View Full Version : Motor Racing Show Essen 2002
Dit jaar is het centrale thema : rally.
We mogen ons dan ook verwachten aan enkele WK-rally-kleppers, zowel wat de wagens betreft als de piloten. Handtekeningen-verzamelaars op post!
De interessantste dag lijkt me (zoals altijd) de eerste maandag te zijn, d.w.z. maandag 2 december. Wie gaat er mee? Kwestie van te zien of we geen busje moeten inleggen...
Ik ga alvast zeker zelf.
meer info over de Racing Show vind je trouwens hier (http://ems.messe-essen.de/index.php3?content=350&lang=en) ...
Ik ga graag mee! maandag = ok
Rallyloverke
11-10-2002, 08:47
Maandag 2 december? Count me in!
Zeker met als centrale thema Rally.
Rallyloverke
11-10-2002, 09:33
Euh, Bart, heb jij vervoer die dag? Ik niet! Mag ik je een gunst vragen? :D
Rallyloverke
11-10-2002, 12:13
Sennake,
Waar heb je gezien dat het om Rally zal gaan?!
Bart.Vandecavey
11-10-2002, 12:18
Originally posted by Johan
Sennake,
Waar heb je gezien dat het om Rally zal gaan?!
Dat is een uitvlucht om jou mee te krijgen... :D
Heb ook wel interesse, maar reserveer nog geen plaatsje.
Bart.Vandecavey
11-10-2002, 12:23
Rally Sport: Vehicles which Made History
While the subjects of Formula 1 and the World Sports-Car Championship have been the centre of attention for the vehicles in the Show Center in the last few years, fascinating vehicles which made history in the different categories of the international rally scene will be exhibited this time in a unique presentation.
The main subject with regard to the vehicles will be the history of the rally sport (with the Raid Rally, the Marathon Rally and legendary stage races such as Paris-Peking or Carrera Panamericana Mexico).
FastFons is ook zeker geïnteresseerd om mee te gaan, ma denk da't 'n beke aan mij zal liggen of em meegaat of nie :confused:
Werner333
11-10-2002, 16:55
Dus gaat hij mee. :D :D :D
Wete, we zullen het er deze avond tijdens het avondeten eens over hebben :fight: (As ik tenminste iet kan binnenkrijgen en houden :( )
Mor euhm, tegen wanneer moet daar zekerheid over bestaan?
Euh, Bart, heb jij vervoer die dag? Ik niet! Mag ik je een gunst vragen? :D
=> vervoer... ja een fietsken; zoals elke dag :D
=> een autoke misschien; maar dat is al wat vroeg om daarover zekerheid te hebben. (maandag niet zo evident als in het weekend Johan )
Originally posted by flashy
Wete, we zullen het er deze avond tijdens het avondeten eens over hebben :fight: (As ik tenminste iet kan binnenkrijgen en houden :( )
Mor euhm, tegen wanneer moet daar zekerheid over bestaan?
Laat ons zeggen tegen 15 november (we moeten nog iets kunnen arrangeren als een busje nodig is eh...)
Rallyloverke
15-10-2002, 09:30
Als Bart en ikke vanuit het Antwerpse bij Sennake geraken, kunnen wij op 2 december mee.
Bezemwagen
12-11-2002, 19:15
Als ik verlof krijg, dan ga ik ook naar Essen.
In dat geval kunnen er nog een paar mensen uit het Antwerpse meerijden (indien ze in Mechelen geraken :):):))
Ik ga met onzen pa mee vant jaar. Welke dag weet ik nog niet want ik heb nog verschillende zaken te arrangeren voor mijn vertrek...
Ik zal hoogstwaarschijnlijk niet mee kunnen :(, dus hou bij jullie berekening van het aantal bezoekers het beste geen rekening met mij (ivm de nodige vervoersmiddelen).
Mocht hier nog verandering in komen, laat ik het wel weten.
Bart.Vandecavey
13-11-2002, 15:12
Mod: Oeps dacht dat het de Grenslandhallen was (vergis me altijd tussen die 2...)
