PDA

View Full Version : Ralf <> Montoya


JPMontoya
27-08-2002, 19:48
Originally posted by Stipey


Verder is Ralf gewoon een onnozelaar,

IDD , Ralf is nen dikke sukkel !

airco
27-08-2002, 20:32
wel iedereen heeft recht op een eigen mening zonder daarvoor een sukkel of onnozelaar genoemd te worden he ...

Ik weet niet welke Bochten Ralf uitdagender vindt ... maar er valt te denken aan de Parabolica op monza, de s'es op suzuka, ...

Iedereen recht op zijn mening ok ...
Ik kan best begrijpen dat eau rouge met de huidige F1-wagens zonder problemen flat-out te nemen is ...

airco

FleaBite
27-08-2002, 21:46
iedereen heeft ook het recht van hem een sukkelaar of onnozelaar te noemen he ;) (een mening die ik deel. RS heeft te veel praatjes, maar laat zich inmaken door JPM)

Finish
27-08-2002, 22:18
Originally posted by FleaBite
iedereen heeft ook het recht van hem een sukkelaar of onnozelaar te noemen he ;) (een mening die ik deel. RS heeft te veel praatjes, maar laat zich inmaken door JPM)

ok, het is off-topic, maar ik vind dat beide coureurs toch wel zwaar aan mekaar gewaagd zijn hoor. Ralf heeft al meerdere overwinningen voor Williams en staat evenveel op het podium dan z'n teammaat. Prestaties zoals nu in Hongarije, waar JPM het toch zwaar liet afweten, vergeet men precies makkelijker. En de race ervoor werd hij bedenkelijk vlak voor het einde binnengeroepen (hydraulische problemen) en zo stond JPM een trapje hoger.

JPM heeft ongetwijfeld een pak meer vechtlust (en zodoende ook een pak meer temperament) dan RS, maar wat ben je ermee als je de baan afraakt en je race verknoeit.

Wat karakter betreft en krasse uitspraken; daar is Ralf idd geen doetje in. Klasseer hem wat mij betreft dan maar naast z'n broer ;)

On-topic dan: wat is jullie favoriete Francorchamps-herinnering van pakweg de voorbije 10 jaar ?
>> Voor mij toch wel dé race van de laatste jaren: '98. Hoewel '97 toch ook wel een mooie uitgave was. Schumacher die regeerde op Spa als nooit tevoren.

airco
27-08-2002, 22:35
Originally posted by FleaBite
iedereen heeft ook het recht van hem een sukkelaar of onnozelaar te noemen he ;) (een mening die ik deel. RS heeft te veel praatjes, maar laat zich inmaken door JPM)

euhm Montoya heeft in 2 jaar F1 nog maar 1 overwinning ...
Ralf ondertussen 4

Ook in het aantal punten staat Montoya een stuk achter ...18 punten om precies te zijn ...

Ik denk dat je uitspraak beter verandert in ... Montoya wordt ingemaakt door Ralf

Oneliner
27-08-2002, 22:40
En ga maar door met het optellen van het aantal poles etc etc.

Anderzijds heb je gelijk dat de punten aan de meet worden gegeven. Hoewel dat ik me ook niet kan ontdoen aan de indruk dat monty al overwinningen verloren heeft, waaraan hij weinig of niets kon doen (zie Brasil vorig jaar)

En dé race van franchourshamps. Misschien wel vorig jaar omdat ik daar toen zelf aanwezig was (Thx depaddock!!) en anders die met de startcrash, die vond ik ook wel straf (achteraf "gewonnen" door hill denk ik)

airco
27-08-2002, 22:47
Bwa misschien heb je wel gelijk als je zegt dat Montoya al overwinningen verloren heeft ...
Maar als je dan even terugkijkt .... 2 jaar terug ...
Montoya overal gehyped ... in alle media aangekondigd ...
Montoya die als champion uit de States even Michael Schumacher ging komen verslaan ...

