PDA

View Full Version : TVRL 2 : Kyalami


Mario
07-09-2002, 10:29
Het is dus opnieuw zover : een nieuw TVRL-seizoen staat voor de deur. "Eindelijk" zullen sommigen zeggen, na ettelijke maanden wachten.

Het startschot wordt op 18 september e.k. gegeven te Kyalami, om 20 uur en het belooft ondanks talrijke onzekerheden een spannender seizoen te worden dan TVRL 1, niet in het minst omdat TVRL 1 voor menig rijder een soort leerschool was. Nu kunnen ze echter bogen op de nodige ervaring, wat ze in staat moet stellen te strijden voor de prijzen.

Ook koos een aantal rijders voor een bolide waar ze minder vertrouwd mee zijn. Dat geldt onder meer voor de huidige kampioen en vice-kampioen, die wel ploegmaten blijven, maar deze keer in een Eagle meerijden en niet meer in een Lotus. Toch lijken zij opnieuw de grote favorieten.

Een aantal deelnemers is weggevallen, maar aangezien het volledige veld nog niet gekend is, bestaat de kans dat hun plaatsen opgevuld raken. Toezeggingen kregen we al van zeker 2 teams die met Eagles zullen rijden en van Ferrari. Hoogstwaarschijnlijk doet Bromvlieg ook weer mee, maar niet meer met BRM. Zij twijfelen echter nog tussen Brabham-Repco en Honda.

De kalender ziet er eveneens veelbelovend uit, en biedt voor elk wat wils : supersnelle circuits, afgewisseld met tragere, waar inhalen een heus huzarenstukje zal blijken en nog andere waar eerder de kwaliteiten van het chassis tot hun recht komen. Tot slot wordt het wegvallen van klassiekers als Monza of Monaco ruimschoots gecompenseerd door een GP op hèt ultieme circuit : de Nürburgring.

Er heerst ook nog twijfel over de eventuele organisatie van het landenkampioenschap, aangezien het deelnemersveld nog niet volledig gekend is.

Het wedstrijdverloop en resultaat van de 1ste GP zullen ons in ieder geval al heel wat wijzer maken over de krachtsverhoudingen in het huidige seizoen. Wie weet worden de voorspellingen helemaal tegengesproken. "Wait and see" is eigenlijk het enige wat we voorlopig kwijt kunnen over het komende seizoen. Daar wil ik dan nog wel aan toevoegen: "Gewoon meedoen !".



Praktische zaken zoals de naam van de chatroom (gewoon "TVRL 2" denk ik) en het wachtwoord voor de race zullen later nog volgen.

Wat echter wel nog nuttig kan zijn is het volgende : er bestaat voor Kyalami een patch waardoor het circuit nog wat meer op dat van '67 lijkt (de default-versie zou eerder de lay-out van '68 hebben). Naast enkele wijzigingen in het decor is de voornaamste praktische verandering het wegvallen van de vangrail rechts van de racebaan als men de pits voorbijrijdt, waardoor de baan in feite wat breder wordt.

Aangezien sommigen die patch misschien reeds geïnstalleerd hebben (waaronder ondergetekende) en anderen niet, en deze liga er eigenlijk prat op gaat zo weinig mogelijk verplichtingen op te leggen, laten we de deelnemers maar de vrije keuze qua het al dan niet installeren van deze patch.

Je vindt hem op de volgende website : http://www.legendsof67.free-online.co.uk/ (en meer info op deze webpagina : http://www.legendsof67.free-online.co.uk/Kyalami.htm ). Neem gerust de tijd de hele site eens te bekijken. Het is lang niet de grootste ivm GPL, maar wel een fraaie (o.m. nog talrijke andere patches om je circuits wat waarheidsgetrouwer te maken met 1967).

Dit was het voorlopig zo'n beetje denk ik. Tot de 18de dan maar zou ik zeggen.

Uw wedstrijdleiding.

PS : inschrijvingen zijn nog steeds mogelijk.

Stipey
07-09-2002, 12:15
Maar hoe racen jullie eigenlijk? Met of zonder de besturings-/versnellings-/etc.. hulpjes?

...hmm, da's vermoedelijk een stomme vraag, waarschijnlijk op welke manier dan ook je zelf het snelste bent :-)

Jenne
07-09-2002, 16:53
Ik denk wel dat je idd hulpjes mag gebruiken... aangezien dat je toch enkel maar trager maakt :+

Big John
07-09-2002, 17:01
Goedendag allen,

't Is al weer een tijd geleden, maar ik leef nog steeds (een klein wonder volgens ingewijden ;) ) en ik zal ook weer van de partij zijn.
Ik laat komend seizoen echter mijn Eagle Weslake in de garagebox. Ditmaal zal ik met een Ferrari de circuits onveilig gaan maken.

