PDA

View Full Version : HTML Textfields

Savi
02-10-2002, 13:45
Kan ik in een textfield in HTML afbeeldingen op één of andere manier laten verschijnen ? Tot nu toe krijg ik er alleen maar statische tekst uit waarvan niks wordt omgezet. Is het mogelijk om erin HTML te gebruiken ?

FleaBite
02-10-2002, 14:18
neen, daarom dat het ook een "text"-veld is he ;)

Savi
02-10-2002, 14:51
Verd**me, ik heb hier op het wrk nochtans een probleem,

ik heb een hele site in een tabel, dus geen frames, en in het midden komt er telkens de info die de gebruiker opvraagt met de knoppen die vanboven aan de pagina staan. Nu is die opgevraagde info meestal erg lange tekst en mag de hele pagina nie groter worden, het moet dus in de browser passen zonder dat er een scrollbar komt en de hele pagina groter maakt zeg maar. Daarom wou ik die tekst in een tekstvak zetten met een scrollbar maar aangezien dat statische tekst is heb ik er nie veel aan...iemand een idee ? (Flash is geen optie en iFrame ook niet)

Bart.Vandecavey
02-10-2002, 14:58
Originally posted by Savi

ik heb een hele site in een tabel, dus geen frames, en in het midden komt er telkens de info die de gebruiker opvraagt met de knoppen die vanboven aan de pagina staan. Nu is die opgevraagde info meestal erg lange tekst en mag de hele pagina nie groter worden, het moet dus in de browser passen zonder dat er een scrollbar komt en de hele pagina groter maakt zeg maar. Daarom wou ik die tekst in een tekstvak zetten met een scrollbar maar aangezien dat statische tekst is heb ik er nie veel aan...iemand een idee ? (Flash is geen optie en iFrame ook niet)

aan die cel de code width toevoegen bijvoorbeeld 50%

Savi
02-10-2002, 16:23
Ik heb het gevonden, gewoon wat "div" en "overflow" aan de cel toegevoegd en nu heb ik er een scrollbar. Toch bedankt hé manne !

vrDennis
03-10-2002, 15:55
Originally posted by Savi

mmm waarom gebruik je niet gewoon frames in plaats van tabellen dan is het probleem opgelost

En het eerste probleem plaatjes krijgeni n een text vlak is onmogelijk (met uitzondering van ascii Art natuurlijk :))

airco
03-10-2002, 18:34
Dat is helemaal niet onmogelijk ...
Je kan perfect de wysiwyg control van IE aanspreken dmv van Javascript ...

wel een paar opmerkingen ...
1. Wysiwyg is een text-field is niet bepaald eenvoudig ... Dus neem er alvast een doosje aspirines bij om de kopzorgen tijdens het programmeren weg te krijgen.
2. Als je de Wysiwyg control dan afhebt dan zal je merken dat deze hoogstwaarschijnlijk enkel in IE werkt. Als het een beetje tegenzit enkel in IE 5.5 of hoger