PDA

View Full Version : Belcar 2003 - nieuwtjes

bart VDB
04-11-2002, 20:03
Naar ik donderdag 31/10 op zolder vernomen heb zou er volgend jaar in de belcar een Z8 meerijden. Een wereldprimeur????
NB.: Diegenen die een volvo missen zouden eens naar de volvo S60 van dumortier moeten kijken. Een mooie wagen, wel weinig gereden dit jaar (3 maal). Hopelijk mogen we deze wagen volgend jaar ook iets meer bewonderen.

Sennake
04-11-2002, 20:32
Het Paddock-bestuur weet hier meer over, maar ik ben er niet zeker van of we daar al iets over mochten zeggen, daarom laat ik de primeur aan de initiatiefnemers...

Mark
04-11-2002, 21:01
Wat wordt er voor ons verzwegen :D , discretie verzekerd :D :D

Mika 2000
04-11-2002, 21:11
Originally posted by bart VDB
Naar ik donderdag 31/10 op zolder vernomen heb zou er volgend jaar in de belcar een Z8 meerijden. Een wereldprimeur????
NB.: Diegenen die een volvo missen zouden eens naar de volvo S60 van dumortier moeten kijken. Een mooie wagen, wel weinig gereden dit jaar (3 maal). Hopelijk mogen we deze wagen volgend jaar ook iets meer bewonderen.
Of wat vind je van de Volvo van RYDELL en Hanson, ETCC ook bangelijk machientje zene.........

http://mika2000.shrimpwars.be/spa17.jpg
:p :p

Driesco
04-11-2002, 23:19
Deze staan trouwens te koop. Zijn er nog liefhebbers voor naampjes op de wagen. Wij willen deze wel kopen maar dan moet iedereen zijn naam erop. :)

Prijs per naam : 1250 euro :) :) :)

fordje
04-11-2002, 23:52
Originally posted by Sennake
Het Paddock-bestuur weet hier meer over, maar ik ben er niet zeker van of we daar al iets over mochten zeggen, daarom laat ik de primeur aan de initiatiefnemers...

Wat verdienen we aan een goede gok? ;)
Een ritje in diene bak zie'k wel zitten. :D

Werner333
05-11-2002, 00:02
Originally posted by Mika 2000
Of wat vind je van de Volvo van RYDELL en Hanson, ETCC ook bangelijk machientje zene.........

http://mika2000.shrimpwars.be/spa17.jpg
:p :p

Volvo stopt. Zie toerisme wagen forum.

Mika 2000
05-11-2002, 00:09
Yep gedaan ermee!!!!
Wat zou er in de plaats komen...........
Rydell => merk?????

volvotje007
05-11-2002, 01:39
de volvo s60 van etcc is fabriek steun en de s60van de belcar word met de weinige centjes van en paar sponsers en eigen kapitaal beridderd .En het is tehopen dat hij er terug bij is volgend jaar en dit voor het hele seizoen . ;)

Driesco
05-11-2002, 01:49
Laat ons hopen, pracht van een wagen, i love it.

Pascal
05-11-2002, 01:55
Over nieuwtjes in Belcar 2003 :

In Het Belang van Limburg stond er na de Masters dat Bert Longin zich ging toeleggen ophet FIA GT kampioenschap bij zijn vertrouwde FREISINGER-Porsche. In functie hiervan zou hij met deze Porsche aantreden in de Belcar.

Is dit een kwakkel of weet iemand hier meer van ?

Freisinger in de Belcar maw ????

C U

laurent
05-11-2002, 10:39
Ik weet dat Bert graag zowel in Belcar en FIA GT met dezelfde wagen zou rijden, omdat de continue wissel van porsche <-> Viper aanpassingen vrgaat qua rijgedrag, en dit dus zijn weerslag heeft op de prestaties.

Scapa
05-11-2002, 12:33
Originally posted by Werner333
Volvo stopt. Zie toerisme wagen forum.

