PDA

View Full Version : De MAXI mini


Megane
23-09-2002, 18:34
Die motor is dat tijdens een gewone kontrole, of is dit na een klacht van een ander team, evenals voor die anddere BMW?

Natuurlijk niet slim voor het klassement en negatief voor het team. :mad: :mad:

Werner333
23-09-2002, 20:30
Voor zover ik gehoord heb na een klacht.
Maar ik ben daar niet 100% zeker van.

schumivill
23-09-2002, 20:34
Als ze op zo'n manier de titel in de touring-klasse verliezen is dat erg zonde,aléé,moest et mij overkomen :mad: :frusty: :fight:

Werner333
23-09-2002, 20:40
Originally posted by Megane
Natuurlijk niet slim voor het klassement en negatief voor het team. :mad: :mad:

Dit moet wel een ongelukje zijn.

moore
23-09-2002, 20:53
ik vermoed ook een klacht want er waren mensen aan het vertellen welke niet in orde waren en nog geen 10 min. laten kwam het team van moore mijn vertellen dat er 2 wagens gedisqualificeerd waren

Mistery
23-09-2002, 22:16
Dit had bij mijn weten niks met een klacht te maken. Toen de GT's werden gecontroleerd op de restrictors, en PSI tegen de lamp liep, had het ook niks te maken met een klacht. De organisatie, in casu het NSK, kan na elke wedstrijd overgaan tot controles. Destijds was het de top drie GT , nu de top drie T...

JPMontoya
23-09-2002, 22:21
tja , spijtige zaak idd voor de mini , maar regelementen zijn er nu eenmaal om gerespecteerd te worden :(

vinnie belcar
23-09-2002, 23:15
Sorry jongens en meisjes dat ik er nu nog maar op reageer, maar in heb vandaag leterlijk de ganse dag ziek in mijn bed gezeten.

Zoals jullie wel kunnen inbeelden is dit absolut geen aangename ervaring. :(

Ik wil hier ook als eerste punt aanhalen dat wat er dit weekend is gebeurt ABSOLUUT NIET BEWUST was.

De feiten:

Zoals jullie allemaal weten hebben wij na de 24 uren onze motor opgeblazen.

Wij moesten dus een nieuwe maken.
Doordat ons budget meer dan opgesoepeert is hebben we het moeten doen met wat we in de garage nog liggen hadden.
Dus hebben we een blok dat overtijd eens was vastgelopen laten "gonnen" (dit is de krassen laten wegpolijsten aan de binnekant van de cilinders)
Dit is een ingreep die de binnekant van de cilinders een beetje vergroot.
Daardoor moeten we ook "oversized" pistons steken. Toen we de blok op hebben gemeten kwamen wij tot de conclusie dat wij de 2e oversized maat van pistons moesten nemen, dus die blok was al eens gegoont, Maar het is en blijft een 3 liter blok.
Dit was de eerste keer dat we zo iets hebben gedaan, anders nemen wij altijd nieuwe blokken.
Hierbij de uitleg waarom onze cilinderinhoud de maximum toegelaten cilinderinhoud overschreed.
Wij hebben jammer genoeg de berekening niet gemaakt hoeveel cilinderinhoud we op dit moment hadden. :frusty:
Zoals ik zij was en is dit een grote ontgoocheling voor het ganse team, maar zoals Danny altijd zegt, reglement is reglement.

Nu, volgens mijn bronnen is er geen klacht ingediend, maar was het een roetine kontrole van de racb.
Wat ik niet kan ontkennen is dat er vooraf door bepaalde mensen en/of concurenten twijfel werd verstrooid in de paddock om een controle uit te lokken, maar ja dat is nu eenmaal het nadeel van onze successtory. Kijk maar eens hoe ferrari geviseerd
is in de formule 1.
Er is in de belcartent na de wedstrijd bij bepaalde team groot feest geweest, maar ik zeg altijd wie laatst lacht best lacht.

Ten slotte nog dit, QVICK MOTORS RACING is en blijft het kleine amateursteam die de grotere team het vuur aan de schenen legt en zal blijven leggen, wij zullen met ons hoofd omhoog proberen de laatste wedstrijd op een sportieve manier een antwoord te geven, en wij zullen proberen te bewijzen dat wij het waard zijn om in het eerste jaar van de nu al legendarische MINI kampioen te worden in de klasse en wie weet hebben wij zeeeééééér veel geluk en nemen we mits alles nog de algemene titel mee(die in feite de onze al was), en dit tegen het gedacht van bepaalde mensen die vinden dat wij die niet verdienen.

