PDA

View Full Version : Karting Voor Het Goede Doel


Maarten
21-08-2002, 23:16
Beste paddockers,

Rotary-club Opsinjoor Mechelen organiseert al voor de vijfde maal de Rotary Opsinjoor Kart Cup. Die gaat zoals de vier vorige edities door in Inkart te Puurs. Vrijdagavond 20 september wordt deze drie uur durende race gereden voor het goede doel. Het goede doel wordt ter plaatse tijdens de briefing toegelicht.

Vermits het voor het goede doel is, kost dit natuurlijk wel iets meer dan een gewone drie uren koers. Deelnemen kost 500€ per team. Teams moeten minimum uit drie piloten bestaan, waaronder één vrouw! De start wordt door de vrouwen genomen. Spektakel verzekerd!

Voel je je geroepen om je hobby te linken aan een bijdrage voor het goede doel, aarzel dan niet een schrijf je in via marc@perdieus.be. indien je meer info wenst mag je dat hier vragen of stuur een mailtje naar het bovenvermelde adres.


groeten

maarten

kartboyke
22-08-2002, 12:04
Het is misschien een domme vraag maar is dat dan enkel binnen?
En ik zou eventueel wel kunnen komen maar het probleem is da ik wel training heb tot 19.00u dus kan ik da tege half 8 zijn.
Is dat een probleem???
En mag sponsoring, voor welk goed doel is het?
Ik zou dit allemaal graag weten omdat ik nog niet echt een groot budget heb en toch zou willen meerijden, zeker omdat het om het voor het goede doel is.

Maarten
22-08-2002, 12:57
ik weet nu wel niet juist wat het goede doel inhoudt, meestal gaat de opbrengst naar projecten ivm de vierde wereld (de armen in belgië), maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen.

het parcours betreft het binnen en buitengedeelte, wel niet het 1km parcours omdat dit einde augustus/begin september wordt afgesloten.

de meeste teams rijden uiteraard met sponsoring. om je een idee te geven, enkele teams van vorig jaar: AXA Bank - BCC British Car Center - Asterix (Devrieze Asterix St-Kat-Waver) - Mexx 1 & 2 - ...

er kunnen facturen worden uitgeschreven waardoor dit dus officieel als sponsoring van een bedrijf kan worden aanzien.

ik ga proberen om de timing hier nog eerstdaags te plaatsen

kartboyke
22-08-2002, 14:43
Ok bedankt alleszins, nu weet ik al iets meer.
Normaal kun je me dus verwachten met een teampje, maar dan heb ik zo al iets om rond te gaan voor sponsoring, hopelijk bijt er iemand toe.
Dan kan ik ook een beetje meer informatie geven aan die mensen ook hé zodat ze toch een beetje weten waar ze hun geld in steken.

Maarten
23-08-2002, 09:40
kartboyke,

geef uw mail eens of stuur een mail naar marc.perdieus@pandora.be, dan kan ik u een uitnodiging sturen. ik vermoed dat er nog wel één op mijn computer staat

maarten

kartboyke
23-08-2002, 11:32
ivevanderaa84@hotmail.com
Alstublieft se

kartboyke
23-08-2002, 14:44
bedankt voor het doorsturen van den informatie hé maarten.
Nu ga ik gretig opzoek gaan een sponsor.
Een team heb ik al maar ik peins dat er 1 probleempje is, breezje, is die er al 16??
Want die ging normaal met mij meerijden.
En er is nog eentje, ik kan nog nie om 18.00u aanwezig zijn, dat zal pas tegen half 8 ongeveer zijn.
Is dat een probleem?Anders meot ik een andere oplossing zoeken.

Bart.Vandecavey
23-08-2002, 14:47
Op 12 januari wordt Breezz 16...

Maarten
23-08-2002, 17:44
Originally posted by kartboyke
bedankt voor het doorsturen van den informatie hé maarten.
Nu ga ik gretig opzoek gaan een sponsor.
Een team heb ik al maar ik peins dat er 1 probleempje is, breezje, is die er al 16??
Want die ging normaal met mij meerijden.
En er is nog eentje, ik kan nog nie om 18.00u aanwezig zijn, dat zal pas tegen half 8 ongeveer zijn.
Is dat een probleem?Anders meot ik een andere oplossing zoeken.

dat breezzke nog geen 16is zou geen probleem mogen zijn, dat valt te arrangeren, zeker als ze daar weten dat ze al meerdere malen gekart heeft.

als de rest van uw team daar op tijd geraakt dan is het niet echt een probleem, dan kunnen zij de formaliteiten afwerken en jullie officieel inschrijven

jij hebt blijkbaar de timing, kan je die eens posten?

ge hebt waarschijnlijk een mailtje van ons vader gekregen, ik heb de uitnodiging zelf nog niet gezien

kartboyke
23-08-2002, 19:31
jeps ik heb die, zal ze eens posten, ok schrijf ons maar in hé.
Onder de naam im-racing.
Is het goed dat wij zo snel mogelijk betalen maar momenteel gaat het niet, maar zal da zo rap mogelijk in orde make, maar dan hebbe we toch al een plaatske hé.