Maar niet helemaal eh: volgend jaar zouden er drie meerijden met semi-officiële steun van Volvo. Dat is ook niet slecht denk ik zo.

Scapa
05-11-2002, 12:37
Originally posted by Pascal
Over nieuwtjes in Belcar 2003 :

In Het Belang van Limburg stond er na de Masters dat Bert Longin zich ging toeleggen ophet FIA GT kampioenschap bij zijn vertrouwde FREISINGER-Porsche. In functie hiervan zou hij met deze Porsche aantreden in de Belcar.

Freisinger in de Belcar maw ????

Lijkt wel logisch en gemakkelijker voor sponsors te overtuigen,... Zo'n Porsche van bij Freisinger is echt wel de top van de top als het om Porsches gaat. Als je ziet wat zij tijdens de 24h van Spa hebben gepresteerd en gans het Fia-GT seizoen... amai! Laat ze maar komen!

Johan D.
05-11-2002, 15:48
Z8 ingezet door Raceprojects in 2003

De Z8 die door Raceprojects volgend jaar wordt ingezet zal
uitgerust worden met een -3600cc motor om in de klasse GTB
te kunnen aantreden. We zijn er momenteel nog niet uit of we
al dan niet de nieuwe V8 gaan gebruiken . Het opgetrokken
minnimumgewicht van deze klasse naar 1025 kg voor 2003
heeft het concept een `beetje` ontkracht . Daar alles was
gebouwd voor een 360 pk sterke en 900 kg zware auto moeten
we wel eens even zoeken waar we deze balast veilig kwijtraken.
Ook zullen we ietwat harder moeten werken om de vooropgestelde tijden te halen maar het is wel zeker dat we gaan
zorgen voor een unieke en snelle wagen.
We houden jullie via depaddock.eu wel op de hoogte!

Groeten, Raceprojects-team

Jan
05-11-2002, 17:11
originally posted by Stijn Coninx Maar niet helemaal eh: volgend jaar zouden er drie meerijden met semi-officiële steun van Volvo. Dat is ook niet slecht denk ik zo.

Je bedoelt toch in de Belcar 2003 hoop ik?!?!

jan

Scapa
05-11-2002, 17:56
Originally posted by jan
Je bedoelt toch in de Belcar 2003 hoop ik?!?!

jan

Neje, toch niet hoor. Ik had het over het Europees Toerisme Kampioenschap.

vincentdb2001
05-11-2002, 18:28
Hier (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=5131) is er nog wat meer info ivm Belcar 2003.

Er zullen 8 race weekends zijn :
- 3* Zolder
- 3* Spa
- de 24 Uren van Zolder
- een race in Assen

Vincent

Raceboy
05-11-2002, 18:42
pff Assen. als ze weer op het korte circuit rijden :( Dat is dus niks schoon aan. Was het maar Dijon :(

Sennake
05-11-2002, 19:17
Originally posted by Johan D.

Ook zullen we ietwat harder moeten werken om de vooropgestelde tijden te halen maar het is wel zeker dat we gaan

Dank je Johan. Die primeur wou ik je nu toch echt zelf laten meedelen eh.

vincentdb2001
05-11-2002, 19:32
Nog wat meer info over de "Supermeetings" die in 2003 plaats zullen vinden, kan je hier (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=5141) vinden.

Zo te zien zal er toch een Mini-Cup zijn.

Vincent

kartboyke
05-11-2002, 19:32
Originally posted by Johan D.

