PDA

View Full Version : Autosport.be Team - Raceverslag BM


Autosport.be
28-10-2002, 23:27
Mijn allereerste autosport-seizoen zit er op... En we zullen nog veel en lang moeten oefenen, zo blijkt... :D

Belgian Masters raceverslag Autosport.be Racing Team:
-------------------------------------------------

Autosport.be Racing Team: Hoopgevende afsluiter van het eerste Yaris-seizoen

Het autosport.be Yaris-team heeft zijn eerste autosportseizoen op een positieve noot afgesloten met een 11de en 12e plaats, hoewel een plaats in de punten tot de mogelijkheden behoorde.

Een goed resultaat in de laatste race van het seizoen is altijd belangrijk voor het vertrouwen naar het volgende seizoen toe, en we mogen zeggen dat we daar tijdens de Belgian Masters in geslaagd zijn. Piloot Philippe Leybaert kijkt dan ook vol vertrouwen uit naar 2003...

De kwalificaties liepen niet zoals verwacht en Philippe kon het ritme niet vinden, met een magere 21ste startplaats als resultaat. Meteen ook één van de slechtste resultaten van het seizoen. Tijdens de eerste race op zondagmorgen, die op een natte baan werd verreden, hadden we in samenspraak met Holvoet Racing een perfecte afstelling gevonden, en Philippe slaagde er dan ook in om in een mum van tijd op te klimmen in de tabellen om uiteindelijk op een mooie 12de plaats te finishen.

De tweede race, amper 2 uur later, ging van start op een droge baan, maar onder een dreigende hemel. Opnieuw maakten we de juiste keuze door van start te gaan met een 100% droge afstelling. Al na 3 ronden bevond de Autosport.be-Yaris zich in zevende positie, vóór een jagend peleton aangevoerd door Louis Mast en Leo Beckers. Marco Scholten, één van de Nederlandse gastrijders kon zich losmaken uit dit groepje en kwam in de voorlaatste ronde aansluiten en mengde zich in het gevecht om de zesde plaats. Wat er toen gebeurde zal niemand ooit weten, maar het eindigde in een spectaculaire crash tussen Leybaert, Scholten en Erik Dams ter hoogte van de Sterrenwachtbocht, waarbij de Nederlander hard van de baan ging. De autosport.be-Yaris liep zware schade op aan de voortrein en kon toch nog de schade beperken door verder te hinken naar een 11de plaats.

Ondanks de minder goede afloop was de prestatie toch hoopgevend, en we kijken al met goede moed uit naar volgend seizoen, dat we volledig zullen afwerken met het team van Holvoet Racing.

Driesco
29-10-2002, 08:31
Verstandige race gereden Philippe. Volgens mij ben je nog iets te braaf om mee te gaan met de snelsten maar het is dan ook je eerste jaar he. In de karting liet je je vroeger nochtans niet zo gemakkelijk opzij zetten.

Keep on the good driving. :)

Autosport.be
29-10-2002, 08:50
Originally posted by Driesco
Verstandige race gereden Philippe. Volgens mij ben je nog iets te braaf om mee te gaan met de snelsten maar het is dan ook je eerste jaar he. In de karting liet je je vroeger nochtans niet zo gemakkelijk opzij zetten.

Keep on the good driving. :)
Sommigen beginnen mij al uit te schelden na een race, dus ik ben op de goede weg denk ik :p

Driesco
29-10-2002, 09:17
Zou dat nie kunnen dat ze dat doen omdat ze nie voorbij u geraakten ? Heb wel enkele leuke dingen gezien in de Yaris Cup en qua kijkstuk spreekt me deze klasse toch wel het meeste aan, samen met de Clio Cup.

Is het waar dat er misschien een Mini Cup komt ?

Mistery
29-10-2002, 10:17
Originally posted by Driesco
Is het waar dat er misschien een Mini Cup komt ?

Volgend artikel verscheen enkele dagen terug op www.pitstop.tv :

Quote :
"Belgische supermeetings op circuit in 2003 Datum 27/10/2002
De belangrijkste circuit-competities in ons land worden volgend jaar gegroepeerd in 6 supermeetings. Top of the bill wordt opnieuw de Belcar, geflankeerd door de Clio Cup, Yaris Cup, Formule Monza en wellicht ook de BMW Mini Cup .

De plannen zijn vanmiddag bekendgemaakt op het circuit van Zolder. Met de supermeetings hoopt de KACB beter en efficienter promotie te kunnen voeren voor de circuit-sport. Vooral op het gebied van TV-productie zijn er dan meer mogelijkheden.
De 6 supermeetings worden evenredig gespreid over Zolder en Francorchamps.

Rond de Belcar komen er tijdens elke supermeeting 2 races voor Clio, Yaris en Formule Monza, een nieuw initiatief van Renault Belgie. Ook de Mini Cup zou 2 races krijgen, maar het is nog niet zeker dat die Mini-competitie er ook komt.

