PDA

View Full Version : Populariteit Belcar


flugel
02-09-2002, 21:02
Overlaatst las ik in een buitenlands autosportmagazine (een italiaans) de europese autosportkalender voor de komende weken, daarin geen enkel spoor van de Belcar (24 u van zolder) maar wel van de... procar... aan wat zou dit liggen? Ik denk toch dat de Belcar een veel mooier deelnemersveld heeft, een betere uitstraling (allezins in België),... en toch haalt de procar die kalender en de Belcar niet...

Maarten
02-09-2002, 21:05
ik denk dat dat komt omdat de belcar, ondanks het feit dat het voor ons heel aantrekkelijk is, in het buitenland wat overkomt als een 'beetje vanalles'. er mogen veel verschillende soorten en klassen wagens aan deelnemen, en de populaire cups zullen daarom meer aandacht krijgen.

Mistery
02-09-2002, 21:18
Procar...populaire cup ??? amaai...de rijders die dit jaar de top vier uitmaken hebben geen zin meer voor volgend jaar, aangezien ze het hele seizoen racen tegen twee of drie anderen...en trouwens, ook de procar is een verzameling van alles en nogwat. Hopelijk is er tegen volgend seizoen nieuze wind in de organisatie, of ze kunnen (zoals trouwens voorgesteld op de laatste vergadering) het hele zootje opdoeken.

Publicitair niet interessant, extreem lage interesse van de toeschouwers voor die raceklasse, sponsorproblemen...allemaal niet bevorderlijk voor het voortbestaan van zo een klasse.

Daarentegen wordt Belcar als één van de mooiste kampioenschappen van Europa aanschouwd, met de unieke mix van GT en Tourisme. Zelfs de Britten zijn er jaloers op, en dat wil al iets zeggen...

Maarten
02-09-2002, 21:20
tja, maar de waarde die de belcar opleverd bedoel ik dan. je kan het niet echt vergelijken met koersen in andere landen lijkt me.
new procar belgium vs frankrijk
yariscup in verschillende landen
evenals clio cup
ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft
het is inderdaad onterecht dat buitenlandse magazines er minder/geen aandacht voor hebben

flugel
02-09-2002, 21:31
Originally posted by Maarten
tja, maar de waarde die de belcar opleverd bedoel ik dan. je kan het niet echt vergelijken met koersen in andere landen lijkt me.
new procar belgium vs frankrijk
yariscup in verschillende landen
evenals clio cup
ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft
het is inderdaad onterecht dat buitenlandse magazines er minder/geen aandacht voor hebben

euhm New Procar?? Die naam klink wel goed, maar dekt de lading toch niet... buiten die sillouettes stelt het deelnemersveld niks voor... Maar is de Belcar geen apparte organisatie? Daarmee bedoel ik zonder steun van de automobielbond?

Bart.Vandecavey
02-09-2002, 21:51
Mja in Procar heb je "officiële" merken (de Audi), desondanks vind ik het niks voorstellen...

Belcar krijgt aandacht van teams uit het buitenland... In de Belcar zijn op alle fronten mooie gevechten met verschillende wagens al is het dit jaar iets minder dan vorig jaar...

Scapa
03-09-2002, 13:17
Originally posted by flugel


buiten die sillouettes stelt het deelnemersveld niks voor...

hela hela, zie wa ge zegt eh :D
idd het stelt momenteel niet veel voor de procar en volgend jaar is het naar ik al heb kunnen horen er mee gedaan...

joost
03-09-2002, 13:49
In de autohebdo van vorige week (niet in de Belgische bijlage, wel degelijk in de Franse versie) stond toch al een klein artikeltje + foto van de mini. Verder staan in Autosport de uitslagen en is er op www.dailysportscar.com ook flink wat interesse. Maar als je aandacht wil, moet je de PR ook op het buitenland richten en misschien is dat gewoon niet echt de bedoeling.
Last but not least, in Finland worden de wedstrijden v/d Belcar zo goed als integraal uitgezonden...

ckj
03-09-2002, 21:13
Ik als neutrale NEDERLANDSE race-fan die geen evenement mist op Francorchamps vind de New-Procar een heel leuke klasse om naar te kijken, alleen jammer dat er zo weinig ronden verreden worden.

Distrispeed

Raceboy
03-09-2002, 21:38
kijk ze hebben de new procar gemaakt omdat de procar op niks trok. wel na twee jaar new procar kan ik zeggen dat de procar beter was. het waren maar gewone superproductie wagens en de race voor de kop was niet echt spannend maar daarachter werd toch gevochten. nu rijdt iedereen een halve ronde uit elkaar.

flugel
03-09-2002, 22:03
Originally posted by stijnconinx


hela hela, zie wa ge zegt eh :D
idd het stelt momenteel niet veel voor de procar en volgend jaar is het naar ik al heb kunnen horen er mee gedaan...

Daar had ik ook al iets van gehoord... zonder steun van de merken is het te moeilijk (en mss te duur) voor zoiets leefbaar te houden denk ik

jos
03-09-2002, 22:05
om eerlijk te zijn volg in de belcar nie maar ik zie graag eens de wagens als ik dit op tv zie zal i, er niet voorbijzappen hoor maar ik zou daarvoor nie speciaal thuisblijven

Raceboy
03-09-2002, 22:10
Originally posted by jos
maar ik zou daarvoor nie speciaal thuisblijven

ah nee ge wilt natuurlijk naar het circuit gaan.

jos
03-09-2002, 22:15
ja waarom nie ik ben meer geintreseert is rally maar dit eens live op het circuit zien zou ik zeker nie afslaan misschien volgend jaar met de 24h van zolder :D :D :D :D :D :D

Webmaster ikin
05-09-2002, 18:59
Belcar is ook zeer bekend in Azië!!
Jaja je leest dit goed!
Er zijn zeer vele reclames voor de Belcar in Azië (China,...)
En zoals hierboven al gezegd, de Engelsen vinden het ook een mooi kampioenschap en dat kan zeker weten al tellen!