18.00 uur : Welkom
19.00 uur: Briefing piloten
19.15 uur: Warming-up met aansluitend kwalificatie
19.45 uur: Opstellen Karts op startgrid
20.00 uur: Start endurance race ( 3 uren )
23.00 uur: Aankomst
23.15 uur: Podium

Maarten
23-08-2002, 23:40
Originally posted by kartboyke
jeps ik heb die, zal ze eens posten, ok schrijf ons maar in hé.
Onder de naam im-racing.
Is het goed dat wij zo snel mogelijk betalen maar momenteel gaat het niet, maar zal da zo rap mogelijk in orde make, maar dan hebbe we toch al een plaatske hé.



er zijn 20 plaatsen en de eerste 20 betalers rijden mee, maar ge hebt nog een beetje tijd hoor. er zijn nog een paar plaatsen over. dat is het reglement, ik kan dat niet veranderen. we hebben in het verleden al teams gehad die hadden ingeschreven, maar niet betaald en die zijn dan niet gekomen. dus officieel ben je ingeschreven bij de betaling, maar ik zal al iets proberen te reserveren als je mij 100% garantie kan geven dat je meedoet

maarten

kartboyke
25-08-2002, 17:29
voila se maarten, ik heb daarjuist al het geld gaan overschrijven, er is ook al ne mail gestuurd naar uwe pa.
De naam van waaronder er is overgeschreven en ingeschreven, staat in die mail.

Maarten
25-08-2002, 18:12
bangelijk, zo moet het
en nu gaan testen in puurs zeker?
wij gaan waarschijnlijk in de week voor de koers eens kijken hoe het er daar bij ligt.

tot daar!

maarten

Benklak
25-08-2002, 19:18
Dan gaan ik wel mee als ik dan kan en ni op verlof ben. Ik hoop trouwens dak mee kan rijden. Wij gaan namelijk nen last minute boeken voor september. Hopelijk zit ik dan ni ergens te feesten op één of ander eiland.

kartboyke
27-08-2002, 12:41
jeps hopelijk da we gon testen, want het is wel al een tijdje geleden da'k nog gaan karten ben.
By the way, krijg ik nog een bevestiging ofzo da wij ingeschreven zijn?

Maarten
27-08-2002, 13:13
ik zal er eens achter horen
maar laat dit als bevestiging gelden, want ons vader heeft al gemeld dat jullie officieel zijn ingeschreven

kartboyke
27-08-2002, 14:37
ah, ok
Bedankt voor het alleszins al te laten weten

Maarten
27-08-2002, 17:09
Beste paddockers,

er zijn nog plaatsen vrij! ik weet het, het kost meer dan een gewone wedstrijd, maar het is voor het goede doel! en in inkart is alles op en top in orde, m.i. de beste infrastructuur van alle kartings in Vlaanderen. de kartjes gaan daar sneller dan op menig andere kartpiste in ons belgenlandje.

aarzel niet en schrijf in op marc@perdieus.be

groeten

maarten

Scapa
27-08-2002, 17:15
Dat is juist de vrijdag voor een belcar weekend zie ik juist, t zal moeilijk gaan vrees ik. Maar ik zie nog wel

Scapa
27-08-2002, 17:17
Zonder sponsor is het echt niet goedkoop-->sponsor zoeken dus :D

Witte
27-08-2002, 19:41
Wordt er dan enkel binnen gereden of ook sowieso op het buitengedeelte?

Witte
27-08-2002, 21:43
Originally posted by Witte
Wordt er dan enkel binnen gereden of ook sowieso op het buitengedeelte?

Sorry, efkes te snel de thread gelezen. De vraag was blijkbaar al eens gesteld. :fight:

Flitser
28-08-2002, 11:27
Aha, den 20e september...
Ik zal de dag alvast vrijhouden in mijn agenda, het hangt er natuurlijk vanaf of BCC ons terug zal uitnodigen of niet. Voorlopig nog niks gehoord :( en dat terwijl we vorig jaar voor hen de beker hebben binnengehaald :D
Let op Maarten, naast mij in het geel :cool:
Op de foto met een FunCup piloot :p
http://kartgrid.be/new/Flitser5.jpg

Maarten
28-08-2002, 12:24
Originally posted by Flitser
Aha, den 20e september...
Ik zal de dag alvast vrijhouden in mijn agenda, het hangt er natuurlijk vanaf of BCC ons terug zal uitnodigen of niet. Voorlopig nog niks gehoord :( en dat terwijl we vorig jaar voor hen de beker hebben binnengehaald :D
Let op Maarten, naast mij in het geel :cool:
Op de foto met een FunCup piloot :p
http://kartgrid.be/new/Flitser5.jpg

hola hola, flitser, kapitale fout die ge daar maakt :no:

de gele is mijn broer pieter, ik ben de rode net niet op de foto te zien. dit jaar gaan we voor de overwinning, vorig jaar pech gehad toen de ketting/aandrijving los geslagen is bij een aanrijding door een tragere deelnemer die een volledig verkeerd manoevre deed toen wij aan de leiding lagen. dit jaar wordt een serieuze revanche! vorig jaar heeft benklak ons voor de eerste keer in vier jaar de pole afgesnoept, dat moet ook dit jaar rechtgezet worden!

beware of perdieus power!

