PDA

View Full Version : advies gevraagd


RoBByNiO
29-06-2001, 18:54
Ik sta voor een moeiijke keuze:

* een nieuwe PC kopen die sneller is en waar ik meer kan opslaan

* geheugen bijkopen en iets dat mijn pc sneller gaat (700MHZ minstens)

Wat is het best?

Nieuwe kopen die wel duur is of aparte stukken?

Oneliner
29-06-2001, 22:45
Mjan (ni omda wij pc winkel hebben zenne)
mor as ge geheugen wilt bijsteken, moet ge eerst zien of et al SD-ram is, en geen edo (hangt af hoe oud uwe pc is), want dan moet ge geheugen kopen dat 4 à 5 x duurdes is als SD-Ram, en als ge ergens ne goeie 2e hands op de kop kunt ticken, of ne goeie prijs-kwaliteits pc kopen.
Voor 40.000 hebt ge al iets behoorlijk.

Voor minder ook in den aldi ofzo, mor das Boucht..... (ja ik kan et weten)

yvdp
30-06-2001, 00:04
ervaring one?:D :D :D :D

Finish
30-06-2001, 00:27
Die van den aldi zen nochthans duurder as 40.000 en hetgeen erin zit is van dezelfde makelij als dienen boel die PCwinkels verkopen. Een Pentium-chip is volgens mij maar van 1 fabrikant: Intel.

airco
30-06-2001, 00:53
mja, mor da case is oa al brol, de voeding trekt op gene zak, and so on!!!

koop u gewoon een budget PC'ke waar wel degelijke componenten inzitten!! Zet er een goe OS op (win XP of win 2000) and there ya go!! en dan hoeft da nie superduur te zijn!!! als ge natuurlijk nen geforce 3 enzo wilt gade met uw klein budget er nie komen he!!

airco

Hakki
30-06-2001, 10:00
Originally posted by Finish
Die van den aldi zen nochthans duurder as 40.000 en hetgeen erin zit is van dezelfde makelij als dienen boel die PCwinkels verkopen. Een Pentium-chip is volgens mij maar van 1 fabrikant: Intel.

altijd den aldi verdedigen...
kdenk dak al wete vanwaar da uw nieuwe kas komt :D

Finish
30-06-2001, 10:28
Mijn nief kast komt van den Burmex te Antwerpen - Amerikalei, ne zalig goeie winkel waar de service meer dan behoorlijk is. En ik kan nog nie zeggen hoe goe die kast wel is, want ik zen te lam om ze te installeren :D

Maar normaal gezien komt het er 1 van deze dagen wel van...:D

Oneliner
30-06-2001, 11:20
idd zoals airco zegt.
Die Mobo's, da zijn er waar ge NIX kunt bijsteken, das zo een schermkaartje waar ge nix mee kunt doen.
Ne 32x cd-rom......

wij hebben er hier zo een stuk of 3 in herstelling momenteel => moet nieuw mobo op enz enz.

RoBByNiO
30-06-2001, 13:21
ik ben wel ni van plan al me geld da ik me me vekantiewerk verdien aan ne p c uit te geven ze, tenzij ik bij one een koopje kan doen

nooll
08-07-2001, 00:30
zeg ff een vraagske, tga ni echt over dees onderwerp mor kom:

Bij icq,hebt ge daar een optie omdat bloemeke aftezetten in de taakbalk??
Tfeit is dat ik op mijn pa zijn computer op internet zit en die heeft ni zo graag dat ik daar veel van die programmkes opzet!(omdat volgens hem da de computer kapot doe...)

Nooll

Finish
08-07-2001, 00:43
Je kan dat uitzetten bij het opstarten ja.

ergens onder preferences moet dat staan ;)

De_JoS
08-07-2001, 01:14
robby as ge ne nieuwe pc pakt, GENEN PACKERD BELL of GENE COMPAQ ofzo eh

koopt em erges waar ge zeker zijt da ge ne goeie service krijgt
=> DUS NIE BIJ DEN ALDI !!!!!!!! (tenzij da ge der zelf aan kunt kloten en uw probs zelf op kunt lossen natuurlijk)

hetgeen da et best is is allemaal aparte onderdelen aanschaffen, zo zijde zeker da alles naar uw goesting is, wa nie altij het geval is bij volledige systemen. Mor aangezien da ge het geld er nie voor overhebt zulde eerder een budgetpcke moeten aanschaffen (wel minder kwaliteit enz enz enz blablabla ...)

kweet wel nie wa voor pc da ge nu hebt (cpu, ram, harde schijf enzo) en voorwa da ge em voornamelijk gebruikt, dus ik weet nie goe of het goe is om onderdelen bij te kopen of nie ...