Enneuh kwanta kosta? Ik vind daar nergens iets van op de site. Als dat wat meevalt zie ik het wel zitten. school :p :o
Ik dacht dat we vorig jaar 19 mark betaald hebben, dus dat zal dit jaar wel zo'n 10 euro zijn denk ik.
beter zoeken stijn ;) http://ems.messe-essen.de/index.php3?content=210&lang=en
oftewel 15€
maar ge hebt geluk... als student kost het minder=> 10€
mmm, das nog goed te doen vind ik. Voor bevestiging moet ik nog even wachten want het is ne maandag dus is het onvermijdelijk dat ze da thuis weten dus zal ik het moeten vragen.
Rallyloverke
14-11-2002, 09:57
Bart, we zullen binnenkort eens uitzoeken hoe we bij Sennake geraken he.
Rallyloverke
27-11-2002, 09:59
Is er hier voor de tweede december nog iets concreet afgesproken? Verzamelplaats? Uur?
Effe rekenen :
De beurs gaat open om 10.00 uur.
De afstand Laakdal-Essen bedraagt 176 km. Dat is dus zo'n anderhalf uur rijden, samen met een half uurtje pauze voor een koffie onderweg reken ik dus 2 uur.
We willen zeker om 9.45 uur ter plaatse zijn, zodat we op tijd onze tickets hebben en om 10.00 uur stipt kunnen binnengaan en doorstoten naar halle 1A waar de speciale tentoonstelling van alle rally-wereldkampioenen staat.
Dus dat betekent dat we bij mij thuis vertrekken om 7.45 uur, en dat je om 7.30 uur ter plaatse moet zijn, zodat we op het gemak nog een tas koffie kunnen drinken vooraleer te vertrekken.
Adres : Guy Golsteyn, Schandooi 31, 2431 Laakdal
GSM : 0496/985541
Graag had ik nu wel bevestiging gehad van wie er zeker gaat afkomen, zodat we niet nodeloos staan te wachten op mensen die uiteindelijk beslist hebben om niet mee te gaan. Met dank voor de medewerking.
Rallyloverke
27-11-2002, 11:38
Bart (Spaey) en ik : zeker
Ondertussen heeft "Route66" uitgerekend dat de rit heen-en-terug mij 30 euro gaat kosten, zodat we (als we met zijn drieën blijven) elk 10 euro in de pot zullen stoppen. Als we met 4 of 5 gaan wordt de individuele bijdrage uiteraard wat kleiner...
Stijn, heb jij al uitsluitsel over je deelname?
Pascal, Werner, jullie?
Schoolse activiteiten dwingen mij om af te zeggen voor de Essen Racing Show :( Jammer maar helaas. Hopelijk volgend jaar....
Werner333
27-11-2002, 18:45
Ik ga deze ook aan mij voorbij moeten laten gaan.
Sorry dudes.
Motorshow
27-11-2002, 19:03
Beste forumleden,
Nodig jullie hierbij uit om een race komen rijden op onze simulatoren van DTM Race Driver op de stand van Race & Rally International in hal 8.1, see you in Essen!
groetjes Pascal
Bart (Spaey) en ik : zeker
inderdaad! 't is wel vroeg hé!. (In Laakdal op een uur dat ik anders begin te ontbijten) Maar ja, met 2 koffiestops moet het wel lukken ;)
Johan, dat is dan om 10 vóór 7 bij u of zo.
Rallyloverke
28-11-2002, 10:02
OK, Bart. Ik zal klaar staan (misschien nog niet HELEMAAL wakker)
Jij hebt m'n GSM-nummer, he.
Mocht er nog iets veranderen in de planning : ik heb morgen verlof, dus ben vanaf vandaag 16u30 niet meer bereikbaar via mail.
Rallyloverke
28-11-2002, 17:32
Bart, tot maandag dan en goei weekend he.
Bezemwagen
28-11-2002, 18:36
Vanwege een cursus waarvoor ik me meer dan een half jaar geleden heb ingeschreven kan ik niet meegaan.
Werner333
03-12-2002, 20:12
En hoe was het in Essen?
Verhalen, foto's. Waar blijven ze?
Voor foto's moet je niet bij mij zijn. Die zulle heus wel volgen. Het verhaal dus.
Wel, voor mij was het de eerste maal dat ik naar Essen ging. Wat me opviel, is dat het nogal lijkt op het autosalon in Brussel met dit verschil dat op de stands, die iets ruimer zijn, van de respectievelijke merken een mooie verwijzing naar de autosport gemaakt is. Bvb bij AUDI stonden heel wat toonzaalmodellen en de link naar de autosport was het centrale gedeelte dat de drie LE MANS winnaars tentoon stelde. Andere merken hadden een F1- of rally-bolide op hun stand.
