PDA

View Full Version : Wie is de snelste kartpiloot van Belgie? WEES SNEL!!!


Spitty
27-10-2002, 23:24
Wie is de snelste kartpiloot van België ?

Unieke en uitzonderlijke sprintwedstrijd, georganiseerd door de Nationale Autorenstal MAK - Mechelen met als hoofdprijs :


Deelname als 3e piloot aan ASAF race op het circuit van Francorchamps in Renault Clio 2.0 16V

Sprintraces in 6 gewichtsklasses met max.10 deelnemers per klasse.




2 NOVEMBER 2002

vanaf 13.00 tot 16.00

JPR Indoorkarting

Sint – Niklaas





Reglement :



Iedereen kan aan deze wedstrijd deelnemen, al dan niet in het bezit van een licentie. Onder geen enkele voorwaarde kunnen er piloten ingeschreven worden jonger dan 16 jaar.



Inschrijvingen : kan enkel via mail en dient te gebeuren uiterlijk voor vrijdag 1 november 24.00 uur via mail naar



serge.huybrechts1@pandora.be

Gelieve mail te sturen met volgende gegevens:

Naam – voornaam
Adres – postnummer – gemeente
Leeftijd
Gewicht



Onder geen enkele voorwaarde kan men de dag zelf nog inschrijven.

Het inschrijvingsgeld is vastgelegd voor iedereen op € 58 per persoon.

Alle deelnemers dienen hun inschrijvingsgeld te betalen voor de race.

Elke piloot dient een geldige lidkaart te hebben van Indoorkarting JPR. Deze is ook ter plaatse te verkrijgen aan € 2.5


Gewichtsklasses :



Alle piloten worden gewogen bij inschrijving. Via de mail dient u uw gewicht op te geven in raceoverall + helm. Dit komt ongeveer overeen met weging in gewone kledij.

We hebben 6 gewichtsklasses voorzien met een maximum bezetting van 10 piloten per gewichtsklasse. Wees er dus snel bij want vol is vol.



- klasse 1 : - 50 kg

- klasse 2 : 50 – 59 kg

- klasse 3 : 60 – 69 kg

- klasse 4 : 70 – 79 kg

- klasse 5 : 80 – 89 kg

- klasse 6 : +90 kg



We starten dus maximaal met 60 piloten.



Timing :

12.00 AANKOMST PILOTEN

12.30 INSCHRIJVINGEN + WEGING PILOTEN

13.00 BRIEFING

13.30 START REEKS 1

Enz……



Reeksen :



REEKS 1 : Vrije opwarming + chrono klasse 1 & 2 ( 15 min. )

REEKS 2 : Vrije opwarming + chrono klasse 3 & 4 ( 15 min. )

REEKS 3 : Vrije opwarming + chrono klasse 5 & 6 ( 15 min. )



REEKS 4 : Wedstrijd op chrono klasse 1 (10 min. )

REEKS 5 : Wedstrijd op chrono klasse 2 (10 min. )

REEKS 6 : Wedstrijd op chrono klasse 3 (10 min. )

REEKS 7 : Wedstrijd op chrono klasse 4 (10 min. )

REEKS 8 : Wedstrijd op chrono klasse 5 (10 min. )

REEKS 9 : Wedstrijd op chrono klasse 6 (10 min. )



REEKS 10 : 5 eerste klasse 1 – 5 eerste klasse 2 ( 10 min. )

REEKS 11 : 5 eerste klasse 3 – 5 eerste klasse 4 ( 10 min. )

REEKS 12 : 5 eerste klasse 5 – 5 eerste klasse 6 ( 10 min. )

REEKS 13 : 5 laatste klasse 1 – 5 laatste klasse 2 ( 10 min. )

REEKS 14 : 5 laatste klasse 3 – 5 laatste klasse 4 ( 10 min. )

REEKS 15 : 5 laatste klasse 5 – 5 laatste klasse 6 ( 10 min. )



REEKS 16 : 5 eerste reeks 10 – 5 eerste reeks 11 ( 10 min. )

REEKS 17 : 5 eerste reeks 12 – 5 eerste reeks 13 ( 10 min. )

REEKS 18 : 5 eerste reeks 14 – 5 eerste reeks 15 ( 10 min. )

REEKS 19 : 5 laatste reeks 10 – 5 laatste reeks 11 ( 10 min. )

REEKS 20 : 5 laatste reeks 12 – 5 laatste reeks 13 ( 10 min. )

REEKS 21 : 5 laatste reeks 14 – 5 laatste reeks 15 ( 10 min. )



Super finale



REEKS 22 : 3 eerste van elke klasse met de meeste punten per klasse.


Puntenindeling :


REEKS 1 – 3 : geen punten te verdienen



REEKS 4 – 9 : 1e 20 punten

2e 18 punten

3e 16 punten

enz…



REEKS 10 – 15 : 1e 10 punten

2e 9 punten

3e 8 punten

enz….



REEKS 16 – 21 : 1e 10 punten

2e 9 punten

3e 8 punten

enz…..



De punten worden toegekend a rato van de gereden chrono’s. Onder geen enkele voorwaarde zal er rekening gehouden worden met de posities, aantal rondes, enz… Enkel de snelste ronde per piloot komt in aanmerking. Zo is het aan de piloten om aan te pikken aan een groep, of zelf het geschikte moment uit te zoeken een snelle ronde te rijden.



Vlaggen :



Gedurende deze wedstrijd zullen alle normale vlaggen van toepassing zijn uitgezonderd de blauwe vlag. Daar wij geen wedstrijd rijden, maar enkel chrono’s is het aan de piloten om het geschikte moment zelf uit te zoeken.



Prijzen :



Alle eerste 4 piloten per klasse ontvangen van de organisatie een zilveren pas om gratis deel te nemen aan de Belkarting 2002. Indien u reeds ingeschreven bent kan u deze pas doorgeven aan iemand anders of verkopen ( waarde € 50 ). Indien u nog niet ingeschreven was voor de Belkarting kan u op deze manier toch nog deelnemen.



Hoofdprijs : de winnaar van reeks 22 mag zich gelukkig prijzen. Hij zal in 2003 deelnemen aan een ASAF race op het circuit van Francorchamps in een Renault Clio 2.0 16V. U zal als derde piloot fungeren in een uithoudingswedstrijd op het mooiste circuit van de wereld. De 185 pk sterke Clio met sequentiële 6 bak staat reeds op jou te wachten. Het enige wat je als winnaar zelf dient te doen is hiervoor de nodige licentie halen, waar we je uiteraard graag bij helpen. Voor al de rest zorgen wij.



Zin om in 2003 De Radillon in Francorchamps op te rijden, wees er dan snel bij en zorg ervoor dat je één van de 10 piloten bent uit jouw reeks.



See you @ JPR on the 2e of November

schumivill
28-10-2002, 00:13
Driesco,euhhh,ik ben nu dus gans mijne kluts kwijt :confused: ,prekwalifs belkarting enz.,ze gaan daar wat uitsteken zaterdag :D

schumivill
28-10-2002, 00:18
Of wil et gewoon simpel zeggen da er 1 iemand in de prekwalifs een zeer mooie prijs krijgt,om et effe kort te zeggen :D

Speesman
28-10-2002, 03:35
Wordt er in reeks 22 (de superfinale) rekening gehouden met het gewicht, want anders wint automatisch de beste van reeks 1 (iemand van reeks 6 kan hier immers nooit tegen winnen aangezien hij/zij veel meer weegt)?

