PDA

View Full Version : Persbericht AD Sport - Belgian Masters


Mistery
17-10-2002, 15:19
Persbericht

AD SPORT




Lummen, 18 oktober 2002




Zondag 27 oktober valt het doek over het Belcar Kampioenschap 2002. Een wedstrijd met heel wat belangen, daar de diverse titels zullen verdeeld worden bij deze laatste race. Ook voor AD Sport staat er nog heel wat op het spel : een algemeen podium is haalbaar, het GT en GTA podium ligt ook nog binnen bereik, en de kampioenentitel in de felbegeerde Ladies Trophy is ook een haalbare kaart.

Niettegenstaande de beperkte testmogelijkheden op het Zolderse circuit de laatste weken, kunnen Albert Vanierschot en Freddy Van Roey toch tevreden zijn. Hun Porsche 996 bi-turbo onderging enkele kleine wijzigingen met een verbeterde wegligging als resultaat. Er wordt dan ook met argusogen uitgekeken naar de prestaties van dit duo en hun wagen. De Belgian Masters zijn voor hen als het ware een test, een basis waarop de wagen naar 2003 toe een verdere evolutie zal ondergaan.

De tweede Porsche 996 bi-turbo krijgt ook nu weer Koen & Kris Wauters aan het stuur. 2002 was tot op heden voor de broers een topjaar, met een resem ereplaatsen en een fantastische tweede plaats tijdens de 24u van Zolder als Belcar-topresultaat. Naast het Belcar Kampioenschap schitterden beiden ook tijdens de 24u van Spa-Francorchamps, waar Kris met een klasse-overwinning ging lopen en Koen na pech toch nog een prachtige derde plaats behaalde. De laatste wedstrijd van het seizoen moet voor het Clouseau-duo de kroon op het werk zetten. Mits een goed resultaat kunnen zij zich zowel in het algemeen klassement , het klassement GT als het klassement GTA nog van een plaats op het eindpodium verzekeren.

De familie Geerinckx wordt al vóór de aanvang van de laatste race met pech geconfronteerd. Dirk Geerinckx werd bij de Touring Cup wedstrijd te Francorchamps geplaagd door hevige pijnen in de rechter elleboog en een behandeling bracht tot op heden nog geen beterschap aan de kwetsuur. Noodgedwongen dient Dirk dus langs de kant te blijven toekijken naar de slotwedstrijd van het kampioenschap. Een slotwedstrijd, die grote belangen heeft voor echtgenote Lieve Thiron. Zij staat aan de leiding in de Ladies trophy, en wil absoluut deze titel binnenhalen. Voor Lieve zou het de bekroning betekenen van haar autosportloopbaan. Daar echtgenoot Dirk dus langszij blijft, laat Lieve zich op de Porsche 993 bijstaan door haar zoon Matthieu Geerinckx als tweede piloot. It’s all in the family…

Bij deze Belgian Masters zal AD Sport nog een vierde wagen aan de start brengen. Bert Lambrecht, die eerder al voor AD Sport samen met Albert Vanierschot, Kris Wauters en Peter Van Delm een klasse-overwinning behaalde in de 24u van Spa-Francorchamps, neemt plaats achter het stuur van een Porsche 996 GT3-Cup. Hij krijgt als teamgenoot de jonge Nederlandse belofte Jos Menten. Deze veelbelovende piloot trad dit jaar aan in het Europees en Duits Formule Renault kampioenschap, waar hij in beide kampioenschappen gunstige resultaten behaalde.


______________
Voor verdere info : AD Sport – Dries De Smet – 013/52.21.25 of 0495/45.15.36

Mark
17-10-2002, 20:22
heja, weer limburger aan het stuur..........ennuh, genoeg staal in huis om wagens te bouwen :D

Mistery
17-10-2002, 21:29
Staal ???
recycling hé Marshall...recycling...daar zijn ze in Limburg trouwens sterk in...vooral in Nederlands Limburg...een boogscheut van hier dus !