BMW.WilliamsF1
07-09-2002, 22:56
dan kun je in DSZ mooi met de Eagle gaan BJ :D

Raceboy
07-09-2002, 23:52
BMW jij bent toch niet stefan sigwart he ? :)

Jenne
08-09-2002, 06:27
BMW is Roel Poirters

Hij zou maar wat graag even snel zijn als sigwarth :D

Mario
08-09-2002, 10:39
Hulpjes als antislip, automatisch schakelen en "ABS" mogen worden gebruikt.

Ook de F10-positie (arcadepositie), maar die wordt toch afgeraden.

Raceboy
08-09-2002, 15:39
Originally posted by Jenne
BMW is Roel Poirters

Hij zou maar wat graag even snel zijn als sigwarth :D

ik krijg wat van die siggy ;) twee keer rijdt hij mee in escors en twee keer pakt hij pole en overwinning :eek:

BMW.WilliamsF1
08-09-2002, 17:10
De snelheid van Siggy zou ik idd wel willen :)
de rest liever nie :D


maaruh hij heeft 2 keer in ECS meegedaan ja d8 ik :)


en heb je al een team btw in Escors ;) :D

Raceboy
08-09-2002, 18:30
Originally posted by BMW.WilliamsF1

en heb je al een team btw in Escors ;) :D

het wereldberoemde claessens motorsport :)

BMW.WilliamsF1
08-09-2002, 22:07
ohw ok :)

vrDennis
08-09-2002, 22:20
De site is verplaatst naar http://home.wanadoo.nl/aamvr/tvrl

Het is wellicht een wat lange naam wellicht zal www.tvrl.tk ook werken maar dat is ook altijd maar weer afwachten..

Ik vraag nogmaals aan iedereen om zich in te schrijven want wat er momenteel op de site staat heb ik wat van ontvangen..

Uitgezonderd zijn:

Mario
Werner Pessendorffer
Guy Golsteyn

Die worden zo snel mogelijk toegevoegd.


Als er iets niet op de site werkt zou deze of gene mij dan kunnen mailen op vrdennis4@hotmail.com . De errors die Roel al aangaf heb ik neit kunnen weg krijgen het zit in het javascript en daar heb ik weinig kaas van gegeten.. Wanneer het inschrijven niet lukt kan er ook gewoon gemaild worden

Veel plezier allen over 10 dagen in zuid afrika ..

Raceboy
08-09-2002, 22:31
moeten we niu opnieuw inschrijven of wat ? ik volg niet meer.

vrDennis
09-09-2002, 12:22
Nope..

Ik heb het gister avond bij gewerkt en alle inschrijvingen die ik nu binnen heb gehad staan er op..

Die van jouw staat er namelijk ook gewoon op :)

Big John
09-09-2002, 13:39
Er gaat aan mijn kant(?) het nodige mis met de officiele inschrijving.

Bij deze doe ik het maar even hiero.

Ik zal aan de races deelnemen onder de naam "Big John".
Ik rijd in een Ferrari, met helmkleur "zwart".
Nationaliteit is NL.

Ik ben nog teamloss, maar mogelijk zal er nog een collega van mij gaan deelnemen, waarna wij gezamelijk als GMT Virtual Racing Team (GMT VRT) aan het seizoen zullen deelnemen.

vrDennis
09-09-2002, 22:34
ik zal het morgen wel even bij werken..

Big John
10-09-2002, 13:18
Hmm, ik heb opeens een luxe-probleem.
Ik heb 2 collega's die mee willen doen: Andre Veenhuysen en Robin Pluim.
Lastig wanneer je maar 2 rijders per team mag hebben.
Eens even kijken hoe we dat gaan doen.

Er komt dus in ieder geval een GMT Virtual Racing Team.

BMW.WilliamsF1
10-09-2002, 13:35
start een GMT Junior Team zou ik zeggen BJ :D

dan moet je nog wel 1 iemand anders regelen voor teamgenoot :)

vrDennis
10-09-2002, 22:35
En anders maken we wel een uit zondering als we de huidige inschrijvingen in ogenschouw nemen :lol::D

Raceboy
10-09-2002, 22:37
met hoeveel zijn we ?

Werner333
10-09-2002, 22:38
Kijk eens op de site dan weet ge het he. :D :D :D

Raceboy
10-09-2002, 22:40
maak me niet kwaad de dag voor de race he ;)

vrDennis
11-09-2002, 15:34
Originally posted by raceboy
met hoeveel zijn we ?


14 exclusief de 2 collegas van john

Stipey
11-09-2002, 16:02
Ik wil eventueel ook wel meedoen, als het nog kan/mag, maar ik weet pas na het weekend of ik woensdag tijd ga hebben - dus stel ik mijn inschrijving nog een beetje uit...

BMW.WilliamsF1
11-09-2002, 16:23
Originally posted by raceboy
maak me niet kwaad de dag voor de race he ;)


uhm dag??
week toch?? de 18e begint t toch? :)

Raceboy
11-09-2002, 16:32
oeps eem ik ben dan ook nen hele snelle he ;)

BMW.WilliamsF1
11-09-2002, 23:56
ja zal wel sneller zijn als mij :D