Log in

View Full Version : Oproep Mak Magazine

Maarten
20-10-2002, 16:35
aan alle makleden die hier ook op het forum zitten, devolgende oproep omtrent het volgende clubblad. ik vrees dat ik niet alle email-adressen heb en moest deze boodschap nog niet in je mailbox beland zijn en je bent een mak-lid, stuur dan een mail naar marc.perdieus@pandora.be, zodat dit bij een volgende info mail niet meer gebeurd
------------------------------------------------------------------------------------

Beste MAK'kers,

Het is al weer een tijd geleden dat jullie nog iets van de MAK-redactie vernomen hebben, vermoed ik, maar het volgende clubblad komt er weeral aan. Ik hoop dat jullie de vorige clubbladen ondertussen gekregen hebben, want er zijn wel wat foutjes in de verspreiding daarvan geslopen. Zo niet, laat het mij dan nog eens weten en dan probeer ik het samen met de volgende editie op te sturen. We hopen dat de problemen omtrent de distributie nu zijn opgelost, zodat jullie binnenkort allemaal een tof clubblad in jullie bus kunnen vinden.

Maar vooraleer het bij jullie komt, hoop ik natuurlijk wat inhoud in de vorm van artikels van jullie te ontvangen om deze editie op te vullen. Ik denk hierbij aan de voornaamste events van de afgelopen twee maanden, zoals daar zijn 24u van Zolder (Belcar, YarisCup, Clio Cup, New Procar), ook de daaropvolgende manches van deze 4disciplines in Francorchamps tijdens de Spa Euro Races. Eveneens meer dan welkom zijn verslagen van de afgelopen manches van de MAK karting, Touring Cup, VW Fun Cup, GDC, Rally D1&D2, FIA GT, ... en weet ik wat nog allemaal. Alles vanaf augustus tot nu mag nog in hetvolgende clubblad. Indien jullie een event gedaan of georganiseerd hebben ivm autosport of karting, laat het mij weten in de vorm van een artikel en dan komt het in het MAK-magazine. Ook wanneer je iets van plan bent (een nieuwe wagen inzetten, plannen voor volgend jaar, je een karting wedstrijd organiseert, ...) laat het mij weten en ik maak het bekend in onze volgende editie. Verkoop je een koerswagen, gewone wagen, iets met karting, ... het is allemaal welkom! Ook officiële press-releases mogen mij toegestuurd worden, deze worden dan integraal in het MAK-magazine geplaatst met de nodige bronvermelding. Heeft u nog enkele interessante of spektaculaire foto's van MAK-piloten/pilotes in actie, dan mag u mij die ook opsturen en dan verschijnen ze in het clubblad,uiteraard voorzien van een bronvermelding en uw naam!

voila, ik hoop hier veel reactie op te krijgen, en nogmaals onze excuses aan degenen die de vorige edities niet hebben ontvangen, maar het is allemaal buiten mijn wil om gebeurd!

alvast bedankt en in blijde verwachting van enkele mooie literaire stukjes groet ik u

maarten perdieus
MAK-redactie
marc.perdieus@pandora.be

Mistery
20-10-2002, 18:06
Wanneer is de publicatie voorzien ? Het is maar dat ik weinig goesting heb om een deel artikels binnen te sturen, die dan bij publicatie reeds twee maanden achterhaald zijn...Dat kunnen jullie toch ook begrijpen hé !

Sennake
20-10-2002, 18:22
Maarten, ik ben dus één van die slachtoffers die het laatste clubblad nog niet ontvangen heeft eh...

Driesco
20-10-2002, 18:28
Ik ook niets gekregen. Ik zal hier wel nog iets staan hebben dat ik kan doorsturen.

- verslagje van de mak
- verslagje van de 24 uur Zolder
- Voorwoord Belkarting
- Verslag TC Francorchamps

flugel
20-10-2002, 18:40
Originally posted by Sennake
Maarten, ik ben dus één van die slachtoffers die het laatste clubblad nog niet ontvangen heeft eh...

en 't voorlaatste en 't geen daarvoor... en 't is niet den eerste keer da'k da zeg hé maarten

Speesman
20-10-2002, 18:57
Originally posted by flugel

en 't voorlaatste en 't geen daarvoor... en 't is niet den eerste keer da'k da zeg hé maarten

idem ... :frusty:

Werner333
20-10-2002, 20:08
Neem van mij aan dat de bezorging van het MAK clubblad in orde komt.
Wat betreft de deadline voor het volgende MAK magazine, deze is 7 November.

Mistery
22-10-2002, 13:29
Werner,

Nu niet voor 't een of 't ander, maar 7 november is dus ne super slechte datum. Met deadline 7 november wil dat zeggen dat alle nieuws van het huidige magazine reeds lang achterhaald is, en dat het nieuws voor het volgende magazine dat ook grotendeels zal zijn (bvb de artikels over de Race Promotion Night, die op 9 november plaats vindt), waar toch heel wat Mak'kers aan de slag zijn.

