PDA

View Full Version : Verstappen: superman!


Modena
26-06-2001, 09:46
Verstappen on top!: ik las gisteren in La Dernière Heure/Les Sports dat Jos tijdens de eerste 8 GP's maar liefst 59 geslaagde inhaalpogingen op zijn naam heeft staan!! Waarvan 37 tijdens de eerste ronde (x8)!!!
Der zijn der veel die daar van bij kunnen leren! (DC en Hakki bv.?)

Oneliner
26-06-2001, 09:52
hoe verder ge vanachter staat, hoe meer dat ge kunt voorbijsteken.

Dus et feit dat em zoveel kan voorbijsteken is omdat em nooit kan qualificeren.
Altijd op een 18e of 19e plaats. En als ge dan een snelle raceauto hebt............

Modena
26-06-2001, 10:03
Das ook just.
Maar ne DC, die mag ne snellere auto hebben, en vanachter starten, en toch kan die niet tippen aan de Jos qua inhaaltalent! Remember Bernoldi? En vele anderen...

airco
26-06-2001, 10:23
bwa, kzou het zo nie stellen!!!!

Ik vind het heel knap wat Jos the boss presteert, maar als ge nekeer gaat analyseren, hoe hij het doet, dan is dit gewoon door geweldig veel risico te nemen!!! Soms draait dit goed uit, heel regelmatig beland je in de zandbak!!!

Waardoor je terug op plaats 20 staat, en ze weer allemaal kunt inhalen!!! :D :D :D

j/k

airco

TiBo
26-06-2001, 10:39
Originally posted by Modena
Verstappen on top!: ik las gisteren in La Dernière Heure/Les Sports dat Jos tijdens de eerste 8 GP's maar liefst 59 geslaagde inhaalpogingen op zijn naam heeft staan!! Waarvan 37 tijdens de eerste ronde (x8)!!!
Der zijn der veel die daar van bij kunnen leren! (DC en Hakki bv.?)


Schumacher on top! Ik las gisteren in de 'Joepie'/'Beste Peter' ;) dat Michael 3 wereldtitels, 49 overwinningen, massa's snelste rondes en poles op zijn naam heeft staan.
Mocht Verstappen niet steeds in de weg hebben gereden hadden er dat misschien meer geweest!


Alle gekheid op een stokje, ... wie komt er altijd met die onzin rond Verstappen? De hollandse media? Jos is snel! Jos wordt wereldkampioen! Jos the boss!
Ik hoop echt dat Jos ooit eens in een Ferrari mag rijden. Denk je dat hij sneller zal zijn dan MS? Dan Barrichello? Denk je dat hij op de baan gaat blijven?

Modena
26-06-2001, 11:07
haha, flauwe plezante!

Dit komt dus niet uit de Nederlandse pers hé!

Als het dan toch zo gemakkelijk is om in te halen, waarom dan van die slaapverwekkende races?

En DC'tje kan er nog wat van bijleren, van Verstappen!

TiBo
26-06-2001, 11:16
Ach, ik heb niets tegen Verstappen, de jongen doet ook zijn best. Het is echter die ganse rotzooi die er rond moet hangen.

Neem nu dit:

Autosport.com
Bernie Ecclestone held discussions with Zandvoort boss, Hans Ernst over the European GP weekend and indicated that he would visit the circuit later this year.

Zandvoort hosted its first Dutch GP in 1952 and its last in 1985, but according to Hans Ernst they are confident of a re-introduction on the F1 calendar in the near future.

He was quoted: "I have still a good hope that we can get a Grand Prix of Holland back to Zandvoort. We have done all the changes the FIA asked us to. Now we still have to give the FIA at least $11 million to organize it, and we need the local government to support us."

He reportedly also said that they are keen to replace one of the races in either Italy or in Germany as both countries have two GPs on the 2001 calendar. This followed Bernie Ecclestone's admittance after announcing the Russian GP that he would not be extending the existing 17 venues on the calendar, but that one of the existing races would have to make way.

Gelooft er nu echt iemand dat men ooit nog op Zandvoort gaat racen? Met een race in Moskou moet er al een bestaande GP verdwijnen. Zandvoort wil dan uit het niets, zonder de nodige accomodatie, zonder aangepaste grindbakken (of de plaats daarvoor), zonder in/uitvalswegen en in het midden van de duinen en GP gaan opeisen.