Wieeeeeeeeeeuw, nen Z8, vet vet, ik denk dat ik eens wa ga voortdoen voor mijn rijbewijs te behalen,dat ik geregeld bij een belcarkoers aanwezig kan zijn.
Zen al nen BMW'er in hart en nieren, dus laat maar komen. :D :D

Mistery
05-11-2002, 19:58
Ik wil toch eventjes reageren m.b.t. die kalender 2003 voor de Belcar Meetings. In welke mate deze kalender juist is, wil ik niet over oordelen, maar zoals Danny Dubois recentelijk op het forum van Belcar.com plaatste, is zowat alles wat er nu reeds over Belcar 2003 wordt gezegd of geschreven te klasseren onder de noemer "geruchten". Wees gerust : de kalender zal wel op tijd bekend gemaakt worden, daar is de organisatie van het Belcar Kampioenschap zeer stipt in...

En vooralleer er nog wat kwakkels de lucht worden ingestuurd : onderstaand vind je de repliek van Danny Dubois zelf. Het is een reactie op een topic "fusie Belcar / Procar" op het forum van Belcar.com :

Ten einde te voorkomen dat een aantal geruchten weer een eigen leven gaan leven, zoals meer gebeurd op dit forum, had ik graag gereageerd op dit item.

Alles dat momenteel geschreven of gezegd wordt zijn geruchten.
Waarom ?
Een reglement en dus ook een seriereglement is er pas als het goedgekeurd is door de NSK.
Inderdaad zijn er verschillende denkpistes opgezet de voorbije maanden.
De werkgroep reglement Belcar (die bestaat uit piloten, tuners, teameigenaars -en dus alle teams vertegenwoordigen - en organisatiecomité) komt deze week nogmaals bijeen om het reglement te finaliseren.
DUS AUB STOP MET ALLERLEI GERUCHTEN DE WERELD IN TE STUREN OMTRENT WEDSTRIJDDUUR, FUSIE BELCAR/PROCAR, TECHNISCH REGLEMENT ETC.
Eén zaak staat vast Mediagroup van Dyck Belcar 2003 gaat door onder auspiciën van dezelfde organisator. Dezelfde medewerkers van vzw Terlamen zullen met nog meer enthousiasme werken aan de toekomst van dit kampioenschap.
Zoals steeds in het verleden maakt de organisator er ook dit jaar weer een punt van om zijn reglement tijdig uit te brengen

DOOR EEN AANZET VAN RODDELS ALS DEZE BEROKKENT U ENKEL MAAR SCHADE AAN EEN KAMPIOENSCHAP WAARAAN ZOWEL TOESCHOUWERS, PILOTEN, MEKANIEKERS, TEAMEIGENAARS EN OFFICIALS EEN BOEL LOL BELEVEN.

Dit is dan ook een oproep naar alle zogenaamde experten om weiselijk te zwijgen over dingen waarvan ze niets afweten en als ze dan toch willen reageren (zoals bijvoorbeeld over het item van het uitliteren van enkele wagens) dat ze dan de moed hebben om zich kenbaar te maken.
Ik weet persoonlijk dat zogenaamde fans van dit kampioenschap serieuze schade (financieel, zakelijk of emotioneel) aangebracht hebben aan piloten, teameigenaars of ganse teams.

Danny Dubois
Koersdirekteur Mediagroup Van Dyck Belcar

Klare taal dus, van de juiste man op de juiste plaats !

Mark
05-11-2002, 20:06
Maar toch, een Z8...........we worden weer verwend :D dank u!

Mark
05-11-2002, 20:11
"Op raceday zijn er eerst 4 promo-races, dan komt de Belcar in actie, dan volgen nog es 4 promo-races." http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=5141

9 races op één dag............dat lijkt me sterk. Een zolderse zondag heeft niet eens 8 effectieve raceuren, en dan moet een van die races ook nog 125 minuten duren.............

Wie een beetje kan tellen ziet waarschijnlijk het probleem..........

Oftewel Danny, dit is weer een zo'n typisch geval van.............pfffffff, wat nou weer.

R@ce@holiC
05-11-2002, 20:15
4 promoraces das 2u30 minuten ongeveer denkek+ belcar 2u30 (ruim genome + startgrid) + noges 4 promoraces = 2u30 + warmup belcar 40 minuten (denkek toch)...
(Tijden met beetje spatie voor en na de race/training)

Dat is denkikwel een beekte veel maar het gaat eventueel wel denkk , ben nie zekers...

