View Full Version : Senna
Er komt (of is mss reeds) een Vallainte editie over Ayrton Senna in de handel. Voor z'n vele fans een absolute must have!
Weet iemand er misschien iets meer over ???
Bart.Vandecavey
05-09-2002, 15:31
Hij is gisteren uitgebracht met een maand vertraging... Ik moet hem nog gaan halen.
Dit bericht gelezen om 17.44 uur.
In de boekhandel om 17.50 uur.
Terug thuis om 17.56 uur.
Het betreft dus deel 6 in de serie "dossier Michel Vaillant". Deze dossiers behandelen telkens een personage dat iets betekend heeft voor de auto- of motorsport, de ene al bekender dan de andere.
Een opsomming van de tot op heden verschenen delen (inclusief mijn beoordeling) :
[list=1]
James Dean (****)
Jacky Ickx (*****)
Steve McQueen (*****)
Soichiro Honda (***)
Coluche (*)
Ayrton Senna (*****)
[/list=1]
Dit 6e deel is dus een must-have voor alle Senna-fans en een interessant document voor hen die Senna alleen kennen van horen zeggen. De strip is een perfecte afwisseling van foto's, artikels en stripverhalen over het leven van de grootste racer aller tijden. Kostprijs : €7,- in de betere boekhandel.
http://www.misteryracing.com/sennake/senna.jpg
Originally posted by Sennake
Boete wegens overdreven snelheid in de bebouwde kom om 18.15uur.
:D
en wat zeggen ze dan? :D
ik ga m morgen halen!
[list=1]
Sochiro Honda (***)
:no: Soïchiro Honda
als iemand ooit wat info over HONDA zoekt, ik heb hier wel het een en ander liggen :D
ik heb die laatste vier dossiers precies nog niet!
shame shame shame
om iets negatief te zeggen over de strips dan: ik vind de nieuwe 'michel vaillants' die uitkomen niet zo goed meer dan die van vroeger. ze zijn knapper getekend, maar ik neig toch eerder naar de oude verhalen, ik denk maar aan 'de gemaskerde racer', 'de grote race', 'vijf vrouwen aan de start' en natuurlijk de strips van my all time favorite Julie Wood!
tkan persoonlijk zijn, maar het is me te actueel.
hetzelfde geldt trouwens voor de Suske&Wiskes, die dan weer een boodschap meedragen ..., ook te actueel in vgl met vroeger, maar dat zal misschien te maken hebben met het feit dat ik toen die vroeger uitgebracht werden niet zo actief met autosport bezig was! tzal de leeftijd zijn!:D
Nondedju, die ga ik maandag onmiddellijk halen.
De beste tot hiertoe vond ik die van Steve Mc Queen. Die van Coluche heb ik niet, de andere wel...
Er ontbreekt er natuurlijk nog altijd één...of beter gezegd twee : Ferrari en Gilles
Bart.Vandecavey
06-09-2002, 10:26
Ge hebt nog iets vergeten te melden; uitgelezen om 18.02 uur.
Rallyloverke
06-09-2002, 10:54
Dat moet ik ook gaan halen. Sebiet middagpauze!
Ik heb "De rechtervoet van God" bijna in één keer uitgelezen, dus dit moet ik ook bekijken!
Yes, ik heb hem ook, ik kon mij niet meer bedwingen.
Twee jammere vaststellingen:
* het dossier mocht voor mijn part toch ietsje dikker zijn
* de gezichten van Senna, Prost en Jordan kan je bezwaarlijk gelijkend noemen. Daartegenover staat dan weer dat de bolides bijzonder knap getekend zijn.
jan
Tja, Jean Graton staat natuurlijk niet bekend om zijn natuurgetrouwe gezichten. De wagens zijn dan weer wel perfect!
Een leuke artikel vond ik dat van Thierry Boutsen waarin hij vertelt dat Senna in de winter van 1991-1992 in onderhandeling was bij Ferrari, en dat hij tegen Thierry gezegd had van nog niets te ondertekenen, omdat Senna hem ging vragen als 2e piloot. Dat zou een leuk team geweest zijn...
Ook de bijgaande tekening met Senna en Boutsen in de Ferrari F2001 is leuk gedaan... We mogen toch dromen eh :-)
Zijt maar zeker Sennake! Ik verschoot wel toen ik het las en ook weer niet.
Ik heb hem daarstraks gekocht en net uitgelezen op twee blz na... :(
Ik vind het dossier zeer goed (buiten de gezichten zoals hierboven al vermeld). Diegene die er nog meer over willen weten moeten m maar kopen eh, een koopje als je het mij vraagt!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.