PDA

View Full Version : Newey oorzaak van falen McLaren ????


Alain
26-06-2001, 16:41
Volgens Ron Dennis is de hele comotie rond het al dan niet vertrekken van Adrian Newey de reden waarom McLaren niet mee kan met Ferrari en Williams. Ik wil de McLaren - fans in dit forum niet beledigen maar het is altijd hetzelfde met Dennis. Altijd een uitvlucht voor de mindere prestaties! Volgens mij zijn zij een beetje blijven steken en hebben Ferrari en Williams vooruitgang geboekt.Simpel!

airco
26-06-2001, 16:45
bwa of da de reden is durf ik ook betwijfelen, maar ne goeien invloed zal de newey-saga zeker niet gehad hebben!!


een grotere oorzaak zie ik in het feit dat Hakkinnen dit jaar niet presteert!! als je van 2 piloten data kan verzamelen heb je een veel grotere basis om juiste beslissingen op te nemen!!

airco

Finish
26-06-2001, 17:27
Das ook wel motiverend voor Newey om te horen: Zijn besluiteloosheid of hij bij Jaguar of McLaren zou blijven is de oorzaak van McLaren's falen.
Leuk zeg :) Tof als je dat van je eigen baas hoort.

Mario
26-06-2001, 18:29
Bwa Finish, ik denk dat Ron Dennis bedoelt dat ze toen bij McLaren met hun gedachten ergens anders waren en niet per se dat het de schuld van Newey zelf is.

Finish
26-06-2001, 18:41
Wat onrechtstreeks dan toch Newey z'n 'schuld' is...

tsjolder
26-06-2001, 19:04
Ik denk dat de twee oorzaken zijn aangehaald. Ik ben al een tijdje ervan overtuigd dat de sterkte van McLaren voor een groot deel de verdienste is van Newey en als die er dan een tijdje niet bij is met zijn gedachten... En dat zet zich natuurlijk over op alle leden van het team.

En als Hakkinen daarbij dan ook nog minder gemotiveerd is, gaat die ook de verwachtingen tegenover het team minder hoog gaan stellen. Volgens mij was Hakkinen tot vorig jaar zo'n perfectionist die alles binnen het team en van zijn mecaniciens ook perfect wilde. Het is ook niet voor niets dat Newey meestal in de box van Hakkinen is te vinden. Hakkinens rol in het ontwikkelen van de wagen lijkt mij belangrijker dan die van Coulthard en als Hakkinen dan underperformt...