PDA

View Full Version : Frentzen >> Sauber


Finish
24-08-2002, 23:22
Heinz Harald Frentzen zal komend seizoen uitkomen voor het Sauber team, en keert daarmee terug bij het team waar hij in 1994 zijn Formule 1 carrière begon. Hij zal de teamgenoot worden van zijn landgenoot Nick Heidfeld.

De 35-jarige Frentzen stapte voor de Hongaarse Grand Prix uit het Arrows team, waar hij het seizoen startte. De rest van het seizoen zal hij niet meer in actie komen, maar vanaf komend seizoen zal hij weer te bewonderen zijn. Volgens het Duitse blad Bild am Sonntag zal hij 2.8 miljoen dollar gaan verdienen.

"We hebben een overeenkomst gesloten voor één jaar," zei Frentzen, die behalve voor Sauber ook voor Williams, Jordan, Prost en Arrows reed gedurende zijn carrière. "Ik kijk er heel erg naar uit om terug te keren bij Sauber."

Met het nieuws dat Frentzen volgend jaar voor Sauber zal rijden komt er een eind aan de discussies rond de positie van Felipe Massa. Er werd al lange tijd getwijfeld aan de toekomst van de jonge Braziliaan, maar nu bekend is dat Frentzen en Nick Heidfeld volgend jaar de line-up vormen is het over en uit voor Massa bij het Zwitserse team.



Goede keuze voor HH, een competitief team en een coureur die nog lang niet aan het einde van z'n latijn is. Twee duitsers in een zwitsers team. En wat nu met Massa ? Die was toch verre van slecht bezig, of niet soms ?

TiBo
24-08-2002, 23:47
Ik hoop dat Massa nog een zitje vindt. Voor mij is dat de man van de toekomst!
Misschien is er nog wel plaats bij Toyota. Ik geloof dat dat voor beide een goede 'move' zou zijn. Toyota gaat in 2003 zeker een stap vooruit maken en Massa heeft dan ook zijn eerste seizoen op zak, ... vuurwerk!

Ferrari Forever
25-08-2002, 11:30
Massa heeft dit jaar toch ook wel indruk op mij gemaakt als nieuwkomer. Nog een beetje ontstuimig maar zeker een belofte voor de toekomst.