PDA

View Full Version : VRL vs. TVRL op 29 december


Timpreza
09-10-2002, 18:37
Zondag 29 december rond 19u of later (het preciese uur zal nog bekend gemaakt worden) houdt de Vlaamse Racing League (http://users.pandora.be/tim.vanhee/) een Full GP race op Le Mans Sarthe (28 ronden, 377km), maar met advanced damage (dus shift-R is mogelijk) .

Voor de VRL is dit de enige full gp uit het seizoen. Het is een lange baan die veel volk toelaat, en om er iets speciaals van te maken nodigen we de TVRL uit om het veld verder aan te vullen.
(guests voor die ene race kunnen wel geen punten pakken voor ons huidig seizoen) Als er niet teveel leden bijkomen bij ons zouden er nog 8 a 9 plaatsen vrij moeten zijn op de startgrid.
Misschien kunnen jullie er zelf een puntenrace van maken of gewoon voor de fun meedoen.
Ik had dit voorstel al gemaild naar Mario en die vind het een goed idee.

Als er interesse voor is, laat het hier dan weten en dan kunnen we hier iets bijeen stampen en kunnen we later iets afspreken voor de inschrijvingen.

Driesco
09-10-2002, 19:05
Graag meer info in mensentaal aub. Ik wil al maanden een racegame online spelen en velen hebben me al van alles beloofd maar ondertussen speel ik nog niks. Help, kan iemand me helpen om deel te nemen aan een racegame online ?

Timpreza
09-10-2002, 20:09
Oei Driesco... Ge vraagt nogal veel nu ;)
Ik zie dat ge met een laptop werkt en dat je geen stuur hebt dus vrees ik dat GPL al onmogelijk word. GPL met een joystick is al zottenwerk, laat staan op een laptop met keyboard. :(
Misschien kan je andere racegames wel goed met een keyboard spelen, maar de keuze al zeer beperkt denk ik, en daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Driesco
09-10-2002, 20:14
Straf da gij dat allemaal ziet van bij u thuis. Weet ge ook welke schoenen ik aan heb want dan ga ik iets meer thuis proberen zijn overdag zulle. Ik werk inderdaad met laptop en heb wel een stuur, in mijnen auto dan. Ik zal maar wachten tot ik mijnen nieuwe pc heb zekers.

Timpreza
09-10-2002, 20:17
:D
Nie moeilijk , efkes gezocht naar al u posts die ge onder games geplaatst hebt en ik had nogal rap prijs ;)

Driesco
09-10-2002, 21:37
Dju da zijn hier allemaal nogal slimme mannen zulle.

Mario
09-10-2002, 21:40
Eerst aan het spel zien te geraken, dan allerlei patches downloaden en installeren, dan Winvroc downloaden en installeren en je kunt on line spelen.

Jenne
09-10-2002, 23:11
Ik wil wel meedoen :D

Big John
15-10-2002, 20:10
Zo'n online full race lijkt mij wel wat.

Moet ik met de wagen rijden waarmee ik in de TVRL league meedoe (Ferrari)?
Of mag het ook de Eagle zijn?
Tegen die tijd rijd ik in de Eagle in een DSZ league. Daarnaast is de Eagle wat beter geschikt voor Le Mans ;) .

Ik houd me (voorlopig) in ieder geval aanbevolen voor deelname.

siggy
17-10-2002, 07:26
Ik doe wel mee :)
Met de Honda :D

siggy
17-10-2002, 07:26
Oja tip, zorg dat het niet later dan 20:00 zal beginnen, een full-gp duurt lang :D

Mario
17-10-2002, 08:20
Ik doe denk ik ook wel mee; waarschijnlijk met BRM of Cooper, misschien Honda.

Timpreza
17-10-2002, 13:53
Ik ga eerst eens kijken om goede duidelijke afspraken te maken met Dennis zodat we alles in orde hebben met de inschrijvingen en regels.

De race past in het kampioenschap van de VRL, dus iedereen van de VRL zal hun eigen wagen gebruiken waarmee ze het seizoen rijden. Wat de TVRL dan zal doen daar beslis ik niet over.

siggy
29-11-2002, 08:42
kunnen we al ons inschrijven? :)

En gaat het nog door?