Hopelijk kunnen de meeste onder jullie ons een beetje begrijpen en kunne wij op de steun van al onze supporters blijven rekenen.

Ook dit nog, tegenover de organisatie "no hard feelings" jullie doen uw job zoals het hoort. Het weze een les voor ons, en voor vele ander teams uit de klasse TB ;) ;) . !?!?

Met sportieve groeten
Vincent Beernaert
In naam van het QVICK MOTORS RACING TEAM.

Werner333
23-09-2002, 23:21
Bedankt voor de uitleg Vinnie.
En dat feestje voor de kampioenviering, bestel dat al maar.
Ik geloof er nog altijd in en het zal verdiend zijn.
Natuurlijk moet de koers eerst gereden worden, maar bij deze alvast succes gewenst aan jullie en jullie concurenten.
Dat het een mooie en spannende laatste race moge worden.

vinnie belcar
23-09-2002, 23:23
Originally posted by Werner333
Bedankt voor de uitleg Vinnie.
En dat feestje voor de kampioenviering, bestel dat al maar.
Ik geloof er nog altijd in en het zal verdiend zijn.
Natuurlijk moet de koers eerst gereden worden, maar bij deze alvast succes gewenst aan jullie en jullie concurenten.
Dat het een mooie en spannende laatste race moge worden.

thanks!!!!!!!

schumivill
23-09-2002, 23:59
Ik kom zeker naar zolder,en ik hoop dat ik jullie daar een groot feest zie bouwen,want de Mini verdient de titel,en als team met beperkt budget en gepassioneerde mensen die er hard voor werken is dit fantastisch natuurlijk!Niet te vroeg juichen,ik weet het,maar in ieder geval,let's hope so!!

Scapa
24-09-2002, 12:29
Originally posted by vinnie belcar

Dus hebben we een blok dat overtijd eens was vastgelopen laten "gonnen" (dit is de krassen laten wegpolijsten aan de binnekant van de cilinders)
Dit is een ingreep die de binnekant van de cilinders een beetje vergroot.
Daardoor moeten we ook "oversized" pistons steken. Toen we de blok op hebben gemeten kwamen wij tot de conclusie dat wij de 2e oversized maat van pistons moesten nemen, dus die blok was al eens gegoont, Maar het is en blijft een 3 liter blok.


mmm, het blok is van een 3 liter maar heeft niet de inhoud van een drie liter en dit mag dus niet. Als je al naar een 2e oversized maat gaat weet je toch wel dat de cilinderinhoud vergroot is----> slag verkleinen en beginnen rekenen...
Het kan natuurlijk iedereen gebeuren, spijtig dat het bij jullie is want de titel is het minste wat jullie verdienen: prachtig stuk die MINI. Achja, dan moet het maar in Zolder gebeuren eh!

Bart.Vandecavey
24-09-2002, 13:17
Ik denk dat Vinnie gewoon bezorgd was om de spanning in het kampioenschap en als een echte gentlemen niet wilde forfait geven en dan maar tegen zijn grootste concurrent heeft gezegd dat hij een grotere motor had...
Vinnie missen is menselijk, ge weet wel diegene zonder fout gooit...

Ik vond trouwens dat hij trager leek met die motor dan met jullie motor van voor de 24 uur...

vinnie belcar
24-09-2002, 13:24
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik denk dat Vinnie gewoon bezorgd was om de spanning in het kampioenschap en als een echte gentlemen niet wilde forfait geven en dan maar tegen zijn grootste concurrent heeft gezegd dat hij een grotere motor had...
Vinnie missen is menselijk, ge weet wel diegene zonder fout gooit...

Ik vond trouwens dat hij trager leek met die motor dan met jullie motor van voor de 24 uur...

Dat was hij ook, een oude blok werkt niet als een nieuwe hé,..... :fight:

Megane
24-09-2002, 18:01
Originally posted by vinnie belcar
Sorry jongens en meisjes dat ik er nu nog maar op reageer, maar in heb vandaag leterlijk de ganse dag ziek in mijn bed gezeten.

Zoals jullie wel kunnen inbeelden is dit absolut geen aangename ervaring. :(

Ik wil hier ook als eerste punt aanhalen dat wat er dit weekend is gebeurt ABSOLUUT NIET BEWUST was.

De feiten:

Zoals jullie allemaal weten hebben wij na de 24 uren onze motor opgeblazen.

