PDA

View Full Version : Karting op 10/11/2002 bij JPR


Pascal
03-11-2002, 19:44
Omdat enkelen onder ons (waaronder ikzelf) de laatste tijd niet meer gekart hebben bij JPR, kwam de vraag om voor 23/11/2002 (Belkarting) nog eens gaan te trainen. De piste zou (naar 't schijnt) een beetje veranderd zijn en we willen natuurlijk onze teamgenoten niet ontgoochelen.

Er zijn 2 sessies (van 15 minuten) gereserveerd. Eentje om 18.20 uur en eentje om 19.20 uur.

Wie wil er mee gaan ???

Snel reageren aub.

C U

Is ingeschreven :

1. Fordje
2. Madam Fordje (AKA Monique)
3. Beemer
4. Oneliner
5. Brosius
6. Anneke
7. Pascal
8. Sennake
9. Wim Sennake
10. Tom Sennake
11. Fordje Junior (AKA Kilian) onder voorbehoud van JPR en één van de twee sessies.
12. Kennis Fordje (AKA Ronny)
13. Kennis Fordje (AKA Stefanie)
14. Werner
15. Frederik
16. Alex 4X4
17. Boosterke69

fordje
03-11-2002, 20:13
Pascal zie je mailbox ( cc ook naar Werner voor info)

flugel
03-11-2002, 21:19
Zoals je gelezen hebt in een andere thread heb ik persoonlijk niet veel zin om daar te gaan rijden... maar 't amusement hé

Beemer
03-11-2002, 21:27
Ik kom alvast zeker, normaal gezien samen met Oneliner, Brossius en Anneke.

Sennake
03-11-2002, 22:07
Ik kom ook. Gisteren gemerkt dat mijn tijd er met 3 seconden op achteruit gegaan is. Gelukkig schijnt dat voor iedereen zo'n beetje te gelden...

Pascal
04-11-2002, 00:43
Om zo een beetje het overzicht te houden staat de stand van zaken in de openingsthread.

C U

Scapa
04-11-2002, 00:45
Heb zaterdag al een 2-uurs raceke in de JPR (gratis!!: thenkjou MOBIL 1 :) )
Een andere keer dan maar...

airco
04-11-2002, 08:57
sry ik pas deze keer ... mijn agenda kampt met een accuut tekort aan tijd
Bovendien heb ik volgend weekend weer een lanparty ...
==> met 4 uur geslapen op een weekend kruip ik niet op een kartje.

bedankt voor het aanbod in ieder geval

Sennake
04-11-2002, 19:11
Originally posted by Pascal
Om zo een beetje het overzicht te houden staat de stand van zaken in de openingsthread.

C U

Ik heb er mezelf aan toegevoegd, Pascal. Ik hoop dat dat nog kon?

Pascal
05-11-2002, 02:20
Originally posted by Sennake
Ik heb er mezelf aan toegevoegd, Pascal. Ik hoop dat dat nog kon?

Sorry dude !!!

Welcome !!!

C U

Werner333
07-11-2002, 00:23
Ik denk wel dat ik er ga zijn.
Breng misschien nog wat volk mee om de boel op te vullen.

Speesman
07-11-2002, 00:55
De uren zijn wel slecht gekozen, ben nog aant twijfelen of ik ga komen (ken het parcours wel al goed, maar heb wel goesting om te gaan karten dit weekend).

Pascal
07-11-2002, 14:03
Of de uren slecht gekozen zijn weet ik zo nog niet. Ten eerste is dit in overleg met mezelf en Fordje gebeurd. Vroeger of later konden wij echt niet.

Het kan wel zijn dat voor JOU de uren niet zo goed uitkomen, maar we hebben toch al 12 inschrijvingen.

Blijven zoeken naar een gaatje en zorg dat je er bij bent zou ik zo zeggen...

C U

fordje
07-11-2002, 14:51
Originally posted by Werner333

Breng misschien nog wat volk mee om de boel op te vullen.

Voila zie, da's wat ik ook heb gedaan.

(Enne ...wie weet, als ik die nog een paar keer meebreng verkopen we ze misschien ook nog een lidkaart van DePaddock :D )

Alain
07-11-2002, 15:45
Ik kan niet, verjaardagsfeesje van een goeie kameraad. Dju, weer gaan drinken :)

Sennake
07-11-2002, 21:31
De plaatsen raken vol. Mijn 2 "klein" gasten karten ook mee. Beware of the younsters! :D

fordje
07-11-2002, 21:42
Originally posted by Sennake
Mijn 2 "klein" gasten karten ook mee. Beware of the younsters! :D

Anneke !!