Driesco
28-10-2002, 08:35
Originally posted by schumivill
Driesco,euhhh,ik ben nu dus gans mijne kluts kwijt :confused: ,prekwalifs belkarting enz.,ze gaan daar wat uitsteken zaterdag :D

Dit heeft niet echt te maken met de prekwalificaties van de Belkarting. Deze organisatie is onafhankelijk maar men kan er wel een zitje mee verdienen voor de Belkarting.

We hebben 5 reeksen van 20 piloten voor de prekwalificaties.
Daar gaan er dus 5 x 4 piloten van door naar de Belkarting op 23 nov.
Van de 60 piloten van deze wedstrijd gaan er dus 6 x 4 door naar de Belkarting.
De 6 resterende plaatsen worden opgevuld door enkele nog in extremis opgeviste VIPS.

Aan deze wedstrijd hangt wel een prijs vast terwijl men op de prekwalificaties enkel kan rijden voor een plaatsje in de Belkarting. Op die manier zijn ook onze 240 bestelde ritten opgevuld op 2 november he mannen.

Driesco
28-10-2002, 08:38
Originally posted by speesman
Wordt er in reeks 22 (de superfinale) rekening gehouden met het gewicht, want anders wint automatisch de beste van reeks 1 (iemand van reeks 6 kan hier immers nooit tegen winnen aangezien hij/zij veel meer weegt)?

Effe voor alle duidelijkheid speesman. We rijden op chrono's en niet om de plaatsen. De startposities zijn zo dat de zwaarste personen vooraan staan op de grid zodat zijn de eerste ronden over een vrije baan kunnen beschikken om hun snelste tijd neer te zetten. Op 15 minuten kan dit een doorslaggevend argument zijn. Men heeft dus max. ongeveer 17 ronden de tijd en zij die in groep zitten rijden meestal iets trager dan zij die een vrije baan hebben.

Speesman
28-10-2002, 19:09
Originally posted by Driesco


...
De startposities zijn zo dat de zwaarste personen vooraan staan op de grid zodat zijn de eerste ronden over een vrije baan kunnen beschikken om hun snelste tijd neer te zetten.
...


Ik weet niet of dit veel helpt. Ge kunt namelijk gewoon een heel traag eerste rondje rijden (diegene die -50kg weegt) en dan heb je de volgende ronden vrije baan ...

Driesco
28-10-2002, 22:40
Je kan ook op alles commentaar hebben he Speesman, en aangezien ik weet dat jij geen +90 kg piloot bent vraag ik me dan ook af waarom jij hier problemen mee hebt. Uit de hoek van de zwaargewichten komen alvast geen vragen.
Of het moet zijn dat jij lood meebrengt, dan kunnen we jullie dit als handicap geven.

No hard feelings he.

Speesman
28-10-2002, 22:47
Originally posted by Driesco
Je kan ook op alles commentaar hebben he Speesman, en aangezien ik weet dat jij geen +90 kg piloot bent vraag ik me dan ook af waarom jij hier problemen mee hebt. Uit de hoek van de zwaargewichten komen alvast geen vragen.
Of het moet zijn dat jij lood meebrengt, dan kunnen we jullie dit als handicap geven.

No hard feelings he.

Dank u voor het complement Driesco, maar ik behoor (spijtig genoeg) wel net tot de +90kg groep (het studentenleven in Leuven is ni zo gezond :D ).
Lood heb ik niet, maar ik vind het wel een goed idee :)

Driesco
28-10-2002, 22:50
Ofwel iets vermageren op één week, ofwel de strijd durven aangaan tegen de rest. Maar ik zou niet te lang wachten want de inschrijvingen komen goed binnen bij Serge en 60 piloten is echt het maximum.

Speesman
28-10-2002, 22:52
Ben al ingeschreven hoor!!!
Niet dat ik ga winnen, maar 2 weken zonder karting zijn ongezond ;)

Spitty
28-10-2002, 22:58
inderdaad jongens wees snel want mijn mailboxke staat rood, en 60 plaatsen is echt niks te veel!
dus laat maar komen

Maarten
29-10-2002, 17:57
Serge,

hebt gij iets tegen mij? hebt ge schrik dat ik daar alleman naar huis ga rijden of zo?

TIS WEER FUN CUP HEEEEEEE

:D:D:D:D:D

IK MAG GEWOON NIET MEEDOEN VAN SERGE !!!!!! :D

ps: watch the smilies !!! no hard feelings, ik vind het wel spijtig, want ik denk dat ik met racepak en helm op wel eens in de categorie van +90 zou kunnen geraken! zonder kleren zit ik al aan de 85kg, tzal op het randje zijn! ;)

Driesco
29-10-2002, 20:31
Gewoon raceken laten vallen he Maarten :):)

Scapa
29-10-2002, 20:44
Originally posted by Maarten
Serge,

hebt gij iets tegen mij? hebt ge schrik dat ik daar alleman naar huis ga rijden of zo?

TIS WEER FUN CUP HEEEEEEE


IK MAG GEWOON NIET MEEDOEN VAN SERGE !!!!!! :D



Gij doe zo precies of allé, hij gaat dat daar is met z'n twee vingers in z'n neus winnen: das gene funcup eh pffffff :p :D

Maarten
30-10-2002, 12:24
Originally posted by stijnconinx

Gij doe zo precies of allé, hij gaat dat daar is met z'n twee vingers in z'n neus winnen: das gene funcup eh pffffff :p :D

nee maar als ik in de klasse boven de +90 kg kan geraken, dan denk ik toch dat ik in die klassen kans maak
misschien zelfs in de klasse boven 80kg al zal de concurrentie daar zwaarder zijn

het doet er niet toe, ik amuseer mij wel op zolder, al had ik dit graag meegedaan!

ge kunt niet alles willen hé

Witte
30-10-2002, 16:46
Originally posted by Maarten


nee maar als ik in de klasse boven de +90 kg kan geraken, dan denk ik toch dat ik in die klassen kans maak
misschien zelfs in de klasse boven 80kg al zal de concurrentie daar zwaarder zijn


Dat is figuurlijk bedoeld zeker??? Anders klopt er iets niet. :D :D :D

Flitser
31-10-2002, 09:35
Originally posted by Maarten
nee maar als ik in de klasse boven de +90 kg kan geraken, dan denk ik toch dat ik in die klassen kans maak
misschien zelfs in de klasse boven 80kg al zal de concurrentie daar zwaarder zijn

Jij in de klasse +90kg??? Allé vooruit, dan zal ik ook wel in de +90 zitten al dacht ik toch dat wij in de 80-90 zouden gezeten hebben. Jij hebt een zwaar beendergestel zeker :D
Maar één probleem, ik hoor niks van Serge.
Ben ik nu ingeschreven of niet? Ik heb een mail gestuurd voor deelname maar nog geen antwoord gekregen. Serge?! :(

Spitty
31-10-2002, 10:50
geen nieuws is goed nieuws,

neen uw mailke is verstuurd en je bent ingeschreven dus don't worry be afraid!

greetz

Flitser
31-10-2002, 17:36
Och, wees gerust, I am afraid, ik rijd niet graag op JPR en kom daar dus niet veel :frusty:

In ieder geval bedankt!

