PDA

View Full Version : Foto's 24 Uren


Joosen
27-08-2002, 15:38
OP DE VERNIEUWDE EXCELSIOR SITE STAAN NU DE FOTO'S VAN DE 24 UREN

http://www.renstal-excelsior.tk/

Proficiat aan iedereen die de finish haalde en aan de pechvogels.

Tim Joosen en de Excelsior crew

Bart.Vandecavey
27-08-2002, 15:51
Euhm ken ik die foto's niet ergens van?

site excelsior
http://users.skynet.be/bk381877/slaap_03.jpg
http://users.skynet.be/bk381877/03.jpg

moore
27-08-2002, 16:14
mooie foto's op je site :)

Raceboy
27-08-2002, 16:17
mja mooie site. heb je de mensen van codemasters bedankt voor hun design ?

Mistery
27-08-2002, 16:20
Originally posted by Bart.Vandecavey
Euhm ken ik die foto's niet ergens van?

site excelsior
http://users.skynet.be/bk381877/slaap_03.jpg
http://users.skynet.be/bk381877/03.jpg



Als je die over de foto's op de 24u.be site heen legt, dan merk je geen millimeter verschil in houding of pose...zou het kunnen dat...je weet wel wat !

Bart.Vandecavey
27-08-2002, 16:21
Originally posted by Mistery




Als je die over de foto's op de 24u.be site heen legt, dan merk je geen millimeter verschil in houding of pose...zou het kunnen dat...je weet wel wat !

Mja die eerste foto die ik aanhaal heeft zelfs dezelfde naam...

Sennake
27-08-2002, 16:30
De foto's van de "crash page" komen me ook zeer bekend voor ...

Mistery
27-08-2002, 16:34
Aha...een bronvermelding was hier dus wel op zijn plaats geweest ! Mogen we de sympathieke "Joosen" dan ook vragen dit bij deze en in de toekomst te doen, want voor enkele van onze fotografen zijn copyrights in aanvraag. Het is ons namelijk beu dat deze mensen het werk doen en dat anderen er zomaar van profiteren. In extreme gevallen merkten we zelfs al dat sommigen hun eigen naam onder foto's van anderen zetten.

Dus Tim, uit respect voor de mensen die de foto's nemen, gelieve de bron te vermelden, dan kunnen we op een toffe en gezellige manier samen werken, zonder enige vorm van wroeging !

airco
27-08-2002, 16:35
in deze thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=2972&highlight=excelsior) heb ik al eens duidelijk aangegeven dat een site kopiëren niet echt in dank wordt afgenomen, en bovendien hoogst onprofessioneel is. Dit ivm met het gekopieerde splash-screen van F1-live.

als ik dan de 2 onderstaande screenshots bekijk, dan heb ik toch wel even mijn bedenkingen over Excelsior.
http://www.depaddock.eu/airco/excelsior-copy.jpg
http://www.depaddock.eu/airco/excelsior-copy2.jpg

Is het op deze manier dat een renstal als excelsior in het daglicht moet komen ...
Mits vooraf vragen en bronvermelding ben ik er zeker van dat je zoveel foto's mag gebruiken als je wil (keuze uit 3000 stuks) ...

Deze manier is echter beschamend :rolleyes:

Bart.Vandecavey
27-08-2002, 16:37
Originally posted by airco
http://airco.depaddock.eu/excelsior-copy.jpg
http://airco.depaddock.eu/excelsior-copy2.jpg



Inderdaad airco daar staat nu eens krak hetzelfde op!

Oops, foutje.

HTTP-404
Deze pagina is niet beschikbaar of u hebt een foutief adres ingetikt.
Stuur uw opmerkingen naar airco@pandora.be.

terug naar depaddock :D :D :D

Bart.Vandecavey
27-08-2002, 16:39
Het is dus:
http://www.depaddock.eu/airco/excelsior-copy2.jpg
http://www.depaddock.eu/airco/excelsior-copy.jpg

Mistery
27-08-2002, 16:40
en verder ter info voor allen die het interessant vinden om zonder enige vorm van bronvermelding of toestemming info en foto's over te nemen van www.24u.be : hierbij iets wat sinds de eerste dag op de 24u.be site te vinden is. Gelieve er rekening mee te houden a.u.b. :

24u.be is een samenwerking van AD-Sport, Misteryracing, Depaddock en met de logistieke steun van Circuit Zolder.

Alle inhoud van deze site is eigendom van 24u.be. Niets mag worden overgenomen zonder toestemming van 24u.be - Dries De Smet.

Vwala, zo simpel is het, efkes toestemming vragen en je kan er heel wat mee bereiken !