'Whisfull thinking' en typisch hollands.

RoBByNiO
26-06-2001, 11:17
bwa, Verstappen, die is positief en negatief voor me ze!

POSITIEF:

Hij haalt er een deel in. Inhalen is niet makelijk, dus wat hier gezegd wordt van "slechte wagens " inhalen, is bullshit. je moet het toch maar doen he!

NEGATIEF:

HIj rijdt andermasn races stuk (die van Montoya dit jaar nog).
Verder is hij wel erg klungelig (kan ook aan de wagen liggen, maar niet altijd). Op een aantal ronden van het eind uitvallen...

Ik had dit weekend met men broer gewed, dat Jos op het eind ging uitvallen. Ik had dus men gelijk!

Modena
26-06-2001, 11:44
Zo belachelijk vind ik dat niet, een GP in Zandvoort. Je kan zeggen wat je wil, maar Zandvoort is een echt pilotencircuit, waar op verscheidene plaatsen kan ingehaald worden, vooral in de Tarzanbocht, waar meerdere snelle racelijnen zijn!
Maar realistisch is het niet, dat is waar...

airco
26-06-2001, 12:17
mja, vanachter in mijn straat ligt ook een mooie bochtencombinatie!! als ge daar met nen F1 door zou scheuren, het zou nogal een effect geven!!! Mor tis nie omdat ge ewa grave bochten hebt dat ge een F1 races gaat mogen organiseren zene!!!

Hetgeen wat telt is de infrastructuur (de paddock, de pits-boxen, ... parking's, enz ...)

Op ne moment dat zede bakermat van de racecultuur (silverstone) gaan bedreigen met verdwijnen wegens onvoldoende infrastructuur, peis ik nie dat zandvoort in aanmerking gaat komen zene!!!

dan zouden we hier in europa zomaar eventjes 4 GP's krijgen die op een uurtje of 3 rijden van elkaar liggen!!! Sorry zene, maar dat gaat onzen bernie toch een beke teveel van het goeie vinden!! (Hockenheim, Nurbürgring, Francorchamps, en dan ... Zandvoort)

Nie vergeten dat als we het dan toch over infrastructuur hebben, dat er zo nog een ket van een circuit in Duitsland ligt ook he (de Lauritzring in de buurt van Berlijn)

airco

Modena
26-06-2001, 12:23
Idd.
Maar die Nurburgring en Hungaroring mogen ze toch eens dringend vervangen op de kalender. Dat zijn altijd saaie races en er zijn voldoende goede circuits om hen te vervangen.

airco
26-06-2001, 12:25
mja, en kzie der 2 nieuwe komen!!

Moskou en de Lauritzring!!!

Tzijn allebij monsterlijk grote steden, waar een ongeloofelijke markt is voor potentiele sponsor's

airco

tsjolder
26-06-2001, 12:45
Originally posted by TiBo
Ach, ik heb niets tegen Verstappen, de jongen doet ook zijn best. Het is echter die ganse rotzooi die er rond moet hangen.

Neem nu dit:



Gelooft er nu echt iemand dat men ooit nog op Zandvoort gaat racen? Met een race in Moskou moet er al een bestaande GP verdwijnen. Zandvoort wil dan uit het niets, zonder de nodige accomodatie, zonder aangepaste grindbakken (of de plaats daarvoor), zonder in/uitvalswegen en in het midden van de duinen en GP gaan opeisen.

'Whisfull thinking' en typisch hollands.

Hehe, ze hebben niet eens de aangepaste grindbakken en Jos zou er willen gaan racen. Als er nu iemand grindbakken nodig heeft is toch wel de Jos zeker. Er is trouwens een redelijk plausibele verklaring voor al die inhaalmanoeuvres van Verstappen. De Arrows kan namelijk zeer weinig brandstof opslaan. Hierdoor zijn ze verplicht om steeds op een stop meer dan de anderen te vertrekken. Daardoor is Verstappen een stuk lichter en gecombineerd met de hoge topsnelheid van de Arrows wagens is inhalen dan een stuk makkelijker.