Flitser
28-08-2002, 13:35
Oeps, foutje, sorry ;)
Ik zoek wel even de volledige foto.
Ik weet nog niet of we er dit jaar weer zullen bij zijn, dat hangt af van BCC, als we erbij zijn zal de pole alvast voor ons zijn :D
We zitten met een sterke vrouw in ons team en dat compenseert de trage piloot van BCC :o die ook meedoet :rolleyes:
Enfin, ik laat wel iets weten als we meedoen , dan kunnen we een voorbeschouwingske maken ;)

Benklak
28-08-2002, 15:18
Originally posted by Maarten


hola hola, flitser, kapitale fout die ge daar maakt :no:

de gele is mijn broer pieter, ik ben de rode net niet op de foto te zien. dit jaar gaan we voor de overwinning, vorig jaar pech gehad toen de ketting/aandrijving los geslagen is bij een aanrijding door een tragere deelnemer die een volledig verkeerd manoevre deed toen wij aan de leiding lagen. dit jaar wordt een serieuze revanche! vorig jaar heeft benklak ons voor de eerste keer in vier jaar de pole afgesnoept, dat moet ook dit jaar rechtgezet worden!

beware of perdieus power!

HEHE

Diejen Benklak toch hé! :D :D :D Da was toen wel een moeilijke kwalificatie, lag nog vochtig in een paar bochten, geen enkele ronden gereden zonder iemand te moeten dubbelen, en op het einde was er een gele vlag. Daardoor werd er in de race nog eens drie seconden van de pole afgedaan.

Ma dees jaar gaan wij meedoen voor de overwinning zene. Kheb just is gebeld en ons team gaat er volledig anders uitzien als vorig jaar, veel competitiever. We zijn met 4. Ikke, ene die karting doe in competitie, de vader die alles betaald :D en één van zijn snelle dochters. Doel is minimum bij de eerste 5 te eindigen, maar het is voor het goede doel hé :+ . Het wordt weer een bangelijk dagje om naar uit te zien.

Red & White Greetz

Flitser
30-08-2002, 08:13
Kan er nog ingeschreven worden??
Kheb geen zin om op de uitnodiging te wachten (misschien komt ze er toch niet). Snel antwoord aub, ik stuur tegelijkertijd een mailtje naar Maarten om zeker te zijn.

Driesco
30-08-2002, 10:18
Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat jullie concurentie gaan krijgen uit onverwachte hoek. Vergeet dienen pole maar al. We zijn er klaar voor. Voor het goede doel steken we nog een tandje bij he mannen.
:):):):):)

Maarten
30-08-2002, 11:12
ja, er kan nog ingeschreven worden
mail naar marc@perdieus.be voor meer info of zie anders naar de vorige threads ...

Flitser
30-08-2002, 20:23
Ik wacht enkel nog op de gegevens om te kunnen storten maarten.
Ik geef 100% garantie dat we meedoen, kan je vastleggen aub, thanks.

Flitser@kartgrid.be
KartGrid RT

Maarten
31-08-2002, 00:18
ik heb de info doorgestuurd mannen

is er nog iemand die info wil, laat dan hieronder je email en ik stuur je zo snel mogelijk een mailtje met de gegevens!

groeten

maarten

Flitser
31-08-2002, 08:55
Mail goed ontvangen en reeds op geantwoord, laat maar iets weten, liefst ditmaal naar flitserstays@hotmail.com want ik zit op het werk en kan de mails op mijn ander adres slechts deze avond lezen.

Maarten
01-09-2002, 20:26
Originally posted by Driesco
Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat jullie concurentie gaan krijgen uit onverwachte hoek. Vergeet dienen pole maar al. We zijn er klaar voor. Voor het goede doel steken we nog een tandje bij he mannen.
:):):):):)

seg dries, mag ik daar uit afleiden dat je deelneemt? laat dan zo snel mogelijk iets weten aan mijn vader marc@perdieus.be , want hij vertelde mij, dat er al 15 teams officieel zijn ingeschreven en hij een mondeling akkoord heeft met nog 3à4 andere teams. ern vermits er maximun 20 teams kunnen deelnemen ... morgen kan hij je hierover antwoorden via mail.

maarten

Driesco
01-09-2002, 20:54
Wij willen zeker deelnemen. Morgen heb ik verslag van mijn sponsor. De namen hebben we al, juist nog een go van de geldschieter.