Nu is er dit jaar echt wel heel veel misgelopen met zowel de deadlines als de verspreiding, en ik ben ervan overtuigd dat de redactie het in de toekomst niet zo ver meer zal laten komen. Twee tips kan ik jullie alvast geven :
1. Plan jullie deadlines i.f.v. de nationale race-kalenders. Niemand ligt te wachten op artikels die reeds twee maanden achterhaald zijn. Door een degelijke planning van deadlines kunnen jullie "vrij recente" verslagen brengen. Bvb : verslagen van de 24u van Zolder, waarnaar jullie vragen, zijn echt wel achterhaald tegen de publicatie van het clubblad, want die komt er dus ongeveer DRIE MAANDEN na deze wedstrijd. Zeg nu es eerlijk mannekes...toch niet optimaal hé...
2. Werk als redactie ook het volledig geheel af, van A tot Z. Als jullie te afhankelijk zijn van anderen (zowel intern als extern), wat dit jaar deels het geval was, dan moet het wel fout lopen, en is het zonde van het werk dat "de Perdieuskes" erin steken.

Kritiek geven is makkelijk, doch ik hoop dat deze kritiek door jullie als opbouwend wordt beschouwd. Het is dan ook enkel mijn bedoeling jullie een stap in de goede richting te laten zetten, en niet om de zaak in de grond te boren, want dat is al te makkelijk.

Maar dat weet Maarten ook wel, veronderstel ik.

Werner333
22-10-2002, 17:59
Thx voor de tips Mistery. We gaan zeker ons best doen i.v.m. die deadlines voor volgend seizoen alsook een regelmatigere verschijningsdatum.
Ook punt 2 daar wordt aan gewerkt.
En opbouwende kritiek, zoals je hier geeft, daar kunnen we alleen maar beter van worden.

Maarten
24-10-2002, 16:14
het is genoteerd mistery
ik ben ook van plan om alles zelf te doen ivm volgende magazines, daar komt nog bij dat ik het gewoon gemaakt heb en afgegeven heb en het dus niet heb opgevolgd omdat de vooropgestelde deadlines voor mij heel slecht lagen, juist voor eerste zit of zelfs er in en de volgende was dan weer rond mijn tweede zit, vandaar dat het nogal ver uiteen ligt allemaal.
ik snap ook niet goed waarom de clubbladen niet gewoon naar de leden worden opgestuurd, maar daar zal wel een reden voor zijn ... die ik noch jullie kennen. dat wordt allemaal opgelost, en we zullen eens een deftig kalenderke opstellen, alleen is het voor mij niet gemakkelijk om naar de vergaderingen te gaan omdat dat in de week is, en ik dan op kot in antwerp zit hé!
laten we zeggen dat vanaf volgend seizoen alles op punt zou moeten staan. we doen ons best
alleszins bedankt voor de kritiek (van een contradictie gesproken) :D

maarten

Driesco
24-10-2002, 17:26
Zoals ik reeds al zei, maar door weinigen aanhoord. Wij staan hier met 22 opmakers en 96 drukkers in 3 ploegen 24/24.

Heb het voorstel gedaan op de Mak om wij dat werk over te nemen. Voor volgend jaar moeten we toch ne keer serieus kijken of we daar geen mooi magazine kunnen van maken hé mannen. Met alle respect voor Maarten maar dat gepruts van versturen, nieten, te late verslagen enz... doen niemand goed en zijn voor niets nodig....... of het moet zijn dat er een tijdelijke cash flow is waardoor sommige werken moeten wachten.

Jullie weten me te vinden indien nodig he mannen

Enkele referenties

- Telenet
- Mercedes
- Toyota
- Neckermann
- Talkies Magazine

Hopelijk past het Mak Magazine in dit rijtje voor jullie !! :)

Werner333
24-10-2002, 17:29
Thx Driesco. We gaan dat zeker eens nader bekijken.

Maarten
24-10-2002, 17:55
ik was het ook al van plan om je daarover nog eens te contacteren driesco, maar ik moet dat eerst nog eens voorleggen op één of andere vergadering en aangezien ik daar allang niet meer ben geweest ... blabla

nogmaals bedankt voor het aanbod
als ik meer weet, bel ik je er wel eens over driesco

maarten

EN DAN WIL IK NU VERSLAGEN IN MIJN MAILBOX VINDEN ! :D
het adres staat hierboven vermeld

Sennake
24-10-2002, 19:03
Originally posted by Werner333
Neem van mij aan dat de bezorging van het MAK clubblad in orde komt.
Wat betreft de deadline voor het volgende MAK magazine, deze is 7 November.

Dat is goed nieuws, maar kunnen de vorige, niet bezorgde nummers alsnog aan de leden bezorgd worden die ze gemist hebben? Dank u :)

Maarten
25-10-2002, 18:55
Originally posted by Sennake

Dat is goed nieuws, maar kunnen de vorige, niet bezorgde nummers alsnog aan de leden bezorgd worden die ze gemist hebben? Dank u :)

sennake,

ik heb ondertussen al vele mails van mensen binnengekregen die de vorige editie(s) nog niet hebben ontvangen
ik ga eens horen waar die 'verloren' edities zitten en als ik ze vindt, ga ik ze mee laten opsturen met de vorige, zodat iedereen terug up-to-date, wb. de MAK-renstal

groeten

maarten