PDA

View Full Version : MAK Kartings - verslag, uitslagen en klassement


Mistery
15-09-2002, 19:34
Op www.misteryracing.com kun je bij "Kartings / Nieuwtjes" weldra (uiterlijk maandag 16/9) een verslag aantreffen over de wedstrijd die werd verreden in Aalst. Tevens tref je bij het verslag de de resultaten aan van deze wedstrijd en het aangepaste en up-to-date klassement.

Greetz,

Mistery

Driesco
16-09-2002, 00:09
Effe mijn verhaal van de race.

Buiten al de blauwe plekken over het ganse lichaam moet het toch het één en ander van mijn hart. En ongelofelijk, het is positief ( hoe komt dat nu ?)

Buiten het feit dat er eens gekozen werd voor een leuk circuit ( breed, snel technisch) vond ik de sfeer tussen de piloten en de vrouwen onderling ook wel aan kwaliteit winnen. Spijtig dat ik nog niet iedereen ken maar dat is waarschijnlijk mijn eigen fout.

De vrouwen reden ons voorprogramma en ik moet zeggen dat ze met de dag beter worden. Over Sonja kunnen we kort zijn, ze is gewoon een klasse te sterk voor de anderen ( is ook een halve man hé - op autosportgebied ) lol
Over de andere kunnen we kort zijn, ze maken progressie.

Wat de Makkers betreft ! Wat me opviel was de sportiviteit die er deze race wel was. Soms op het randje van TE vriendelijk. Daar waar we vroeger moesten duwen om voorbij te raken ging de deur nu wel heel vroeg vriendelijk open.
De start was er eentje om in te kaderen. Veel van de kleppers achteraan en dan maar om ter eerst vooraan zien te geraken. Wij mochten althans niet klagen, het ging vrij soepel.

Echte aanvallen kregen wij niet te verwerken maar ik moest rekening houden met mijn co pilote. Ik wist dat het zwaar ging worden en hield dan ook rekening met het feit dat de opgelegde 18 minuten voor Vicky keihard gingen worden.
Zo gezegd zo gedaan en 40 minuten op de limiet gereden. Dit was echt een van men zuiverste races ooit. Na een ronde voorsprong te hebben genomen geef ik het stuur over aan Vicky. Na enig rekenwerk zie ik al gauw dat wij 2 sec.per ronde mogen verliezen op 2 en 3. Het werden 3 of soms 4 seconden en een podiumplaats zat er dus niet in. Ondanks het knappe werk van Vicky ( die echt stilkapot zat ) werden we nog 5de.

Een leuke maar zeer vermoeiende race. Na de race werd er nog zwaar nagepraat over de snelheid van racen. Verschillen op de karts zitten er altijd maar vergeet niet dat ook de rijstijl een rol speelt. Dat wij verschillende piloten op het rechte stuk voorbij staken KAN te maken hebben met het feit dat ik maar 70 kg weeg maar zou ook kunnen door het feit dat ik bter uit de voorgaande bocht kom.

Op deze manier kan de Mak karting echt uitgroeien tot iets leuks, houden zo en nie te veel veranderen. ( alhoewel !!! lol )

Voor zij die het nog niet wisten. Hou 12 oktober vrij want dan gaat het vonken geven geloof me. Voor de eindoverwinning zijn we te laat maar plaatsen 1 en 2 zijn nog niet zeker. Kunnen wij daar een rol in spelen ? Ik hoop van niet want zij die voor ons staan in het klassement staan daar 200 % verdiend. Aan Bert, Bert en Geert. Ga voor die titel zou ik zeggen.

Veel succes nog aan iedereen.

FastFons
16-09-2002, 12:26
Voor ons was het deze keer een grote pechrace. We starten als 12e maar op een breed circuit als dit was dit veel minder een nadeel dan op andere banen. Erger was echter dat mijn kart niet optrok, elk recht stuk reed gewoon iedereen van mij weg. Na een ronde of 3 reed ik dan ook zeer overtuigend laatste. Nog een ronde later werd ik zelfs al gedubbeld, ik begon echt aan mezelf te twijfelen. Maar nog enkele ronden verder kwam de aap uit de mouw: de gaskabel brak. Daar stond ik dan, na een spurtje richting pits kreeg ik daar een nieuwe kart, opnieuw met koude banden en met een stoel die veel te ver naar achter stond. Afin toen ik terug goed en wel weg was hadden we al 6 ronden achterstand op de nr 1 en 4 op de voorlaatste. Mijn eigen prestatie was dan nog ronduit slecht deze keer maar mijn teammaat reed wel nog 3 ronden van die achterstand goed. Maar we bleven laatste. Wat ik wel spijtig vond was dat er geen opwarming was vooraf, aangezien ik het circuit totaal niet kende.

Hopelijk volgende keer beter, dat ik toch mijn 10e plaats in het klassement kan behouden

FF

PS: toch nog even vermelden dat mijn vriendin een mooie 49 reed in de vrouwenwedstrijd en Sonja bij momenten het vuur aan de schenen legde, dit voor haar 6e keer in een kart

Benklak
16-09-2002, 13:09
The Mighty M Racing kon ook deze race niet ontbreken, hoewel zowel Maarten als Manfred niet aanwezig konden zijn! Ik nam de start en lag na 2 ronden op de 2e plaats achter Driesco die niet bij te houden was, een klasse apart! Nadeel was wel dat ik nog nooit in Aalst had gereden en de eerste ronden dus verkenning waren, maar toch een 2e plek na 2 ronden! Ik had heel mijn stint door een leuk gevecht met de uiteindelijke winnaars! Achteraf bleek dat de kerel waarmee ik strijdde om de 2e plaats altijd in Aalst kwam karten en het circuit dus heel goed kende!