Ik heb een jobje voor jou;
Met al dat jong geweld hebben we misschien nog een kleuterjuf nodig om de pampers te verwisselen :D :D

Boosterke69
08-11-2002, 00:59
hallo ik heb ook nog wel zin om eens te oefenen want de baan is wel beetje veel veranderd, en mijnen tijd is er ook op achteruit gegaan.het is dus een aanrader om eerst is te gaan oefenen denk ik.Momenteel is mijn snelste tijd op het nieuwe pacour 53.426 ongeveer ik weet dat er sneller zijn maar voor mij is dit al goed.Kan ik nog steeds meerijden zondag en heeft er al iemand iets gehoord van Alex 4x4 of die meegaat?
Greetz everyboy en alleszins al tot den 23ste hé :rolleyes:

Pascal
08-11-2002, 02:36
Ja Boosterke69 je kan nog meedoen. Gelieve hier te bevestigen. Voor info ivm de deelnemers ---> zie de starttopic.

C U

alex4x4
08-11-2002, 02:38
frederik
alex4x4
boostereke 69
zouden nog graag deelnemen.

thanks

Pascal
08-11-2002, 02:45
Ik weet niet met hoeveel karts we bij JPR mogen rijden, maar ik vrees dat we bij 17 (dat aantal is nu bereikt) moeten afsluiten.

C U

Sennake
08-11-2002, 08:29
Ik denk dat kinderen pas mogen meedoen vanaf 14 of zelfs 16 jaar. In dat geval zal ik mijn 2 gasten aan de kant moeten laten staan en zijn er 2 plaatsen extra over.

Speesman
08-11-2002, 13:37
Of uw kinderen mogen meedoen hangt af van hoe groot ze zijn, minder van hun leeftijd (dacht ik toch).

fordje
08-11-2002, 15:44
Wat betreft de youngsters;

Ik heb effe contact gehad met JPR.
17 kart is inderdaad het maximum ( eigenlijk is dit 15)

Voor alle piloten vanaf 13/14 jaar geven ze toestemming om te rijden. Dus Sennake, je "kleinmannen" mogen hun beentjes inwrijven.

Wat Kilian betreft ligt het iets moeilijker. JPR heeft beloofd dat ze zullen trachten een begeleider ter beschikking te stellen van de kinderkartschool. Als alles vlot loopt mag hij dan alleen verder de baan op. Gaat het niet, houden ze hem onder begeleiding op de baan.

Wie sprak daar van onwilligheid en onbegrip? :)
Wait and see zeker,..

Is er niemand beschikbaar, valt Kilian zowiezo uit.


Aan alle piloten,

Tot zondag

Beemer
09-11-2002, 16:35
Bij ons komt er ook nog één persoontje mee om te karten, namelijk de vriendin van Oneliner.

Werner333
10-11-2002, 18:05
Gisteren al gezegd tegen enkelen: Ik zal er dus niet zijn.

Oneliner
10-11-2002, 22:52
Ge weet ni wa ge gemist hebt :)
Twas best weer fun, as usual :)

Al hebbek van verschillende klachten gekregen van onsportief rijgedrag van enkele. Ik persoonlijk hebber gene last van gehad.
Ik ga hier dan ook gene preek geven, maar houd een beetje rekening met de mensen die meerijden. Snel karten gaat ook zonder al teveel tikjes uit te delen.

Ik ga hier niet zeggen dat er is geen contact mag zijn hé.... Maar wacht de volgende keer een bochtje langer waar er wel plaats is om in te halen :)

Ahja, Snelste tijd was 53.91 van Oneliner :p

Beemer
11-11-2002, 00:34
Twas idd heel erg leuk! Ik ben er zelfs in geslaagd mijne beste tijd bij JPR (vorige week tijdens mijn eerste kartrit in JPR) van 58,58 te verbeteren naar 56,72 :D zou die overall er voor iets tussen zitten?? :p

Nu nog wat werken aan de tips die ik van enkele pro's heb gekregen en dan geraak ik misschien wel onder de 55 seconden!