Mark
05-11-2002, 20:26
Zal van ze lang zal ze leven niet lukken, je moet speling in het programma hebben i.v.m. met een rode vlag, safety car procedures e.d. tijdens sprints, evt. herstarts.

Of ze moeten naar sprintraces van 6 ronden, maar dan wordt je als deelnemer ook niet echt serieus genomen. We gaan racen op zondag ala indoorkarting 2 * 12 minuten. daar kijk je als rijder echt naar uit denk ik zo :D

R@ce@holiC
05-11-2002, 20:29
idd :) das idd nie haalbaar , maar'k hem al een 20 mins spatie gelaten/koers ongeveer :)

Peter Baert
05-11-2002, 21:31
Pitstop TV heeft de informatie over Belcar en de rest voor 2003 vanmiddag gekregen tijdens een rondetafel tussen media en de RACB, waar alle projecten voor 2003 zijn voorgesteld.
Laten we de RACB omschrijven als een vrij betrouwbare bron, of niet?

:)

Werner333
05-11-2002, 21:32
Originally posted by Peter Baert

Als dat al niet meer zou kunnen. :D :D :D

Scapa
05-11-2002, 21:37
waar alle projecten voor 2003 zijn voorgesteld.

Is er iets gezegd over een Benelux sprintkampioenschap voor divisie 2 en groep N's?

Mistery
05-11-2002, 21:38
Pitstop TV heeft de informatie over Belcar en de rest voor 2003 vanmiddag gekregen tijdens een rondetafel tussen media en de RACB, waar alle projecten voor 2003 zijn voorgesteld.

Dat zou toch moeten, hé Peter, en als er eventueel verkeerde info naar de media zou toestromen, dan ligt in dat geval de fout niet bij de media, maar bij diegene die hen de info heeft verstrekt.

Groeten,
Dries

Mark
05-11-2002, 22:20
deze topic moeten we dan maar eens goed in de gaten houden, want volgens mijn zolderse bronnen staat er ons tijdens het NRF wat heel moois te wachten.

AlainH
05-11-2002, 22:29
Een Z8 met een dakje, dat wil ik zien :cool:

Alvast nen dikke proficiat Johan !
Tot volgend jaar ;)

Peter Baert
05-11-2002, 22:29
De RACB heeft duidelijk andere prioriteiten dan nog energie stoppen in een Benelux-kampioenschap.
Deze competitie zou vermoedelijk nooit een RACB-stempel krijgen.

De RACB heeft ook -wat zij noemen- "vrije tijd" meetings voorzien voor:
- VW Fun Cup
- Radical
- 2 PK

Daar kan een Gentleman Drivers Cup bijkomen of een Benelux-iets.

joost
06-11-2002, 09:34
Zoals reeds eerder meegedeeld op het circuit van Zolder tijdens de race (door oa M. Martens) komt er een opening i/h Belcar reglement voor Silhouettes. Veel zal dit echter niet veranderen gezien het beperkte aantal van deze wagens in België. Daarnaast komer er wat gewichtsaanpassingen ed. maar het gros van het concept belcar blijft.
Van de buitenlandse wedstrijd is nog niets geweten, Zolder zit wel een beetje met een kater na de Nurburgring anno 2002. Het brengt daarenboven weinig op om in het buitenland voor lege tribunes te rijden, al ventileer ik hier mijn mening. Desnoods moeten Mistery, Driesco, mezelf ea van dit forum maar wat gaan kuisen in Nijvel. ik weet daar immers nog een leuk circuit liggen... :D
En wat Z8ten ea mooie auto's betreft, in het tussenseizoen krijg je altijd zo'n megaplateau, maar laten we deelnemerslijst van het NRF afwachten...