Stuur me een mail met telefoongegevens en ik bel alles door.
Of bel me zelf nog even, ik ben nog thuis tot 22.00, dan gaan werken. Ik heb nachtproeven op de drukkerij :(

Maarten
01-09-2002, 23:50
check pm dries
anders zal ik proberen om je morgen nog te bellen! nu geen tijd, examen binnen een paar uurtjes

Flitser
02-09-2002, 15:39
Maarten, wij hebben reeds vorige week betaald maar ik krijg geen bevestiging ondanks de mails die ik reeds verstuurd heb, kan jij niets bevestigen?

Maarten
02-09-2002, 15:51
ik zal er direct eens achter horen

geef me een paar minuten

dries is bijna ok .. hoop ik

Maarten
02-09-2002, 15:54
voila mijn vader heeft het bevestigd

flitser, je bent ingeschreven! alles is ok!

Flitser
02-09-2002, 16:39
Perfect, bedankt!

Driesco
03-09-2002, 10:29
Voila wij zijn ingeschreven. Sponsor al bedrag morgen overschrijven.

Naam van het team : Deckers Druk

Piloten :

Dries Heyman ( Belkarting.be - touring-cup.be )
Sonja Hensen ( misteryracing.com )
Philippe Leybaert ( autosport.be )

Met vriendelijke groeten

Maarten
03-09-2002, 11:02
thank you very much

weer een sterk team, ik heb het al lang gezien!
het niveau van de race zal waarschijnlijk redelijk hoog liggen

belangrijke teams:

kartgrid: zondag nog winnaar van een vier uurs race in Inkart
optiek vleeracker: met benklak en kompetitiekarter
Rijmenam/ O&O Optics: jonge kerels + ex competitie karter
Asterix: reeds vier jaar aanwezig en zodoende sterk geevolueerd
BCC: winnaar van vorig jaar
Deckers druk: Driesco(Belcar!) - Philippe Leybaert (yariscup)
Perdieus Power: 3 op 4jaar op het podium, resp 2de, 4de,1ste,3de
IM Racing: Kartboyke, Breezz en co
Kobelco1: 1vd 3, dit is het topteam: sterke vrouw+ervaren karters

om er maar enkele te noemen
uiteraard nemen er ook minder ambitieuze teams deel aan deze koers voor het goede doel. het verschil tussen de rijders op de baan kan wel eens groot worden!

Benklak
03-09-2002, 14:31
Originally posted by Maarten
thank you very much

weer een sterk team, ik heb het al lang gezien!
het niveau van de race zal waarschijnlijk redelijk hoog liggen

belangrijke teams:

kartgrid: zondag nog winnaar van een vier uurs race in Inkart
optiek vleeracker: met benklak en kompetitiekarter
Rijmenam/ O&O Optics: jonge kerels + ex competitie karter
Asterix: reeds vier jaar aanwezig en zodoende sterk geevolueerd
BCC: winnaar van vorig jaar
Deckers druk: Driesco(Belcar!) - Philippe Leybaert (yariscup)
Perdieus Power: 3 op 4jaar op het podium, resp 2de, 4de,1ste,3de
IM Racing: Kartboyke, Breezz en co

om er maar enkele te noemen
uiteraard nemen er ook minder ambitieuze teams deel aan deze koers voor het goede doel. het verschil tussen de rijders op de baan kan wel eens groot worden!

Amaai wa een bezetting! Die pole zak ik dees jaar wel kunnen vergeten denk ik. Da is al een redelijk niveau voor een race voor het goede doel. Kzal ma wa gaan oefenen :D :p :D !!!!!!

Maarten
03-09-2002, 14:58
Originally posted by Benklak


Amaai wa een bezetting! Die pole zak ik dees jaar wel kunnen vergeten denk ik. Da is al een redelijk niveau voor een race voor het goede doel. Kzal ma wa gaan oefenen :D :p :D !!!!!!

en dan hebben we nog de chance dat manfred niet meedoet met zijn team. die hebben nl in antwerpen vrijdagavond hun megafuif tvv van het dakar avontuur!
en naar ik heb vernomen gaan er veel teams op voorhand oefenen!

Flitser
12-09-2002, 08:44
Spijtig genoeg wordt het circuit pas verlegd na 20 september, er is nu niet echt veel uitdaging aan :( (het binnencirciut bedoel ik dan)

Driesco
12-09-2002, 10:03
Is het nu binnen en buiten te doen of enkel binnen ? Kwestie van het te weten als we gaan trainen hé :)

Flitser
12-09-2002, 17:18
Binnen en buiten, maar niet het 1km circuit.
Het verkorte circuit dus. Veel training zal je alvast niet nodig hebben, vooral binnen niet: welgeteld vier bochten op het binnencircuit :(
voordelig voor lichtgewichten dus

Driesco
17-09-2002, 18:14
Is onze betaling nu in orde want ik weet niet of hij er een naam heeft bijgezet bij de storting ?