Mark
26-06-2001, 19:36
ik lees dat iedereen bezig is over verstappen zijn racekwaliteiten.........nou zou zeggen: zand erover!

Maar wat vinden jullie nu van zijn pers-houding, ikzelf vind dat ie wel een mediatraining of 10 zou kunnen gebruiken.

Dat kromme nederlands..aaggghhhhhhh......

En dan zandvoort, never nooit niet!

-welke accomodaties? wels es gekeken naar indy en maleisie.......?
-welke toegangswegen..........?
-Grindbakken, bij de hunzerug kunnen ze geen zanbak aanleggen. Die komt uit op het rechte stuk......neeeee denk het niet.

Greetz
Mark

Hardcore Dutch

Mario
27-06-2001, 11:41
Ik zou het anders wel leuk vinden met Zandvoort op de kalender. Misschien dat ik dan eens tot ginder ga, want de prijzen zullen wel wat lager liggen als in Francorchamps zeker en dan breng ik meteen nog eens een bezoekje aan Amsterdam. Dat heeft ook z'n charme ;).

Weet wel niet of het circuit nog dezelfde lay-out heeft als vroeger.

Lambo
27-06-2001, 16:18
Het circuit is compleet aangepast qua lay-out, maar zeker niet geschikt voor F1-races. Da gezever over Verstappen: Volgens mij was het toch de enige die mensen kon inhalen in Monaco. Tesamen met zijn telkens opnieuw verbijsterende starts, toch een van de smaakmakers van de Formule 1. Zijn auto mag dan nog licht zijn, inhalen is nooit makkelijk. Hoe hij losjes voorbij Coulthard ging in Oostenrijk vond ik toch wel indrukwekkend. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen superfan van Jos, maar dat hij talent heeft staat als een paal boven water. Dit jaar heb ik hem trouwens nog geen fout zien maken. Ik ben er nog altijd ervan overtuigd dat wat met Montoya gebeurde nog altijd meer te maken heeft met het revolutionaire design van de diffuser van de Williams (die ze trouwens volledig hertekend hebben) dan met een fout van Jos.

Mark
27-06-2001, 23:38
mee eens, dat williams-verhaal klopt van geen kanten........

Op het oude forum heb ik daar eens stukje uit autosport over geplaatst.

Maar blijf erbij, met een ander team om hem heen (lees Willi Weber) was ie verder gekomen...........kost je wel 20%....maar dan heb je ook wat.

Ikzelf zou heel graag 20 miljoen gulden per jaar aan Weber willen geven......betekent dat ik erzelf 80 miljoen binnentik!

greetz
Mark

Ferrari Forever
02-07-2001, 22:27
Toch niet vergeten dat Jos ooit in een Benetton gereden heeft , met schummi senior als teammaat. Dus kom nu niet zeggen dat hij nooit met een topauto gereden heeft. Het enige wat mij uit die periode nog bijblijft is dat Jos ooit zijn Benetton in een barbecue veranderd heeft , maar voor de rest...

Lambo
02-07-2001, 23:01
Da diene Benetton in de fik vloog, heeft niets me Verstappen te maken é. En het is trouwens geweten da de Benetton de mindere was van de Williams in die jaren. Het is enkel aan Schumacher te danken dat ze toen die twee wereldtitels te pakken hadden. Het is ook zo dat Verstappen toen rechtstreeks uit de F3 kwam en inviel voor de gekwetste Lehto. Vergeet niet da Verstappen toen ook regelmatig in de punten reed en zelfs een podium haalde in Hongarije. en dat hij fouten maakte is ook nogal logisch zeker in zijn eerste jaar. Tzijn immers niet allemaal Raikkonens...

Finish
02-07-2001, 23:48
Ik heb nog leuke verhalen gelezen waarin stond dat Schumacher erop stond een nieuw systeem toe te passen bij de pitstops.
Het tanken zou bij het weglaten van 1 of ander onderdeel beter (lees: sneller) gaan. Maar ook onveiliger waardoor er tijdens Verstappens pitstop iets verkeerd mee is gegaan.

Geen idee of dit verhaal waarheid is...

Mario
03-07-2001, 08:02
Ze hadden er bij Benetton een van de filters van tussen gehaald geloof ik om zo sneller te kunnen tanken. Het team beweerde dat ze daarvoor de toestemming hadden of zo van iemand van de FIA (ik kan me vergissen).