flugel
17-10-2002, 21:39
Originally posted by Mistery
Persbericht

AD SPORT




Lummen, 18 oktober 2002





De familie Geerinckx wordt al vóór de aanvang van de laatste race met pech geconfronteerd. Dirk Geerinckx werd bij de Touring Cup wedstrijd te Francorchamps geplaagd door hevige pijnen in de rechter elleboog en een behandeling bracht tot op heden nog geen beterschap aan de kwetsuur. Noodgedwongen dient Dirk dus langs de kant te blijven toekijken naar de slotwedstrijd van het kampioenschap. Een slotwedstrijd, die grote belangen heeft voor echtgenote Lieve Thiron. Zij staat aan de leiding in de Ladies trophy, en wil absoluut deze titel binnenhalen. Voor Lieve zou het de bekroning betekenen van haar autosportloopbaan. Daar echtgenoot Dirk dus langszij blijft, laat Lieve zich op de Porsche 993 bijstaan door haar zoon Matthieu Geerinckx als tweede piloot. It’s all in the family…




______________


Nen osteopaat kan anders wonderen doen (heb ik hier thuis ondervonden)

Mark
17-10-2002, 23:54
www.josmentenracing.nl

Uiteraard bij Menten den ze meer aan recyclen, es kijken wat die gast kan met een paar honderd pk's onder zijn kont.

Zie alleen dat de oude link van AD nog op zijn site staat, trouwens de mijne is verdwenen :D :D

Piet Konijn
20-10-2002, 03:54
Originally posted by flugel


Nen osteopaat kan anders wonderen doen (heb ik hier thuis ondervonden)


ja flugeltje maar nu is het zeker onze pa had gisteren niet mogen karten!! zelfs honderd osteopaten gaan hem niet helpen!!! Hem dacht dat hem beter was maar hij heeft er weer meer last van en zal dus zeker niet rijden volgend weekend!! Maar ja we gaan ons best doen dat ons ma diene titel toch heeft he we zien wel ik hoop dat het geluk ne keer aan onze kant staat na een nogal redelijk shitty seizoen

Sennake
20-10-2002, 08:57
Ik ben er alvast zeker van, Clioboy, dat jij en Lieve die opdracht met vlag en wimpel zullen doorstaan!

Beemer
20-10-2002, 10:34
Go Lieve!!! ;)
Der zal wel een groot aantal Paddockers komen supporteren voor jullie!

Driesco
20-10-2002, 11:39
Geen vervangerken nodig ?

Is maar een voorstelleken hé.

flugel
20-10-2002, 14:07
Originally posted by Driesco
Geen vervangerken nodig ?

Is maar een voorstelleken hé.

't is de bedoeling dat Lieve diene Lady's trophy wint hé dries ;)

Piet Konijn
20-10-2002, 16:45
awel mannen ge zijt allemaal welkom om te supporteren, we apprecieren dit enorm!! voor ons ma zou dit wel het hoogtepunt in haar toch nog maar korte carriere kunnen worden!!! ze kan trowens dienen titel ook nog altijd behalen in de tc. ze zijn goed bezig!!

Mika 2000
28-10-2002, 21:01
Hello iedereen,
Ik ben nieuw voor deze forum en wil effe zeggen dat ik een fanatieke race fan ben van AD-sport porsche Wauters Wauters.
Ik ben zaterdag en zondag op zolder geweest.....Fantastisch.
Weer en wind doorsta ik om een glimp optevangen van de broertjes en vooral hun fantastisch team en bolide.
Niet alleen Zolder maar tevens Spa......De kilometerkes rollen op mijne kilometric van mijn wagen maar dat heb ik voor over.
Tevens fotografeer ik de wagens met mijn digitaal toestel. Waarom? wel.....Voor mijn website en ook omdat ik de auto's volledig paint en model omdeze in te brengen in een racesim....SCGT...... (zie homepage).
Alleen spijtig op Zolder dat ik geen toegang kreeg tot de garages of de pitlane.....waar ik voor wou betalen maar NEE. Ik heb al vele malen geprobeerd deze droom eens tot werkelijkheid te zien komen maar ja het zijn dromen!!!!
Ik wou nog even PROFICIAT zeggen aan AD-sport voor deze fantastische prestatie 2002 hoop MORE MORE MORE.....
Bye bye.......Oh ja nen fotooke offcourse......
http://users.pandora.be/mika2000/picadsport.jpg

Bart.Vandecavey
28-10-2002, 21:14
Originally posted by Mika 2000
Alleen spijtig op Zolder dat ik geen toegang kreeg tot de garages of de pitlane.....waar ik voor wou betalen maar NEE. Ik heb al vele malen geprobeerd deze droom eens tot werkelijkheid te zien komen maar ja het zijn dromen!!!!