Verder zou ik voor de prijs van 500 euro toch wel graag wa info ontvangen van de race zulle.
Cateraar voorzien, wil da zeggen dat er eten bij is ?

Maarten
18-09-2002, 18:46
jaja alles ok
ik heb niet meer info dan die op de uitnodiging. ik vermoed dat er broodjes zijn en eten, maar ik weet niet of het in de prijs zit, het is voorzien, meer weet ik er ook niet van
de rest van de info volgt op de briefing

maarten

Driesco
18-09-2002, 18:58
Normale prijs voor een 3 uurs race is 150 euro dus denk ik dat het wel met kaviaar zalm en champagne zal zijn voor dienen prijs. Natuurlijk is het ook voor een goed doel hé. Maar mensen van de Rotary, als elk team zoveel betaald mag er wel een sandwichken af he, wij hebben ook de ganse week gewerkt en 18.00 uur is nu nie bepaald een uur om nog naar huis te rijden om iets te gaan eten he.

Voor mij een smosken kaas hesp en n'een cola aub :) :)

Het Deckers Druk Team ( DDT ) moet wel fris aan de start komen he, en met onze pijlsnelle starttersvrouw moet dat wel lukken denk ik. Sonja, heb wel geen max.aantal minuten gezien zoals op de MAK he, da ziet er dus zeer goed uit voor ons. :):)

Heb horen zeggen dat ze daar wel streng zijn en snel met zwart zwaaien. We moeten dus de pole pakken zodat we weg zijn van in het begin. Wie neemt er even deze verantwoordelijkheid binnen ons team ?

Maarten
19-09-2002, 19:37
gij vergeet mijn zuster driesco
die heeft in inkart 2tienden trager gedraaid dan benklak!
de pole moogt ge hebben, de leiding na 2toeren zal voor ons zijn :D
de vrouwen moeten een bepaalde tijd in het kartje zitten hoor, maar de juiste afspraken daaromtrent worden toegelicht tijdens de briefing

kartboyke
19-09-2002, 19:54
lap, die briefing gaat echt wel heel krap worden voor mij, ik ga probere maar ik heb het gezegd tegen u hé maarten, maar hedde jullie misschien niks op papier staan van reglement ofzo?
Stuurde gij dat dan naar ivevanderaa84@hotmail.com aub

Flitser
19-09-2002, 20:52
Stel je maar niet te veel voor van die briefing, pas op ze is uiteraard noodzakelijk maar normaal wordt daar niks gezegd wat je nog niet weet. Een reglement zal Maarten niet hebben, die briefing wordt immers door Filip van Inkart gegeven en daar komt niks van papierwerk bij kijken.

De winnaars van vorig jaar zijn dit jaar opgedeeld in twee teams met in elk team één nieuwkomer.

BCC bestond vorig jaar uit Kevin, Dirk, Mark en mijn vriendin en ik. Blijkbaar een succesvolle samenstelling :)

Dit jaar echter zal BCC bestaan uit Kevin, Dirk, de zoon van Dirk en mijn vriendin.
Mark en ik zullen aan de start komen voor Kartgrid RT en ons team wordt vervolledigd door Shanna.

We hopen dat iedereen gespaard blijft van pech en dat de wedstrijd een eerlijk verloop kent. We wensen iedereen succes toe en dat het beste team mag winnen!

Benklak
21-09-2002, 01:18
Twas bangelijk! 2e plaats is beter als verwacht! Goe samengereden met de winnaars een stukske, die met zijn blauw pakske! Twas plezant, goe geamuseerd ma wel een te groot verschil tussen de top en de rest. En de Maarten gepakt voor de 2e plaats...hehehe...sebiet mijn vlieger op, binnen 6.30u vertrekt hem! Salu allemaal en aan de makkers, cu in Machelen op 12 oktober!

Greetzzz

Maarten
21-09-2002, 13:05
idd goed geamuseerd, al heb ik wel wat ambras gemaakt met de marshalls! ik was aan het vechten met de teammaat van benklak, toen deze mij onder geel (ik liet gas los) voorbij ging, niemand had het gezien, en hij liet me terug passeren omdat hij zag dat hij fout was. nu zagen de baancommisarissen het wel en ik mocht een minuut in de pits gaan staan! tof zenne! ik was serieus kwaad want ik was ervan overtuigd dat dit het gevecht om de 2de plaats was. langs de muur deden ze teken dat ik 3de lag toen ik achter de collega van benklak reed. ik dus volledig in de aanval en dan gebeurt dit jammerlijk incident. spijtig
mijn zus had de start genomen maar kreeg al ena een paar ronden een stop van 10 sec omdat ze teveel tikken uitdeelde aan de 2de vrouw. ze was sneller maar kon er niet voorbij omdat die andere vrouw de deur dicht deed, en contact was dus regelmatig aan de orde. foutje van mijn zusje, ze had meer geduld moeten hebben!
maar soit, we zijn toch nog op het podium gefinisht, mb 3de, evengoed als vorig jaar. flitser heeft gewonnen met het kartgrid team, die waren onhoudbaar, gewoon buiten categorie.

ik ben tot het besef gekomen dat ik eigenlijk te groot ben voor karting (1m90), ik voel het nu aan de blauwe plekken. gisteren in het kartje werd ik van links naar rechts gesmeten omdat het stoeltje veel te breed was, mijn rug draagt nu de gevolgen. en mijn handen staan vol met blaren, pijnlijk gisteren!