Maarten
31-10-2002, 18:28
Originally posted by Witte
Dat is figuurlijk bedoeld zeker??? Anders klopt er iets niet. :D :D :D

hoe dubbelzinnig het soms toch kan zijn
khad het zelf nog niet door :D

Maarten
31-10-2002, 18:30
Originally posted by Flitser
Jij in de klasse +90kg??? Allé vooruit, dan zal ik ook wel in de +90 zitten al dacht ik toch dat wij in de 80-90 zouden gezeten hebben. Jij hebt een zwaar beendergestel zeker :D
Maar één probleem, ik hoor niks van Serge.
Ben ik nu ingeschreven of niet? Ik heb een mail gestuurd voor deelname maar nog geen antwoord gekregen. Serge?! :(

bah, ik weet het niet goed. ik weeg zonder al te veel aan toch rond de 84-85 kg, en dan met helm en kleren aan zou dat toch wel rond de 90 kunnen liggen lijkt me, al heb ik het nog niet geprobeerd. waarschijnlijk zal het wel onder de 90 blijven, tenzij ik verdoken gewichtjes meepak onder mijn overall :D
don't worry, ik doe niet mee, maar ik geef hier wel een idee aan de flitser natuurlijk!
serge, check die maar eens tijdens het wegen! een looddetector of zo :D:D:D

Driesco
31-10-2002, 18:41
Voor de snelle beslissers, nog 6 plaatsen vrij.

Te winnen : een stoel als derde piloot in 2003 tijdens ASAF race op Francorchamps in Depaddock Clio.

kartboyke
31-10-2002, 19:43
telt dat ook voor mij?geen nieuws, goed nieuws?
Ik hoop van wel want ik heb gemaild :D

Flitser
31-10-2002, 19:44
Originally posted by Maarten
don't worry, ik doe niet mee

Daar had ik nu net geen schrik voor zie :p
Ik denk dat ik toch es het parcours ga komen verkennen voor de zaterdag want het is weeral maanden geleden in JPR.

Driesco
31-10-2002, 19:50
Wij rekenen eigenlijk wel ook op de vaste waarden van het Mak kampioenschap, want dit is het verlengde van een mooi seizoen. Teams bestaan uit meerdere personen maar wie is nu eigenlijk de snelste en meest verstandigste piloot. Gellof me, in korte sprintwedstrijden kan van alles gebeuren.

Zij met het meeste verstand zullen in de eerste reeksen de meeste punten verdienen en zo veel kans maken. Het is dus niet enkel met de gas dat men die eerste rondjes moet rijden maar ook met het kopken. Zoek een vrije baan, wacht af en ga dan voor een super chrono.

Veel succes iedereen, ik hoop echt een goede piloot is ons team te hebben volgend jaar op Francorchamps.

flugel
31-10-2002, 21:04
als kleine zelfstandige is mijn geld op dus... :) en trouwens hier maak ik geen schijn van kans...

Werner333
31-10-2002, 21:26
Ge komt toch supporteren?

Driesco
31-10-2002, 22:07
Originally posted by flugel
als kleine zelfstandige is mijn geld op dus... :) en trouwens hier maak ik geen schijn van kans...

Ik tipte jou nochtans als één van de kanshebbers Flugel. Ik heb er zo een tiental in mijn hoofd maar ik weet echt niet wie er allemaal zal meedoen.
Ik ben wel benieuwd welke kanonnen er zullen zijn zaterdag.

Speesman
31-10-2002, 22:10
Heb nog een vraagje: aangezien de prijs rijden met de paddock clio is, veronderstel ik dat Driesco en Chris volgend jaar een seizoen ASAF gaan rijden? Of rijden jullie enkel maar 1 race mee?

Flitser
01-11-2002, 00:48
Originally posted by Driesco
Wij rekenen eigenlijk wel ook op de vaste waarden van het Mak kampioenschap, want dit is het verlengde van een mooi seizoen.

Maw, liefst iemand uit de MAK, het zou spijtig zijn mocht een buitenstaander met de prijs gaan lopen.
Of zo klinkt het in ieder geval in mijn oren, maar tzal wel aan de akoustiek liggen zeker :rolleyes:

Kdoe in ieder geval mee voor de fun, je weet maar nooit, zolang ik niet de laatste ben ben ik content.

Driesco
01-11-2002, 09:51
Originally posted by speesman
Heb nog een vraagje: aangezien de prijs rijden met de paddock clio is, veronderstel ik dat Driesco en Chris volgend jaar een seizoen ASAF gaan rijden? Of rijden jullie enkel maar 1 race mee?

Eén enkele race maar.

flugel
01-11-2002, 11:54
Originally posted by Werner333
Ge komt toch supporteren?

allé... omdat ge het zo vriendelijk vraagt :)

gisteren trouwens nog eens in jpr geweest, nieuwe recordtijd is 50.878... maar blijkbaar krijgt niet iedereen dezelfde karts... gastje heeft ne keer of 5 gewisseld tot em een goeie had :rolleyes:

Driesco
01-11-2002, 12:11
Ik wil Flugel aan de start, Redfox ook, en al die andere snelle gasten van het voorbije jaar.

We moeten er wel voor zorgen dat we een snelle betrouwbare man in ons team hebben op Francorchamps he mannen.

Guy en Werner hebben in hun klasse anders een ook niet te versmaden snelheid.

We zullen wel zien wie de strijd wil aangaan. In teamverband weten we wie de kanshebbers zijn, maar kunnen ze het ook alleen waarmaken ?

Om 17.00 morgen weten we wie zich de snelste op de indoorkart mag noemen. We nemen de winnaar trouwens compleet mee in ons team voor het ganse seizoen 2003. Je weet maar nooit dat één van onze piloten ziek wordt tijdens een race en dat je dan moet invallen.
Je bent zeker van één race in 2003 maar gedurende het ganse seizoen ben je onze Joker. Ook ons vrouwenteam kan in de problemen komen qua piloten en daar kan je dan eventueel ook invallen.

Meer dan redenen genoeg dus zou ik zeggen om een gokje te wagen morgen.

Oneliner
01-11-2002, 13:01
Ik zou maar al te graag willen, maar ik moet ff "sparen" nu ze manne... :)

Die Belkarting heeft mij al 11 weken zondag gekost :)

Speesman
01-11-2002, 16:19
Originally posted by Driesco

...
Ook ons vrouwenteam kan in de problemen komen qua piloten en daar kan je dan eventueel ook invallen.
...


Ge moet u dan toch ni als vrouw verkleden hé? :)

Werner333
01-11-2002, 17:00
Originally posted by Driesco
Je weet maar nooit dat één van onze piloten ziek wordt tijdens een race en dat je dan moet invallen.

Een laxeermiddel dat "toevallig" in het eten van een van de piloten terecht komt ofzo. :D :D :D

Mistery
01-11-2002, 17:44
Originally posted by Driesco
Ook ons vrouwenteam kan in de problemen komen qua piloten en daar kan je dan eventueel ook invallen.


????????????????????????????????

Driesco
01-11-2002, 18:57
Ge weet wel he Mistery. Wij gaan volgend jaar een vrouwenteam opstarten en ge weet wel mee vrouwen.
Stel dat Inge zwanger wordt, dan kunnen we de wagen toch niet aan de kant laten staan.
Daarom kunnen we best een reserve piloot hebben die invalt indien nodig.