Als je hier regelmatig schoon fotokes zal posten zal dat voor volgend jaar waarschijnlijk wel niet een droom blijven... ;)

Mistery
28-10-2002, 21:20
Beste Mika,

Tof dat de AD supporters de weg naar "De Paddock" hebben gevonden. Als persverantwoordelijke van AD Sport kan ik dat enkel toejuichen. Indien je foto's nodig hebt van de Wauters Porsche, dan kan ik je enkel aanraden nog eventjes (heel eventjes) geduld te hebben, want onze teamfotograaf, Guy Golsteyn, zal er ook nu weer een aantal online plaatsen. De link naar deze foto's tref je op dit forum aan, ofwel ga je naar http://www.misteryracing.com/site/Ad-sport/Foto's/Bm.htm , waar de foto's weldra rechtstreeks online zullen staan.

Sportieve groeten,
Dries De Smet
AD Sport

Mika 2000
28-10-2002, 22:36
Bedankt voor jullie reply en hoop meer gedetaileerde foto's te kunne krijgen om deze te gebruiken voor mijn adporsche te kunnen modellen en painten voor het SCGT game.
Als je effe mijn homepage bezoekt zie je dat deze bolides wereldwijd te zien zijn zodus reklame.......!!!!!

Driesco
28-10-2002, 22:46
Afkomen den 23ste zou ik zeggen.

Mark
28-10-2002, 23:02
voor de eerste keer dit jaar de Belcar bij ons in de krant. Uiteraard over Menten zijn prestatie..........was ook niet verkeerd voor zijn gt-debuut.

Mark
28-10-2002, 23:12
Het persbericht van Menten. Iets van dergelijke strekking heeft ook in het Limburgs Dagblad gestaan.

http://www.josmentenracing.nl/persberichten.htm#Persbericht 11


Jos Menten uitstekend 9e met Porsche in testrace Belcar


Zolder – In de twee uur durende finalerace voor het Belgisch kampioenschap BELCAR eindigde Jos Menten met teamgenoot Bert Lambrecht op een 9e plaats in de algemene rangschikking en een 4e plaats in de GTB-klasse. De race werd verreden voor volle tribunes. Bij de start viel Menten in het gigantische veld even terug om daarna aan een sterke opmars te beginnen. Toen de 21-jarige debutant het stuur over gaf aan Bert Lambrecht viel hij bijna om. “Wat een auto, zo ’n Porsche met 420 pk. Je stuitert van links naar rechts in de auto. Ik heb overal kramp. Het is niet niks om meer dan een uur achter het stuur te zitten. Maar dit is prachtig, met een Porsche in de BELCAR racen”. Na ruim 1 uur rijden stapte Bert Lambrecht achter het stuur, die de 9e plaats kon consolideren. De race over 2 uur en 5 minuten werd gewonnen door David Hart en Mike Hezemans in een Chrysler Viper. Vóór Bert Longin en Anthony Kumpen, die met een identieke auto reden.



Een goede uitvoering van een toneelstuk heeft meestal een slechte generale repetitie. Dit was ook het geval bij Jos Menten. In de tweede ronde van de vrije training op donderdag ging de coureur uit Halen met koude banden over de kerbstones en vloog in de muur. Het team van AD Motorsport had vrijdagnacht het nodige sleutelwerk te verrichten. Er moest donderdag ook nog een ‘rookie test’ worden afgelegd om te kijken of de coureur snel genoeg was. Deze verschoof nu naar vrijdag maar Jos reed zonder slag of stoot de vereiste rondetijd. Zaterdag stonden 2 kwalificaties op het programma. Donderdag werd met 2 minuten rond afgesloten. Jos Menten reed een 1:42.954 als snelste tijd. Samen met teamgeoot Bert Lambrecht werd de 14e rij op de startgrid bezet met de Porsche 996-GT3 Cup. Overigens verdween teamgenoot Koen Wauters, die in het dagelijks leven actief is in de popgroep Clouseau, ook in de muur tijdens de kwalificatie. “Ik ben erg tevreden. Het gaat steeds sneller met de Porsche. In de laatste kwalificatie was ik hem even kwijt maar kon toch het stuur rechttrekken, anders waren er rare dingen gebeurt. Het verliep zaterdag prima. Vanwege de regen had de auto een te zachte afstelling, nu is de Porsche op droog weer afgesteld”, vertelde een opgetogen Jos Menten na de kwalificaties.