Joost

Ps. er wordt trouwens gefluisterd dat AD met een Porsche zou gaan rijden
;)

Bart.Vandecavey
06-11-2002, 10:05
Originally posted by joost
Zolder zit wel een beetje met een kater na de Nurburgring anno 2002. Het brengt daarenboven weinig op om in het buitenland voor lege tribunes te rijden

Joost die tribunes waren niet leeg hé wij zaten daar!

joost
06-11-2002, 11:31
Ok, ik heb het begrepen, je mag mee komen schuppen in Nijvel ;)

Joost

Johan D.
06-11-2002, 12:36
Reactie Joost ??

Bij Raceprojects worden dromen meestal wel waar , vraag maar
na bij mensen die wat dichter bij ons team staan.

Groeten Johan.

laurent
06-11-2002, 12:53
silly season is precies al begonnen?
Weet iemand iets van Mercedes CLK GTR die volgend jaar komt?
(Just kidding he gasten ;))

Scapa
07-11-2002, 19:29
Bon, ne race Z8 heb ik nog nooit gezien dus heb ik maar eens iets geprobeerd eh. Afbreken mag maar liefst van al zou ik nog andere pogingen zien om zo tot 'deftig' exemplaar te komen.

vinnie belcar
07-11-2002, 23:58
ik ben ook een beetje geintereseerd in da mini cup gedoe, als er mij iemand info kan geven, doe maar.

wie weet heb ik budget genoeg om dat erbij te pakken....

btw, wij komen volgend jaar met iets heel speciaal naar de belcar.....

namelijk....................

ttz.............................

ne SUPER MINI COOPER S3-EVO 2......

NOG MOOIER.......... NOG BREDER........... NOG LAGER...........
NOG WILDER..........

EN VOORAL NOG SNELLER............

GROETJES

DE VINNIE ;) :p ;)

Mark
08-11-2002, 00:37
Originally posted by vinnie belcar

ne SUPER MINI COOPER S3-EVO 2......

NOG MOOIER.......... NOG BREDER........... NOG LAGER...........
NOG WILDER..........

Is de basis de huidige wagen? of wordt er een nieuw chassis gebruikt?

vinnie belcar
08-11-2002, 00:45
het wordt een evolutie op de bestaande wagen, er wordt er wel een neiuwe gemaakt ...... maar voor engeland, en.....en ....... eens goed kijken deze winter in andros trofy, daar rijd er ook een replika van onze mini in mee, maar den diene heeft 5 a 600 pk en 4 wiel sturing en aandrijving, een mega bangelijk machine.... maar uiterlijk zal hij op den onzen gelijken, allé toch grotendeels, hij zal wa hoger staan enzo, maar ja, het is een verkrachte nissan micra met een mini-snoet... :p

u ziet maar, ons bakske krijgt al jongskes :D

doei

Bart
08-11-2002, 02:29
'k heb even de threads over de "mini cup" verplaatst naar "autosport algemeen" (waar er al een topic over bestond) Je kan deze hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=3606&perpage=15&pagenumber=2) terugvinden.

nu terug over naar de Belcar plannen voor 2003 ;)

Mark
08-11-2002, 21:37
Vinnie,

Je mag zeker niet vertellen waar we dat machien in engeland kunnen terugzien. Ben ik wel benieuwd naar..............hou ons op de hoogte.

vinnie belcar
08-11-2002, 22:47
de briten zijn aan het overwegen om het belcarreglement over te nemen voor het "britisch GT kampioenschap", dus ook een mengeling van gt's en toerisme.

Zou wel tof zijn, dan kunnen we in 2004 eindelijk eens naar engeland met de belcar, zie je het al gebeuren, de belcar en britisch GT samen in 1 wedstrijd op silverstone........... :eek:
wichful thinking...... dit zijn wel geen valse berichten maar even........dagdromen :p ;)

Mark
09-11-2002, 00:37
De tendens voor langere races in de britse GT's wordt in 2003 al gestart, de race op Spa zou echter maar 40 minuten duren.