Dat dit, nu 2 jaar later niet gelukt is heeft meer redenen dan Montoya alleen .... maar dat hij nog niet eens zijn eigen team-maat (het kleine broertje van Michael) afkan vind ik toch wel veelzeggend ...
Is dit dan "the champion" uit "the states" ??? Lef heeft hij ... maar lef alleen is helaas niet voldoende.

airco

Oneliner
27-08-2002, 23:18
Jeps, 100% mee eens. Maar... :) volgens mij zou Montoya een betere concurrent zijn van schumi als hij in een ferrari rijdt. Williams BMW is, net als eender ander team, momenteel niet echt competetief met de ferrari (s). Dat ferrari zo sterk is een evrdienste van schumi, dat klopt. Maar ik zou ze eens in dezelfde wagen willen zien. Montoya heeft in de CART bewezen dat hij het kan.

Maar ferrari gaat het nooit ofte nooit aandurven om monty naast schumi te zetten...

JPMontoya
27-08-2002, 23:56
Originally posted by airco


euhm Montoya heeft in 2 jaar F1 nog maar 1 overwinning ...
Ralf ondertussen 4

Ook in het aantal punten staat Montoya een stuk achter ...18 punten om precies te zijn ...

Ik denk dat je uitspraak beter verandert in ... Montoya wordt ingemaakt door Ralf

oe lang rijdt ralf al F1 -> 97 das dus 5 jaar
JPM nog geen twee en al 1 overwinning
RALF 4 overwinningen op 5 jaar
JPM 1 overwinning op 1 & 3/4 jaar

do I make a point or what ?

krikke
28-08-2002, 00:11
Ralf blijft een kalf.
Verleden jaar was ukkie wat aan het memmen over het gebrek aan veiligheid op Francorchamps, wat gaat het nu weer zijn...
Volgens mij drinkt die teveel azijn.(het rijmt nog ook!)
Wat zijn prestaties betreft, ik zie liever de Monty racen die teminste nog eens voor spektakel zorgt.
Van een kleurloze figuur gesproken...

Finish
28-08-2002, 00:19
Originally posted by JPMontoya


oe lang rijdt ralf al F1 -> 97 das dus 5 jaar
JPM nog geen twee en al 1 overwinning
RALF 4 overwinningen op 5 jaar
JPM 1 overwinning op 1 & 3/4 jaar

do I make a point or what ?

Niet echt al te overtuigend anders. In Ralf's 2de jaar (98) moest hij in Spa zich braafjes achter Hill houden, hoewel hij duidelijk sneller was.
In '99 was hij op de Nurburgring goed op weg naar de zege toen hij een klapband kreeg en nog verdienstelijk 4de wist te eindigen.
De Jordan 97 kan je trouwens ook verre van een competitieve wagen noemen die meestreed voor de overwinning, de Williams die JPM onder z'n achterste krijgt was dat klaarblijkelijk wel (getuige de 3 overwinningen van Ralf vorig jaar)

Montoya heb ik pech zien hebben in Brazilië en Hockenheim vorig jaar. Voor de rest is Ralf idd wel beter af in kwalificatietijden, niks daarvan.

Ralf is idd niet het beste karakter van de hele paddock en blinkt ook niet uit in strijdlust, maar daar behaal je (vb Montoya) ook niet echt veel punten mee. Ik zie ook veel liever Monty in duel met Raikkonen hoor ;)

Finish
28-08-2002, 00:21
note: even de boel gesplitst, want het had hier totaal niets meer te maken met Spa-Francorchamps ;)

Finish
28-08-2002, 00:44
hoedanook, om <a href="http://f1onboard.absolutelysensational.net/2002/12_germany/10_raikkonen.avi">deze</a> dingetjes is het in F1 te doen. Danku Montoya ;)

bron: f1onboard.com (rechtermuisknop klikken en 'doel opslaan als'

Alain
28-08-2002, 09:22
De Jordan 97 kan je trouwens ook verre van een competitieve wagen noemen die meestreed voor de overwinning,

Dat klopt, maar alleen de echt goeie rijders presteren dat wel. Fisichella had kans op de overwinning in Hockenheim en hij was zowat de enigste die datzelfde jaar Schumacher "een beetje" kon volgen op Spa, i.e. hij verloor maar drie seconden per ronde waar de rest er 5 à 6 moesten toegeven.
Voor de rest interesseert die discussie mij eigenlijk niet. Ik weet wat ik in het verleden gezien heb van beide mannen en trek daar mijn eigen conclusies uit

