens een belcarrace, tis precies al lang geleden :D .

Scapa
20-09-2002, 21:27
Nu nog beter! Daarstraks heb ik nog twee pitlane-pasjes (én track) gekregen :eek: en de belcartent zal ook wel geen probleem zijn. Dat weekend wordt hier maar beter en beter!

En nee, ik heb geen kaarten over... :p

Raceboy
20-09-2002, 21:41
Originally posted by stijnconinx
N
En nee, ik heb geen kaarten over... :p

geen foto's dan ;)

Mark
20-09-2002, 22:14
of ik de meeting haal op zondag weet ik nog niet............ik ga denk eens een weekend op de achterkant van het circuit rondzwerven :D :D

Scapa
21-09-2002, 00:23
Originally posted by raceboy


geen foto's dan ;)

eem, euh, oom, aaarg, pfffffff ik zal zien of iets kan regelen :D
Als ge ne gsm hebt stuurt uwe nr dan is dan kan ik u contacteren is spa eh ;)

Maarten
21-09-2002, 02:19
ik heb mijn kaartjes van autosport.be ook ontvangen
schitterend, ik hoop dat ik de start van de belcar haal want de avond ervoor is het weer feest!

Bart
21-09-2002, 13:54
live beelden via http://www.bertlongin.com

Leuk "gevechtje" bezig tussen Bruixola & Jacobs !

Werner333
21-09-2002, 15:30
Spijtig dat de tekst met de tijden niet beter te lezen is.
Maar het is in ieder geval beter als niets.

Bart
21-09-2002, 16:28
Werner, hoe komt het dat je niet ter plaatse bent, of ben je al terug?

btw, voor morgen verkies ik een paar kasseistroken boven Francorchamps.

Scapa
21-09-2002, 16:36
Een vraagske: aan welk frietkot spreken jullie af morgen om 13.00? Er ligger er nl twee dicht bij elkaar achter boxen waar de start plaats heeft... Wie komt er? Ik zal er proberen te zijn

Maarten
21-09-2002, 18:51
ik zal proberen om er ook rond 13u15 te zijn
frietkot aan eau rouge, is dat dat buiten de paddock naast de drankhut? ik vermoed van wel! ben er eigenlijk zeker van! tot morgen

fordje
21-09-2002, 19:02
Vraagske,

Steve Van Bellingen is dat niet een van de ex olympia roeiers in K2?

Scapa
21-09-2002, 19:13
Ik heb de vorige posts nog is doorgenomen, hier het resultaat:

morgen rond 13.15u aan de welbekende frietkeet bijeenkomst van de paddockers

voor mij en maarten moet enkel nog de frietkotvete :D worden opgelost: dus iemand die er ooit al is geweest bij een van de vorige evenementen, gelieve het ons te laten weten kwestie van geen twee frieten op een half uur te naar binnen te moeten spelen :cool:

Bart
21-09-2002, 20:29
Vorige keer was dat inderdaad het frietkot dichtst bij eau rouge / raidillon naast de dranktent Maarten ! In feite stonden de meeste aan de dranktent i.p.v aan het frietkot ;)

fordje
22-09-2002, 10:40
Flash vanop Francorchamps:
10.39


Wagen 79 ligt er al af.

Ze zijn net van de baan gegaan in de formatieronde.

Wat een weer in Franco zeg!


Tnx to Bert Longin voor de Live beelden. Meer zie aparte thread in Belcarforum.

fordje
22-09-2002, 10:43
Sebastien is intussen terug op de baan gezet door de Marshalls. Vraag is of deze schuiverenige invloed heeft op de wagen?

Wagen staat intussen op de startgrid


(lijkt hier wel de 24 uur van Zolder)


Maar als ik het weer zo zie, zie ik hier thuis meer dan de Paddockers in Spa

Mark
22-09-2002, 18:42
Originally posted by Maarten
ik heb mijn kaartjes van autosport.be ook ontvangen
schitterend, ik hoop dat ik de start van de belcar haal want de avond ervoor is het weer feest!

tip: Er liggen dus voldoende vrijkaarten in de omliggende cafe's van Francorchamps. Zaterdagavond kreeg ik geheel onverwachts twee vrijkaarten bij het dranklokaal van de plaatselijke visclub in Beverce, Malmedy..............hoe ik daar kom? Dat lag naast de camping :D :D :D :D

Maarten
22-09-2002, 19:10
aha, mijn eerste (niet karting) paddock meeting zit erop! we kunnen weer een gezicht plakken op wat meer namen.

de race was in de regen (harde regen) en ik was uiteraard zo slim om op de tribune in volle regen te gaan zitten. een beetje nat, en toen we eindelijk opgedroogd waren en naar huis gingen, brak er daar een ongelooflijk onweer los, waardoor we nog natter waren dan tevoren.

voor de rest genoten van die sportscars, schakelt volgens mij gelijk nen F1, crimineel hard, en mijn oren tuiten er nog van.
belcar was tof, maar ik heb niet echt het raceverloop gevolgd. clio's ook niet echt gevolgd, en de laatste koers niet meer gezien.

tot de volgende

maarten

Raceboy
22-09-2002, 19:10
Originally posted by fordje

Maar als ik het weer zo zie, zie ik hier thuis meer dan de Paddockers in Spa

u was niet op onze razendsuccesvolle paddockmeeting ;)

fordje
22-09-2002, 19:19
Originally posted by raceboy


u was niet op onze razendsuccesvolle paddockmeeting ;)

Inderdaad, ik was er niet.
Soms moet je kiezen,........

Maar de livestreaming heeft veel goed gemaakt.

Kijk maar is hier (http://209.151.91.210/forum/showthread.php?s=&postid=36438#post36438).

Zo was ik er toch ook een beetje bij........

Scapa
22-09-2002, 20:01
Originally posted by raceboy


u was niet op onze razendsuccesvolle paddockmeeting ;)
amaai nie, er was toch wel wat volk. En weeral wa nieuw volk leren kennen, zo moet da

Werner333
22-09-2002, 20:40
Ja er was veel volk bijeen daar aan de drankentent.
Verder veeeeel regen. Ben tijdens het onweer al vertrokken. Zelfs de finish van de sportscars niet meer gezien. Echt een mega tegenvaller die sportscars dit jaar. :(

Mark
22-09-2002, 21:31
qua programma was dit het slechtse racing festival sinds '98 . Ik mis toch die Britten..........maar daar kan spa niet zoveel aandoen.

wat betreft de sportscars........het is gewoon uitzieken tot 2004, dan komt dat nivo wel weer terug. Misschien in 2003 al, als die befaamde naam er weer op plakt. Wat niet wegneemt dat het geluid mega is.........


Tipje, als je ze echt goed wilt zien.........ga eens kijken onder dat rode huisje bij La Source...........staat weliswaar een hek voor, maar dat houdt ons niet tegen :D Helaas was ik door mijn fotorolletjes een. Te vroeg mijn kruit verschoten :D

Raceboy
22-09-2002, 21:34
mja die powertour was wel het: touringcars, formule ford, belcar, britisch Gt. laten we snel hopen op de 1000KM

Mark
22-09-2002, 21:41
die FFordjes op zaterdag was ook maar karig.........net 20 stuks, gel0of dat er in 2000 of was het '99 er een startveld was van dik 70 deelnemers. Ook niks van F3 of Frenault.......het was karig.