In de Belcar blijft alles zoals het is, behalve dat er een derde Touring-klasse komt. In die nieuwe T-divisie zet de NSK de deur open voor silhouettes, die de afgelopen 2 jaar de topwagens waren in de nu verdwenen Procar.

De Belcar krijgt uiteraard opnieuw zijn 24 Uren van Zolder en er komt wellicht ook weer een uitstap naar het buitenland. In 2003 zijn er dus 8 Belcar-weekends gepland."
Unquote

Werner333
29-10-2002, 19:20
Ik moet zeggen dat je de progressie bij Philippe wel ziet.
Hij is een pakske sneller dan tijdens de eerste races.
Proficiat en tot volgend jaar.

Raceboy
30-10-2002, 20:03
zoek Philippe op deze foto (foto by stijn claessens ;)) :

http://users.skynet.be/nascar/yaris.JPG

Bart.Vandecavey
30-10-2002, 21:03
Originally posted by raceboy
zoek Philippe op deze foto (foto by stijn claessens ;)) :

http://users.skynet.be/nascar/yaris.JPG

Links achter die boom, hij heeft zijne Yaris daar geparkeerd en die 2 konden zijn geparkeerde Toyota nog net ontwijken...

Raceboy
30-10-2002, 22:45
Originally posted by Bart.Vandecavey


Links achter die boom, hij heeft zijne Yaris daar geparkeerd en die 2 konden zijn geparkeerde Toyota nog net ontwijken...

phillipe heeft niks geparkeert ;) hij is daar schoon naast gereden ja

Piet Konijn
03-11-2002, 04:51
Originally posted by Autosport.be
Sommigen beginnen mij al uit te schelden na een race, dus ik ben op de goede weg denk ik :p

Keep up the good work!!! als ze schelden laat ze maar doen dat is uit jaloezie!!!! :D :D :D

Piet Konijn
06-11-2002, 16:44
hebben ze trouwens ook gedaan naar mij dit weekend!! Dat hoort er nu eenmaal bij!! Alhoewel de yaris toch een vriendelijk kampioenschap is blijkt mij?!

Autosport.be
07-11-2002, 09:38
Originally posted by clioboy
hebben ze trouwens ook gedaan naar mij dit weekend!! Dat hoort er nu eenmaal bij!! Alhoewel de yaris toch een vriendelijk kampioenschap is blijkt mij?!
Het is veel verbeterd. Begin dit jaar leek het meer op rodeo dan circuit-racen. Ik heb de indruk dat de Clio Cup ook een stuk rustiger geworden is de laatste races (vergeleken met begin dit jaar en vorig seizoen).

Piet Konijn
07-11-2002, 11:58
ja in de clio wordt niet meer zoveel geduwd en verloopt het wat rustiger, in de yaris wordt er veel geduwd om een gaatje dicht te rijden en dat helpt verschrikelijk goed, in de clio doen wij dat ook maar alleen op francorchamps (recte stukken) het gaat net iets te rap voor op zolder. te doen:)
ik heb u wel bezig gezien, stonden wij trouwens niet naast elkaar op de grid???? Ik reed met de yaris van koen wauters!!:)

Autosport.be
07-11-2002, 13:13
Originally posted by clioboy
ik heb u wel bezig gezien, stonden wij trouwens niet naast elkaar op de grid???? Ik reed met de yaris van koen wauters!!:)
Ik herinner mij een paar "gevechtjes" met jou. Ik denk zelfs in beide races. Je had toevallig geen onboard-camera mee?

Piet Konijn
08-11-2002, 00:18
nee spijtig genoeg nie nee!!!! Gevechtjes, leuk voor mij was het wel nieuw, het is echt close racen daar amaai nog niet, heb mij wel super geamuseerd... allleen een beetje tegenslag gekent maar voor de rest super:):)

Werner333
10-11-2002, 20:02
Originally posted by clioboy
in de yaris wordt er veel geduwd

En hij voegde de daad bij het woord. :D :D :D
http://www.werner333.com/paddockfoto/pietkonijn.jpg

Mark
10-11-2002, 20:26
wat een kontekruiper :D :D :D

Piet Konijn
11-11-2002, 03:27
Originally posted by Werner333
En hij voegde de daad bij het woord. :D :D :D
http://www.werner333.com/paddockfoto/pietkonijn.jpg

nice picture!!!!
heb jij nog fotos en zo ja waar kan ik die bewonderen:);)

En ja de proef op de som, het bewijs dat het er close aan toegaat;)

Werner333
11-11-2002, 11:54
Originally posted by clioboy
heb jij nog fotos en zo ja waar kan ik die bewonderen:);)

Nog even geduld. Ik ga binnenkort eens wat scannen en online gooien. Als je naar mijn homepage surft wordt je geforward naar mijn oude homepage en daar vind je een link naar mijn Belcar pagina.
Nog geen foto's van dit jaar maar dat volgt dus wel.
www.werner333.com