PDA

View Full Version : de 24u is blijkbaar nog niet voorbij...


flugel
07-09-2002, 11:10
Volgens Patrick Beliën die zijn BMW Z3 naar de 'vierde' plaats loodste moet het reglement naar de letter worden toegepast. Al pleit de BMW-dealer sportief voor verzachtende omstandigheden, toch is hij van mening dat wanneer een piloot (Marc Goossens) de helm afdoet en zich verder dan 20 meter van de wagen begeeft, er minstens een sanctie moet volgen, terwijl tijdens de wedstrijd (toen was er nog niet afgevlagd) niet voor taxi (Kris Wauters) mag gespeeld worden. Ook moet een wagen (Viper) zich na de finish op eigen kracht naar het gesloten wagenpark kunnen begeven. Niettegenstaande Beliën erg begrijpelijk staat tegenover de omstandigheden waarin deze feiten zich voordeden, zouden in theorie de eerste drie uit de uitslag geschrapt moeten worden. Maar de man uit Neerpelt legt zich sportief bij de feiten neer.

bron: www.autosport.be

't was idd een raar einde... maar ik vraag me af of dit eigenlijk allemaal nog zin heeft... Hoe goed Beliën ook gereden hebben, 4de is 4de, en volgend jaar opnieuw proberen zou ik zeggen.

Maarten
07-09-2002, 13:25
ergens wel terecht van patrick vind ik!

maar het argument van albert vanierschot veegt wel alles van de baan. hij las immers het reglement nog eens na en argumenteerde hierop dat wanneer de baanposten met de rode vlag staan te zwaaien (hetgeen het geval was voor de finishvlag gevallen was) dat men dan de uitslag neemt van 2 toeren voor het begin van de rode vlaggen
daar bestaat dus niet echt twijfel over