Timpreza
29-11-2002, 14:05
Het gaat natuurlijk nog door. Ik ga binnenkort alle info aan Dennis doorspelen zodat we kunnen kijken voor de inschrijvingen.

siggy
29-11-2002, 14:54
btw, het is toch ook open voor non-belgen he?

Timpreza
29-11-2002, 15:00
Ja dat is zeker geen probleem. Normaal staat in onze regels dat enkel vlamingen toegelaten zijn, maar die regel zal misschien in de toekomst wegvallen. We zijn nogal soepel daarmee. Zeker voor de ene race maken we een uitzondering.

siggy
29-11-2002, 15:18
hehe ok dan :)

Mario
29-12-2002, 21:34
Sorry mensen.

Bijna niet kunnen trainen en als laatste gestart. M'n trainingstijd sprak ook voor zich...

Goede start, enkele plaatsen opgeschoven dan in twee ronden tweemaal aangetikt en eenmaal verremd. Ik had het toen even gehad, temeer omdat ik een glas fruitsap had omgestoten op m'n bureau. Bovendien zaten m'n overige familieleden naar tv te kijken en te keuvelen, ook niet bevorderlijk voor de concentratie.

Volgende keer beter, maar zou toch maar een rijdende chicane geweest zijn.

FleaBite
30-12-2002, 00:16
Tja, ik was niet veel beter hoor Mario. Ik was gewoon zeer slecht bezig, en heb opgegeven toen ik mensen hinderde bij het lappen. Ik kon mijn Ferrari zeer moeilijk recht houden, en heb zowat alle hoekjes van het circuit gezien :(

Timpreza
30-12-2002, 22:34
Het verslag is online: klik op mijn onderschrift om daar de VRL site te gaan.

Big John
02-01-2003, 15:24
Een beetje laat, maar toch...

Ik heb in elk geval genoten van de beginfase van de Le Mans race.
Met de start kwam ik goed weg en ik kwam na de eerste ronde als 4e door.
Ronde 2 heb ik gebruikt om in mijn ritme te komen, en met resultaat. In deze ronde kreeg ik al wel het idee dat ik Jan Verschueren zonder veel moeite kon bijhouden en gevoelsmatig iets sneller was. Op sommige gedeelten van het circuit kwam ik rap dichterbij. Ik besloot daarom dat een aanvalspoging zo vroeg in de wedstrijd op Jan best wel eens lonend zou kunnen zijn.
Op het lange rechte stuk (lap 3) kon ik nog niet slipstreamen, maar de Eagle heeft simpelweg een hogere topsnelheid dan de Ferrari van Jan ( en van de Muer kort achter mij) dus ik maakte me geen zorgen. Ik kwam langzaamaan dichterbij. Kort voor het aanrempunt voor Mulsanne vlogen Tim en ik een langzaamrijdende Stefan Sigwarth nog rechts voorbij. Dat was nog even schrikken, maar ik miste m'n aanrempunt daardoor gelukkig niet :) .
Aanvang lap 4 had ik mij zeer kort (1 sec) achter Jan gepositioneerd om zodoende een aanval op het lange rechte stuk te kunnen plaatsen. En dat ging inderdaad zonder problemen.
Na anderhalve ronde voorbereiding wist ik Tim zijn 2e plek af te snoepen en ook direct een klein gaatje te slaan.

Tot mijn grote verrassing zag ik bij aanremmen van Mulsanne Hendrik de Graeve juist de bocht ronden.
"Hoei", dacht ik toen, "Ik heb zicht op positie 1" :eek: .
Dat was me in league racing nog nooit overkomen...

Helaas helaas, bij uitkomen Maison Blanche raak ik nipt met mijn rechtervoorwiel de berm, de wagen wordt iets instabiel en even later verlies ik hem.
Een enorme schuiver is het gevolg. Ik heb echter geen zwaarwegende schade opgelopen en kan zonder ShiftR door.
Aanvang lap 5 ben ik teruggevallen naar positie 5.

Doordat ik toch wat ontdaan was van mijn stommiteit maak ik een foutje bij de haakse rechtse aanvang van het lange rechte stuk en verlies nog een plaatsje aan Marc Vekeman.

Nah, m'n verstand even weer op nul zetten en rustig en bezonnen doorrijden.
Helaas, mijn pitinformatie die ik in lap 5 te zien krijg bij Mulsanne klopt niet.
Het is dus weer zover, GPL is mijn spoor weer bijster.
Ik had het quality balkje af en toe al iets zien oplopen, maar tot dat moment nog niet verontrustend. Kennelijk toch net even te veel geweest voor GPL tijdens mijn S/F doorkomst :(.