Wij moesten dus een nieuwe maken.
Doordat ons budget meer dan opgesoepeert is hebben we het moeten doen met wat we in de garage nog liggen hadden.
Dus hebben we een blok dat overtijd eens was vastgelopen laten "gonnen" (dit is de krassen laten wegpolijsten aan de binnekant van de cilinders)
Dit is een ingreep die de binnekant van de cilinders een beetje vergroot.
Daardoor moeten we ook "oversized" pistons steken. Toen we de blok op hebben gemeten kwamen wij tot de conclusie dat wij de 2e oversized maat van pistons moesten nemen, dus die blok was al eens gegoont, Maar het is en blijft een 3 liter blok.
Dit was de eerste keer dat we zo iets hebben gedaan, anders nemen wij altijd nieuwe blokken.
Hierbij de uitleg waarom onze cilinderinhoud de maximum toegelaten cilinderinhoud overschreed.
Wij hebben jammer genoeg de berekening niet gemaakt hoeveel cilinderinhoud we op dit moment hadden. :frusty:
Zoals ik zij was en is dit een grote ontgoocheling voor het ganse team, maar zoals Danny altijd zegt, reglement is reglement.

Nu, volgens mijn bronnen is er geen klacht ingediend, maar was het een roetine kontrole van de racb.
Wat ik niet kan ontkennen is dat er vooraf door bepaalde mensen en/of concurenten twijfel werd verstrooid in de paddock om een controle uit te lokken, maar ja dat is nu eenmaal het nadeel van onze successtory. Kijk maar eens hoe ferrari geviseerd
is in de formule 1.
Er is in de belcartent na de wedstrijd bij bepaalde team groot feest geweest, maar ik zeg altijd wie laatst lacht best lacht.

Ten slotte nog dit, QVICK MOTORS RACING is en blijft het kleine amateursteam die de grotere team het vuur aan de schenen legt en zal blijven leggen, wij zullen met ons hoofd omhoog proberen de laatste wedstrijd op een sportieve manier een antwoord te geven, en wij zullen proberen te bewijzen dat wij het waard zijn om in het eerste jaar van de nu al legendarische MINI kampioen te worden in de klasse en wie weet hebben wij zeeeééééér veel geluk en nemen we mits alles nog de algemene titel mee(die in feite de onze al was), en dit tegen het gedacht van bepaalde mensen die vinden dat wij die niet verdienen.

Hopelijk kunnen de meeste onder jullie ons een beetje begrijpen en kunne wij op de steun van al onze supporters blijven rekenen.

Ook dit nog, tegenover de organisatie "no hard feelings" jullie doen uw job zoals het hoort. Het weze een les voor ons, en voor vele ander teams uit de klasse TB ;) ;) . !?!?

Met sportieve groeten
Vincent Beernaert
In naam van het QVICK MOTORS RACING TEAM.

Bij het polieren van de cilinderwand neemt men toch niet veel weg, is er dan geen tolerantie op de meting? Een 3.000 wordt toch geen 3100cc. :no:
Geef er maar een lep op de laatste keer. :D

vinnie belcar
24-09-2002, 19:44
als de wand gekrast is moet je wel polieren tot alle krassen weg zijn.......

Mark
24-09-2002, 21:12
een steuntje in de rug, bij mijn post op een nederlands forum kreeg ik meteen commentaar waarom ik geen foto van de mini op het net had gezet van de afgelopen race. Dus zelfs de kezen :D, zijn dol op de mini.

Mark
25-09-2002, 19:21
een 3-liter motor kunnen ze maar moeilijk geloven...........

http://forum.formule1.nl/Forum16/HTML/000977.html

nog effe en ik kan solliciteren voor ambassadeur der Belcar in het koninkrijk der Nederlanden :D

Bart.Vandecavey
25-09-2002, 19:59
Marshal,

Kleine opmerking je hebt een klein foutje gemaakt...

Het is niet omdat er in die Mini een motor zit met BMW onderdelen maar wel door artikel 5 van het technisch reglement

5. Het is toegelaten om de motor van een aanvaarde wagen te vervangen door een motor van dezelfde merkengroep als degene waarmee hij is uitgerust om op de openbare weg te rijden. Motoren uit de FIA-groep C, de FIA-groep GT1 of de FIA-groep Sportscars of daarmee gelijk te stellen klassen in andere disciplines waar ook ter wereld komen hiervoor niet in aanmerking.


Dus je mag bijvoorbeeld in een Peugeot 106 de motor leggen van een Venturi (is een Citroën motor) indien het motorvolume met een klasse is in te passen (wat niet het geval is)...

Mark
25-09-2002, 22:57
zat ik er ff naast.........kan gebeuren :D, maar ik dacht ooit zoiets van den Vinnie gelezen te hebben.