PDA

View Full Version : Belgian VW Masters


Maarten
01-11-2002, 23:02
Morgen, 2 november heeft de laatste manche plaats van het Belgisch Kampioenschap VW Fun Cup. De titelstrijd ligt nog open in alle categorieën.

Als ge goesting hebt komt ge maar ne keer kijken hé
Wij gaan onze joker inzetten, die ons dubbele punten geeft, en proberen van eens een podiumke in de light categorie te rijden. ik heb het liefst droog weer, maar dat ziet er niet naar uit!
on verra demain

ps: om half 6 uit mijne nest, want om half 8 al technische controle! die uren toch hé!

Bart
01-11-2002, 23:14
Voor de liefhebbers => timing is terug te vinden op http://www.vwfuncup.com/season/timing.html

mise en grille à la poussette :eek:

('k moet morgen om 11 uur nog ergens naar toe. Als ik daar voor 12 uur terug buiten geraak kom ik nog af, anders misschien naar JPR...)

Mistery
02-11-2002, 07:26
Perdieuskes : succes hé !

Mark
02-11-2002, 22:13
Wat een stel cowboys rijdt er in die cup mee..............wel leuk om te kijken.

Volgens mij ga ik leverancier worden van het front bodywork :D :D


Alleen die duopassagiers tijdens een race, en de piloten voor één dag vindt ik een zwaar minpunt aan deze cup.

Tja die gele-blauwe-rode funcupper...................die ging vaak met piepende banden door de eerste chicane :D

Maarten
03-11-2002, 16:58
Originally posted by Marshal


Tja die gele-blauwe-rode funcupper...................die ging vaak met piepende banden door de eerste chicane :D

graaf hé :D
en door de rea ook en de eerste linkse ook
de afstelling was niet optimaal voor droog weer, maar soit het gaf spektakel!
tzou ook aan mij gelegen kunnen hebben want de andere piloten hadden daar niet zo een last van :D

Maarten
03-11-2002, 17:21
verslagske:

tijdens de trainingen was het weer zaak om bij de eerste 30 te zijn, kwestie van in de eerste bokaal van het lotingzakje te geraken. dit lukte mij pas op het einde, de officiele training werd gevolgd door de vrije (hoe logisch toch!) en zodoende wist ik niet welke tijd ik had gezet in de chronoritten, omdat ik nog de eerste 10 minuten van de vrije oefenritten daarna ook had gereden. mijn beste tijd toen ik uit de wagen stapte was 2'14'' maar ik had die iets te laat gereden,mijn beste tijd in de chronoritten was 2'17''6 wat echter nog net genoeg was om binnen de eerste 30 te zijn, mb de 27ste tijd. een gelukje dus.

race: de loting gaf ons de 24ste startplaats. niet echt gunstig, maar met kleppers als maes en zoon en le soir achter ons, waren we niet de enige ongelukkigen. bij de start kon ik net het licht op rood zien springen, ik zetten hem in eerste, het sprong op groen ikke weg, en direct een plaats of 3 gewonnen nog voor de eerste linkse. ik had mijn hoofd helemaal links proberen te leggen want ik zag het licht anders niet, die voor mij zag het ook niet en vandaar dat ik iets vroeger weg was. in de eerste linkse de buitenbocht genomen m.a.g. dat ik in de eerste rechtse (kanaalbocht is dat zeker?) aan de binnenbocht zat. de goede keuze gemaakt dus. allee, om een lang verhaal kort te maken, na drie toeren reed ik rond de 14de plaats!!!
tegen het einde van mijn eerste 50 minuten vielen reeds de eerste slachtoffers, of beter gezegd de eerste cardans! veel wagens werden binnengesleept en nog eens zoveel zaten in de zandbakken. het nieuw aangelegde gedeelte lag er nog altijd superglad bij (het vocht kan daar precies niet zo snel weg uit het asfalt m.a.g. dat niemand in tegenstelling tot vorig jaar onder de 2 minuten geraakte, beste tijd: fanny duchateau 2'00''06).
ik werd afgelost door mijn broer pieter en daarna door danny scheers (ne maat van ons vader, super goede karter, klein manneke, én EENDAGSLICENTIERIJDER hehehe :D, hij rijdt wel met de moto koers dus tis niet dat hij nog geen race ervaring heeft, maar toch ... hij had nog nooit autokoers gereden). pieter en danny reden 2x in die volgorde zodat ik de race mocht finishen en zonodig nog wat moest 'stoempen' om plaatsjes goed te maken. zij maakten geen fouten en verbeterden stelselmatig hun tijden zodat de besttijden van de drie piloten tegen het einde van de koers binnen de seconde van mekaar lagen, van een homogeen team gesproken! we bleven rond tussen de 13de en de 17de positie hangen gedurende de hele koers. alleen had ik in mijn eerste stint een redelijk zware tik gekregen achteraan de wagen, waardoor de carrosserie achteraan langs links een 3tal cm verschoven was. danny heeft dan in zijn laatste stint nog een extra tikje gekregen achteraan waardoor de laatste vijzen waarmee de carosserie vasthing er ook aan waren, zodat we tijdens de laatste pitstop een dikke halve minuut extra verloren waren, waardoor de 10de plaats er niet meer inzat. voor de laatste pitstop zaten we 15de algemeen op resp. 10, 11 en 15 seconden van onze voorliggers. de laatste pitstop duurde langer zodat we terugvielen naar een 17de plaast, maar in het laatste uur heb ik nog wat gepompt en zijn er nog twee uitgevallen voor ons waardoor we op een 13de plaats zijn geëindigd. ons beste resultaat ooit!

