PDA

View Full Version : web design vraagje..


vrDennis
19-08-2002, 16:13
Is het mogelijk om met dhtml, java(script) of html een loading screen te maken. Het maken is natuurlijk geen probleem met painshop pro kom ik wel een heel eind maar wanneer bij de bezoeker het laden klaar is moet ie natuurlijk wel stoppen.

Is dit dus eenvoudig te realiseren voor paginas waar het laden lang duur of is het alleen mogelijk met flash??

Bart
19-08-2002, 17:02
Ik zie niet meteen het nut ervan in. Zo lang mag het laden van html normaal toch niet duren... anders is de "surfer" misschien al weg ...

bij visual basic applicaties kan je bij het opstarten een zogenaamd "splash screen" tonen. Misschien brengt deze Engelse term u verder bij google of zo?

Beemer
19-08-2002, 17:04
Met flash gaat da, met html heb ik nooit gedaan, maar ik heb wel al eens in een html iets gezien van preloaden van images, ik zal da es terug zoeken voor u.

vrDennis
19-08-2002, 17:11
Dat zou ook nog een oplossing zijn. Het leek me namelijk leuk door middel van een gif plaatje alle landen waar er een gp verreden gaat worden te laten zien.

Dus dat vergt nog al wat laad tijd..

Bart
19-08-2002, 17:13
javascript: http://www.pageresource.com/jscript/jpreload.htm

airco
19-08-2002, 17:20
als je dan toch zulke effecten wil ... kan je dan niet beter een flash-filetje ineen steken Vermoedelijk is de filesize van de flash vele malen kleiner dan die animated gif die je dan zou preloaden....

airco

vrDennis
19-08-2002, 17:26
het probleem is dat ik 0.0 van flash snap maar ik ken wel iemand die flash heeft dus misschien ga ik daar dan wel even mee aan de slag..

iig iederen bedankt!!

Savi
19-08-2002, 19:21
Het is mogelijk met javascript, maar dat is dan nie een apart pagina. Dan wordt er gewoon over de pagina die moet geopend worden een vlak geplaatst, dus over de HELE pagina waarin ge een boodschap kunt plaatsen zoals "even geduld, wordt geladen..." ofzo. En dat gaat redelijk vlot, kheb het zelf al enkele keren gebruikt.

*edit*

En behulpzaam als we zijn, hier de link: http://javascript.internet.com/page-details/preload-page.html