View Full Version : Rustig hier één week voor de 24H
Het is hier wel heel kalm 1 WEEK voor HET WEEKEND VAN ZOLDER.
trouwens zondag ook nog een gooi race in zolder nl. TOURING CUP
T'is waar, nie te doen. Maar eigenlijk is dit een beetje de fout van enkelen die hier zitten met name enkele teams zelf.
Ik ben begonnen met een thread over ons team. Tot woede van enkele grote teams kreeg ik zelfs telefoon om te stoppen met dienen zever. Ik moest niet op het net zetten wat het eigenlijk allemaal koste en hoe dat eigenlijk allemaal in zijn gang gaat.
Mijnen bijnaam : De pitstraat Gazet.
Eerst moest ik er nog mee lachen, maar eigenlijk zegt dit veel over sommige mensen. De meesten hier weten misschien wel over wie we het hier hebben want het is 1 pot nat .
Wat jullie bv. niet wisten is dat er achter de schermen heel veel ruzie geweest is tussen ons team en dat van een team dat gisteren pas ingeschreven was. Een derde team had de nummer namelijk 2 keer verkocht.
Om het niet te laten uitdraaien op een fiasco voor beide teams hebben we door middel van praten en onderhandelen gisteren toch nog een nummer kunnen te pakken krijgen in Aachen voor dit team. Kwestie van maar even aan te stippen dat wij als kleinste team echt wel ons best doen om zelfs anderen te helpen terwijl sommigen iedereen in de kou laten staan en ze er nog bij rollen ook.
Verder nie te veel woorden aan vuil maken. Zij die het spel niet fair spelen, en geloof me, het is een business zoals een andere, gaan er op lange termijn toch van tussen. Je kan nu eenmaal niet rijden zonder buget, of het nu van sponsors komt of van jezelf. Zij die zich geroepen voelen om iets te eisen alvorens ze iets laten zien hebben, zullen sneller van het toneel verdwijnen.
Wat ik nu zeg komt recht uit men hart. Weet je voor wie ik in België het meeste bewondering heb :
Jantje Heylen. Die reed met mij in de karting ICA en was 10 keer sneller dan ikzelf. Wij hadden veel budget, alles nieuw, tijd, enz... maar Jan had de passie, het talent en de kennis van de kart. Zij hadden de budgetten in mindere mate maar wonnen veel.
Geen grote verhalen, soberheid boven alles. Als ik het verslag las op autosport.be kreeg ik kippenvel dat hij gewonnen had.
Dat zijn gasten waar ik bewondering voor heb. Dag en nacht zwoegen om aan centen te geraken, en dan de wil, het talent en de karcht om er te geraken.
Bravo Jan, je bent een voorbeeld voor velen onder ons.
Peter Baert
15-08-2002, 12:31
Beste Driesco,
Hoe durf je het toch aan om op het forum van www.pitstop.tv een opmerking te komen formuleren over het feit dat er op het forum van www.pitstop.tv nog geen topic geopend is over de 24 van Zolder?
En dan lees ik hier, op de speciaal opgezette website voor de 24 Uren, dat er zo weinig beweegt!!
Dat er haast niks gemeld wordt!!
Driesco, wat is er dan aan de hand?
Waaraan ligt het?
Of hebben jullie de aandacht voor de 24 uren van Zolder iets overschat?
Wat is er toch?
Nog dit.
Het bericht dat Jantje Heylen een dubbele zege behaald heeft in Knockhill afgelopen weekend, stond niet op autosport.be, maar op www.pitstop.tv.
Vriendelijke groeten,
Peter Baert
www.pitstop.tv
Wat betreft mijn post op jullie site. Was enkel om te weten wat jullie forummers over deze wedstrijd dachten. Het zijn toch ook allemaal autosportliefhebbers.
Wat er aan de hand is weet ik niet. Ik hoor enkel zo weinig uit het kamp van de andere teams. Voor een belcarwedstrijd krijgen we anders toch meer verslagjes van hier en daar.
Tot hiertoe heb ik de aandacht echt overschat ja. Ik dacht dat de 24 uur iets speciaals was waar iedereen naar uitkeek maar buiten wijzelf en AD sport komen er maar weinigen met nieuws naar buiten. Het is inderdaad geen F1 of WK rally maar sommige andere races krijgen meer aandacht. Kijk naar de 24 van Francorchamps bv. Weken op voorhand waren ze hier al aan het posten.