Joosen
27-08-2002, 16:49
Mannekes, ten eerste, ik maak die site niet, ten tweede, ge moet er voor mijn part nie naar kijken, en ten derde (en het belangrijkste) onze webmaster heeft zelf tijdens het weekend zo'n driehonderd foto's gemaakt en ook tijdens het weekend er al een heel deel van online gezet. Wij hebben niet de pretentie van een copyright aan te vragen omdat wij dit doen voor ons plezier. De hypochrisie stijgt ten top als zulke dingen gepost worden terwijl er op de paddock andere fora zijn waar foto's gepost worden waarvan er geen enkele zelf gemaakt is.

Ik dacht dat wij allemaal gewoon autosportfans waren die dit allemaal deden voor de lol, als ik mij vergis, laat het dan even weten.

Mistery
27-08-2002, 16:57
Originally posted by Joosen
Mannekes, ten eerste, ik maak die site niet, ten tweede, ge moet er voor mijn part nie naar kijken, en ten derde (en het belangrijkste) onze webmaster heeft zelf tijdens het weekend zo'n driehonderd foto's gemaakt en ook tijdens het weekend er al een heel deel van online gezet. Wij hebben niet de pretentie van een copyright aan te vragen omdat wij dit doen voor ons plezier. De hypochrisie stijgt ten top als zulke dingen gepost worden terwijl er op de paddock andere fora zijn waar foto's gepost worden waarvan er geen enkele zelf gemaakt is.

Ik dacht dat wij allemaal gewoon autosportfans waren die dit allemaal deden voor de lol, als ik mij vergis, laat het dan even weten.

Tim,

Als jij de site niet maakt, contacteer dan eventjes diegene die de site wel maakt
Dat jullie zelf een pak foto's maakten kan ik alleen maar toejuichen. Doch waarom plaats je dan die van anderen er tussen zonder hun toestemming te vragen ?

Je vergist je absoluut niet dat jullie, en wij trouwens ook, dit doen voor onze hobby . Maar niettegenstaande dit gegeven is het toch steeds zo dat we als autosportliefhebbers geen misbruik moeten maken van anderen hun geleverde werk.

Ik hoop dat je hiermee kan leven, voor verdere vragen en info kan je gerust via PM of mail bij mij terecht.

Joosen
27-08-2002, 17:04
Is gebeurt Mistery

Trouwens bedankt Moore, voor de (enige) positieve reaktie; Airco daarentegen, als je een discussie op niveau wil houden, laat dan die steken onder water achterwege. ("dan heb ik toch wel even mijn bedenkingen over Excelsior.") Mistery is een pak subtieler.

Raceboy
27-08-2002, 17:12
als ik nu die foto's is zou kunnen zien zou ik er ook wat over kunnen zeggen. het enige wat ik nu krijg is een 404 melding :(

/ probleem opgelost was blijkbaar weer een geval van MS dominantie.ik bedoel hiermee dat er weer niet aan de netscape gebruikers is gedacht.

Maarten
27-08-2002, 17:13
volgens mij hebben jullie zelfs iemand ingehuurd om gewoon al het vrouwelijk schoon rond de piste op foto vast te leggen. goed idee, misschien iets voor volgend jaar op 24u.be :D en uiteraard ben ik kandidaat:D

moore
27-08-2002, 17:15
had ik niet opgelet maarja is ook maar 1 team wat me echt interseert. rarara ;)

airco
27-08-2002, 17:45
Originally posted by Joosen
Is gebeurt Mistery

Trouwens bedankt Moore, voor de (enige) positieve reaktie; Airco daarentegen, als je een discussie op niveau wil houden, laat dan die steken onder water achterwege. ("dan heb ik toch wel even mijn bedenkingen over Excelsior.") Mistery is een pak subtieler.

Ik zeg gewoon de waarheid ...
- gekopieerde splash-page van F1-live
- gekopieerde foto's van 24u.be zonder bronvermelding

dit is gewoon hetgeen me in een eerste oogopslag opvalt aan jullie website. Ik wil gerust aannemen dat Excelsior een professionele renstal is, maar hetgeen ik van Excelsior ken (namelijk de website) bewijst het tegendeel.

Dat het niet aangenaam overkomt wat ik zeg kan ik best begrijpen ... maar hou je dan een beetje aan de net-ettiquette ... dan is deze discussie helemaal niet nodig.
3 weken geleden wees ik er al op dat jullie kopieerden ... nu doen jullie rustig voort ... een gewaarschuwd man is er 2 waard ...
geef me 1 reden waarom ik vriendelijk moeten zijn :rolleyes:

Joosen
27-08-2002, 17:55
Ik had die thread nog niet gelezen, maar je laatste post is in de ondertussen gekende stijl.

Is er trouwens toelating gevraagd voor al die foto's op bvb het Babes forum ?????? What's the difference ???