Werner333
21-09-2002, 15:19
En welke uitslag hebben de andere forummers gereden?

Flitser
21-09-2002, 16:35
Originally posted by Maarten
ik ben tot het besef gekomen dat ik eigenlijk te groot ben voor karting (1m90), ik voel het nu aan de blauwe plekken. gisteren in het kartje werd ik van links naar rechts gesmeten omdat het stoeltje veel te breed was, mijn rug draagt nu de gevolgen. en mijn handen staan vol met blaren, pijnlijk gisteren!

Niks te groot Maarten (ben zelf ook 1m90), dat ligt aan de te brede stoeltjes van Inkart, vergeet niet dat zij vooral bedrijfsgericht zijn en bij die firma's zitten vooral zwaarlijvige mensen zo blijkt. Vorige week was er zelfs één bij die er niet in in raakte, die zat echt op het puntje van dat stoeltje als ie reed. Ribbenbeschermer en eigen stoeltje aanschaffen is de boodschap al is dat overdreven als je niet elke week gaat karten natuurlijk. ;)


Dat er een enorm niveauverschil zat tussen de verschillende teams was duidelijk. Langs de ene kant kreeg je de teams met de ervaren piloten die wilden strijden voor de overwinning of toch minstens een plaats in de top tien, langs de andere kant had je de teams met vooral rookies achter het stuur en die twee door elkaar gooien zorgde voor menige ergernis.

Tijdens de oefenritten alleen al werden maar liefst 41 warnings uitgedeeld onder de 20 teams

Ervaren piloten die geërgerd achter het stuur zaten en af en toe al eens een tik uitdeelden (al dan niet met opzet) en rookies die blijkbaar de briefing niet deftig gevolgd hadden en bijgevolg het verschil tussen blauw en geel niet eens kenden.
Ik wil niemand viseren en ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren (ik zal het maar in het begin van mijn verslag zetten) maar het was werkelijk erg bij sommige piloten :mad:

Piloten die blauwe vlag krijgen en doodleuk in de weg blijven rijden en zelfs op het rechte stuk nog liefst in het midden van de baan rijden en als je hen dan probeert voorbij te gaan wijken ze nog uit naar de kant waar jij op dat moment naast hen rijdt met alle gevolgen van dien. Elke keer opnieuw gingen sommigen vol gas de bocht in om dan vijf keer achter elkaar op dezelfde plaats vast komen te zitten aan de binnenkant van de bocht . Op het rechte stuk... plots een spinnende kart voor je neus :eek:
Ik reed vlak achter Dries Heyman van Deckersdruk toen het volgende gebeurde: Dries zit klaar om de piloot voor hem voorbij te gaan, plots wordt er met geel gevlagd en springen de lichten langsheen het circuit ook op geel. Een halve ronde liet de piloot Dries niet passeren, nadat overal duidelijk te zien is dat er met geel wordt gevlagd gaat de piloot opzij voor Dries en remt keihard om hem zo voorbij te laten, Dries doet uiteraard hetzelfde en wijst de piloot erop dat hij niet voorbij mag wegens geel. De piloot snapt het niet en zit zodanig verdwaasd naar Dries te kijken dat hij plots zijn kant begint op te sturen (onbewust) en dat hij zichzelf en Dries klem rijdt op het rechte stuk Je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurde op het parcours.
Een ideaal moment voor Inkart om hun kartschool even te promoten :p
Volgend jaar zal het alvast anders verlopen, naar alle waarschijnlijkheid zal de hele race opgedeeld worden in drie zodat de Lady's, de Rookies en de Pro's elk apart hun ding kunnen doen.

Allé, over naar het verslag
De kwalificatie verliep alvast goed voor ons, Shanna zette de snelste kwalificatietijd neer gevolgd door Deckersdruk die toen al duidelijk maakten dat ze samen met Optiek Vleeracker en Perdieus Motorsport de grootste tegenstand zouden gaan vormen.