Het centrale gedeelte van de show "RALLY", bevond zich zoals blijkbaar alle habitués wisten in hall 1A. (in de kelder). Hier vond je dan een (beperkte) geschiedenis van de alle Rally-disciplines. Zo stonden er bvb (naar mijn gedacht) de eerste rallyauto's ter wereld. Eén ervan had zelfs, ja je leest het goed, "rupsbanden" en nam onder andere deel aan "PARIIJS-MEXICO" als ik me niet vergis vooraan in de jaren 20.
Deze hall wordt elke dag van de show bezocht door piloten uit deze discpline. Op maandag is het blijkbaar elk jaar de dag van de oude gloriën. Omstreeks 14.00 uur werden deze heren verwacht en geïnterviewd (zeer kort) op het podium. Na deze acte de présence werden ze begeleid naar "hun" auto's voor de verplichte foto-shoot. Ofwel weet niemand dit, ofwel is er geen interesse want buiten de vier heren van de Paddock liepen er nog 20 man en een paardekop op deze "meeting" rond. Niet dat ik het erg vond want nu konden we enkelen van hen zelfs even spreken, fotograferen en om een handtekening vragen. Waren oa aanwezig ICKX, WALDEGAARD, BLOMQVIST, MIKKOLA...
Voor de rest zie je daar Duitsers buitenlopen met halve auto's. Ah ja, de beurs biedt ook onderdak aan heel wat tuners en verkopers van onderdelen. Wat heb ik daar zo al zien buitensleuren : RECARO-zetels, spoilers, muziekinstallaties, velgen...
Wat opviel was ook het grote aantal Belgische en Nederlandse bezoekers en exposanten. Soms waande ik mij in de racing-show in HASSELT. Rondom ons konden we heel wat Nederlands horen.
Voor de rest heb ik voor de eerste maal en ik denk als eerste Paddock-lid in de VW TOUAREG gezeten. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat het misschien ook de laatste keer is. Niet dat ik hem lelijk vond, maar het prijskaartje ?!?!?!?
Voila, dat was een beetje mijn visie...
C U
Rallyloverke
04-12-2002, 09:59
Daar is niks aan toe te voegen, een mooi en bondig verlag van Pascal.
Aan m'n boek Rallycourse '85 zijn nu de handtekeningen van Mikkola, Blomqvist en Waldegard toegevoegd ...
Hopelijk zijn de foto's gelukt, dan zal ik ze scannen en on-line zetten.
Alhoewel, ... ze gaan pas vrijdag af zijn en dan heb ik dit jaar geen internet meer : ik heb namelijk cursussen en daarna verlof.
Johan
En ik was (voor de eerste keer dit jaar, dus dat valt nog mee) mijn fototoestel vergeten uit mijn auto te nemen. "Niet erg", dacht ik, "ik ga het rap halen" want de parking was maar een paar honderd meter verwijderd van de ingang, maar dat was buiten de waard gerekend : net op het moment dat we met zijn allen de hal wilden verlaten om (in mijn geval) naar de parking te gaan of (in het geval van Pascal, Johan en Bart) een koffie te gaan drinken in de cafetaria die in het voorportaal van die hal lag, vroeg ik voor alle zekerheid aan de kaartjesknipper of we daarna nog terug binnen mochten : neen dus. En ik had geen goesting om nog eens 15 euro te betalen alleen maar om mijn fototoestel te halen : resultaat : de foto's zullen moeten komen van mijn collega's Johan en Bart. Ik ben er trouwens vast van overtuigd dat ze zeker zo'n mooie foto's gemaakt hebben dan dat ik zelf zou gedaan hebben :)
Motorshow
04-12-2002, 11:22
Heb de heren van de paddock mogen begroeten op stand van Race & Rally International .............. hren tot in januari
Voor mij was het ook de eerste maal dat ik naar Essen ging. En het was er de moeite: een leuke mix tussen autosalon & racing show.
Volgend jaar zeker opnieuw... tenzij we het verder gaan zoeken natuurlijk ;)
Hoor ik ergens.... Birmingham.... :applaus:
Originally posted by stijnconinx
Hoor ik ergens.... Birmingham.... :applaus:
Jawel... of deze (http://www.motorshow.it/) :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.