De droom voor een aantal engelsen op dailysportscars ligt daarmee in diggelen.

Peter Baert
19-12-2002, 16:51
De supermeetings voor 2003 zijn bevestigd door de RACB, met Belcar, FRenault, Clio, Yaris en Mini.
Pitstop.tv had het dus toch blijkbaar bij het rechte eind begin november. :)

Sinds onze eerste berichtgeving over de Supermeetings is er zo goed als niks meer veranderd aan het format, zijnde
4 cups + Belcar + 4 cups op zondag.

Er worden 6 van die Supermeetings gehouden.

Meer info, je weet wel. :)

Bart.Vandecavey
19-12-2002, 17:11
De supermeetings voor 2003 zijn bevestigd door de RACB, met Belcar, FRenault, Clio, Yaris en Mini.
Pitstop.tv had het dus toch blijkbaar bij het rechte eind begin november. :)

Sinds onze eerste berichtgeving over de Supermeetings is er zo goed als niks meer veranderd aan het format, zijnde
4 cups + Belcar + 4 cups op zondag.

Er worden 6 van die Supermeetings gehouden.

Meer info, je weet wel. :)

:applaus:

Euhm Peter daarom ben jij ook journalist en wij niet! :worship:

Lady's and gentlemen start your engines! :gas:

Euhm het ligt er toch niet te dik op hé?

joost
20-12-2002, 10:03
Originally posted by Marshal
De tendens voor langere races in de britse GT's wordt in 2003 al gestart, de race op Spa zou echter maar 40 minuten duren.

De droom voor een aantal engelsen op dailysportscars ligt daarmee in diggelen.

toch lekker niet, ze doen wel de 1000 km, trouwens waarom hebben we nog geen definitieve inschrijvingslijst Belcar 2003 met startnummers en piloten :D ?

Mark
20-12-2002, 20:43
toch lekker niet, ze doen wel de 1000 km

Zijn mijn gebeden toch gehoord :D :D

Mark
25-12-2002, 20:15
Originally posted by vinnie belcar
de briten zijn aan het overwegen om het belcarreglement over te nemen voor het "britisch GT kampioenschap", dus ook een mengeling van gt's en toerisme.

Zou wel tof zijn, dan kunnen we in 2004 eindelijk eens naar engeland met de belcar, zie je het al gebeuren, de belcar en britisch GT samen in 1 wedstrijd op silverstone........... :eek:
wichful thinking...... dit zijn wel geen valse berichten maar even........dagdromen :p ;)

Stond wat over in de autosport, de "Belcar BMW engined Mini Cooper" zou mogen meerijden in de Cup-class in het Britse GT. De GT en GTO gaan samen in 2003........de nieuwe klasse wordt de Cup klasse.

Wat mag er mee rijden in de Cup Class: Clio V6, Lotus Elise, Audi TT, Vauxhall VX220, Cobra Clones, Morgan's Aero S8, TVR tuscans........................

minimaal 750 kg en max 0.29 bhp / kg...........houdt dus in dat ze nooit sneller zijn dan GT (GTA) wagens........hoogtstens met net zo snel als de langzamere GTO (GTB) wagens.............

driesje
03-01-2003, 18:38
Weer nieuws:Kumpen op de Viper Met ??????
Longin in de Porsche
Vincent enkel de 24 u. wie is dat de tweede piloot
kan iemand mij vertellen wie dat dan wordt ?

redje
03-01-2003, 19:56
Waar hebt ge da gelezen?

driesje
03-01-2003, 20:55
Van een teamlid

Sennake
03-01-2003, 21:05
Originally posted by driesje
Weer nieuws:Kumpen op de Viper Met ??????
Longin in de Porsche
Vincent enkel de 24 u. wie is dat de tweede piloot
kan iemand mij vertellen wie dat dan wordt ?