51.03 Kartgrid RT
52.15 Deckersdruk
52.27 Optiek Vleeracker
52.40 Perdieus Motorsport
52.45 31 Keerbergen
52.55 O & O Optics
52.77 AVP Racing
53.07 BCC (British Car Center, het team waarmee we vorig jaar wonnen)
53.18 Aster X Devrieze
53.34 Red&Green Racing
53.48 Quelle
53.51 Rotary Bonheiden
54.49 Mexx
54.93 Winterthur
55.49 Leysen Printing
55.67 Volvo Van Houdt
58.81 Kobelco 3
59.51 Phlips
59.88 Kobelco 1
61.13 Kobelco 2

De vrouwen namen verplicht de start en Shanna reed onmiddellijk weg van haar achtervolgers. Maken dat je weg was uit die achtervolgende bende was de boodschap, dat kon mijn vriendin (BCC) aan den lijve ondervinden. Zij stootte van bij de start onmiddellijk door van de achtste naar de vierde plaats en ging goed mee met de eerste twee van onze achtervolgers. De problemen begonnen echter pas goed wanneer men de tragere pilotes begonnen te dubbelen. Schrijnend was ook het feit dat sommige vrouwen reeds na twee ronden binnen kwamen om het stuur over te geven aan een mannelijke piloot :(
Shanna had blijkbaar weinig last en kon zich overal vrij goed door wurmen, Evy echter had het veel lastiger en kreeg enkele zware klappen te verwerken van onervaren piloten die andere karts blijkbaar als stootkussen gebruikten in de bochten ipv te remmen (denkend aan de kandidate miss België die haar eerste keer meereed en die ik nergens heb zien remmen :fight: )

Het was in ieder geval leuk om zien dat wanneer ook Evy gedubbeld werd na verloop van tijd, dat de mannelijke piloten vrij veel last hadden om haar voorbij te gaan niet omdat ze in de weg ging rijden, nee, ze reed gewoon haar lijn op het rechte stuk, zag de piloot ter hoogte van haar kart komen, keek even lief opzij en lachte even om dan vervolgens even haar gewicht uit de kart te tillen door te "wippen" en zo de piloot het nakijken te geven. De techniek van het omhoog wippen kan zeer efficiënt toegepast worden en dat heeft ze meer dan één keer bewezen tot groot jolijt van haar medepiloten en tot ergernis van de achtervolgende piloten :p

Shanna bleef haar voorsprong uitbouwen op Deckersdruk en Optiek Vleeracker. Het noodlot sloeg plots toe voor Deckersdruk wanneer zich een incident voordeed net voor het buitenrijden. Gevolg 8 ronden verloren en ze waren al onmiddellijk aangewezen op achtervolgen. Shanna zette tijdens haar stint een beste tijd van 50.13 neer en gaf dan het stuur over aan mij. In tegenstelling tot Shanna bleek ik enorm veel last te hebben met de tragere piloten, de ergernis werd steeds groter maar n a een half uur kon ik dan uiteindelijk toch een beetje beginnen doorrijden. Van bij het begin van mijn stint bleek al snel dat de kart weinig of geen remmen meer had. Doseren was er niet meer bij, het was ofwel tot het uiterste duwen en de achterwielen blokeren bij iedere remactie ofwel de kart in de bocht zetten en hem zo door de bocht trekken. Al bij al kon ik nog een tijd van 50.79 neerzetten al ben ik daar niet echt tevreden mee.
Mark nam dan het stuur over en hoefde enkel nog te controleren, hij was echter niet van plan de race rustig uit te rijden en pootte een tijd van 49.27 neer, wat de beste tijd van de hele race zou worden. Mark was uiteindelijk zo geconcentreerd aan het rijden dat ie niet eens de finishvlag heeft zien vallen BCC reed geruime tijd op vijf maarmoest uiteindelijk nog wijken voor Deckersdruk die hen in de laatste twee ronden passeerde.

Een leuke overwinning voor ons team al vinden we het nog steeds spijtig dat Deckersdruk pech gehad heeft, zij zouden geduchte tegenstanders geweest zijn aangezien we qua piloten zeker aan elkaar gewaagd waren en daar waren beide teams het zeker over eens. Dries en ik hebben geruime tijd in elkaars buurt gereden maar uiteindelijk moest ik hem laten voorgaan. Dan kreeg ik ook nog een "stop & go" voor het negeren van de gele vlag, ik was zodanig gefocust op Dries dat ik het geel helemaal niet gezien had en dus terecht de pits in moest. Op dat moment heeft Dries een ronde kunnen goed maken op ons, iets wat ik later op de avond nog te horen moest krijgen natuurlijk :rolleyes:

Wie weet treffen we hen volgend jaar terug om te laten zien dat we hen ook kunnen kloppen zonder dat ze pech hebben :p :D ...al is het nog niet zeker dat we dan weer zullen deelnemen.

Nog even onze sponsors bedanken:

CD-Rommeke (Dendermonde)
&
Alcrefin, uw centea agent (Deurne)

Dank aan de organisator Marc Perdieus, zijn prijs voor de winnaars was immers een trainingsdag op Zolder met hun Fun Cup-bolide iets waar we zeker zullen van genieten. Ik kijk er al naar uit om nogmaals achter het stuur te kruipen van dit leuke racewagentje, Zolder here we come!