In een zeer laat stadium werd gekozen voor een testrace bij AD Motorsport van teameigenaar en geroutineerd coureur Albert van Ierschot. Jos Menten lonkt naar een seizoen in BELCAR, een zeer prestigieus kampioenschap waar altijd minimaal 50 bolides aan de start staan. Niet het minste startveld met onder andere diverse Vipers, een hele vloot Porsches, Marcos, BMW Z3, Venturi, Lotus en een Gillet Vertigi. Het kampioenschap omvat 7 wedstrijden waaronder twee-uurs races, een vier-uurs race en de 24 Uren van Zolder. Er wordt met meerdere coureurs op een auto gereden in 5 verschillende klasses. Tanken gebeurt gewoon aan de pomp maar de pitstops met rijderswissel zijn spectaculair. Voor 2003 is Jos Menten op zoek naar een zitje. Een en ander hangt af van de mogelijkheden bij de BELCAR-teams en het budget

Sennake
28-10-2002, 23:14
Ik heb nog niet de tijd gehad om alle Belcar-foto's te bewerken en te posten, maar hier (http://www.misteryracing.com/sennake/belcar_7_belmas/belgian_masters.htm) zijn alvast die van de AD-Porsche nr 44. Hiermee hoop ik je een beetje terwille te zijn, Mika 2000.
Morgen mag je de rest verwachten.

Mika 2000
28-10-2002, 23:49
Hallo Sennake,

Perfect ik kan met deze aan de slag, als hij af is laat ik iets weten.
Tussen haakjes bestaat er ook een AD-Sport fan club.....bij deze ben ik wel geinterresseerd.
Ik hoop deze week nog mijn foto's klaar te hebben op mijne site.....Ik verwittig nog wel......een probleempje "TIME"
Nog een foto........
http://mika2000.shrimpwars.be/zolder7.jpg

Scapa
28-10-2002, 23:59
Ik moet precies terug SCGT gaan installeren en al die patches beginnen dll :)
Iemand goesting om een Belcar-mod te maken van SCGT? Als ge met ne man of tien bent toch realiseerbaar denk ik. Wel eerst ff oefenen :D

Mika 2000
29-10-2002, 00:03
Hallo stijnconinx,

Need help!!! vraag maar zene.......ik ben zowat ne SCGT friek....vooral in painting.
Ik ben daar al lang mee bezig maar ik ga toch doorzetten die Belcar serie moet af zijn alleen heb ik wel hulp nodig......
Bezoek eens mijne site........
http://users.pandora.be/mika2000/index.html
misschien krijg je wel meer en meer goesting........Mika 2000

Scapa
29-10-2002, 00:11
Indien er vraag naar is wil ik gerust meehelpen, alleen ik ken er dus de ballen van (da painten en al die ander eigenschappen van de wagens). Het spel is op het eerste zicht nogal verouderd maar er zijn zo immens veel mogelijkheden mee, ongelooflijk plezant als je héél veel tijd hebt...

Mistery
29-10-2002, 07:56
Originally posted by Mika 2000
Tussen haakjes bestaat er ook een AD-Sport fan club.....bij deze ben ik wel geinterresseerd.

Beste Mika,

Ons team kan rekenen op een pak supporters, maar een echte FANCLUB bestaat er nog niet. Misschien ben jij wel de geschikte persoon om je schouders onder een dergelijk initiatief te zetten ? Ik denk dat je daarbij wel op de medewerking van enkele Paddockers kan rekenen. Er zit er trouwens eentje met het idee te spelen om een Fan Website te maken, iets wat perfect te combineren zou zijn met het idee Fanclub...

Heb je zin om iets te ondernemen ? Mail dan je gedachtengoed door naar : adsport.pers@pandora.be en we zullen zeker en vast de nodige aandacht besteden daaraan.