We wisten dat mijn teamgenoot trager was als ik, daarom dat ik een goeie 35min heb gereden totdat het vatje leeg was bij mij! De wissel verliep vlot en de vervanger van Maarten of Manfred deed het allesbehalve slecht, toch reed hij een dikke seconde trager als mij waardoor we stelselmatig terugvielen in de rangschikking, alles was namelijk erg "close" vooraan!
Een uiteindelijke 6e plaats was een goed resultaat vermits mijn naaste concurrent in het kampioenschap (Geert, VDH Racing) 7e eindigde na een ongelukje en ik zo nog wat punten kon terugpakken. Nog één race te gaan en er is nog niets beslist in het kampioenschap! Alles zal van de race in Machelen afhangen, Mighty M Racing en Benklak zullen zeker weer van de partij zijn!

Greetzzz

ps: Ik von dat er heel fair werd gereden, mede dankzij het brede circuit en de goede inhaalmogelijkheden.

Mistery
16-09-2002, 15:43
eventjes goed nieuws voor de Karters : als jullie voortgaan op de uitslag die direct na de wedstrijd werd gegeven (de computertabel , afkomstig van de uitbaters van het circuit, dan zal dit jullie verheugen :

iedereen vanaf plaats drie komt één plaats naar voor, gezien de tweede in de uitslag (VAMO Racing) werd gediskwalificeerd wegens :

1. een ongeoorloofde wissel, na 15 minuten wedstrijd, daar waar het reglement zegt 30 % , zijnde 18 minuten...
2. de piloot die de laatste stint reed, stond niet vermeld op het inschrijvingsblad, dus mocht niet aan de wedstrijd deelnemen...

Vwala, zo blijft positie 1 behouden, maar schuiven alle anderen een plaats naar voor !

De juiste uitslag , een klein verslagje en het up-to-date klassement treffen jullie vanaf deze avond aan op www.misteryracing.com (webmaster Bart zal het zo snel mogelijk online zetten)

Speesman
16-09-2002, 16:44
T was een leuke race, ik heb alles gegeven met mijn kart. Aangezien we zoveel rondes achterstonden wist ik al dat we bijna 100% zeker laatste gingen eindigen. Ik heb dan ook meer risico's als normaal genomen (we konden toch niks meer verliezen). Hierdoor heb ik nog enkele rondjes kunnen terugwinnen. Het brede parcours was zeker een pluspunt, je kon op een heel andere lijn als je voorganger rijden en toch even snel gaan.
Nu nog de race in Machelen. Parcours kennis zal wel geen probleem voor mij zijn aangezien ik de week ervoor er ook een race zal rijden (student racing cup). Hopelijk kan Calamitas er een mooie plaats neerzetten.

Bart.Vandecavey
16-09-2002, 20:34
Originally posted by Mistery

De juiste uitslag , een klein verslagje en het up-to-date klassement treffen jullie vanaf deze avond aan op www.misteryracing.com (webmaster Bart zal het zo snel mogelijk online zetten)



heb ik dus net voor gezorgd :cool:

http://www.misteryracing.com/site/images/mistlogo3klein.gif (http://www.misteryracing.com)

Werner333
16-09-2002, 20:46
De Paddock trad nog eens aan met 3 piloten op 1 kart.
Dat benadeeld ons wel, maar het gaat om de fun he.
Uiteindelijk eindigden we 12de.
Ik vond net als alle anderen dat er dit keer zeeeer sportief gereden is. Buiten het incident in de eerste ronde dat ons terugverwees naar de laatste plaats was het fair play ten top.
Het was ook eens tof om nog eens een nieuw circuit te ontdekken. Breed, zeer veel grip maar vermoeiend.
Op naar de volgende.

flugel
16-09-2002, 21:40
Originally posted by Werner333
De Paddock trad nog eens aan met 3 piloten op 1 kart.
Dat benadeeld ons wel, maar het gaat om de fun he.
Uiteindelijk eindigden we 12de.
Ik vond net als alle anderen dat er dit keer zeeeer sportief gereden is. Buiten het incident in de eerste ronde dat ons terugverwees naar de laatste plaats was het fair play ten top.
Het was ook eens tof om nog eens een nieuw circuit te ontdekken. Breed, zeer veel grip maar vermoeiend.
Op naar de volgende.

hehe wij reden maar met 2 en zijn 4 keer binnengekomen :) reden, stoeltje stond voor mijnen teammate te ver achteruit en blijkbaar was daar nergens iemand met diene sleutel daarvan... en op het einde was zijn bobijntje ook af (ik was al vroeger binnengekomen, een gekneusde rib is nie praktisch) en heb ik de laatste 7 minuten nog volgereden... al bij al was het een leuke wedstrijd... volgende keer weer van dat maar dan zonder rug, rib en nekpijnen, nie praktisch voor te werken :rolleyes:

Mistery
18-09-2002, 00:01
voilè, dames en heren, www.misteryracing.com is tot jullie dienst met een verslag, de uitslag van de zesde manche en de stand in het kader van dit kampioenschap !