Beemer
01-11-2002, 21:37
Originally posted by Driesco
Stel dat Inge zwanger wordt

Oeioei wa zijde weer van plan Driesco??
Mag da wel van staatsveiligheid??

Werner333
01-11-2002, 21:43
Originally posted by Driesco
Stel dat Inge zwanger wordt
Of een van de andere vrouwen. ;)

Bart.Vandecavey
02-11-2002, 03:55
Originally posted by Werner333
Of een van de andere vrouwen. ;)
Plannen Werner???? :D :p

Speesman
02-11-2002, 20:50
Twas heel leuk vannemiddag!!!! Heb in totaal 1.5 uur gekart voor een spotprijs. Twas wel spijtig dat niet iedereen die zich ingeschreven heeft, afgekomen is.
Ik heb nu wel 2 paskes voor de belkarting. Moest er iemand nog eentje nodig hebben, laat het maar weten via mail (prijs 50 euro). Indien geen geinteresseerden, dan rijd ik wel 2 keer op de belkarting.

Mistery
02-11-2002, 21:33
Originally posted by Werner333
Of een van de andere vrouwen. ;)
Merci hé , ik schiet der om precies te zijn al zes jaar naast...moet ik mij dan nu nog gaan forceren ?

TiBo
02-11-2002, 22:15
Damn, ... juist terug van een gastronomisch weekendje en dus te laat! :( :frusty:

Flitser
02-11-2002, 22:39
Kwil de slechte verliezer niet zijn maarre Witte bracht dit aan mijn attentie en Driesco wou mij niet geloven maar het reglement is dus wel degelijk overtreden.

Reglement :

Iedereen kan aan deze wedstrijd deelnemen, al dan niet in het bezit van een licentie. Onder geen enkele voorwaarde kunnen er piloten ingeschreven worden jonger dan 16 jaar.



Inschrijvingen : kan enkel via mail en dient te gebeuren uiterlijk voor vrijdag 1 november 24.00 uur via mail naar

serge.huybrechts1@pandora.be



Soit het is die jongen gegund, ik vond het al spijtig dat er zo weinig mensen zijn op af gekomen.

schumivill
03-11-2002, 03:43
Ja,als ge de kans krijgt doede toch mee denk ik,van dat stukske reglement wist ik niks,zo nen mooie prijs,en mijne maat had blijkbaar ne superdag,ik haat tweede eindigen,maar ik geef nie op,ik ga niet sterven voor ik op circuit heb geraced,my day will come :cool:

Flitser
03-11-2002, 08:32
Off course, tzou stom zijn om niet te proberen als je de kans krijgt hé.

flugel
03-11-2002, 11:49
Originally posted by Flitser
Kwil de slechte verliezer niet zijn maarre Witte bracht dit aan mijn attentie en Driesco wou mij niet geloven maar het reglement is dus wel degelijk overtreden.

Reglement :

Iedereen kan aan deze wedstrijd deelnemen, al dan niet in het bezit van een licentie. Onder geen enkele voorwaarde kunnen er piloten ingeschreven worden jonger dan 16 jaar.



Inschrijvingen : kan enkel via mail en dient te gebeuren uiterlijk voor vrijdag 1 november 24.00 uur via mail naar

serge.huybrechts1@pandora.be



Soit het is die jongen gegund, ik vond het al spijtig dat er zo weinig mensen zijn op af gekomen.

tja, voor belkartpasjes rijden zag ik niet echt zitten, aangezien ik al ingeschreven was...

Mistery
03-11-2002, 12:16
Heeft er hier iemand de uitslag ? Wa is het probleem met die leeftijd van 16 jaar ? of met die inschrijving ? Was er zelf es voor ene keer niet, wil wel graag weten hoe het daar is afgelopen...

Werner333
03-11-2002, 13:21
Driesco heeft alles op PC en zal het straks wel posten.
Verder was het fun met een zeer grote F.
Racen, uitstappen, direct weer instappen, opnieuw racen, dan wat wachten ,terug rijden. Mega gewoon.
Wat iedereen wel opviel, omdat je in korte tijdspannen met 6 verschillende karts gereden hebt, was het verschil tussen de karts. De ene ging bij wijze van spreken niet vooruit, de andere vloog over de piste. Maar dat is al vergeten.
Wat kartervaringen betreft schrijf ik deze namiddag in op de tweede plaats na die fantastische karting in de regen.

Flitser
03-11-2002, 13:30
Mijn verslagske:

Vandaag (gisteren ondertussen) was het dan zover.
Na de weging (88kg) bleek ik dus in de derde categorie te vallen, zijnde 80-90kg. De overwinning in de eerste twee heats in mijn categorie kon ik al achter mijn naam schrijven waardoor ik dus met het maximum van 40 punten zat samen met de overwinnaars van de andere 3 categoriën.
De superfinale moest dus beslissing brengen en alle piloten werden samen het circuit opgestuurd. Weerom zou het de beste chrono zijn die telt en dus bracht het niet op van een race te gaan rijden maar kon je dus beter met het "kopke" gaan rijden.

Om de snellere en lichtere piloten toch een handicap te geven tegenover de piloten die meer wegen werd volgende regel gehanteerd:
Cat 1 (60-70kg): De beste tijd telt
Cat 2 (70-80kg): De beste tijd min 0.3sec
Cat 3 (80-90kg): De beste tijd min 0.6sec
Cat 4 (+90kg) : De beste tijd min 1.2sec

Van bij de start wisten we al dat Dieter Dussart de snelste tijd ging klokken, het ging er alleen om spannen dat ik dus binnen de 0.6 seconden achterstand moest blijven. Tot hiertoe was het kleinste verschil tussen zijn beste tijd en de mijne iets minder dan één seconde dus het ging moeilijk worden maar zeker niet onmogelijk, ik moest enkel 0.3sec sneller rijden dan mijn tot hiertoe snelst gereden chrono. Een slechte kart tijdens de superfinale besliste echter anders en deed zelfs mijn tweede plaats verloren gaan.
Ik voelde duidelijk dat de kart niet zo snel optrok dan de andere drie die ik hiervoor had gehad maar ik moest er maar het beste zien van te maken. Uiteindelijk haalde ik er toch nog een 52.927 uit maar het verschil met Dieter was dus te groot (iets minder dan anderhalve seconde).

Mijn tweede plaats ging zoals gezegd dus ook verloren en door mijn slechtere (beslissende) chrono viel ik terug naar een vierde plaats.

Dieter Dussart (60-70kg) won met een beste tijd van 51.565
Alain Van Daele (70-80kg) werd tweede met een beste tijd van 51.700 (reeds verminderd met 0.3sec)
Jochen Van Cauwenberge (90-100kg) verbaasde vriend en vijand met een beste tijd van 51.781 (reeds verminderd met 1.2sec)
Didier Hulders uiteindelijk op vier met een beste (slechtste) tijd van 52.327 (reeds verminderd met 0.6sec)

(Deze beste tijden werden gereden in de finale, tijdens de voorgaande heats werd sneller gereden)

Helaas ken ik de gewichtsklasses van de rest van de piloten niet uit het hoofd waardoor ik geen duidelijk beeld kan geven van hun beste tijd. Excuses hiervoor mannen, iedereen heeft heel sportief gereden!

Dieter Dussart mag dus volgend seizoen minstens één race in de ASAF gaan mee rijden op Francorchamps. Dit is echter niet alles, volgend jaar komt het team ook met een vrouwenteam aan de start en één van de vrouwen blijkt zwanger te zijn waardoor Dieter het hele jaar standby moet staan waardoor hij wel eens verschillende races zou kunnen toegewezen krijgen. Proficiat Dieter, en ik zou zeggen, geniet ervan!