En geloof me, ik moet het echt niet doen voor de sponsors he, want ik heb er geen. Wel of nie op TV of in de pers is voor ons niet belangrijk, maar wel voor de autosport in het algemeen, en daar doen we het toch voor he.
Zowel jij Peter als iedere andere autosportliefhebber zou er voor moeten zorgen dat er zoveel mogelijk tam tam gemaakt wordt om zo een race zodat zoveel mogelijk mensen Zolder weten liggen. Dat komt enkel de ganse autosport ten goede en niet enkel ons want wij rijden geen Belcar, enkel Touring Cup.
Met mij is er niets, een beetje stress misschien :)
Een doodgewone vraag op jullie forum " over de 24 uur" geeft weeral aanleiding tot redetwist. mmmmh
Over je verslagje van Jantje heb je gelijk, het kwam van jullie en niet van autosport.be, waarvoor mijn excuses.
Maar over de grond van het verhaal over Jan hoor ik je dan weer niet.
Ook daar zou ik graag je mening over weten.
Ik vind dat er op elke site of elk forum dat nog maar in de verste verte iets met autosport te maken heeft één of meer threads over de 24u zou moeten staan. Hoe kun je jezelf een gerespecteerd autosportsite of forum noemen als je niks vertelt over één van de grootste evenementen in de Belgische race-wereld.
En ook die info over die kosten enz vond ik (en er zullen er wel meer zijn) zeer intressant. Mensen als jan en piet en ik hebben geen flauw benul van al die details en kosten enz en wij vinden dat nu eenmaal heel fijn om dat ook eens te weten te komen.
En dan al die rivaliteit onderling, waar is da nu allemaal voor nodig? Is het nu echt zo belangrijk om iedereen onder de neus te wrijven dat jij of wie dan ook nu het eerste was met een nieuwtje? In het 1ste leerjaar doen ze ook zo.
Dit was in ieder geval mijn mening.
Barry
Bart.Vandecavey
15-08-2002, 12:52
Mag ik er iedereen eens op attent maken dat het prachtig weer is buiten!
Mag ik er u op attent maken dat er ook mensen zijn die moeten werken :)
Standy hulpje aan de server tot zondag.
Peter,
Ik denk je twee personen met elkaar verwisseld en dat er daarom al evenzo op jouw forum als hier eens duidelijkheid dient geschept te worden. Ik werd erop gewezen dat er op het forum van pitstop.tv het volgende te lezen staat :
quote : " Beste Driesco,
Nu ga ik het eens opnemen voor alle forummers hier.
Dit forum hangt zo goed aan elkaar dat ik inderdaad mag spreken in naam van alle autosportliefhebbers hier.
Wat is de bedoeling van je opmerking?
Omdat er (nog) geen topic geopend is over 24 uren van Zolder, zouden de forummers hier geen autosportliefhebbers zijn??
Heb je dit forum al eens goed bekeken?
Heb je dit forum de afgelopen maanden gevolgd?
Hoe het is uitgegroeid tot het grootste autosportforum in Vlaanderen?
Hoe er hier zonder te schelden gepraat en gediscussieerd wordt over autosport?
Hoe iedereen hier eigen sites mag vermelden, wat op andere forums niet mag?
Dat er hier enkel topics te vinden zijn over pitspoezen en afspraakjes is een vrij belachelijke opmerking.
Beste Driesco, ik weet dat je bezig bent met een site die gewijd is aan de 24 Uren van Zolder, dat er een vraag is gekomen om een link voor die site te zetten op http://www.pitstop.tv, dat ik daarvoor heb doorverwezen naar de commerciele dienst van VTM en dat we jullie veel sukses toewensen met het initiatief.
Ook http://www.pitstop.tv zal aandacht besteden aan de 24 Uren van Zolder. Kanaal 2 gaat live vanop Zolder, ...
Mag ik je dan ook vriendelijk terugsturen naar het forum waar je vandaan komt?
Vriendelijke groeten,
Peter Baert " unquote
Ik wil hier vooral reageren op wat ik hier in vet heb aangestipt. Ik ben ervan overtuigd dat het niet eenvoudig is om twee mensen met dezelfde naam uit elkaar te houden, maar laat het duidelijk zijn : 24u.be is een initiatief van mezelf en AD Sport. Ik heb dan ook de vraag aan jou gesteld i.v.m. die banner en daarop heb je me idd de raad gegeven om contact op te nemen met de commerciële dienst, en heb je me tevens succes gewenst met het initiatief, waarvoor dank.
