PDA

View Full Version : 4 uurs race met Yaris


joost
10-09-2002, 13:45
Voor de 24 uren van Spa 2CV staat er een endurance race met de Toyota Yaris gepland. Iemand een idee wat dat moge zijn??
Zijn dat gewoon de cup-wagens vanuit België of zijn er internationale deelnemers?

Bart.Vandecavey
10-09-2002, 14:19
Op de timing van de 24 uur die ik gevonden heb staat er niks over yariscup...

http://users.belgacom.net/FORACING/infos/index.htm

Mark
10-09-2002, 19:18
Dat is dus 4 u TC, en daarna helaas 24U CV

Raceboy
10-09-2002, 19:20
helaas ?

Mark
10-09-2002, 19:36
ja inderdaad helaas. Ze waren dit jaar zo slim om aan een F1-inschrijving meteen ""de voorwaarde" te verbinden dat je dan ook anwezig bent bij de 24U CV. Wel een slimme zet gezien vanuit het oogpunt van de organisatie.

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van dergelijke race-klassen, maar ja voor wat hoort wat. Je kunt niet alleen de mooie koersen doen.

Maarten
10-09-2002, 21:25
Originally posted by Marshal
ja inderdaad helaas. Ze waren dit jaar zo slim om aan een F1-inschrijving meteen ""de voorwaarde" te verbinden dat je dan ook anwezig bent bij de 24U CV. Wel een slimme zet gezien vanuit het oogpunt van de organisatie.

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van dergelijke race-klassen, maar ja voor wat hoort wat. Je kunt niet alleen de mooie koersen doen.

allee marshal,
ik heb nochthans horen vertellen dat dit een unieke race is. racen op het heel ander niveau met een andere mentaliteit. ik zoek het ook eens te doen!

Bart.Vandecavey
10-09-2002, 21:28
Mja en je hebt een voordeel Marshal dat je als de wagens gepasseerd zijn een dutje kan doen tot ze terug zijn gepasseerd :D

Pascal
10-09-2002, 22:00
Originally posted by Marshal
ja inderdaad helaas. Ze waren dit jaar zo slim om aan een F1-inschrijving meteen ""de voorwaarde" te verbinden dat je dan ook anwezig bent bij de 24U CV. Wel een slimme zet gezien vanuit het oogpunt van de organisatie.

Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van dergelijke race-klassen, maar ja voor wat hoort wat. Je kunt niet alleen de mooie koersen doen.

Jullie hebben jullie toch niet laten vangen zekers. Deze sluikse manier van werken wordt al jaren door de NKBK toegepast. Wij gaan al jaren niet meer naar de 24U 2CV en toch staan we jaarlijks op post tijdens de F1.

Ondanks alles : have fun !!!

C U

Pascal
10-09-2002, 22:04
Originally posted by joost
Voor de 24 uren van Spa 2CV staat er een endurance race met de Toyota Yaris gepland. Iemand een idee wat dat moge zijn??
Zijn dat gewoon de cup-wagens vanuit België of zijn er internationale deelnemers?

Het betreft idd de jaarlijkse Touring Cup-manche op het circuit van Francorchamps. Het is echter niet uitgesloten dat er één of meerdere yarissen (uit de cup) meedoen aan deze manche. Hetzelfde zagen we trouwens reeds in 2001 tijdens de Race Promotion Night : de inschrijving van enkele cup-yarissen. Een opmerkelijk en toe te juichen initiatief op het einde van het seizoen. Op één van deze yarissen waren trouwens 5 à 6 piloten ingeschreven. en als ik me niet vergis reden alle yarissen de wedstrijd uit.

C U

Mark
10-09-2002, 22:17
Originally posted by Pascal


Jullie hebben jullie toch niet laten vangen zekers. Deze sluikse manier van werken wordt al jaren door de NKBK toegepast. Wij gaan al jaren niet meer naar de 24U 2CV en toch staan we jaarlijks op post tijdens de F1.

Ondanks alles : have fun !!!

C U

We waren al jaren niet meer als ploeg naar Francorchamps geweest, bij wijze van goede wil tonen..........ach, konig alcohol zal regeren over zijn rijk (buiten de draad, dat wel) :D


Wat betreft racen, als deelnemer zou ik niet klagen.......maar of het nou zo'n aantrekkelijk is voor de toeschouwer?

Maarten
10-09-2002, 22:38
ik heb al verhalen gehoord vanuit de paddock, en meerbepaald die bar ( schiet me niet dood als het een andere naam is ) de paddock! ik bedoel het eerste barretje in de paddock als je het begin van de paddock ziet als eau rouge (onder het circuit door en dan naar boven)

tzal daar ook wel met alcohol te maken hebben me dunkt!:D

komt er trouwens veel volk kijken naar die race? ben er zelf nog nooit niet geweest!

Pascal
10-09-2002, 22:52
Originally posted by Maarten
ik heb al verhalen gehoord vanuit de paddock, en meerbepaald die bar ( schiet me niet dood als het een andere naam is ) de paddock! ik bedoel het eerste barretje in de paddock als je het begin van de paddock ziet als eau rouge (onder het circuit door en dan naar boven)

tzal daar ook wel met alcohol te maken hebben me dunkt!:D

komt er trouwens veel volk kijken naar die race? ben er zelf nog nooit niet geweest!

Ik ben er jaarlijks als toeschouwer voor de Touring Cup. Ik blijf meestal ter plaatse hangen tot ongeveer 2 uur na de start 24 uur 2CV. In de buurt van het dranken-tentje in Eau Rouge.

2CV ben je al snel beu gezien, maar in het albekende shopping center aan Eau Rouge is er jaarlijks een bijeenkomst van 2CV's. Als je de kans hebt moet je daar eens gaan zien. Daar zie je enerzijds ongelooflijk uitgebouwde 2CV's en anderzijds geitjes waarvan je denkt : "Hoe hebben die de hellingen in de richting van het circuit kunnen bedwingen ?" Vooral als je dan naar de nummerplaten kijkt : Zweden, Finnen, Oostenrijkers, Tsjechen, Hongaren ... te veel om op te noemen. Er zijn er bij die enkel 2 zetels vooraan hebben staan, achteraan uiteraard de nodige alcoholische toestanden EN enorm veel wisselstukken voor hun "bolide". De heren die deze laatste vehikels besturen zijn dikwijls, zoals ze bij ons zeggen, met geen tang vast te pakken.

Wel de moeite !!!

Heeft plaats voor de start en ongeveer tegelijkertijd met de start van de 24 Uur beginnen zij aan een rondrit. (Zij die nog starten).

C U

Speedy
11-09-2002, 00:35
Ik zal er in elk geval wezen,zij het dan om te werken(Touring-Cup)trainingen zijn op vrijdag,race is op zatredag,juiste timing nog niet ontvangen.Wie er is komt maar eens af naar de box van wagen 68(Megane)Vragen achter Nico.Tot daar messchien?!

Mark
11-09-2002, 19:20
als je na de TC daar blijft wil ik weleens binnenwippen.........toch genoeg vrije uren op zo'n 24 uur :D :D

Speedy
12-09-2002, 00:41
We moeten in elk geval opruimen en dat is niet in een uurtje gedaan,ik weet zelfs niet of we dit jaar nog weg kunnen,want dit jaar hebben we immers een vrachtwagen,en die kan dus niet meer door de "tunnel",tja;het heeft zijn voor en nadelen hé!In ieder geval,je bent welkom marshal,net als iedereen van de Paddock.