PDA

View Full Version : Belgian Masters : sterke prestatie van de AD "youngsters" !


Mistery
28-10-2002, 19:58
In de schaduw van de tenoren van de Belcar werden vooral door de youngsters bij AD Sport sterke prestaties neergezet. Dat Matthieu Geerinckx een snelle kerel was in zijn Clio, dat is door velen reeds geweten. Maar gisteren liet hij nogmaals blijken dat hij ook in een GT wagen een te duchten concurrent is. Gestart vanop de 25ste plaats baande de Hammenaar zich een weg naar voor. Met de "oude 993" piloteerde Matthieu zich tot in de top 10, om daarna het stuur over te geven aan zijn moeder, Lieve Thiron. Volop uitzich op de kampioenentitel bij de Ladies dus. Maar het lot besliste er anders over. Op de piste lag er een uitlaat van een andere wagen...deze uitlaat werd door een onvoorzichtige piloot hard geraakt en werd naar de Porsche van Thiron gekatapulteerd. De uitlaat boorde zich een weg doorheen het front van de wagen, en vernielde de oliekoeler...over and out voor Lieve, over and out voor de titelkansen...

De tweede youngster bij AD Sport, de Nederlander Jos Menten , deed het zelfs nog beter. Vertrokken vanop positie 26 klom Jos al snel op tot de top 20. Voor Jos was het zijn allereerste race in een GT wagen, en het was dus afwachten hoe het verloop na 20 minuten wedstrijd zou zijn. Zeer positief, zo bleek, want Jos bleef maar klimmen in het klassement, was zelfs niet tevreden met een plaats in de top vijftien, en bleef maar gas geven. Na 1u5min kon Jos de wagen overlaten aan zijn ploeggenoot Bert Lambrecht, en dit op een achtste plaats algemeen. Door de wissel gingen er enkele plaatsen verloren, maar ook Bert vocht zich een weg terug, en wist bij het vallen van de vlag als 9de te finishen, wat het duo Menten-Lambrecht nog de vierde plaats in de GTB klasse opleverde, met voor hen kleppers als Marc Goossens en Bas Leinders. Een geslaagd Belcar-debuut dus voor de jonge Nederlander, die zelf zeer tevreden was over zowel zijn eigen prestatie (mag ook wel !) , over zijn ploegmakker Bert en over het AD team. Tevreden gezichten komen dikwijls terug...zal het bij Jos ook zijn ?

Beemer
28-10-2002, 20:52
Jaja, proficiat aan al die mensen. Van hun gaan we zeker nog veel meer horen!!

Bart.Vandecavey
28-10-2002, 20:53
Idd die Jos Menten is een echte aanwinst voor de Belcar!

flugel
28-10-2002, 21:30
Inderdaad een schitterende wedstrijd gereden door Matthieu, en dat na een wedstrijd yaris, clio en opnieuw yaris (toch geen record gebroken 'overall wisselen'?) Juist spijtig dat een uitlaat er uiteindelijk anders over besliste, maar zoals pietje zei 'shit happens' :D

Mark
28-10-2002, 22:03
Originally posted by Bart.Vandecavey
Idd die Jos Menten is een echte aanwinst voor de Belcar!


Tja, ik zal maar niet inwrijven waar die vandaan komt :D :D

speedkicks
29-10-2002, 13:10
Originally posted by flugel
Inderdaad een schitterende wedstrijd gereden door Matthieu, en dat na een wedstrijd yaris, clio en opnieuw yaris (toch geen record gebroken 'overall wisselen'?) Juist spijtig dat een uitlaat er uiteindelijk anders over besliste, maar zoals pietje zei 'shit happens' :D
Hij zal waarschijnlijk goed geslapen hebben die nacht.

Maarten
29-10-2002, 17:29
ik vond het ook schitterend hoe die tweede 'intermarche' gekleurde wagen over de piste vloog. je zag gewoon dat die bak vooruit ging.
matthieu heb ik niet echt in het oog gehouden, maar dat die kerel kan rijden heeft hij al wel meermaals bewezen me dunkt, alhoewel die yaris toch wel wat aanpassing vroeg leek me!

speedkicks
29-10-2002, 17:37
Originally posted by Maarten

matthieu heb ik niet echt in het oog gehouden, maar dat die kerel kan rijden heeft hij al wel meermaals bewezen me dunkt, alhoewel die yaris toch wel wat aanpassing vroeg leek me!
Blijkbaar was Matthieu niet alleen. Marc Goossens startte van op de pole maar verloor al snel heel wat terrein. Het kleinste foutje in deze klasse wordt onmiddelijk afgestraft.
Ik stond in de Villeneuve prachtig hoe die Yariskes al driften en bijsturend door deze S-bocht scheuren.

Maarten
29-10-2002, 17:47
ik heb goossens tegen die banden zien knallen in de eerste chicane, twee toeren later was het over en out! toch sterk dat marc zo maar eventjes de pole kwam rijden niet!

wie mij zo mogelijk het meest verbaasd heeft is Philip Jacobs. die kerel kan met nen auto rijden zenne! zowel in de yaris als in de clio winnen! sterk bezig!
ik heb hem in het oog gehouden tijdens de manche van de cliocup en het was precies of hij bolde mee, en op vijf toeren van het einde ging hij erop en erover en reed alleman naar huis! heel groot rijder mijns inziens

Werner333
29-10-2002, 19:13
Dries,

Zien we Menten volgend jaar terug bij julie in de Belcar?
Hopelijk wel. De man is snel.

Piet Konijn
29-10-2002, 22:19
Originally posted by speedkicks

Hij zal waarschijnlijk goed geslapen hebben die nacht.



Bwaaahhh dat viel wel mee!!!:)

Piet Konijn
29-10-2002, 22:28
Originally posted by Maarten
ik vond het ook schitterend hoe die tweede 'intermarche' gekleurde wagen over de piste vloog. je zag gewoon dat die bak vooruit ging.
matthieu heb ik niet echt in het oog gehouden, maar dat die kerel kan rijden heeft hij al wel meermaals bewezen me dunkt, alhoewel die yaris toch wel wat aanpassing vroeg leek me!

ja maarten allesinds bedankt voor de positieve comentaar.:)

De yaris was niet simlpel door het feit dat ik nog nooit met diene wagen gereden had voor zaterdag en daardoor toch niet echt simpel was voor der direct te staan in diene crono. dan de eerste race natweer ik houd van die omstandigheden maar tegen dat ik de auto wat onder de knie had was de race voorbij!! tweede koers droog dus ging iets beter!! maar doordat ik geen remblokken meer had vanaf de 5 de ronde was dat toch niet evident dus gereden gelijk ne gek maar ja... Ik denk met wat meer kilometers hadden we wel wat beter gedaan:)

Mistery
29-10-2002, 23:12
Originally posted by Werner333
Dries,

Zien we Menten volgend jaar terug bij julie in de Belcar?
Hopelijk wel. De man is snel.

Who knows ?
:D :D :D

Mark
29-10-2002, 23:17
Tja als je met een nederlander aan de onderhandelingstafel zit :D :D