Wil je aub eens onder ogen zien dat DRIES DE SMET (Mistery) , vanwie je de mail ontving en er op een beleefde en gepaste manier op antwoordde, en DRIES HEYMAN (Driesco) niet dezelfde personen zijn. Ik zou het tevens op prijs stellen moest dit ook op jullie forum tot duidelijkheid worden gebracht. Moest er hieromtrent nog een misverstand zijn, om dit te voorkomen zal ik jou een mail sturen, naar het adres door mij gekend en waarop je ook de pressrelease van AD Sport ontvangt.
Ik hoop, Peter, dat het nu voor eens en altijd duidelijk mag zijn wie hier wie is, en dat dergelijke misverstanden kunnen vermeden worden. Met de polemieken op zowel jouw forum als in de hierbovenstaande post wens ik me niet te moeien, maar zoals je zeker en vast zal begrijpen , was het mijn plicht om misverstanden waarin ik onrechtstreeks wordt betrokken, te vermijden voor de toekomst.
Sportieve groeten,
Dries De Smet
Thanks Mistery, daar was ik ook net mee bezig.
Per ongeluk slaat hij ons 2 door elkaar. Mistery ( Dries De Smet ) is het brein achter 24u.be en Driesco ( Dries Heyman ) is het brein achter eigenlijk niets.
Ik ben enkel lid van alle autosportfora.
Onze wagen is wel in de kleuren van dit forum maar voor aanvang van dit seizoen heb ik de vraag gesteld aan alle fora om onze wagen te beletteren. Zelfs aan diegene waar ik het minst mee opschiet.
Zo hadden we een wagen waar ALLE url's opstonden van alle autosportsites in Vlaanderen.
Weet je wat er gebeurd is : de gasten van dit forum samen met Misteryracing.com hebben alle stickers zelf betaald. Ze hebben geen enkele € moeten betalen voor de wagen, wij hebben die gratsi aangeboden aan iedereen.
Ik dacht dat dat toch welke een leuke geste was voor iedereen van onzentwege.
Zoals ik al maanden roep: kom samen, leg de beste troeven van elke site samen en maak er een bom van een site mee.
Dan hoef ik alvast niet naar 4 of 5 verschillende site voor alle info, dat zou het een stuk eenvoudiger maken voor iedereen.
Mistery, vergeet niet dat ik niet de namen door elkaar gehaald heb he. Maar duidelijkheid boven alles.
Dat het vanwege de teams rustig is kan ik goed begrijpen maar betreur ik natuurlijk wel. De meeste teams werken met vrijwilligers die autosport er met veel plezier bijnemen na hun uren. Waarschijnlijk zijn ze nu nog volop bezig met het prepareren van de wagens voor de 24u en oja soms moeten ze ook nog is genieten van het zonnetje (eh bart :D ). Omdat het allemaal zo snel is moeten gaan met 24u.be (wat zeker niet wil zeggen dat de kwaliteit er onder lijdt) zijn zeker niet alle teams op de hoogte laat staan dat iemand de tijd heeft gemaakt om een verslagje te schrijven. Dit is iets dat eigen is aan een nieuw initiatief en hier kan men in de toekomst aan werken als men wil groeien. De topteams hebben er dan wel de tijd voor maar ze beschikken over een eigen site en willen het nieuws exclusief voor hun site houden, terecht gezien de tijd die er in een degelijke up-to-date site kruipt maar ook jammer. Uitzondering hierop is AD-sport maar dit is als ik me niet vergis pas vanaf dit jaar en dankzij (het mag gezegd worden) Mistery (aka Dries de Smet, niet te verwarren met Dries Heyman ;) ). Maar je kan dit niet doen zonder de medewerking/toestemming van een
team(baas): correct me if i'm wrong dries!
Dan zijn er nog teams die de boel gesloten willen houden (of amper van internet hebben gehoord zo zijn er ook) en zij zullen daar hun redenen wel voor hebben maar ze vergeten wel dat ze zo de toekomst van de autosport op de helling zetten.
Dan nog de populariteit van de autosport: als men rekening houdt met de bevolkingsaantallen komt er hier zeker niet minder volk kijken in vgl met het buitenland. Het weer is hier wel dikwijls een spelbreker die 'toeristen' (zonder negatieve bijklank) tegenhoud.
