PDA

View Full Version : sitecheck


airco
24-10-2002, 13:51
Ik doe het zelden, maar omdat deze tamelijk belangrijk is maak ik maar een uitzondering.

http://dtp.no-ip.info:8080

bedoeling van de site ...
==> Project-site die we moeten uitwerken voor het vak projecten op school

--------------------------------------------
Wat verwacht ik van jullie ....
zoveel mogelijk opbouwende kritiek ... wat kan er nog beter ...
Wat is er handig of onhandig

Hou er wel rekening mee dat dit slechts een design-studie is, dus kom niet af dat er geen inhoud opstaat he

Scapa
24-10-2002, 14:56
Mijn puntjes van 'kritiek':
- de pijltjes bij back en forward hebben een verschillende vorm: vind ik nogal raar
- de home button mag voor mij wat groter: hij valt nu immers bijna niet op
- het lettertype van home, back en forward vind ik nogal 'rechthoekig' in vergelijking met de rest: dit kan mss zijn om op te vallen maar als het in dezelfde vorm als project,... staat zou het veel mooier zijn me dunkt

bon, tot zover de 'kritiek' van iemand die bijna niets van informatica kent laat staan van het bouwen van een site ;)

Savi
24-10-2002, 15:58
- De header is niet echt overtuigend
- weg met de scanlines in de header, wordt teveel gebruikt tegenwoordig
- check het preloaden van uw knoppen want er klopt iets niet mee. Oftewel komt dit door Opera
- Kleur van de header misschien wat donkerder maken

Voor de rest nog nie veel op aan te merken want het is nogal leeg. Het menu is wel vlot vind ik.

FleaBite
24-10-2002, 19:28
't ziet er zeer goed uit, denk ik. Misschien gewoon nog uw copyrightvermelding en "email me" leesbaarder maken, want ik moet toch wat moeite doen om het te kunnen lezen.

btw. ik denk dat je bij te copyrightvermelding ook nog © moet zetten om het geldig te maken

fordje
24-10-2002, 22:11
Het hangt ervan af wat het "bedrijf" DTP moet voorstellen? Is dit een jong bedrijf, zou ik wat levendigere kleuren gebruiken.
Is het een gevestigde waarde, kan je dit blauw houden.

Buttons zijn idd te klein. "Home" heb ik toevallig maar gezien bij afsluiten. "Top " idem, "email me had ik niet gezien enz...

Waarom je buttons niet wat gestileerder maken ? (als dat kan tenminste).


Maar allee, het is stukken beter dan dat ik zou afleveren. Ik ken daar toch niks van....................


Succes, enne sorry voor de kritiek. Je vroeg er toch naar dacht ik?

airco
24-10-2002, 23:24
ja daar vroeg ik naar ;)

DTP is niet echt een bedrijf ... eerder een groep studenten die een project moet uitwerken. In dit geval automatiseren van de cursusdienst van KDG.

airco

fordje
25-10-2002, 23:49
Zoals ik zei dan,..

Een jong bedrijf vereist dynamiek en frisheid. Zorg dus voor opvallende tinten of accenten. Niet te flashy, wel wel in het oogspringend.

Concreet heb ik niet zo direct een idee, dat laat ik aan jullie fantasie over.

Zorg er wel voor dat de essentie van het geheel niet verloren gaat.

Succes ermee. Enne laat ons weten hoe je het er vanaf hebt gebracht !

airco
26-10-2002, 00:43
mja conclusie ergens in Juni :)
Overigens is dit slechts een belachelijk klein deeltje van ons project. De hoofdzaak zal een systeem zijn dat de cursusdienst van KDG volledig automatiseert.
- Boeken bestellen op internet
- identificatie van de student door een barcode systeem (studentenkaart)
- stockbeheer van een 1000tal boeken
- en zo nog meer fancy stuff

ik heb al lang door dat de balans school/depaddock dit jaar volop richting school zal moeten hangen :(

airco

Finish
26-10-2002, 12:06
Originally posted by airco
mja conclusie ergens in Juni :)
Overigens is dit slechts een belachelijk klein deeltje van ons project. De hoofdzaak zal een systeem zijn dat de cursusdienst van KDG volledig automatiseert.
- Boeken bestellen op internet
- identificatie van de student door een barcode systeem (studentenkaart)
- stockbeheer van een 1000tal boeken
- en zo nog meer fancy stuff

ik heb al lang door dat de balans school/depaddock dit jaar volop richting school zal moeten hangen :(

airco

ah zo doen ze dat daar op kdg ! Hun systeemkes laten ontwikkelen door hun studenten ;)

FleaBite
26-10-2002, 12:25
bwa, ze doen dat op VHTI ook zenne ;)