Mistery:
Wat de overtreding betreft: nummers één en twee hebben vijf minuten voor het "evenement" ingeschreven. Driesco heeft het hen zelf gevraagd en bleek niet op de hoogte van het reglement. Like I said, no hard feelings maar kzou maar een hypocriet zijn als ik niet zou toegeven dat het klote voelt om zo te verliezen, net als Jochen trouwens die een prachtprestatie neerpootte met zijn gewicht.
Niettemin, snelle jongens Dieter (51.500?) en Alain ;)
Ik raakte niet verder dan een 51.814

flugel
03-11-2002, 14:41
Je kan je dan toch wel de vraag stellen waarom er een reglement opgesteld wordt...

Flitser
03-11-2002, 16:59
Originally posted by flugel
Je kan je dan toch wel de vraag stellen waarom er een reglement opgesteld wordt...

Als verliezende partij zeg ik dat niet graag maar inderdaad. Dan had Jochen de prijs gewonnen ofwel hadden we een heel andere race gehad van bij het begin. We zullen het nooit weten.

Driesco
03-11-2002, 17:19
Dat is nu net de reden waarom we in de Belkarting geen reglement maken se.
We waren met 14 en ik heb hen gevraagd om mee te rijden, dan waren we met 4 groepen van 4. Als je de letter van het reglement volgt heb je inderdaad gelijk maar als er nog 10 anderen waren geweest hadden die ook meegereden zulle. Ik had nog nooit van deze mannen gehoord dus waarom ook niet hé.
Ik heb jullie anders niet horen klagen van de 4 piloten die niet kwamen opdagen voor de prekwalificaties, die anders ook wel roet in het eten konden gooien van de anderen. Soms valt er iemand weg, en soms komt er iemand bij.

Jullie zijn sportieve verliezers en het niveau lag heel hoog maar sommigen hebben verloren door de karts, maar dat is nu eenmaal het nadeel van een indoorkarting.
Geen enkel reglement kan hier ooit iets aan veranderen.

We hebben volgens mij een terechte winnaar en een zeer verdienstelijk podium.

Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen in 2003

Flitser
03-11-2002, 17:27
Herhaling in 2003? Januari? :rolleyes:
Ik begin alvast meer te oefenen op JPR :D

Driesco
03-11-2002, 17:36
Hangt niet van mij af, ik wil wel helpen maar de MAK zal organiseren.

Effe nog iets over Inge, het was een insuniatie, maar Inge is NIETzwanger he. We hebben ook nog andere vrouwen in het team he.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we goed aan het trainen zijn. Spijtig genoeg kan ik er echt maar goed werk van maken na de Belkarting. Dan is voor mij het seizoen eindelijk gedaan.

flugel
03-11-2002, 18:25
Originally posted by Driesco
Dat is nu net de reden waarom we in de Belkarting geen reglement maken se.
We waren met 14 en ik heb hen gevraagd om mee te rijden, dan waren we met 4 groepen van 4.

euhm... 4x4= 16 of vergis ik mij ;) :D

Mistery
03-11-2002, 18:26
Originally posted by Werner333
Wat iedereen wel opviel, omdat je in korte tijdspannen met 6 verschillende karts gereden hebt, was het verschil tussen de karts. De ene ging bij wijze van spreken niet vooruit, de andere vloog over de piste.

Je kan het dan misschien wel snel vergeten, het hoort echter anders te zijn. Maar ja, we weten hoe ze bij JPR zijn, hun mentaliteit kennende is dat daar normaal. Het valt gewoonweg niet te begrijpen dat organisatoren daar nog terecht komen voor wedstrijden. In mijn ogen is het de meest ONCOMMERCIËLE kartingbaan van uren in de omtrek. Kom JPR binnen, zelfs op zaterdag, en er rijden gemiddeld zowat 6 tot 10 karts per kwartier rond. Voor wedstrijden dien je dan nog met 15 deelnemers te zijn, zoniet betaal je toch voor 15. D.w.z. dat ze dus in normale termen bij een wedstrijd 60 karts per uur hebben (omgezet van hun "kwartierkes") ofwel het dubbel van zonder wedstrijden... Denk je dan dat ze iet of wat korting geven aan de organisatie of de deelnemers ? no way... Zakken Vullen is daar principe nummer één ! Met MAK kwamen we dit jaar bij diverse kartings. De staat van de karts is dus veruit het slechtste bij JPR. Logisch toch dat velen met een lang gezicht vertrekken als een evenement daar plaats vindt... Voordeel van het JPR probleem is dat we gedurende dit seizoen gezien hebben waar de betere kartingbanen wel liggen (commercieel gezien dan, tevens rekening houdende met de staat van de karts), en dat is zeker niet in St.-Niklaas.

Voordeel voor organisatoren : als je extra laat een evenement wil organiseren en alles is bezet, dan kan je hoogstwaarschijnlijk toch nog bij JPR terecht, want veelal is er daar nul komma nul te doen. Je moet echter wel bereid zijn volle pot te betalen en slecht materiaal te aanvaarden...triestig...zeer triestig...stemt tot nadenken, alleen zijn er zeer weinigen die het naar voor durven brengen !

Driesco
03-11-2002, 18:36
Hier ben ik het niet mee eens Mistery. Over de karts wil ik niet discussieren maar op het andere gebied ben je fout denk ik. Toen we daar gisteren zaten was er nog een mini endurance, en was er na 18.00 uur echt wel veel volk.

Het feit dat jullie geen korting krijgen bij de MAK lingt enkel aan de opmaak van contracten en de afspraken. Wij betaalden gisteren 10 euro per kwartier en dat is toch een fikse korting dacht ik zo.

Laten we ook niet vergeten dat JPR in mijn ogen één van de mooiste cafetarias heeft, en dat er op andere kartings ook verschillen zitten op de karts. Laat ons zeggen dat er in Aalst verschillen zaten, in Machelen, zowat overal zitten die. Niet abnormaal trouwens als je ziet dat die machientjes zo afzien.

Neen Mistery, JPR heeft echt veel werk en ik denk dat je steeds op de slechte momenten komt qua volk.

Het feit dat ook Steve van Bellingen, Q8, enz.. naar JPR afzakken wil toch wel iets zeggen. Naast Inkart Puurs is JPR best te doen.

Mistery
03-11-2002, 18:38
Hoe zat het trouwens met de rest van de kwalifs voor de belkarting ? Als ik me niet vergis waren er toch een aantal banken en andere bedrijven die elk een aantal kwalificatieplaatsen hadden gekocht. Wie is er daarvan bij de gelukkigen ?

Driesco
03-11-2002, 18:40
Ik ben de lijsten aan het inputten, morgen heb je de lijst met de prekwalificatiepiloten. Axtron was er niet en gaf zijn 20 ritten cado. Zij verwachten wel de 4 plaatsen voor de Belkarting.

Driesco
03-11-2002, 18:41
Originally posted by Mistery
Hoe zat het trouwens met de rest van de kwalifs voor de belkarting ? Als ik me niet vergis waren er toch een aantal banken en andere bedrijven die elk een aantal kwalificatieplaatsen hadden gekocht. Wie is er daarvan bij de gelukkigen ?