De laatste jaren zijn er meer en meer initiatieven om de interesse van de liefhebber in spé op te wekken en de dorst van de hevige fans te lessen: meer autosportsites, fora, nu 24u.be en zeker de belkarting niet vergeten. Maar als men echt het grote volk wil lokken is het grof geschut nodig: artikels op de VOORpagina van de sportkatern ipv ergens ver weg, een vermelding in het 7u-journaal ipv...bijna (pitstop en dat is het) niet :( MAAR dan moet er medewerking van een grote mediagroep nodig, bvb de VMM, die potentieel ziet in autosport. Tegenwoordig komt autosport (vooral rally) alleen in de actualiteit door doden, ongevallen,... ZO MOET HET DUS NIET
60.000 bezoekers vorig jaar was een fantastisch resultaat zonder al te veel promotie maar the sky is the limit zeggen ze wel eens en sommige mensen proberen dat nu te bereiken of het startsein er voor te geven. Hopen dat het lukt: op naar de 150.000 binnen twee jaar!
en nu blokken :D
Originally posted by stijnconinx
Uitzondering hierop is AD-sport maar dit is als ik me niet vergis pas vanaf dit jaar en dankzij (het mag gezegd worden) Mistery (aka Dries de Smet, niet te verwarren met Dries Heyman ;) ). Maar je kan dit niet doen zonder de medewerking/toestemming van een
team(baas): correct me if i'm wrong dries!
Bedankt voor de lof, het doet ook eens deugd te horen dat dergelijke zaken gewaardeerd worden door externe mensen. Sommigen blijken niet te beseffen hoeveel tijd het vraagt. Tijd, welteverstaan, die er buiten mijn dagtaak bij AD Sport aan toegevoegd wordt. Wat die persartikels en andere initiatieven betreft, krijg ik quasi carte blanche van de teameigenaar, Albert vanierschot. Wij hebben daarnaast Guy Golsteyn aangetrokken als officieel teamfotograaf, en over Guy niks van lovende woorden, zowel van Albert als van mezelf. Mede door zijn zeer goede fotografie kunnen wij ons als team meer naar de buitenwereld toe profileren. In de toekomst zullen we ook nog met andere initiatieven naar voor trachten te treden. 24u.be bijvoorbeeld is iets wat Albert volledig in mijn handen laat maar wel op afstand volgt. Hij is zeer opgezet met de tot hiertoe bereikte resultaten van de website, en ook hij hoopt dat we hier het voorbeeld kunnen geven hebben hoe we een bepaalde extra toegevoegde waarde kunnen geven aan autosport in het bijzonder en de circuitsport meer in het algemeen. Hopelijk gaan andere teams hier in de toekomst een steentje bijdragen, en kunnen dergelijke initiatieven uitgroeien tot een promotionele waardemeter van de circuitsport in België !
Sportieve groeten,
Dries De Smet
Ik zou het niet beter onder woorden kunnen brengen.
Gij met 10 lijnen en ik had daar een storm voor nodig.
Domme, wij moeten echt op zoek naar een persverantwoordelijke zulle. :)
Maar de bedoeling was er he, en ik ben nog jong. Vergeef me.
Bij mijn weten zijn volgende teams online, pas zelf bij van wie je nog iets weet. Met online bedoel ik met verslagjes ed hé
- AD sport
- RTM
- PKGL
- TCR
Dan de info sites in WILLEKEURIGE volgorde ( Vlaamse wel te verstaan)
- Depaddock
- Pitstop
- Autosport.be
- Misteryracing.com
- Belcar.com
- 24u.be
Originally posted by Driesco
- Depaddock
- Pitstop
- Autosport.be
- Misteryracing.com
- Belcar.com
- 24u.be
Kwestie van niemand op zijn tenen te trappen ;-)
vinnie belcar
16-08-2002, 00:38
Originally posted by Driesco
Ik zou het niet beter onder woorden kunnen brengen.
Gij met 10 lijnen en ik had daar een storm voor nodig.
Domme, wij moeten echt op zoek naar een persverantwoordelijke zulle. :)
Maar de bedoeling was er he, en ik ben nog jong. Vergeef me.
Bij mijn weten zijn volgende teams online, pas zelf bij van wie je nog iets weet. Met online bedoel ik met verslagjes ed hé
- AD sport
- RTM
- PKGL
- TCR
-QVICK MOTORS RACING (was even op reis)
- Depaddock
- Pitstop
- Autosport.be
- Misteryracing.com
- Belcar.com
- 24u.be
Voila, ik was de kleinsten van gans het spel nog vergeten. Sorry Vincent. Hopelijk heb je genoten van je vacantie en gaan jullie er tegen aan volgende week. Rob Van Roey, een goede zaak wat mij betreft. Die andere piloot ken ik enkel van naam.