wetende dat de 1ste pitstop o.w.v. de drukte in het honder liep, we besloten hadden om de lichten(die trouwens niet goed stonden) pas het voorlaatste uur te monteren (weeral ca.45sec verloren) en we dan nog een tragere laatste pitstop (door die achterkap) hebben gemaakt lag een top 10 plaats duidelijk binnen de mogelijkheden. we maken hoe langer hoe meer vooruitgang, en er zit bovendien nog steeds progressie in, dus dat biedt opnieuw perspectieven voor volgend seizoen.

groeten
maarten perdieus
perdieus motorsport
fun cup n°32 (dirty too):D

Pascal
03-11-2002, 19:01
Heb tijdens de wedstrijd aan de REA gestaan en heb jullie eens goed in de gaten gehouden. Er werd m.i. redelijk gedisciplineerd gereden. Bij cup-racen is deze bocht toch een plaats waar er regelmatig eens tikjes worden uitgedeeld. Wel gisteren heb ik geen enkele gezien. Dat is toch wel opmerkelijk in een startveld van ongeveer 65 auto's.

Proficiat met het behaalde resultaat.

Was dit de laatste wedstrijd voor jullie of volgen er nog ?

C U

vincentdb2001
03-11-2002, 20:12
Ik was er ook. De foto's zijn online op mijn site, met wat extra aandacht voor de Perdieus kever.

Vincent

Maarten
03-11-2002, 21:27
Originally posted by Pascal

Proficiat met het behaalde resultaat.

Was dit de laatste wedstrijd voor jullie of volgen er nog ?

C U

thx

dit was voor ons ook de laatste van het seizoen
wij hebben nog wel een sponsordag waarop we wat met de tweezitter kunnen gaan rijden, en dan zit het er definitief op voor dit jaar. volgend jaar komt er al aan ... allee, qua budget zoeken enzo hé :D

ik ben eens benieuwd op de hoeveelste plaats we zullen geëindigd zijn, want het slechte resultaat van francorchamps april (lees crash) moet er nog afgetrokken worden en deze schitterende 13de plaats met JOKER (lees dubbele punten) komt er nog bij. ik hoop dat we toch vlotjes in de top 20 zullen zitten

Maarten
03-11-2002, 21:45
Originally posted by vincentdb2001
Ik was er ook. De foto's zijn online op mijn site, met wat extra aandacht voor de Perdieus kever.

Vincent

thx

bangelijke foto's vincent

Beemer
03-11-2002, 23:25
Proficiat hè Maarten, daar gaan we binnenkort eens ene op drinken in de vettige swa ofzo ;)

Mistery
03-11-2002, 23:36
oei oei oei...weeral drinken...zie gij maar da ge nog in da overalleke kunt Beemer !

Piet Konijn
04-11-2002, 02:42
vettige swa, dat ken ik maar ik ben der nog nooit binnen geweest is dat daar goed?? wij zitten regelmatig in hill diar een beetje verderop

Beemer
04-11-2002, 08:52
Zijn vergelijkbaar, t'één café ziet er al wat beter uit dan het ander, ma sfeer zal er in beiden wel zijn. Ik zit op 500m van den Hill Diar op kot en op 300m van de Vettige Swa. :D

Bart.Vandecavey
04-11-2002, 10:21
Over tikken gesproken was er in de laatste Cliorace niet iemand die een titelpretendent in de Bianchi een ferme tik verkocht? Had dat dacht ik gezien in Pitstop en Champions. Ik dacht dat ze naam begon met Mat... Gee.... :D :P

schumivill
04-11-2002, 15:59
Originally posted by Bart.Vandecavey
Over tikken gesproken was er in de laatste Cliorace niet iemand die een titelpretendent in de Bianchi een ferme tik verkocht? Had dat dacht ik gezien in Pitstop en Champions. Ik dacht dat ze naam begon met Mat... Gee.... :D :P

:D :D :D :D ,titel of niet,wijken zult ge zal Mathieu gedacht hebben zeker ;)

Scapa
04-11-2002, 17:40
Proficiat Maarten en co.; geweldige race!