Om eerlijk te zijn zaten er wel wa snelle jongens bij amaai.

Flitser
03-11-2002, 18:41
Originally posted by Mistery
Je kan het dan misschien wel snel vergeten, het hoort echter anders te zijn. Maar ja, we weten hoe ze bij JPR zijn, hun mentaliteit kennende is dat daar normaal. Het valt gewoonweg niet te begrijpen dat organisatoren daar nog terecht komen voor wedstrijden. In mijn ogen is het de meesr ONCOMMERCIËLE kartingbaan van uren in de omtrek. Kom JPR binnen, zelf op zaterdag, en er rijden gemiddeld zowat 6 tot 10 karts per kwartier rond. Voor wedstrijden dien je dan nog met 15 deelnemers te zijn, zoniet betaal je toch voor 15. D.w.z. dat ze dus in normale termen bij een wedstrijd 60 karts per uur hebben (omgezet van hun "kwartierkes") ofwel het dubbel van zonder wedstrijden... Denk je dan dat ze iet of wat korting geven aan de organisatie of de deelnemers ? no way... Zakken Vullen is daar principe nummer één ! Met MAK kwamen we dit jaar bij diverse kartings. De staat van de karts is dus veruit het slechtste bij JPR. Logisch toch dat velen met een lang gezicht vertrekken als een evenement daar plaats vindt... Voordeel van het JPR probleem is dat we gedurende dit seizoen gezien hebben waar de betere kartingbanen wel liggen (commercieel gezien dan, tevens rekening houdende met de staat van de karts), en dat is zeker niet in St.-Niklaas.

Voordeel voor organisatoren : als je extra laat een evenement wil organiseren en alles is bezet, dan kan je hoogstwaarschijnlijk toch nog bij JPR terecht, want veelal is er daar nul komma nul te doen. Je moet echter wel bereid zijn volle pot te betalen en slecht materiaal te aanvaarden...triestig...zeer triestig...stemt tot nadenken, alleen zijn er zeer weinigen die het naar voor durven brengen !

Het was maanden geleden dat ik nog eens op JPR had gereden, ik denk dat ik daar ooit eens max. 5 heats heb gereden en dan ben ik er maanden niet meer geweest. Awel, ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. De karts verschillen overal, en dat weet je niet door ergens één of twee keer te gaan rijden. JPR hinkt bijlange niet achterop wat onderhoud betreft. Laat me zelfs zeggen dat JPR in Wallonië vrij hoog staat aangeschreven, JPR stond al maanden op nummer één bij een kartingpoll in WalloniË, vorige week zijn ze pas van hun positie verdreven.

Wat je daar zegt over de bedrijven klinkt helemaal niet logisch. Wat weet een bedrijfsleidertje met keurig pak nu af van een kart. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar 85% van die mensen zitten één keer per jaar in zo'n ding. Je denkt dan toch niet dat die mensen weten of hun kart goed rijdt of niet. De helft duwt constant op de rem!

Wat het zakken vullen betreft, daar spreek ik mij niet over uit aangezien ik zoiets daar nog niet heb georganiseerd.

Ik ben benieuwd naar wat jij de betere kartings noemt. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik zou het wel eens willen weten ;)

Mistery
03-11-2002, 18:45
Geef mij dan maar INKART in Puurs, het is dan voor de MAK misschien wel de grote concurrent (excelsior), maar het gaat er verdomme een stuk beter aan toe. Als ik dan toevallig op verkeerde momenten bij JPR kom, dan kan ik daar nie aan doen hé...ik constateer enkel feiten, en ik niet alleen. Als jullie betere afspraken hebben dan MAK, dan is da vooral jullie verdienste, waarvoor nen proficiat van mijnentwege. jammer dan dat niet iedereen dezelfde condities krijgt. MAK was er dit jaar drie keer aanwezig voor wedstrijden...wa zeg ik, vier keer dus...
Wie er daar zaken organiseert heeft er niks mee te maken Driesco, hoe het gerund wordt, daar gaat het om. Voor mijn part mag de Paus daar ne karting organiseren met al zijn Kardinaals ('t zou nogal een zicht zijn hé...) , dan nog kan je bij mij JPR niet komen goedpraten. En trouwens, da zijn echt niet de grote namen die je daar opnoemt hé. Als ik zie wie er in Action Kart allemaal langskomt, en bij Inkart, daar kunnen ze dus een puntje aan zuigen hé bij JPR...maar da zal dus wel ne reden hebben, en die kennen we dus ondertussen wel...

Mistery
03-11-2002, 18:49
Originally posted by Flitser

Ik ben benieuwd naar wat jij de betere kartings noemt. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik zou het wel eens willen weten ;)

Inkart in Puurs en Action Kart in Hasselt. Action Kart heeft één nadeel : kort circuit. Maar van organisatie weten ze daar wel iets af.

Enfin, smaken verschillen, en wellicht zien jullie het anders dan dat ik het zie. Ik denk echter vooral in commerciële termen, gecombineerd met de kwaliteit die je daarvoor krijgt. En met die visie staat JPR dus echt helemaal onderaan mijn lijstje...

Flitser
03-11-2002, 18:58
Originally posted by Mistery
Geef mij dan maar INKART in Puurs, het is dan voor de MAK misschien wel de grote concurrent (excelsior), maar het gaat er verdomme een stuk beter aan toe. Als ik dan toevallig op verkeerde momenten bij JPR kom, dan kan ik daar nie aan doen hé...ik constateer enkel feiten, en ik niet alleen. Als jullie betere afspraken hebben dan MAK, dan is da vooral jullie verdienste, waarvoor nen proficiat van mijnentwege. jammer dan dat niet iedereen dezelfde condities krijgt. MAK was er dit jaar drie keer aanwezig voor wedstrijden...wa zeg ik, vier keer dus...
Wie er daar zaken organiseert heeft er niks mee te maken Driesco, hoe het gerund wordt, daar gaat het om. Voor mijn part mag de Paus daar ne karting organiseren met al zijn Kardinaals ('t zou nogal een zicht zijn hé...) , dan nog kan je bij mij JPR niet komen goedpraten. En trouwens, da zijn echt niet de grote namen die je daar opnoemt hé. Als ik zie wie er in Action Kart allemaal langskomt, en bij Inkart, daar kunnen ze dus een puntje aan zuigen hé bij JPR...maar da zal dus wel ne reden hebben, en die kennen we dus ondertussen wel...

Punt één, Inkart is 2 jaar mijn "thuisbasis" geweest, dankzij het opstarten van onze site zijn mijn ogen open gegaan. Evenveel verschil op de karts als bij JPR of andere goeie kartings. Verschil? Je merkt het bijna niet omdat het 270cc is.

Punt twee, voorlopig heb ik daar (JPR) nog geen condities gevraagd maar gelijk welke karting, nergens krijgt iedereen dezelfde condities.

Punt drie, Inkart is DE commerciële karting bij uitstek, hoe komt het dat ze daar een 12u voor 1200 euro verkocht krijgen terwijl je elders een 24u kan rijden voor amper 200 euro meer en dan nog van veel hoger niveau? Als daar 30 teams kunnen inschrijven dan heb je 20 bedrijventeams en 10 teams met piloten die weten wat karting is. Elders schrijven 30 teams in en ze zijn stuk voor stuk zware tegenstanders.