Adieu

Mistery
27-08-2002, 17:59
Originally posted by airco
geef me 1 reden waarom ik vriendelijk moeten zijn :rolleyes:

Ik geef je een reden , Airco : omdat het hier geen scheldpartij dient te worden. Sommige zaken kunnen ook met ietwat tact opgelost worden.

airco
27-08-2002, 18:05
Originally posted by Mistery


Ik geef je een reden , Airco : omdat het hier geen scheldpartij dient te worden. Sommige zaken kunnen ook met ietwat tact opgelost worden.

het enige wat ik heb gedaan is een opsomming van de feiten gegeven. Daarna concludeer ik dat ik gezien deze feiten mijn bedenkingen heb over Excelsior. Ieder zijn mening ok.

Kan je me trouwens even wijzen waar ik aan het schelden was ...

met vriendelijke groet,
Yves Van Grimberge

Scapa
27-08-2002, 18:09
Dat begint hier precies serieus te ontaarden en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Geef de mensen van de site in ieder geval even de tijd om de zaken wat aan te passen: ofwel verwijderen ofwel ergens een bron vermelden. Het is nu ook niet het einde van de wereld eh!
En ja dat kopiëren van informatie op het net, het is een vicieuze cirkel die maar blijft draaien en waarschijnlijk nooit zal stoppen. We kunnen in ieder geval maar proberen het zelf niet te doen (of tenminste de credits te geven aan de maker) en hopelijk volgt de rest...
Dus praat het rustig even uit met de mensen die er in de eerste plaats voor verantwoordelijk zijn: misschien laten ze zelf de site door iemand maken via via en kunnen gebeurt het zonder hun medeweten...

freakydionsoir
27-08-2002, 18:21
Beste Mistery & airco

Ik weet niet of jullie de webmasters zijn van de site waar ik deze foto's van heb. Maar om enkele foto's van mooie vrouwen direct
beginnen schelden.
Het is nooit onze bedoeling geweest om van u werk te profiteren
we zien trouwens allemaal graag mooie vrouwen.
Wat stellen jullie voor, deze foto's verwijderen of een bericht op onze news pagina dat deze van jullie komen met de nodige bedankingen en links naar jullie site's.
Graag jullie reactie .

Met Vriendelijke Groet

SD-6

airco
27-08-2002, 18:28
Ik denk dat een vermelding dat de foto's van 24u.be komen + link zeker en vast volstaat.
Het is geenszins de bedoeling om de foto's van jullie website te krijgen ... wel appreciatie van ons werk te hebben.

airco

STAFFO
27-08-2002, 18:52
Voilà, dat hebben we op onze specifieke " excelsior " stijl weeral opgelost.Hopelijk kunnen we nu weer eens normaal gaan genieten van ALLE foto's die op de verschillende sites komen.(waarvoor dank aan ieder die zo'n fotokes trekt ) :p

airco
27-08-2002, 18:55
ik zal soon mijn mening dan maar eens herzien zeker :)

fordje
27-08-2002, 19:02
He, he, :D :D d'er zijn ook een paar van mijn fotokes bij!

Hmm, da' s nie mooi he mannen! Plakken zonder vragen mag niet :no: .

Maar, voor een prikje mag je ze natuurljk wel kopen :D :D

Nee, Mistery, ik schiet onder de duiven van 24.be. Kwestie van een beetje reclame maken he ;) .

Kom jongens, spons erover en allemaal lachen !!

STAFFO
27-08-2002, 19:03
Als ne mens af en toe z'n gezond verstand gebruikt ,geraken we met z'n allen véél verder ...

Raceboy
27-08-2002, 19:16
als nu de site nog zou werken in netscape: iedereen content

fordje
27-08-2002, 19:22
Originally posted by raceboy
als nu de site nog zou werken in netscape: iedereen content

Investeer is in een fatsoenlijk programma !! :D

Bij mij werkt alles prima, win-98,simpeler kan niet hé

freakydionsoir
28-08-2002, 16:35
Voila

Zoals gevraagd staat er een bronvermelding, en een bedanking + de links naar jullie site.
Airco kan jij je e-mail adres of telefoonnummer geven aub dan kunnen we beter afspreken dat dit niet meer voorvalt in de toekomst.

met vriendelijke groet

SD-6

Bart.Vandecavey
28-08-2002, 16:40
Onderaan een post van Airco zie je staan

profile pm email

moore
28-08-2002, 17:51
en mogen we nog ander fotokes verwachten van de 24 uren of niet ????

fordje
28-08-2002, 18:07
Linda,

We hebben via 24u.be een "archief" van zo'n duizend foto's denk ik. Allemaal psten is een beetje overdreven. Maar als het aan mij ligt, kan je binnenkort op mijn site nog een hele reeks fotos verwachten. Zodra we alle foto's verzameld hebben en verdeeld hebben onder de medewerkers zal ik alvast een deel ervan ter beschikking stllen via mijn site.

groeten,

En, ........volgende keer beter bij jullie hé. Uitvallen in de laatste uren is nooit prettig !!

airco
28-08-2002, 18:20
ik zal een van de dagen ook nog wel een hele selectie maken van foto's en die posten ... maar voorbije dagen na de 24u waren een beetje hectisch