PDA

View Full Version : Vroemdag vrijdag 18 oktober


Shirley
06-10-2002, 12:05
Reeds enkele jaren organiseert Yves Nulens, Groep NB Projects, in samenwerking met andere organisatoren zoals oa Marc Vanlangenacker, circuit Zolder, Bloso enz...Vroemdag.Op deze dag krijgen een 1000-tal minderinvalide kinderen de mogelijkheid om in racewagens op het circuit van Zolder te rijden. Ook dit jaar engageren honderden vrijwilligers zich om hun een onvergetelijke dag te bezorgen.
Alle piloten zijn van harte welkom op vrijdag 18 oktober op het circuit van Zolder. Je kan je tussen 8u en 9u inschrijven op het secretariaat waarna er een korte briefing volgt. Er is voor de piloten tijdens de middag een gratis lunch voorzien.
Tot onze spijt, zijn er dit jaar wegens veiligheidsvoorschriften geen motorrijders toegelaten op het circuit.
Indien je meer informatie wenst kan je contact opnemen met Yves Nulens op het nummer 011/23.15.76 of op nummer 0475.466.730.
Wij rekenen alvast op jullie aanwezigheid!

Driesco
06-10-2002, 19:29
Komaan piloten, jullie niet laten kennen he.

Cat-Seven
07-10-2002, 10:40
OK Shirley, Ik heb net met Yves gesproken en mocht het weer en het werk meezitten dan zal ik zeker van de partij zijn ....

Wie doet nog mee ... komaan heren?!?!?!

Hoppa
07-10-2002, 12:42
Ik zou wel willen maar de touringcup piloten die bij het uitkomen van de dubbele linkse onze BMW gezien hebben zullen wel begrijpen dat wij er jammer genoeg niet zullen bijzijn.

Misschien volgend jaar terug wel.

Driesco
07-10-2002, 18:37
Dat was inderdaad wel een klepper van formaat ja

Werner333
18-10-2002, 20:22
En hoe was het?

Cat-Seven
18-10-2002, 21:11
Zo - Zo, maar toch prachtig ....

Het idee is prima, een prachtig initiatief. Mensen vragen op deze site om mee te doen is ook goed ... maar als er meer dan 300 wagens staan te drummen om op het circuit te komen dan loopt er iets mis! Laat het me zo zeggen, Vroemdag is slachtoffer geworden van zijn eigen succes.

Ikzelf heb geen kinderen maar heb toch een dag verlof genomen om naar ginder te kunnen gaan. Ik moest normaal gezien naar een klant in England maar heb dat met veel plezier veranderd. Yves zelf (ik denk toch dat hij het was waar ik mee gesproken heb) was prima, hij had mezelf en een collega uit England zelfs een pitbox toegekend van waaruit wij konden vertrekken, dit omdat onze Caterhams ideaal waren om rolstoel patienten mee te nemen en bij mogenlijke regen het gemakelijker is om in en uit te "stappen" in thet droge.
Bij onze aankomst op Zolder zijn wij de pits binnengereden zonder problemen ... So far so good.
Na 1 1/2 uur rijden echter ben ik van het circuit afgereden omdat ik moest bijtanken. Een Caterham heeft maar 32liter in zijn tank en ik vul normaal niet tot de rand vol omdat bij het bochtenwerk er anders soms benzine op het circuit terecht komt. Ik reed dus buiten en kwam terecht in een file van een honderd tal wagens die aan het wachten waren om eventueel ook het circuit op te kunnen.
Geen enkele mogenlijkheid om terug in de pitlane te komen, geen enkele organisator of officiele die me wou helpen om verder te kunnen gaan met rolstoel patienten mee te nemen .... SPIJTIG, HEEL SPIJTIG. Ik ben dan snel naar onze pitbox terug gelopen en heb mijn Engelse collega net kunnen verhinderen om ook van het circuit af te rijden ... anders stonden we daar met ons materiaal, reserve banden, kussens voor de kinderen,etc. in de pitlane en wij erbuiten ....... een dag verknoeid zowel voor mij als vele kinderen die normaal bij ons mee moesten.

Ikzelf kan vaak genoeg op Zolder rijden en zag deze dag dan ook helemaal niet als een kansje om even gratis rondjes te draaien. Net daardoor ben ik dan ook teleurgesteld in de organisatie van dit event ... niet mensen zoals Yves persoonlijk, integendeel zelfs, maar over vele details hoe alles gebeurde.

De hoeveelheid wagens MOET gelimiteerd worden.
De piloten moeten een degenlijke briefing krijgen over vlaggen, voorbijsteken, ingehaal worden, enz.
Het gedrag van veel "piloten" in de pitlane was schandalig, zeker met kinderen in de buurt.
Etc. etc. etc.

Ik vrees dat net daardoor vele licentiehouders gaan afhaken bij dit event en dat zou spijtig zijn. Ik hoop volgende week contact met de organisatoren te kunnen op te nemen en te zien of vanuit eigen ervaring ik hun geen ideeen kan geven voor de toekomst ...

DE GEZICHTEN ZIEN VAN DE KINDEREN IS ECHTER ONVERGETELIJK! VAN MIJ MOCHTEN ZE GERUST PILOTEN VRAGEN EEN FINANCIELE BIJDRAGE TE LEVEREN ... TERUGBETAALD WORD JE DOOR DE LACHT OP DIE JONGE GEZICHTEN!!!

!! HOEDJE AF VOOR AL DIEGENEN DIE DIT MOGENLIJK MAKEN !!

Oh ... en het weer ... wel, dat kon niet beter meevallen. Op de terugweg naar huis ben ik wel doornat geworden ... Ja, het water liep aan mijn broekspijpen uit. :D