Tot op de Belkarting!

Oneliner
11-11-2002, 00:53
Originally posted by Beemer
Nu nog wat werken aan de tips die ik van enkele pro's heb gekregen en dan geraak ik misschien wel onder de 55 seconden!


Niet te optimistisch worden hé ;) :p

Tigerracing
11-11-2002, 11:17
Mooi van Oneliner, beste tijd in de tweede sessie, t'verschil tussen de deelnemers was echter zeer groot en dan is het onvermijdelijk dat er tiken worden uitgedeeld. Je kan er achteraf veel over zagen , maar zolang de verschillen zo groot zijn gebeuren er altijd kleinigheden. T'was anders vrij sportief.

Oneliner
11-11-2002, 11:21
Jazeker das waar.
Maar ik verspreid als admin gewoon het woord van de anderen :)
Ikzelf heb er, zoals eerder gezegt, geen last van gehad.

Maar ge hebt een punt. Als de eerste en de laatste tijd meer dan 10secjes uit elkaarl liggen is het "onvermijdelijk"

flugel
11-11-2002, 12:36
Ik was er gisteren niet bij maar ik kan mij goed voorstellen wat dat geeft :) feit is, als sommige mensen die niet echt veel ervaring hebben in een kart moeite zouden doen om het te leren dit door bijvoorbeeld achter een snellere piloot te rijden en de ideale lijn te volgen ipv gelijk een kieken zonder kop schumacher te willen nadoen zouden er al veel minder tikken moeten gegeven worden.

Verleden week in jpr reed er iemand voor mij die persé schumi wou zijn... regel bij mij is ik geef 2 vriendelijke tikjes en als die dan nog voor mij blijft hangen zonder te neigen om uit de weg te gaan geef ik hem nog één "tikje" liefst in een bocht op de zijkant achteraan :D:D

Beemer
11-11-2002, 13:33
De mensen die gisteren meereeden en nog niet veel ervaring hadden, zijn geen van allen van het kaliber "shumi-wannabee's" maar mensen die wel snel aan de kant gaan als er een snellere piloot achter hen reed, er waren mensen die wel meekonden en die ook last hadden van dit probleem.

flugel
11-11-2002, 14:34
Originally posted by Beemer
De mensen die gisteren meereeden en nog niet veel ervaring hadden, zijn geen van allen van het kaliber "shumi-wannabee's" maar mensen die wel snel aan de kant gaan als er een snellere piloot achter hen reed, er waren mensen die wel meekonden en die ook last hadden van dit probleem.

'k ben niet over de mensen van de paddock bezig hé (alhoewel de Werner ;) ), 'k zeg gewoon wat ik zelf al meegemaakt heb. Kan natuurlijk altijd liggen aan het 'goede' optreden van de marshalls in JPR.

Anneke
11-11-2002, 17:52
't was in ieder geval weer eel plezant. Ik heb meneigen weer eens goed geamuseerd. De tijden waren nog nie helemaal zoals ze moeten zijn maar gaan we aan werken he. In de 2e sessie heb ik toch maar eens flink 6 seconden van mijnen beste tijd van de eerste sessie afgedaan ;) flink he
en patrick nog eens bedankt voor de aanbieding als kleuterjuf ;) maar ik had er zowiezo geen tijd voor gehad he (al goed dat er geen klein mannen rond liepen dan )

speedkicks
12-11-2002, 13:42
Ik ben vorige vrijdag in St.Niklaas gaan karten en had enorme last om die bandjes op temperatuur te krijgen. Ik gleed van links naar rechts. Hadden jullie hier geen last van?
BTW mijn tijd 54 nog wat

Roel
12-11-2002, 14:41
Zaterdag in JPR MobilI wedstrijd gereden, voor en na wedstrijd ook nog efkens gereden, dus op 1 avond 3 verschillende kartjes gehad en persoonlijkvond ik dat er nogal wat verschil was.

Best 53.5

Pascal
12-11-2002, 15:22
Originally posted by flugel
'k ben niet over de mensen van de paddock bezig hé (alhoewel de Werner ;) ), 'k zeg gewoon wat ik zelf al meegemaakt heb. Kan natuurlijk altijd liggen aan het 'goede' optreden van de marshalls in JPR.

Er is idd een verschil in aanpakken tussen de verschillende "werknemers" bij JPR.

