PDA

View Full Version : TVRL 2: Brands Hatch (pre-race)


Big John
26-10-2002, 16:35
Wat een AFSCHUWELIJK circuit is dit :mad:

Het is tevens RAMPZALIG glad...ik glijd alle kanten op, behalve de goeie.

Voorlopig heb ik een 1.41:20 staan :(

Big John
26-10-2002, 22:21
Nou, na de eerste frustrerende rondjes gaat het nu dan wat beter :) .
Een race'je tegen de AI gereden, en ik kan nu redelijk constant 1,39'ers rijden. Sneller ging nog niet, want ik heb nog geen inhaalpunt kunnen ontdekken om de AI tegenstander waar ik achter kwam te zitten te passeren.

Het is imho een technisch circuit. Veel verradelijke - knijpende - "half-gas"bochten.
Hoog eindigen kan alleen door je rechtervoet goed in bedwang te houden.

siggy
28-10-2002, 12:19
ik durfde zoiets al niet te posten :)

Tis idd een stom circuit, te small, krappe bochten en geen inhaalmogelijkheden zonder iemand ernaast te zetten. Vooral de eerste 2 bochten zijn niet echt vriendelijk.

Big John
28-10-2002, 14:03
Originally posted by siggy
ik durfde zoiets al niet te posten :)
...

???
Nou, da's dan voor het eerst dat ik dat meemaak dat jij iets niet durft te posten :p .

De AI rijders zijn imho geen goede maatstaf om tegen te racen.
Ze tonen hier en daar nogal vreemd en onverwacht rijgedrag.
Vooral in de hairpin (T2) zijn ze nogal opvallend. Daar rijden die AI's verdomd snel door, alsof ze op rails rijden :confused:.

Voor de rest is mij gebleken dat de "ideale lijn" meestal niet zo ideaal is. Beter is om aan de binnenkant van deze lijn te blijven bij het insturen van bochten. Iets te zwaar remmen (driften) op de ideale lijn resulteert in naar buiten glijden. En aangezien de "buitenkant-lijn" spekglad is houd je hem in 9 van de 10 gevallen niet meer op de baan.
Wat mij echter opeens opviel was dat het circuit buiten de ideale lijn visueel inderdaad een beetje stoffig lijkt...wat dat betreft dus zeer realistisch ;).
(Ik heb een grafische update van het circuit geinstalleerd)

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die gefrustreerd raak van dit (toch wel uitdagende) circuit.

(PR is nu een 1:38'er)

siggy
28-10-2002, 14:08
mzzz moet ik nog gaan oefenen ook :D

Ik zie mezelf nog altijd als gastrijder dus dan ga ik niet zulke dingen roepen :D

Ik vind het opkomen van het rechte stuk nogal krom, lijkt niet eens close van wat je in de races ziet op dat circuit, maar goed.

siggy
28-10-2002, 14:48
36,8

Big John
28-10-2002, 18:38
.

siggy
28-10-2002, 19:13
:D

Mario
28-10-2002, 22:19
1.42.56...

Wat is het hard werken op dat circuit. En er zit een gemene hobbel in in de tweede helft ervan, zodat ik geregeld gewoon de vangrail in vlieg als ik daar met iets te veel gas over ga.

Nog werk aan de winkel.

Waar heb je die update vandaan Big John ?

Big John
29-10-2002, 09:02
Originally posted by Mario
...
Waar heb je die update vandaan Big John ?

Volgens mij van www.theuspits.com .
Maar ik zit net even te zoeken aldaar en kan 'm niet meer terugvinden :confused: .

Ik zal vanmiddag/vanavond thuis even kijken waar ik 'm vandaan heb (download-log). Anders stuur ik de update wel via email.

Voorlopig een 1:37,5 staan...

Big John
29-10-2002, 09:36
Ik lees net je TVRL-emailtje, Mario.
Ik denk dat ik vanavond nog wel even langskom op je trainingserver.

Wat betreft je vraag in bovengenoemde email over de interesse voor een voor- en/of nabeschouwing van de races, ik lees ze altijd wel.
Maar ik denk dat je ze misschien beter op dit forum kunt plaatsen. Het lijkt mij goede reclame voor de league en je bereikt meer mensen die van je genoeglijke stukjes kennis kunnen nemen.

