Mario
07-09-2002, 10:29
Het is dus opnieuw zover : een nieuw TVRL-seizoen staat voor de deur. "Eindelijk" zullen sommigen zeggen, na ettelijke maanden wachten.
Het startschot wordt op 18 september e.k. gegeven te Kyalami, om 20 uur en het belooft ondanks talrijke onzekerheden een spannender seizoen te worden dan TVRL 1, niet in het minst omdat TVRL 1 voor menig rijder een soort leerschool was. Nu kunnen ze echter bogen op de nodige ervaring, wat ze in staat moet stellen te strijden voor de prijzen.
Ook koos een aantal rijders voor een bolide waar ze minder vertrouwd mee zijn. Dat geldt onder meer voor de huidige kampioen en vice-kampioen, die wel ploegmaten blijven, maar deze keer in een Eagle meerijden en niet meer in een Lotus. Toch lijken zij opnieuw de grote favorieten.
Een aantal deelnemers is weggevallen, maar aangezien het volledige veld nog niet gekend is, bestaat de kans dat hun plaatsen opgevuld raken. Toezeggingen kregen we al van zeker 2 teams die met Eagles zullen rijden en van Ferrari. Hoogstwaarschijnlijk doet Bromvlieg ook weer mee, maar niet meer met BRM. Zij twijfelen echter nog tussen Brabham-Repco en Honda.
De kalender ziet er eveneens veelbelovend uit, en biedt voor elk wat wils : supersnelle circuits, afgewisseld met tragere, waar inhalen een heus huzarenstukje zal blijken en nog andere waar eerder de kwaliteiten van het chassis tot hun recht komen. Tot slot wordt het wegvallen van klassiekers als Monza of Monaco ruimschoots gecompenseerd door een GP op hèt ultieme circuit : de Nürburgring.
Er heerst ook nog twijfel over de eventuele organisatie van het landenkampioenschap, aangezien het deelnemersveld nog niet volledig gekend is.
Het wedstrijdverloop en resultaat van de 1ste GP zullen ons in ieder geval al heel wat wijzer maken over de krachtsverhoudingen in het huidige seizoen. Wie weet worden de voorspellingen helemaal tegengesproken. "Wait and see" is eigenlijk het enige wat we voorlopig kwijt kunnen over het komende seizoen. Daar wil ik dan nog wel aan toevoegen: "Gewoon meedoen !".
Praktische zaken zoals de naam van de chatroom (gewoon "TVRL 2" denk ik) en het wachtwoord voor de race zullen later nog volgen.
Wat echter wel nog nuttig kan zijn is het volgende : er bestaat voor Kyalami een patch waardoor het circuit nog wat meer op dat van '67 lijkt (de default-versie zou eerder de lay-out van '68 hebben). Naast enkele wijzigingen in het decor is de voornaamste praktische verandering het wegvallen van de vangrail rechts van de racebaan als men de pits voorbijrijdt, waardoor de baan in feite wat breder wordt.
Aangezien sommigen die patch misschien reeds geïnstalleerd hebben (waaronder ondergetekende) en anderen niet, en deze liga er eigenlijk prat op gaat zo weinig mogelijk verplichtingen op te leggen, laten we de deelnemers maar de vrije keuze qua het al dan niet installeren van deze patch.
Je vindt hem op de volgende website : http://www.legendsof67.free-online.co.uk/ (en meer info op deze webpagina : http://www.legendsof67.free-online.co.uk/Kyalami.htm ). Neem gerust de tijd de hele site eens te bekijken. Het is lang niet de grootste ivm GPL, maar wel een fraaie (o.m. nog talrijke andere patches om je circuits wat waarheidsgetrouwer te maken met 1967).
Dit was het voorlopig zo'n beetje denk ik. Tot de 18de dan maar zou ik zeggen.
Uw wedstrijdleiding.
PS : inschrijvingen zijn nog steeds mogelijk.
Het startschot wordt op 18 september e.k. gegeven te Kyalami, om 20 uur en het belooft ondanks talrijke onzekerheden een spannender seizoen te worden dan TVRL 1, niet in het minst omdat TVRL 1 voor menig rijder een soort leerschool was. Nu kunnen ze echter bogen op de nodige ervaring, wat ze in staat moet stellen te strijden voor de prijzen.
Ook koos een aantal rijders voor een bolide waar ze minder vertrouwd mee zijn. Dat geldt onder meer voor de huidige kampioen en vice-kampioen, die wel ploegmaten blijven, maar deze keer in een Eagle meerijden en niet meer in een Lotus. Toch lijken zij opnieuw de grote favorieten.
Een aantal deelnemers is weggevallen, maar aangezien het volledige veld nog niet gekend is, bestaat de kans dat hun plaatsen opgevuld raken. Toezeggingen kregen we al van zeker 2 teams die met Eagles zullen rijden en van Ferrari. Hoogstwaarschijnlijk doet Bromvlieg ook weer mee, maar niet meer met BRM. Zij twijfelen echter nog tussen Brabham-Repco en Honda.
De kalender ziet er eveneens veelbelovend uit, en biedt voor elk wat wils : supersnelle circuits, afgewisseld met tragere, waar inhalen een heus huzarenstukje zal blijken en nog andere waar eerder de kwaliteiten van het chassis tot hun recht komen. Tot slot wordt het wegvallen van klassiekers als Monza of Monaco ruimschoots gecompenseerd door een GP op hèt ultieme circuit : de Nürburgring.
Er heerst ook nog twijfel over de eventuele organisatie van het landenkampioenschap, aangezien het deelnemersveld nog niet volledig gekend is.
Het wedstrijdverloop en resultaat van de 1ste GP zullen ons in ieder geval al heel wat wijzer maken over de krachtsverhoudingen in het huidige seizoen. Wie weet worden de voorspellingen helemaal tegengesproken. "Wait and see" is eigenlijk het enige wat we voorlopig kwijt kunnen over het komende seizoen. Daar wil ik dan nog wel aan toevoegen: "Gewoon meedoen !".
Praktische zaken zoals de naam van de chatroom (gewoon "TVRL 2" denk ik) en het wachtwoord voor de race zullen later nog volgen.
Wat echter wel nog nuttig kan zijn is het volgende : er bestaat voor Kyalami een patch waardoor het circuit nog wat meer op dat van '67 lijkt (de default-versie zou eerder de lay-out van '68 hebben). Naast enkele wijzigingen in het decor is de voornaamste praktische verandering het wegvallen van de vangrail rechts van de racebaan als men de pits voorbijrijdt, waardoor de baan in feite wat breder wordt.
Aangezien sommigen die patch misschien reeds geïnstalleerd hebben (waaronder ondergetekende) en anderen niet, en deze liga er eigenlijk prat op gaat zo weinig mogelijk verplichtingen op te leggen, laten we de deelnemers maar de vrije keuze qua het al dan niet installeren van deze patch.
Je vindt hem op de volgende website : http://www.legendsof67.free-online.co.uk/ (en meer info op deze webpagina : http://www.legendsof67.free-online.co.uk/Kyalami.htm ). Neem gerust de tijd de hele site eens te bekijken. Het is lang niet de grootste ivm GPL, maar wel een fraaie (o.m. nog talrijke andere patches om je circuits wat waarheidsgetrouwer te maken met 1967).
Dit was het voorlopig zo'n beetje denk ik. Tot de 18de dan maar zou ik zeggen.
Uw wedstrijdleiding.
PS : inschrijvingen zijn nog steeds mogelijk.