Net als Flugel deelde ik één tikje uit aan een tragere deelnemer, die het "signaal" begreep en netjes aan de kant ging. Ondanks dat kreeg in ONMIDDELLIJK de zwarte vlag. Onterecht naar mijn mening maar als je begint te argumenteren ben je toch de klos. Dus ikke binnen in de pitlane en netjes "ja meneer" en "nee meneer" gezegd tegen die marshall en ik mocht weer de baan op. Einde discussie...

Aan de andere kant werd er door de juffrouw die de inschrijvingen een serieuze geste gedaan. De zoon van Fordje (Kilian) zou als 10-jarige voor het eerst meerijden. Er werd afgesproken dat alle deelnemers hiermee rekening zouden houden. De juffrouw ging onmiddellijk akkoord maar moest de heren marshalls met verheven stem overtuigen.

Na één of twee rondjes zag Fordje dat Kilian toch wel voor gevaarlijke situaties kon zorgen en dat het beter was dat hij ermee stopte. Fordje gaf dit te kennen aan de marshall's en deze gaven hem zwarte vlag en einde voor Kilian.

Na deze sessie werd terug contact genomen met de juffrouw van de inschrijving en deze gaf onmiddellijk het geld van Kilian terug en bood hem op een ander (rustig) moment er nog een gratis ritje bovenop.

Dit is m.i. zeer eerlijk en een mooi gebaar. Ik vind dat dit dan ook eens mag gezegd worden.

P.S. : gelukkig zijn we nog eens gaan trainen want de piste ligt er niet een klein beetje anders bij maar is helemaal anders....

C U

Scapa
12-11-2002, 15:33
Originally posted by ROEL
Zaterdag in JPR MobilI wedstrijd gereden, voor en na wedstrijd ook nog efkens gereden, dus op 1 avond 3 verschillende kartjes gehad en persoonlijkvond ik dat er nogal wat verschil was.

Best 53.5

Idd :( , maar ik vond mijne 53.7 toch niet slecht :D

Beemer
12-11-2002, 17:47
Originally posted by Pascal
Aan de andere kant werd er door de juffrouw die de inschrijvingen een serieuze geste gedaan. De zoon van Fordje (Kilian) zou als 10-jarige voor het eerst meerijden. Er werd afgesproken dat alle deelnemers hiermee rekening zouden houden. De juffrouw ging onmiddellijk akkoord maar moest de heren marshalls met verheven stem overtuigen.

Na één of twee rondjes zag Fordje dat Kilian toch wel voor gevaarlijke situaties kon zorgen en dat het beter was dat hij ermee stopte. Fordje gaf dit te kennen aan de marshall's en deze gaven hem zwarte vlag en einde voor Kilian.

Na deze sessie werd terug contact genomen met de juffrouw van de inschrijving en deze gaf onmiddellijk het geld van Kilian terug en bood hem op een ander (rustig) moment er nog een gratis ritje bovenop.


Als t goed is mag het ook gezegd worden! Een mooie geste!! En zo voorkom je dat de mensen met hun kinderen ergens anders gaan karten, dus ze denken af en toe toch wel commercieel bij JPR ;)

flugel
12-11-2002, 21:38
Originally posted by stijnconinx
Idd :( , maar ik vond mijne 53.7 toch niet slecht :D

tsss... da komt ervan hé ;) ik draai daar 53.2 :)

Scapa
12-11-2002, 21:41
In tegenstelling tot u woon ik daar nie eh :rolleyes: :D
En dat was wel met een rotkartje (nr 15)... ;)
Wanneer hebde dieje tijd gedraaid? Dat circuit verandert om de haverklap!

Werner333
12-11-2002, 22:09
Tijdens de MAK karting 53.2 gereden. ;)

flugel
12-11-2002, 22:14
Originally posted by stijnconinx
In tegenstelling tot u woon ik daar nie eh :rolleyes: :D
En dat was wel met een rotkartje (nr 15)... ;)
Wanneer hebde dieje tijd gedraaid? Dat circuit verandert om de haverklap!

Circuit verandert maar 2 keer per jaar, en zoveel kom ik daar niet... met die nummerkes van die karts moette geen rekening houden die veranderen constant :)

fordje
12-11-2002, 23:08
Originally posted by Beemer
Als t goed is mag het ook gezegd worden!


