Log in

View Full Version : Ik vind het sukkels

Mario
06-10-2002, 10:01
Mensen (jongeren, vrouwen, vertegenwoordigers en meer van dat slag) die je op de snelweg of elders met een rotvaart voorbij schieten of vlak voor een bocht komen bumperrijden, maar die je met wat geluk meteen weer tegenkomt op de volgende afrit, waar ze met een slakkengangetje rijden of die je in diezelfde bocht gewoon compleet los rijdt.

Het is voor mij telkens weer genieten hoe ik met m'n Puntootje zo'n koekblikrijder verloren rij (lees de opgelopen achterstand compleet inhaal of ze plots ettelijke tientallen meters achter me zie rijden) :cool:. Het gaat hier dus vooral op- en afritten.

Ik heb niet de pretentie me als een goed chauffeur te beschouwen, maar een ding weet ik wel : goed kunnen rijden heeft niets te maken met tegen 150 of sneller op een kaarsrechte (snel)weg rijden.

Oneliner
06-10-2002, 10:20
Vanmorgend weer meegemaakt?? :)
En idd, mensen zitten soms té zelfzeker achter het stuur, omdat ze denken dat ze 150 of sneller op een rechte autostrade kunnen rijden...

Driesco
06-10-2002, 11:34
mmhhh ik als vertegenwoordiger hoop je ooit eens op die afrit tegen te komen, hopelijk kijk je op een rechtse afslag ook in je linker spiegel want ik kom langs buiten zulle :)

TiBo
06-10-2002, 13:05
Right on, Mario!

Ik heb ook altijd zoiets van "Formule 1/racen draait niet om gas geven, maar om remmen en lijnen kiezen!".
Het schoonste voorbeeld is een F1 race in Monaco, waar Panis in een Ligier de GP kan winnen.

Gas geven kan het kleinste kind, maar weten hoe het gaspedaal te doseren ...

yvdp
06-10-2002, 17:04
mor ge hebt er ni bijgezegt dat er in die race op monaco maar 4 zijn aangekomen hé :D

FastFons
06-10-2002, 17:41
Ik jaag me er ook altijd in op dat de snellere TDI's en ander modern gespuis me op rechte stukken in mijn gat komen zitten en dan ongelooflijk hard voorbijvliegen maar dan vol op de rem gaan in de bocht en er doorheen sukkelen. Ik vind het dan altijd plezant om mijn achterstand terug te nemen met een 20 jaar oude golf en dan nekeer met de lichten te knipperen van: "wat ist, kunt ge niet sneller"? Waarna we dan terug op een recht stuk komen en ze terug hun pedaal tegen de grond stampen en in hun eigen denken, och weer zone jonge gast die nie kan rijden...

FF

flashy
06-10-2002, 17:46
Fons, ge vergeet nog te vermelden van die 'L'... Da is pas helemaal erg :p

Werner333
06-10-2002, 17:48
LOL 1000% gelijk Mario. Het geeft een goed gevoel om in een bocht met een 10 jaar oud autoke al die dikke nekken te passeren. :)

FastFons
06-10-2002, 17:48
Ahja, flashy haar L hangt ook nog in de golf, das helemaal een rooie vod voor die mannen...

FF