Punt vier, wat stoot soms af bij JPR...? Idd, de toon waarmee je aangesproken wordt.

flugel
03-11-2002, 19:01
Originally posted by Flitser
Het was maanden geleden dat ik nog eens op JPR had gereden, ik denk dat ik daar ooit eens max. 5 heats heb gereden en dan ben ik er maanden niet meer geweest. Awel, ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. De karts verschillen overal, en dat weet je niet door ergens één of twee keer te gaan rijden. JPR hinkt bijlange niet achterop wat onderhoud betreft. Laat me zelfs zeggen dat JPR in Wallonië vrij hoog staat aangeschreven, JPR stond al maanden op nummer één bij een kartingpoll in WalloniË, vorige week zijn ze pas van hun positie verdreven.

Wat je daar zegt over de bedrijven klinkt helemaal niet logisch. Wat weet een bedrijfsleidertje met keurig pak nu af van een kart. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar 85% van die mensen zitten één keer per jaar in zo'n ding. Je denkt dan toch niet dat die mensen weten of hun kart goed rijdt of niet. De helft duwt constant op de rem!

Wat het zakken vullen betreft, daar spreek ik mij niet over uit aangezien ik zoiets daar nog niet heb georganiseerd.

Ik ben benieuwd naar wat jij de betere kartings noemt. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik zou het wel eens willen weten ;)

1 1/2 jaar geleden ben ik voor de eerste maal in jpr geweest en ik kom daar nog geregeld... Ik vind dat een bedrijf er in de eerste plaats moet zijn voor zijn klanten, ik kan hier tientallen dingen opnoemen die mij storen aan JPR, maar iedere karting heeft zo zijn goeie en minder goeie punten. Wat ik wel ondervind is dat op die tijd dat ik ginder kom het er zeker niet op verbeterd is, het onderlinge verschil bij de karts is soms erg te noemen en neemt alle plezier van het karten weg. Ook het vele wisselen van baanverantwoordelijken doet er niet veel goed aan, maar dit weekend heb ik gezworen daar nooit nog een abonnement te nemen of wat dan ook, na daar verleden week 'subtiel' buitengezet te zijn, werd het zaterdagavond mij net iets te gortig. Blijkbaar hebben sommige piloten (vriendjes van het huis?) alle recht op de piste en reageren de marschals niet... Kijk, ik kart zeer graag maar als ik zie hoe jpr op iets meer dan een jaar tijd geëvolueerd zijn denk ik er toch aan om meer naar puurs te gaan rijden.

Flitser
03-11-2002, 19:04
Originally posted by Mistery
Inkart in Puurs en Action Kart in Hasselt. Action Kart heeft één nadeel : kort circuit. Maar van organisatie weten ze daar wel iets af.

Enfin, smaken verschillen, en wellicht zien jullie het anders dan dat ik het zie. Ik denk echter vooral in commerciële termen, gecombineerd met de kwaliteit die je daarvoor krijgt. En met die visie staat JPR dus echt helemaal onderaan mijn lijstje...

Ik wil echter niet over smaken discussiëren maar wel over de punten die je voorlegt ;)
Smaken verschillen altijd, gelukkig maar.
Je mag eigenlijk geen kartings met elkaar gaan vergelijken. Je moet elke karting apart bekijken. Dat moet ik zeker doen als ik mijn besprekingen moet maken. Er zijn dingen die kunnen overeenstemmen met een andere karting maar dan nog kan je niet vergelijken. Hier rijden ze met JBK, daar met BIZ, ginder met CRG, ergens anders weer met ALPHA, enzovoort, enzovoort. Reken maar dat dat op zich al verschil uitmaakt en dan spreken we nog niet eens over de ondergrond en de motoren.

Mistery
03-11-2002, 19:07
Originally posted by Flitser
Evenveel verschil op de karts als bij JPR of andere goeie kartings. Verschil? Je merkt het bijna niet omdat het 270cc is.


da's dan toch al positief , da ge het nie veel merkt...zo slecht kan het dus nie zijn, en ik vrees dat gelegenheidskarters daar dus weinig last zullen van hebben...is elders wel ietskes duidelijker hé...zie maar naar de mensen die er geregeld komen...

Flitser
03-11-2002, 19:07
Originally posted by flugel
1 1/2 jaar geleden ben ik voor de eerste maal in jpr geweest en ik kom daar nog geregeld... Ik vind dat een bedrijf er in de eerste plaats moet zijn voor zijn klanten, ik kan hier tientallen dingen opnoemen die mij storen aan JPR, maar iedere karting heeft zo zijn goeie en minder goeie punten. Wat ik wel ondervind is dat op die tijd dat ik ginder kom het er zeker niet op verbeterd is, het onderlinge verschil bij de karts is soms erg te noemen en neemt alle plezier van het karten weg. Ook het vele wisselen van baanverantwoordelijken doet er niet veel goed aan, maar dit weekend heb ik gezworen daar nooit nog een abonnement te nemen of wat dan ook, na daar verleden week 'subtiel' buitengezet te zijn, werd het zaterdagavond mij net iets te gortig. Blijkbaar hebben sommige piloten (vriendjes van het huis?) alle recht op de piste en reageren de marschals niet... Kijk, ik kart zeer graag maar als ik zie hoe jpr op iets meer dan een jaar tijd geëvolueerd zijn denk ik er toch aan om meer naar puurs te gaan rijden.

Ik merk die tendens bij elke karting die commercieel wil gaan. Ik heb net ook iets meegemaakt op JPR waar ik mijn conclusies uit trek maar soit. Na verloop van tijd zal je het verschil op de karts bij Inkart ook wel merken en dat geld voor elke karting waar je regelmatig komt.

Subtiel buiten gezet?
Wat had je dan wel uitgespookt?

flugel
03-11-2002, 19:11
Originally posted by Flitser
Ik merk die tendens bij elke karting die commercieel wil gaan. Ik heb net ook iets meegemaakt op JPR waar ik mijn conclusies uit trek maar soit. Na verloop van tijd zal je het verschil op de karts bij Inkart ook wel merken en dat geld voor elke karting waar je regelmatig komt.

Subtiel buiten gezet?
Wat had je dan wel uitgespookt?

Niks... ze zetten gewoon de muziek keihard terwijl ge daar nog iets zit te drinken, en dan komen ze zo op een toontje vragen " 't stoort toch nie?"

Mistery
03-11-2002, 19:13
Euh Didier : bij JPR moet ge niets uitspoken daarvoor zenne, als het hen nie aanstaat kijken ze u wel buiten of vinden ze zelf wel iets uit...tof hé!

Flitser
03-11-2002, 19:17
Originally posted by Mistery
da's dan toch al positief , da ge het nie veel merkt...zo slecht kan het dus nie zijn, en ik vrees dat gelegenheidskarters daar dus weinig last zullen van hebben...is elders wel ietskes duidelijker hé...zie maar naar de mensen die er geregeld komen...

Klopt, als je ergens regelmatig komt dan zie je op den duur enkel nog de foute dingen. Vroeger wist ik op Inkart ook steeds welke chassisnummers de beste karts waren, nu is dat ook niet meer waar maar ik merk het wel als ik aan het rijden ben.
Ik heb ook pech gehad gisteren op JPR maar ja, thats racing in indoorkartings... Als je elke keer wil dat je kart voluit gaat moet je in principe een eigen kart kopen.
En dan garandeer ik je dat als ik mijn kart afstel en jou er laat mee rijden dat jij zal zeggen dat die niet goed rijd terwijl ik er de beste tijd kan mee klokken. Iedereen heeft een andere rijstijl, ik zou bijvoorbeeld met een kart die naar jouw eisen is afgesteld misschien ook niet deftig kunnen rijden.