IDD, van mijn kant uit een dikke K) voor de juf ( die er trouwens best mag wezen ;) .

Kilian krijgt van mij in elk geval zijn beloofde rondjes. Wanneer, dat zien we wel. Maar wat deze commerciële geste betreft;voor JPR een kleine toegift, voor ons een leuk cadeau.


Ennne, IDD, marshalls met enige vorm van uniform of opvallende kledij ( waarom verkopen we ze Paddock petjes :D ) zou toch professioneler ogen dan twee sjofel uitziende gasten.

Wat betreft de karts. Verschil is zelfs voor een leek als mij erg duidelijk.
Eerste stint zitten knoeien en bar slecht gereden, erg veel spin en absoluut geen rijlijn gevonden.

Tweede stint veel zuiverder en vlotter gereden, maar bijna geen tijdsverbetering ???
Ook wat betreft optrekvermogen, vrij pover .. Ik heb de pech dat ik zo'n kart met een dike 90 kg "belast".
In Machelen ging ik na een bocht echter terug vlot op gang, hier moet je de kart bijna telkens in gang trappen.
Zitten de 200cc moterkes er voor iets tussen?.

We zullen maar hopen dat tijdens de belkarting de karrtejes in vorm zijn zeker??

Anneke
12-11-2002, 23:54
Originally posted by fordje
IDD, van mijn kant uit een dikke K) voor de juf ( die er trouwens best mag wezen ;) .

over welke juf gaat het hier ? ;)

Beemer
13-11-2002, 00:01
Tssss, fordje is nog steeds onder de indruk van het feit dat ik zijn "ass" gekickt heb!! :D:D (graptje hè)

Scapa
13-11-2002, 01:58
Originally posted by Werner333
Tijdens de MAK karting 53.2 gereden. ;)

We shall see at the belkarting ;)

Flitser
13-11-2002, 03:51
Originally posted by fordje
Wat betreft de karts. Verschil is zelfs voor een leek als mij erg duidelijk.
Eerste stint zitten knoeien en bar slecht gereden, erg veel spin en absoluut geen rijlijn gevonden.

Tweede stint veel zuiverder en vlotter gereden, maar bijna geen tijdsverbetering ???
Ook wat betreft optrekvermogen, vrij pover .. Ik heb de pech dat ik zo'n kart met een dike 90 kg "belast".
In Machelen ging ik na een bocht echter terug vlot op gang, hier moet je de kart bijna telkens in gang trappen.
Zitten de 200cc moterkes er voor iets tussen?.

We zullen maar hopen dat tijdens de belkarting de karrtejes in vorm zijn zeker??

Zoals al duizend maal verkondigd, is verschil tussen de karts onmogelijk te vermijden, kunst is van het verschil zo klein mogelijk te houden maar dat is dan (soms) financieel niet doenbaar omdat je dan op het einde van elke dag stukken mag beginnen vervangen en dan zullen we de prijs ook wel zien omhoog gaan.
Vergeet de fouten in je rijstijl niet want die worden vaak vergeten :rolleyes: Nog iets wat veel mensen over het hoofd zien is dat elke kart anders rijdt. Mooi voorbeeld is dat je zelf zegt dat je met een andere kart veel vlotter reed maar dat je tijd blijkbaar niet beter was, die kart voelt gewoon anders aan.
Wat je zeker niet mag doen is FKI gaan vergelijken met JPR. Twee verschillende circuits, twee verschillende ondergronden, verschillende chassis, verschillende afstelling van de karts, enz....
Ik belast de kart spijtig genoeg ook met 90kg maar dit is een technisch circuit wat dus wil zeggen dat het verschil met de lichtere piloten kleiner is, de enige plaats waar je echt verlies lijdt tov (bijvoorbeeld) een piloot van 60kg is op het rechte stuk.
Ik heb ook reeds de eer gehad om met de "slechtste" kart van JPR te rijden en het is dus perfect mogelijk om daarmee onder de 53.000 te blijven.

Anneke
13-11-2002, 21:38
Al goed dat ik (met mijn minder dan 55kg) af en toe wat voordeel had op het rechte stuk :) met welke tijden had ik anders geeindigd?? :)

fordje
13-11-2002, 21:56
Originally posted by Anneke
over welke juf gaat het hier ? ;)

Dream On !! :D