JPMontoya
28-08-2002, 11:15
komaan de Jordan geen goede wagen in '97

Fisico heeft dat jaar heel wat laten zien hoor !
2x op podium in 97 dat is toch wel goed zeker voor Jordan!

vgl Fisico <>RALF

Fisico http://www.f1db.com/formula1/database/drivers/action/display_driver/driverID/10253/season/1997

Ralf http://www.f1db.com/formula1/database/drivers/action/display_driver/driverID/10627/season/1997

Oneliner
28-08-2002, 11:52
Soms is montoya nog juist datgene dat me overhaalt om f1 op tv te volgen. Om de een en simpel reden dat hij de enige is die durft aanvallen, die ronden lang zijn lijn durft verdedigen.

Dankzij Monty is er soms nog wat te racen te zien, en dat kan van ralf bijvoorbeeld niet gezegd worden. Hoewel ralf idd met "zuiniger" racen meer punten haalt. Maar ik denk dat elke "neutrale" formule 1 kijker liever een montoya ziet rijden dan een ralf...

Jan
28-08-2002, 12:11
De laatste tijd komt de aanvalslust eerder van Kimi Raikkonen.

jan (die zich voor een keer uitdrukt met een oneliner)

airco
28-08-2002, 12:37
pffftt aanvalslust kan je enkel hebben als je wagen het toelaat ...

Manoeuever van Montoya in Duitsland was knap, maar enkel mogelijk omdat hij een eind sneller was dan Raikonnen
3 weken later in Hongarije was het juist omgekeerd omdat toen Raikonnen een sterkere wagen had. Toen werd Montoya ook ijskoud gepakt. Misschien is Ralf iets berekender dan Montoya, maar hij ligt dan ook niet zo snel in de zandbak he.

airco

Sennake
28-08-2002, 16:25
Teammaats JPM vergelijken met Ralf is ongeveer zoiets als destijds Gilles Villeneuve vergelijken met Scheckter.
En wat die 2 betreft is het een feit dat alhoewel Scheckter wereldkampioen werd, Gilles oneinidig veel populairder was. En nu nog is. Dat had hij te danken aan zijn geweldige rijstijl die nooit nog geëvenaard kan worden, al was het maar omdat je met de wagens van vandaag niet hetzelfde meer kan als met die korte turbo-wagens met 1500 PK en van die wals-achtige achterbanden...
JPM ligt in elk geval dichter bij de stijl van Villeneuve, Ralf rijdt beredeneerder net als Scheckter. Voor een team mag dan het aantal punten belangrijker zijn dan wat ook, voor een fan zoals ik is het spektakel op de baan van groter belang dan welke statistiek dan ook. Daarom gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar Montoya.
Net zoals het in 1977-1982 van ondergeschikt belang was voor de fans of Gilles nu wereldkampioen werd of niet (alhoewel ik het hem zeer graag gegund had, daar niet van) is het feit dat JPM minder punten haalt dan Ralf ook voor ondergeschikt belang voor mij persoonlijk. Ik ben dan ook niet Frank Williams eh :-)

Finish
28-08-2002, 18:51
Originally posted by JPMontoya
komaan de Jordan geen goede wagen in '97

Fisico heeft dat jaar heel wat laten zien hoor !
2x op podium in 97 dat is toch wel goed zeker voor Jordan!

vgl Fisico <>RALF

Fisico http://www.f1db.com/formula1/database/drivers/action/display_driver/driverID/10253/season/1997

Ralf http://www.f1db.com/formula1/database/drivers/action/display_driver/driverID/10627/season/1997

Fisico had in principe al de ervaring van dat eerste jaar bij Minardi.
Maar de vergelijking Fisico <> Ralf gaat hier idd verre van op, dit omdat ik Fisichella na Schumacher zowat hét talent vind van de hele meute. Liever Giancarlo in die Williams, dan Ralfke, als je het zo bekijkt dus ;)