PDA

View Full Version : GLPK Kampioen


laurent
28-10-2002, 10:59
Bert algemeen kampioen bij de piloten,
Anthony Junior-Kampioen
GLPK GT, GTA & Algemeen Kampioen....

meer info op :
http://www.glpk-racing.com
http://www.anthonykumpen.com
http://www.bertlongin.com

laurent
28-10-2002, 11:01
Racing with Anthony Kumpen

Mediagroup Van Dijck Belcar 2002 / Belgian Masters Zolder

De GT-titel voor Anthony Kumpen en Bert Longin !

Wat een seizoenseinde ! Een maand na zijn eerste overwinning in het FIA-GT kampioenschap op het circuit van Donington en twee weken na zijn tweede plaats in diezelfde competitie, maar toen in Estoril, heeft Anthony Kumpen zijn palmares nog aangedikt door GT-kampioen te worden in de Mediagroup Van Dijck Belcar 2002. Het resultaat van een meesterlijk seizoen van GLPK Racing…

Voor de finale in Zolder was de opdracht duidelijk voor Anthony Kumpen, Bert Longin en het voltallige team van GLPK Racing. Zowel in de categorie GT als in de klasse GTA, lag de titel voor het grijpen… maar dan mocht er geen foutje gemaakt worden en moest de wedstrijd op de andere razendsnelle Chrysler Viper GTS-R in dit kampioenschap, meer bepaald de wagen van Mike Hezemans, de teamgenoot van Kumpen in de FIA-GT, afgestemd worden. Voor de race in Limburg mochten de piloten zich niet laten meeslepen, maar moesten de jongens van Paul Kumpen zich maximaal concentreren en zich enkel op het kampioenschap richten.

Vanaf de eerste kwalificaties voelden Anthony en Bert dat ze de opdracht konden volbrengen, zeker omdat de Viper van Carsport Holland geplaagd werd door een probleem met het gaspedaal. Hoewel Hezemans uiteindelijk toch de pole position pakte, waren Kumpen en Longin, met een tweede plaats op de eerste rij voor hun GLPK Chrysler, perfect geplaatst om een… afwachtende race te rijden. Ze mochten het lot zeker niet tarten door te proberen het verschroeiende tempo van de wagen die de race ook zou winnen te volgen.

Vanaf het groene licht, ging Hezemans er vandoor. Bert Longin beperkte zich tot het afhouden van de Viper van Kuismanen, die al snel moest opgeven, en de snelste Porsches achter hem. De Chrysler GLPK lag stevig op de tweede plaats, toen de wagen de pitlane in kwam om te tanken. Anthony Kumpen vertrok opnieuw in 6de stelling. "Voor mij was het redelijk makkelijk," vertelt Anthony. "Ik moest enkel onze positie verdedigen en zo goed mogelijk het tweede deel van de race controleren. Maar, de piste in Zolder lag er vandaag heel glad bij, waardoor het voortdurend opletten bleef."

Tegen alle verwachtingen in, maakte David Hart, de teamgenoot van Mike Hezemans, zelf een foutje. De leider raakte een tragere deelnemer, waardoor de Viper van Carsport Holland op drie wielen de pits ingereden kwam. "Alles bij mekaar, verloor Hart een minimum aan tijd, misschien slechts een dertigtal seconden," vervolgt Anthony. "Ik werd ingelicht over het incident, maar ik besloot het ritme niet meteen op te drijven. De verleiding was groot, maar de gevolgen hadden dramatisch kunnen zijn." Toen de avond viel boven het circuit van Zolder, dat kreunde onder het helse stormweer, reed de Chrysler Viper GTS-R van GLPK Racing met 18 seconden achterstand op de bolide van Hart en Hezemans onder de dambordvlag. Opdracht volbracht voor Anthony en Bert ! "Schitterend ! Wat kan je meer zeggen ? We winnen de categorie Grand Tourisme, wat ons hoofddoel was voor het seizoen, en ook de klasse GTA. Bert, die dit seizoen alle races reed, is kampioen bij de piloten, terwijl ik het kampioenschap voor juniors heb gewonnen ! Wat kan je nog meer wensen ? Eens te meer toonde GLPK Racing zijn professionalisme en was de wagen telkens perfect, zowel in races van 125 minuten, 4 uren of zelfs een volledig etmaal. We stonden er op de beslissende momenten, wat uiteindelijk doorslaggevend is gebleken. Ik denk dat we deze keer in alle rust de winter in gaan, niet zonder te werken aan volgens seizoen, dat opnieuw een druk jaar belooft te worden !"

Anthony Kumpen heeft de jaargang 2002 dus met een schitterende nationale titel afgesloten. Het bewijs dat hij definitief een gevestigde waarde is op het Belgisch toneel en een serieuze belofte op internationaal vlak…


Further Information : Anthony Kumpen (+32-496-580-190) & Vincent Franssen (+32-477-738-777)


Anthony Kumpen is supported by

MIM, Focusing Sport.com, KD, Cooltech, Daikin,
XL Website Design, Logica, Ridley Bikes

Sennake
28-10-2002, 18:03
Anthony en Bert, een dikke proficiat voor jullie beiden! Het is je van harte gegund! En op de belkarting gaan we er eens een ferme pint op pakken :)

Bart.Vandecavey
28-10-2002, 18:04
Originally posted by Sennake
Anthony en Bert, een dikke proficiat voor jullie beiden! Het is je van harte gegund! En op de belkarting gaan we er eens een ferme pint op pakken :)

Guy best erna.... ;) :p

Sennake
28-10-2002, 18:08
Na de koers, op de fuif, dat bedoelde ik natuurlijk eh :D

Mark
28-10-2002, 22:01
wat zullen die campers zondagmorgen naar bier ruiken :D :D

Beemer
28-10-2002, 22:50
Originally posted by Marshal
wat zullen die campers zondagmorgen naar bier ruiken :D :D

Afhankelijk van hoeveel daar gedronken gaat worden kan dat ook een ander geurtje worden vrees ik :D