en nee dit is niet ironisch bedoelt :D

Maarten
06-11-2002, 13:48
Originally posted by clioboy
vettige swa, dat ken ik maar ik ben der nog nooit binnen geweest is dat daar goed?? wij zitten regelmatig in hill diar een beetje verderop
ik meen u daar inderdaad eens gezien te hebben juist toen ze daar vertrokken voor de doop (of schachtenverkoop), maar ik was niet zeker. ik zal volgende keer wel eens goeiendag zeggen

Piet Konijn
06-11-2002, 15:44
Originally posted by Maarten
ik meen u daar inderdaad eens gezien te hebben juist toen ze daar vertrokken voor de doop (of schachtenverkoop), maar ik was niet zeker. ik zal volgende keer wel eens goeiendag zeggen

juist ik was daar we hadden namelijk een paar schachten gekocht van sofia!! FUN we hebben morgenavond in de hill diar een feestje!! komt af he?! Donderdag dus he

Piet Konijn
06-11-2002, 15:49
Originally posted by Bart.Vandecavey
Over tikken gesproken was er in de laatste Cliorace niet iemand die een titelpretendent in de Bianchi een ferme tik verkocht? Had dat dacht ik gezien in Pitstop en Champions. Ik dacht dat ze naam begon met Mat... Gee.... :D :P

ik ontken alles!!!! nee, ja t gebeurde nu eenmaal, ik was 1 tot 2 seconden rapper dan iedereen voor mij.... Ik zag een gaatje en dook er in, hij smeet de deur toe!!! pech voor hem, wij hebben nochtans sportieve duels gehad in het verleden... Maar ja das cup racen he gebeurt vaak, ale dat hebben ze bij mij toch ook al gedaan!!!

Maarten
08-11-2002, 13:14
Originally posted by clioboy
juist ik was daar we hadden namelijk een paar schachten gekocht van sofia!! FUN we hebben morgenavond in de hill diar een feestje!! komt af he?! Donderdag dus he

woensdag in leuven gezeten en nu pas gerecupereerd en het voorstel gelezen
té laat dus, anders had ik wel eens gepasseerd
deze avond galabal van de wikings, daar ga ik mijne kop wel even laten zien, moest ge daar naartoe gaan, dan zal ik u wel zien, maar ik denk het niet aangezien het morgen TC is, soit, ik spring daar nog wel eens binnen. we moeten maar eens afspreken met den beemer, zit daar ook vlakbij.

Piet Konijn
08-11-2002, 16:15
Originally posted by Maarten
woensdag in leuven gezeten en nu pas gerecupereerd en het voorstel gelezen
té laat dus, anders had ik wel eens gepasseerd
deze avond galabal van de wikings, daar ga ik mijne kop wel even laten zien, moest ge daar naartoe gaan, dan zal ik u wel zien, maar ik denk het niet aangezien het morgen TC is, soit, ik spring daar nog wel eens binnen. we moeten maar eens afspreken met den beemer, zit daar ook vlakbij.


Ja was wel een goed feestje!! was behoorlijk laat thuis, dus vanavond rustig!! Ik ga trouwens al naar zolder gaan slapen. Ik zie u morgen dan wel he, kom maar eens langs ofzo he:)

speedkicks
08-11-2002, 17:46
Originally posted by clioboy
ik ontken alles!!!! nee, ja t gebeurde nu eenmaal, ik was 1 tot 2 seconden rapper dan iedereen voor mij.... Ik zag een gaatje en dook er in, hij smeet de deur toe!!! pech voor hem, wij hebben nochtans sportieve duels gehad in het verleden... Maar ja das cup racen he gebeurt vaak, ale dat hebben ze bij mij toch ook al gedaan!!!
Afgaande op de beelden vond ik trouwens ook dat dit niet jou schuld was want dat je er inderdaad al tussen zat toen hij de deur veel te laat wou dicht doen.

Piet Konijn
08-11-2002, 19:10
Originally posted by speedkicks
Afgaande op de beelden vond ik trouwens ook dat dit niet jou schuld was want dat je er inderdaad al tussen zat toen hij de deur veel te laat wou dicht doen.

Thanks dude, ja en op de beelden vond ik het nogal vanuit een slect standpunt gefilmd ik zat er trouwens al voledig naast!! Heb trouwens nog mijne gas gelost omdat ik er een slecht gevoel bij had maar ja hij besloot toen op dat moment de deur toe te doen!!
Racefeit niks aan te doen :rolleyes:

Maarten
11-11-2002, 19:02
eindklassement is bekend
perdieus motorsport in het algemeen belgisch klassement op een 17de plaats geëindigd (op een dikke 70deelnemers)
in de light categorie (zij die nog nooit iets anders dan funcup hebben gereden) zijn we mooi 6de geëindigd (op 25deelnemers)
europees zijn we 13de geëindigd (op 27wagens)

laat ons hopen dat we volgend jaar nog een beetje evolueren en minder pech hebben en dan zit er misschien wel eens een light podium in! esperons-le

Werner333
11-11-2002, 23:16
Nen dikke proficiat Maarten. Ook aan de andere teamleden.