Sportieve groeten,
Dries De Smet
AD Sport

Bart.Vandecavey
29-10-2002, 10:13
Originally posted by Mika 2000
Hallo stijnconinx,

Need help!!! vraag maar zene.......ik ben zowat ne SCGT friek....vooral in painting.
Ik ben daar al lang mee bezig maar ik ga toch doorzetten die Belcar serie moet af zijn alleen heb ik wel hulp nodig......
Bezoek eens mijne site........
http://users.pandora.be/mika2000/index.html
misschien krijg je wel meer en meer goesting........Mika 2000

Kun je eens anders de programma's noemen die je nodig hebt, heb dat vroeger nog gedaan voor GP2 had toen een Belcar-carset 1996-1998...

Scapa
29-10-2002, 11:56
Originally posted by Bart.Vandecavey


Kun je eens anders de programma's noemen die je nodig hebt, heb dat vroeger nog gedaan voor GP2 had toen een Belcar-carset 1996-1998...

Ik denk dat je hier alles vindt wat je nodig hebt http://home.freeuk.com/jrknight/scgt/

Mika 2000
29-10-2002, 20:28
Originally posted by Bart.Vandecavey


Kun je eens anders de programma's noemen die je nodig hebt, heb dat vroeger nog gedaan voor GP2 had toen een Belcar-carset 1996-1998...

Als je naar mijne homepage gaat click eens op SITE II hierna click je op editors........Voila!!!!

Nog hulp mail me maar gerust........ Ik zal je met alle plezier helpen...... :D :D

Mika 2000

Driesco
29-10-2002, 20:34
Allé se, en we zijn weer vertrokken. Daar gaan die goede voornemens om tijdens de winter niet met autosport bezig te zijn :)

Scapa
29-10-2002, 20:47
Originally posted by Driesco
Allé se, en we zijn weer vertrokken. Daar gaan die goede voornemens om tijdens de winter niet met autosport bezig te zijn :)

noemde gij dat een goei voornemen :confused:
you must be joking, you clown! :D :D :D

Mika 2000
29-10-2002, 21:12
Originally posted by Mistery


Beste Mika,

Ons team kan rekenen op een pak supporters, maar een echte FANCLUB bestaat er nog niet. Misschien ben jij wel de geschikte persoon om je schouders onder een dergelijk initiatief te zetten ? Ik denk dat je daarbij wel op de medewerking van enkele Paddockers kan rekenen. Er zit er trouwens eentje met het idee te spelen om een Fan Website te maken, iets wat perfect te combineren zou zijn met het idee Fanclub...

Heb je zin om iets te ondernemen ? Mail dan je gedachtengoed door naar : adsport.pers@pandora.be en we zullen zeker en vast de nodige aandacht besteden daaraan.

Sportieve groeten,
Dries De Smet
AD Sport
Ik heb proberen te mailen maar krijg een foutmelding dat dit adres ongeldig is en niet bestaat......Sorry voor dit voorval
Mag ik een logo gebruiken op mijn website II en er tevens een hyperlink aan toevoegen naar.......???????
Mika 2000

Mistery
29-10-2002, 23:08
Verdorie, kemel geschoten van mijnentwege...sorry, het adres is met een streepke, en niet met een puntje...

adsport-pers@pandora.be

nu zou het wel moeten lukken...sorry...

Sennake
29-10-2002, 23:21
Originally posted by Mistery
Verdorie, kemel geschoten van mijnentwege...sorry, het adres is met een streepke, en niet met een puntje...

adsport-pers@pandora.be

nu zou het wel moeten lukken...sorry...

Amai, zo ene zelle :

http://web.ukonline.co.uk/conker/artscentre/camel.jpg

:D :D :D

Mistery
29-10-2002, 23:24
Oppassen hé gij... :fight:

Mika 2000
29-10-2002, 23:43
Originally posted by Mistery
Verdorie, kemel geschoten van mijnentwege...sorry, het adres is met een streepke, en niet met een puntje...

adsport-pers@pandora.be

nu zou het wel moeten lukken...sorry...

No problem!!! :D :D

We zijn allemaal mensen geen robots, alhoewel die ook kunnen crashen...... ;)

Mika 2000
30-10-2002, 23:19
:D :D hebt je nu mijn maileken goed ontvangen Mistery?

Groetjes

Mistery
31-10-2002, 07:48
Maolke goed ontvangen...

Mika 2000
05-11-2002, 00:22
Hallo Mistery,

Weet je soms al iets i.v.m mijn mailekens.

Dank