Bart
26-10-2002, 09:42
Australia 31 October – 3 November 2002 Preview
Volgende week zien we Freddy & Sven weer in actie! Ditmaal trekken ze naar het Australische Perth om er deel te nemen aan de voorlaatste wedstrijd van het WK, de rally van Australië.
Na een uitstekend resultaat in de Rally van Nieuw-Zeeland, is de toon bij het Hyundai Castrol WRT vrij optimistisch gestemd. Het team presteerde de afgelopen jaren immers goed in Australië, met ondermeer een vierde plaats in 2000.
De rally van Australië is staat niet alleen bekend omwille van haar populariteit bij de piloten en haar prachtig decor, maar vooral omwille van het professionalisme waarmee ze iedere keer weer georganiseerd wordt.
Dit jaar zal het Freddy's vijfde deelname zijn in Australië. Alhoewel hij er vorig jaar fel te lijden had van het feit dat hij er als bezemwagen moest fungeren, heeft hij in het verleden al bewezen dat hij er voor goede resultaten kan zorgen (4de in 1999).
Freddy: "Ik hou van deze rally. Ze is uitstekend georganiseerd en ik hou wel van de wegen. Die wegen kunnen wel enorm glibberig zijn, maar daar hou ik wel van. Je moet immers erg precies en smooth rijden, iets wat heel goed bij mijn rijstijl past. Agressief rijden heeft helemaal geen zin. Op de eerste dag hebben we een goede startpositie. Als we de eerste dag goed doorkomen, dan zouden we in staat moeten zijn om de twee volgende dagen ook een goede positie aan te houden. Het zal er op aan komen van erg accuraat te werk te gaan en van geen fouten te maken. De bomen staan enorm dicht bij de wegen, waardoor je niet te wijd mag gaan. Dat is het grootste verschil met bijvoorbeeld Finland. Daar zijn de wegen ook heel snel en er zijn ook veel bomen naast de weg, maar in Australië kan je het je niet permitteren van diep te couperen in de bochten. Je moet echt in de sporen blijven, anders verlies je heel wat tijd ... of kom je in de bomen terecht. En dat is niet bepaald iets wat ik van plan ben."
De rally
De wedstrijd begint met een superspecial. Deze wordt op donderdagavond gehouden in Langley Park, in het hartje van Perth stad. De eerste echte wedstrijddag vindt dus plaats op 1 november en brengt de deelnemers naar het zuiden van Perth. Er staan die dag 135.68 kilometers op het menu, verdeeld over negen specials, waaronder een tweede doortocht op de Langley Park superspecial. Op dag twee trekt de hele meute naar het oosten. Daar staan hen 147.27 chronometreerde kilometers te wachten. Deze worden gereden in de wouden ten zuiden van Mundaring. Op dag drie trekt men richting pijnbomen. Meer bepaald naar Sotico, waar de vier laatste specials zullen worden afgewerkt. Let op: Perth is GMT +8 hours!
(Bron: Freddy Loix Newsletter - webmaster@freddyloix.com )
Volgende week zien we Freddy & Sven weer in actie! Ditmaal trekken ze naar het Australische Perth om er deel te nemen aan de voorlaatste wedstrijd van het WK, de rally van Australië.
Na een uitstekend resultaat in de Rally van Nieuw-Zeeland, is de toon bij het Hyundai Castrol WRT vrij optimistisch gestemd. Het team presteerde de afgelopen jaren immers goed in Australië, met ondermeer een vierde plaats in 2000.
De rally van Australië is staat niet alleen bekend omwille van haar populariteit bij de piloten en haar prachtig decor, maar vooral omwille van het professionalisme waarmee ze iedere keer weer georganiseerd wordt.
Dit jaar zal het Freddy's vijfde deelname zijn in Australië. Alhoewel hij er vorig jaar fel te lijden had van het feit dat hij er als bezemwagen moest fungeren, heeft hij in het verleden al bewezen dat hij er voor goede resultaten kan zorgen (4de in 1999).
Freddy: "Ik hou van deze rally. Ze is uitstekend georganiseerd en ik hou wel van de wegen. Die wegen kunnen wel enorm glibberig zijn, maar daar hou ik wel van. Je moet immers erg precies en smooth rijden, iets wat heel goed bij mijn rijstijl past. Agressief rijden heeft helemaal geen zin. Op de eerste dag hebben we een goede startpositie. Als we de eerste dag goed doorkomen, dan zouden we in staat moeten zijn om de twee volgende dagen ook een goede positie aan te houden. Het zal er op aan komen van erg accuraat te werk te gaan en van geen fouten te maken. De bomen staan enorm dicht bij de wegen, waardoor je niet te wijd mag gaan. Dat is het grootste verschil met bijvoorbeeld Finland. Daar zijn de wegen ook heel snel en er zijn ook veel bomen naast de weg, maar in Australië kan je het je niet permitteren van diep te couperen in de bochten. Je moet echt in de sporen blijven, anders verlies je heel wat tijd ... of kom je in de bomen terecht. En dat is niet bepaald iets wat ik van plan ben."
De rally
De wedstrijd begint met een superspecial. Deze wordt op donderdagavond gehouden in Langley Park, in het hartje van Perth stad. De eerste echte wedstrijddag vindt dus plaats op 1 november en brengt de deelnemers naar het zuiden van Perth. Er staan die dag 135.68 kilometers op het menu, verdeeld over negen specials, waaronder een tweede doortocht op de Langley Park superspecial. Op dag twee trekt de hele meute naar het oosten. Daar staan hen 147.27 chronometreerde kilometers te wachten. Deze worden gereden in de wouden ten zuiden van Mundaring. Op dag drie trekt men richting pijnbomen. Meer bepaald naar Sotico, waar de vier laatste specials zullen worden afgewerkt. Let op: Perth is GMT +8 hours!
(Bron: Freddy Loix Newsletter - webmaster@freddyloix.com )