Zwaar geirriteerd (en vloekend op internet provider UPC die z'n zaakjes dus nog steeds niet goed op orde heeft) verrem ik mij ook nog eens zwaar in lap 6 bij Mulsanne waardoor ik eerst een stukje in de achteruit moet.
Hierdoor krijg ik een grote groep coureurs vlak achter mij. Omdat GPL vind dat ik helemaal achteraan rijd (pos 12) krijg ik voortdurend blauwe vlaggen gezwaaid. Er van uit gaande dat deze achteropkomende rijders ook deze blauwe vlaggen zien(?), en dus concluderen dat ik een achterblijver zou zijn, durf ik niet het duel aan te gaan en ik laat Hendrix en Vanhee rond S/F (begin lap 7) maar voorbij door ruimte te geven en iets eerder van het gas af te gaan.
Op het lange rechte stuk probeert vervolgens Moerman in zijn Lotus mij via slipstreamen te passeren, maar dat viel hem toch even straf tegen. Hij komt slechts maar half voorbij en blijft vervolgens hangen. Oftewel, we blijven zij aan zij naast elkaar met volg gas op de in de verte opdoemende Hunaudieres afstormen. Om maar geen irritatie te wekken (blauwe vlaggen bleven constant gezwaaid worden) lift ik iets het gas zodat hij voorbij kan.
Vervolgens loop ik weer op hem in (slipstreamen) en moet weer van het gas af om hem niet weer voorbij te schieten na Hunaudieres. Bij het aanremmen blijkt Moerman iets eerder te remmen dan ik, waardoor we toch nog weer zij aan zij op Mulsanne aankomen. Nog maar weer eens extra afremmen/ruimte geven om hem het voordeel te geven in/na Mulsanne.
Het blijkt een discipline op zich te zijn om achter iemand te blijven ;) .
Vervolgens zie ik de volgende (Pickett) al weer in mijn spiegels verschijnen en het blauw blijft dus driftig gezwaaid worden.

Helemaal gefrustreerd door dit blauwe vlag gedoe en daardoor ruimte te moeten geven aan al het achteropkomende verkeer, alsmede zelf absoluut niet meer wetende wie er nu voor mij en achter mij rijden (geen pitinfo meer) besluit ik mijn Eagle maar in de berm te zetten :( :( .

Het spijt mij zeer dat ik reeds na 7 ronden heb opgegeven. Maar om nog 20 ronden als een blinde vink te moeten rondtoeren trok mij echt niet meer aan.

Ik houd mij echter aanbevolen wanneer er weer eens een dergelijke full-race wordt gehouden. Ik heb toch naar deze wedstrijd uitgezien en had erg veel plezier in de race totdat in ronde 5 GPL mij door een minidisco weer kwijt was.

Bij deze nog mijn hartelijke felicitaties aan Jan Verschueren met zijn overwinning.

Obi-Jan
02-01-2003, 18:03
Merci voor de lauweren...

Niet meer gescored worden is inderdaad behoorlijk irritant. De regel in de VRL is van gewoon te blijven rijden en achteraf via de replay uit te zoeken waar je terecht gekomen bent. Ik realiseer mij ten volle dat dit een haast bovenmenselijke concentratie en doorzettingsvermogen zou hebben gevergd op Le Mans, dus kan ik er in komen dat je de boel geparkeerd hebt.

't Is inderdaad zo dat andere deelnemers jouw "track position" niet meer kunnen afleiden uit hun pitboards, maar het is niet zo dat een achterliggende rijder ziet dat jij een blauwe vlag gezwaaid krijgt. Dat vind ik trouwens een van de grootste tekortkomingen in de GPL marshalling.

Moeilijke situatie om uit te maken in hoeverre je kan aanvallen of verdedigen. Lijkt mij dat je het meeste recht hebt van je mannetje te staan als het snelheidsverschil verdedigend klein is en aanvallend groot.

Misschien eens een idee (voor de flexibele geesten, ik kan zelf niet typen en rijden tegelijkertijd) om daar een waarschuwingssignaal voor af te spreken. NBS (Not Being Scored), bvb.?

Jan.
=---