GLPK.be is idd online, maar blijkbaar loopt er ergens iets mis. Nieuwe hostfirma, en als je nu gata kijken, kom je bij HP terecht.
(Indien dit niet zo is bij jullie, laat me iets weten... kwestie van het probleem heel duidelijk te kunnen omschrijven.)
Maar de minisite voor de 24 komt eraan...
Peter Baert
17-08-2002, 12:21
Beste Dries en Dries,
Ik hou jullie heus wel uit elkaar hoor. Al is het soms een mysterie :)
Kijk, waar ik een probleem mee heb, is de polemiserende toon die Driesco al te vaak aanslaat. En dan wordt erop gereageerd natuurlijk.
De manier waarop je, Driesco, je eerste post zette op www.pitstop.tv, lokt reacties uit.
Je hebt die post intussen veranderd ("edit").
Maar als je het pitstop-forum in het ridicule trekt met de bewering dat er enkel topics over pitspoezen en afspraakjes te vinden zijn, dan kom ik ff uit mijn schelp om mijn forummers te verdedigen.
Ik heb alle lof voor al je initiatieven die je al genomen hebt en die je ongetwijfeld nog gaat nemen.
Maar, Driesco, probeer dat dan met mate.
Wees niet teleurgesteld als niet meteen de hele Vlaamse motorsportwebsitewereld (of zoiets) met jou scheep gaat.
Dat begrijp je toch.
Jullie starten 24u.be op. Mooi, knap, schitterend. Mogen wij van www.pitstop.tv dan toch gewoon ons ding blijven doen?
Ik hoop echt voor jullie dat het meevalt, want jullie staan voor een enorme taak. Hoed af dat jullie dat willen doen.
Pitstop gaat het minder groots aanpakken, want er zijn dat weekend nog andere dingen die belangrijk(er) zijn.
Het feit dat er op www.pitstop.tv voorlopig nog maar weinig te lezen valt over de 24 Uren, komt omdat er ook maar weinig te melden valt voorlopig, tenzij wat sprokkels hier en daar, maar die zijn dan weer voor jullie bestemd.
Dus, Driesco, www.pitstop.tv doet er ook alles aan om de autosport (en niet alleen de Belcar), de autosport dus te promoten.
En nog dit over Jantje Heylen. Ja, ook knap en schitterend, meer kan ik daar niet over zeggen. Of wat wil je dat ik zeg? Ik hoop dat hij er komt.
Beste Peter,
Het doet me goed te horen dan we in de toekomst met zen allen weer verder aan de opbouw van de autosport kunnen werken.
Ik ben me ervan bewust dat ik soms net iets te veel hooi op mijn vork neem, en soms iets te impulsief reageer maar dat is nu éénmaal mijn karakter. Wees gerust, ik zal er op toezien dat dit in de toekomst in mindere mate voorvalt.
Geloof me Peter, die toon ik zeker een eigenschap van mij die sommigen appreciëren, en anderen dan weer totaal niet. Waar ik zeker van ben is dat uit sommige van die overhitte discussies dan weer goede initiatieven en leuke ideeën komen. Het mag niet op het brutale af zijn maar af en toe is het leuk om de boel eens wakker te schudden zodat iedereen vanuit zijn luie zetel in de zon nog eens achter de pc kruipt.
Wat betreft de initiatieven die ik doe weet ik ook dat niet alles Bingo zal zijn maar doe je niets, dan gebeurd er niets. Hetgeen jij doet voor de autosport met de Tv kunnen wij in de verste verte niet bereiken maar we proberen toch het één en ander te realiseren. Tot hiertoe mogen we niet klagen maar ooit, en dat besef ik maar al te goed zal één van de projecten ook wel eens mislopen.
Wat 24.be betreft, daar is inderdaad weinig op aan te merken. De uren dat Dries ( mistery) er insteekt samen met zijn mannen in opmerkelijk groot. Net zoals jij hoop ik echt dat zulke projecten in de toekomst een mooie toekomst is weggelegd.
Hopelijk mogen wij elkaar volgende week de hand drukken op Zolder en kunnen we samen nog heel hard werken aan de toekomst en het verderbestaan van het circuitracen in België.
Met vriendelijke groeten
En als nu al de tijd die in deze discussie gestoken is eens gebruikt werd ten voordele van de autosport zouden we weer een stapje verder staan, maar blijkbaar primeert toch nog altijd het eigen belang in de autosportwereld... als je wil weten wat dit geeft op lange termijn moet je gewoon eens kijken naar de voetbalwereld...
Originally posted by alex4x4
wb flugel
thx :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.