En dan zwijgen we nog over hoe die karts afzien en de kosten dat dat met zich meebrengt. Als alles tot in de puntjes moet blijven het hele jaar door dan ben je binnen de zes maanden failliet.

You want extreme, I'll give you extreme :D :p
Ik ben op kartings geweest waar enkele chassis al drie keer aan elkaar waren gelast :eek: :eek: Zelfs sturen die gelast waren en de gebruikelijk rood geverfde motoren zagen zwart. Dus zo slecht doet JPR het nog niet :p

Flitser
03-11-2002, 19:18
Originally posted by Mistery
Euh Didier : bij JPR moet ge niets uitspoken daarvoor zenne, als het hen nie aanstaat kijken ze u wel buiten of vinden ze zelf wel iets uit...tof hé!

Wel, daar kan ik nu niks tegen inbrengen zie, geen enkel argument... helaas, ik weet het. En dan kan ik WEL begrijpen dat men daar wegblijft.

Mistery
03-11-2002, 19:19
Idd, der is blijkbaar dus NOG SLECHTER...LOL

Flitser
03-11-2002, 19:24
Originally posted by Mistery
Idd, der is blijkbaar dus NOG SLECHTER...LOL

Ik ben benieuwd wat ik nog allemaal ga meemaken :cool:

Flitser
03-11-2002, 19:49
Originally posted by Mistery
da's dan toch al positief , da ge het nie veel merkt...zo slecht kan het dus nie zijn, en ik vrees dat gelegenheidskarters daar dus weinig last zullen van hebben...is elders wel ietskes duidelijker hé...zie maar naar de mensen die er geregeld komen...

Daarnet vergeten zeggen eigenlijk, je merkt het verschil dus zoals ik zei 200cc JPR, 270cc Inkart.
En dan hetgeen ik vergeten was:
Dat is dus een verschil van 3,5pk. Reden ze overal maar met minstens 270cc...

schumivill
03-11-2002, 20:28
Flitser(en alle andere :D ),als je nog nooit naar extremekart in herselt bij leuven bent geweest,zeker es doen,zeer goeie karts!

Pascal
03-11-2002, 20:51
Originally posted by schumivill
Flitser(en alle andere :D ),als je nog nooit naar extremekart in herselt bij leuven bent geweest,zeker es doen,zeer goeie karts!

Ondanks het feit dat het een hele tijd geleden is dat ik er nog geweest ben, en dat het dichtbij huis is, kan ik dit enkel bevestigen.

Goede karts, goede catering, gezellige sfeer...

De karts zijn zelfs uitgerust met een lap-timer op het stuur. Zeer handig !!!

C U

Flitser
03-11-2002, 21:21
Originally posted by schumivill
Flitser(en alle andere :D ),als je nog nooit naar extremekart in herselt bij leuven bent geweest,zeker es doen,zeer goeie karts!

Ben ik al enkele keren geweest, idd zeer verzorgde baan en goeie karts alleen rijd ik daar niet graag, veel te veel grip en ik ben nu eenmaal iemand die zich pas echt thuisvoelt op een gladde ondergrond of een natte baan. De grip op JPR is juist tussenin, niet te veel en niet te weinig.

Schumivil, Kwestei van elkaar tips te geven; bezoek jij www.kartgrid.be ondertussen eens ;)

schumivill
03-11-2002, 21:50
lol,doe ik regelmatig es ze Flitser,staat trouwens tussen mijn favorieten,da wiste nie hé :D ;)

Flitser
03-11-2002, 21:53
Wist ik niet nee :o ;)

schumivill
04-11-2002, 02:25
Nee,dit is het enige forum dat ik schumivill gebruik,meestal is het F1.Ik heb er nu al een paar in levende lijve gezien,en tegen gekart :p,ik heb wel verschoten van die die achter mij kwam,de 3de,toch een forse kerel,en dat blijkt bij karting in uw nadeel te zijn,die kan goed sturen blijkbaar.

Flitser
04-11-2002, 07:55
Originally posted by schumivill
Nee,dit is het enige forum dat ik schumivill gebruik,meestal is het F1.Ik heb er nu al een paar in levende lijve gezien,en tegen gekart :p,ik heb wel verschoten van die die achter mij kwam,de 3de,toch een forse kerel,en dat blijkt bij karting in uw nadeel te zijn,die kan goed sturen blijkbaar.

Op een technisch parcours valt het nadeel nog mee, het is vooral op de rechte stukken dat een zwaarder iemand tijd verliest. Hij heeft in ieder geval serieus goed gereden.

Driesco
04-11-2002, 08:42
Na alles rustig te hebben doorgelezen kom ik tot enkele conclusies. Mistery heeft op sommige punten overschot van gelijk, op andere dan weer niet. Maar over de karts kan je blijven lullen, over de vriendelijkheid niet en daar heb je overschot van gelijk. Raf en Johan van JPR doen er nochtans alles aan om dat goed te maken. Weeral vragen ze nieuw personeel maar blijkbaar is de mentaliteit van de mensen uit Sint Niklaas niet zo dat de klant op de eerste plaats moet komen. Qua vriendelijkheid kan het inderdaad een stuk beter.

Wat betreft Inkart kan ik enkel vaststellen dat het organisatorisch steeds 200% in orde is maar daar hekel ik Mike Van Hooydonck. Zijn prijzenpolitiek is niet 100% zuiver maar wie ben ik om daar over te oordelen. Als je op sommige momenten zo duur bent is dat niet echt bevorderend voor de autosport, langs de andere kant krijg je waar voor je geld.

Laat ons het op het volgende houden, elke baan heeft zijn voor en nadelen en sommige gaan er op vooruit, anderen gaan er op achteruit. Smaken kunnen verschillen, maar prijs kwaliteit denk ik dat JPR nog best meekan op dat gebied. Inkart zit zeker in de top 3 maar vraag me nu niet welke dat de beste baan is, voor mij zijn er meer criteria dan enkel het karten die belangrijk zijn. Ligging, netheid, vriendelijkheid, ondergrond, circuit, inrichting van de zaak, enz.... we kunnen er hier misschien een polleken voor openen.

Bart.Vandecavey
04-11-2002, 10:13
Originally posted by Flitser
You want extreme, I'll give you extreme :D :p
Ik ben op kartings geweest waar enkele chassis al drie keer aan elkaar waren gelast :eek: :eek: Zelfs sturen die gelast waren en de gebruikelijk rood geverfde motoren zagen zwart. Dus zo slecht doet JPR het nog niet :p

Laat me raden "Route 49"? :D :D
Mijn favo karting!

Wieter
04-11-2002, 10:20
Originally posted by Bart.Vandecavey
Laat me raden "Route 49"? :D :D
Mijn favo karting!

Ik ben er bijna 99% zeker van.

Flitser
04-11-2002, 11:15
:+

Nochthans een leuk circuit dat heel wat mogelijkheden biedt, alleen is het onmogelijk van daar een kart in goede staat te houden wegens de oh zo voorzichtige toeristen :rolleyes:

De bespreking vind je hier (http://kartgrid.be/new/indoorbanen/route49.htm)