Mario
29-10-2002, 10:58
Je bent van harte welkom BJ.

Gisteren heb ik ook on line geoefend en omdat ik niemand verwachtte, heb ik er maar 3 AI's bij gegooid. Indien je liever zonder AI rijdt vanavond, geef je maar een seintje.

siggy
29-10-2002, 21:46
ja, zet ze op het forum :) Goed idee bj :D

hoe zit dat met die ene race op le mans van die 'andere' league?

tot morgen :)

Mario
29-10-2002, 22:39
VOORBESCHOUWING GP VAN ENGELAND IN BRANDS HATCH


Voor de GP van Engeland, de 4de alweer van het huidige seizoen, koos de TVRL-organisatie voor de verandering eens niet Silverstone, maar Brands Hatch. Dit heel mooie, maar tevens bochtig en bijzonder technisch circuit geniet onterecht niet dezelfde populariteit als Silverstone, wat misschien deels verklaard wordt door de moeilijkheidsgraad en zeker door het feit dat het meestal een totaal andere soort race oplevert.

Waar de voormalige luchthaven vaak het toneel is geweest van beroemde gevechten met talrijke positiewissels –denken we maar aan de onvergetelijke editie van ’69, toen Rindt en Stewart er een waar festival van maakten of het duel tussen Prost en Senna in ‘85– is dit in Brands circuit veel minder het geval. De inhaalmogelijkheden zijn er gewoonweg veel dunner gezaaid en eens een snelle man zich op kop nestelt en zo goed als foutloos rijdt, kom je er haast nooit langs. Het volstaat te verwijzen naar de editie van ’68, toen Siffert en Amon het nagenoeg een race lang onder elkaar uitvechtten en de eerste het haalde zonder dat Amon zijn Ferrari ook maar eenmaal voorbij de Lotus kreeg.

En toch… toch straalt Brands Hatch iets uit, iets statigs, als een soort relikwie uit vergane tijden, iets wat GPL uiteindelijk ook is.

Zoals vroeger reeds opgemerkt, begint er zich een steeds duidelijker stramien af te tekenen. De strijd om de titel zal zich hoogstwaarschijnlijk beperken tot een tweestrijd tussen de heren Sigwarth en Breugelmans. Daarbij zal deze laatste dan wel zijn motor heel wat meer moeten sparen in de beginfase van de wedstrijd. Hij heeft immers reeds getoond dat hij en zijn Ferrari qua snelheid niet moet onderdoen voor de Sigwarth-Honda-combinatie maar al tweemaal ging zijn fraaie uitgangspositie na de trainingsritten letterlijk in rook op nog voordat de eerste ronde voorbij was.

Voor de overige deelnemers wordt vooral gehoopt dat Big John eindelijk de elektronicaproblemen onder controle heeft die hem tot nog toe beletten een race officieel uit te rijden. Zijn thuisrace in Zandvoort vormde wat dat betreft het voorlopige trieste dieptepunt. De Brabham zou hier ook redelijk uit de voeten moeten kunnen, maar het is nog maar de vraag of dat ook geldt voor de bestuurder. Eagles voelen zich ook hier wat minder in hun sas, al kan een talentvolle piloot uiteraard altijd nog het verschil maken.

Voor gokkers durven wij de volgende tiercé geven : Sigwarth, Breugelmans, Big John. Faites vos jeux.

Ik zit zelf nu aan 1.39.6, mede dankzij BJ ;).

Big John
30-10-2002, 18:01
Weer een leuk stukje, Mario :cool:.

Al had ik er deze keer wel het woordenboek even bij nodig...
tiërceren = tot op een derde verminderen

Awel, dan zult ge met "tiercé" ongetwijfeld de "top drie" bedoelen ;) .

siggy
30-10-2002, 19:56
mooi stukje Mario :up:

btw, waar the heck is die s/f lijn?

Sennake
30-10-2002, 20:34
Ik krijg om de één of andere reden dat $]}`µ#@|& stuur niet meer geďnstalleerd... Het zal voor een andere keer zijn...