Uitslag:
1 Kartgrid Racing Team (203 ronden)
2 Optiek Vleeracker (199 ronden)
3 Perdieus Motorsport (199 ronden)
4 O & O Optics (197 ronden)
5 Deckersdruk (196 ronden)
6 BCC (196 ronden)
7 Aster X Devrieze (192 ronden)
8 Quelle (188 ronden)
9 Rotary Bonheiden (187 ronden)
10 AVP Racing (183 ronden)
11 31 Keerbergen (180 ronden)
12 Mexx (180 ronden)
13 Volvo Van Houdt (178 ronden)
14 Winterthur (177 ronden)
15 Red & Green Racing (175 ronden)
16 Kobelco 2 (173 ronden)
17 Leysen Printing (173 ronden)
18 Kobelco 3 (165 ronden)
19 Kobelco 1 (163 ronden)
20 Phlips (159 ronden)

fordje
21-09-2002, 17:25
Proficiat aan de winnaars !

Enne voor de pechvogels,......... Dries je mag je gram komen halen op de Depaddock karting. Alleen zal je daar ook met ons moeten afrekenen :D

Ik ben zeker dat we binnen enkele ronden in mekaars buurt zullen hangen. :p

Alleen zal het zijn omdat jullie veeeeeel sneller zijn ! ;) ;)

Zolang niemand me maar van de baan knalt en mijn wielen eraf rijdt ( remember Inkart!), en troost je ik ken het verschil tussen geel en blauw.

Vraag dat maar aan Sennake, die wou zelfs nie voorbij als ik hem de kans gaf :D

flugel
21-09-2002, 18:12
Wat mij wel opviel gisteren was dat Dries blijkbaar in een kart zit gelijk ik in mijne zetel thuis... en ondertussen maar toptijden draaien, Dries man ge waart gisteren (bijna) outstanding :D

fordje
21-09-2002, 18:48
Originally posted by flugel
Wat mij wel opviel gisteren was dat Dries blijkbaar in een kart zit gelijk ik in mijne zetel thuis... en ondertussen maar toptijden draaien, Dries man ge waart gisteren (bijna) outstanding :D

Voeten op tafel, (in dit geval bovenop de kart)?
Een pak chips in de ene hand en een pint in de andere ?
En een zapkast ergens in de buurt?


:D :D

Driesco
21-09-2002, 19:12
Het liep inderdaad lekker gisteren, handen wel vol blaren en een veel te lange stint ( was blijkbaar nodig van onze zeer goede teammanger ) deden me vandaag dan maar de das om.

Verder wil ik zeker ook de prestatie van Philippe niet vergeten he mannen. Met zijn jarenlange ervaring mochten zijn tijden er ook wezen zulle. Dat ik de smaak terug te pakken heb van het karten bleek weeral gisteren. Natuurlijk hadden we moeten winnen maar karting is nu eenmaal ook een technische sport en het ongeval van Sonja was niet haar noch dat van de andere pilote haar fout. De één verschiet omdat ze blauw kreeg, ging veel te hard in de remmen en Sonja vollepetrol er in.

En wat Flugel zegt zijn er mij nog komen zeggen, ik weet nie hoe dat komt maar ik zit inderdaad lekker relaxed. Wa zou da geven als ik echt moest rijden.

Neen, sorry grapje, dit was echt op de limiet rijden, sneller kan niet, althans ik toch niet.

Toffe race daar in Puurs.

Wat Fordje betreft : ik denk steeds dat ik fair rij maar een klein tikje is sneller gebeurd dan ik eigenlijk wel wil.
We zien wel wat we er daar van bakken met mijnen vliegenden Hollander.

Maarten
21-09-2002, 19:18
dries zijn positie is mij ook opgevallen! ik heb serieus verkrampt gereden

Flitser
21-09-2002, 22:55
Originally posted by Driesco
Natuurlijk hadden we moeten winnen maar...

:rolleyes:
Iets te veel zitten blazen op voorhand dat je dit op je één been ging winnen, de uitslag is pas bekend als de race gereden is ;)
Dat zou jij toch moeten weten :no:

Autosport.be
21-09-2002, 23:49
Ik moet zeggen, het was knap lastig.

Ik rij zelden of nooit indoor karting, maar al bij al viel het nog dik mee, zolang de stints niet langer dan 35 minuten duurden. Nu staan mijn handen vol blaren, heb overal blauwe plekken, maar ik heb me toch geamuseerd voor mijn eerste indoor endurance wedstrijd.

Voor herhaling vatbaar...

Philippe

Driesco
22-09-2002, 20:32
Originally posted by Flitser


:als de race gereden is ;)
Dat zou jij toch moeten weten :no:

Wij leggen graag de druk bij de tegenstander he Flitser, of hoe noemen ze dat in het voetbal. Afwachten en dan toeslaan. Bij ons was het nu brokken maken en gaten toerijden.

Ons verlies doet niets aan jullie glasrijke overwinning, jullie hebben ze zeker en vast verdiend