Maar dat de Benetton minder was dan de Williams in '94 -en zeker de eerste seizoenshelft- daar geloof ik geen snars van. Men moet al met heeeel goede argumenten komen om mij ervan te overtuigen dat ze bij Benetton geen valse trucs toepasten om hun wagen sneller als de Williams te maken. Maar da's natuurlijk maar mijn persoonlijke mening.

tsjolder
03-07-2001, 09:54
Bwa Mario, da's een beetje den omgekeerde wereld eh zoals gij het daar toepast. In een rechtsstaat zijt ge onschuldig tot het tegendeel bewezen is en niet omgekeerd. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet mogelijk is dat ze valsspeelden. Ik wil alleen maar zeggen dat ge normaal gezien met goede argumenten moet komen om te bewijzen dat iemand schuldig is.

Mario
03-07-2001, 10:14
Ja inderdaad Tsjolder, maar het blijft wel m'n persoonlijke overtuiging. Ik kan er ook niet aan doen. En laat nu de anderen maar losbarsten dat ik weer niet af kan dat...

Pfff, 'k had beter niet gereageerd denk ik.

Maar het is in ieder geval een bewezen feit dat de Benetton van '94 wel degelijk de software had voor TC (die is gevonden door de FIA). Volgens het team hebben ze die echter nooit gebruikt en het is ook niet zwart op wit bewezen denk ik. Hoe ze dan met een minder krachtige motor Williams bij wijze van spreken naar huis fietsten, is me dan toch een raadsel.

Maar ik zwijg (heeft niets met u te maken Tsjolder).

tsjolder
03-07-2001, 10:19
Het is uw goed recht om te denken dat ze illegale software hadden, het kan trouwens goed zijn.

Hakki
03-07-2001, 11:51
kijk es wa Hakki gevonden heeft :)

http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/9990/images/photos/pitfire_94.jpg

Hockenheim 1994, Schumacher didn't finish at all here. Jos Verstappen almost died here like a hot-dog and all because Schumacher's idea of removing a safety-ring from the refuel-tank so the fuel comes in MUCH quicker! This was illegal, and also dangerous.

airco
03-07-2001, 13:13
how many times i allready told!!!!

geocities macheert nie om foto's te posten!!

airco

Hakki
03-07-2001, 14:25
Originally posted by airco
how many times i allready told!!!!

geocities macheert nie om foto's te posten!!

airco
hoe komt da dan, da ik die foot wel kan zien?

Werner333
03-07-2001, 20:42
Omdat ge die foto al eerder op geocities gezien hebt en die nu via die link in uwen cache zit.
Simpel toch? Niet?

Hakki
03-07-2001, 20:58
Originally posted by Werner333
Omdat ge die foto al eerder op geocities gezien hebt en die nu via die link in uwen cache zit.
Simpel toch? Niet? wel, iedereen die wil zien, ga naar www.anti-schumacher.com

en den url doet niks terzake hier, tis een FEIT

Mark
03-07-2001, 22:50
Uit die periode van 94 kan ik me nog het volgende herinneren. In een stukje in een van de "autosports" na de gp van Aida, Japan vertelde Senna dat hij ervan overtuigd was dat er zeer zeker twee verschillende benettons rond reden.

Vershillend in de zin van wagen-opbouw enzo. M.a.w zo vertaal ik het: Schumi reed nog rond in iets wat leek op een "actieve" auto. Hij gebruikte nog truvs uit '93

greetz
Mark

Lambo
04-07-2001, 00:02
Ik zie da fotooke ook ze Hakki. En tligt zeker nie aan mijne computer omdat een turbomasjien is. Tspel is al zes jaar oud (Pentium 90).

Hakki
04-07-2001, 09:58
Originally posted by Lambo
Ik zie da fotooke ook ze Hakki. En tligt zeker nie aan mijne computer omdat een turbomasjien is. Tspel is al zes jaar oud (Pentium 90).

tis toch een schoon fotoke eh :)

en dannog me verstappen :D

Lambo
05-07-2001, 11:32
Ha, maar nu zie ik da fotooke ook niet meer.

"Tot as zult gij wederkeren..." :D