Dat nieuws zal ten gepasten tijde wel openbaar gemaakt worden. Niet te ongeduldig.

vincentdb2001
03-01-2003, 21:12
Dat Longin in de Porsche gaat rijden, zou mij niet verassen.

Hij heeft uiteraard in een interview met autonews gezegd dat hij graag Belcar en FIA-GT met een Porsche zou rijden, omdat het niet altijd simpel is om van soort wagen te wisselen (Belcar Viper en FIA-GT Porsche).

Natuurlijk staat dit nog niet vast (publiek toch niet), we zullen het wel vroeg of laat te weten komen :) .

Vincent

redje
03-01-2003, 21:30
K zal mijn bronnen es raadplegen om te zien wat daarvan waar is.

joost
03-01-2003, 21:37
dat was begin november 2002 al te lezen in een interview met Bert L. op een engelse site over dagelijkse sportwagens :cool:

Bart.Vandecavey
03-01-2003, 21:40
Joost maakt eens een signature van Dailysportscar zodat de 2 mensen die de site nog niet kennen ze ook leren kennen :D

redje
03-01-2003, 22:50
dat was begin november 2002 al te lezen in een interview met Bert L. op een engelse site over dagelijkse sportwagens :cool:
Ik betaal nie voor die site. ;) ;) Dus kon ik da ook nie weten.

Scapa
04-01-2003, 01:01
Originally posted by Sennake
Dat nieuws zal ten gepasten tijde wel openbaar gemaakt worden. Niet te ongeduldig.

Tuurlijk maar ondertussen mogen we toch al wat gokken eh :D
Ik gok op Mike Hezemans...

driesje
04-01-2003, 01:04
sennake, vincent ik kan je uit zeer goede betrouwbare bron melden dat ik weet wie de tweede piloot is op de viper.
Alsook longin met een Porsche rijd ja of neen

Scapa
04-01-2003, 01:06
Zeg het dan :D !

Mark
04-01-2003, 01:08
Originally posted by stijnconinx
Zeg het dan :D !

moet jij niet in de auto stappen richting jeweetwel :D :D

Scapa
04-01-2003, 01:09
Dat zou ons te ver off-topic brengen :D

Mark
04-01-2003, 01:10
Nou volgens mij is dat toch een belcar nieuws-itempje

Sennake
04-01-2003, 01:39
Originally posted by driesje
sennake, vincent ik kan je uit zeer goede betrouwbare bron melden dat ik weet wie de tweede piloot is op de viper.
Alsook longin met een Porsche rijd ja of neen

Niet nodig. Mijn bronnen zijn ook betrouwbaar. Maar ik heb zwijgplicht en daar hou ik me aan.

Mistery
04-01-2003, 13:43
Check www.misteryracing.com ( onder het item Belcar - Nieuws ) en ontdek wie er in 2003 de GLPK Viper zal bemannen...

R@ce@holiC
04-01-2003, 13:43
Da haddek niet verwacht , dat duo ziet er wel sterk uit

Sennake
04-01-2003, 20:00
Aha. Ik vermoed dat ik hierbij dus ontslagen ben van mijn zwijgplicht ;)

Dit nieuws was door insiders al enige tijd gekend, maar ik heb gewacht tot het officiëel gemaakt werd om te onthullen : Freddy Van Roey is dus de "geheimzinnige teammaat" van Anthony Kumpen. Ik wens beide teammaats dan ook alle succes toe.

redje
04-01-2003, 22:51
Euh, mannen, volgens insiders, alle een van de piloten, is het contract nog niet getekend, maar t zou normaal wel moeten gebeuren. Dus officieel zijn ze nog geen teammaats.

vincentdb2001
06-01-2003, 18:38
Zoals jullie waarschijndelijk al weten, zijn silhouettes vanaf 2003 toegelaten in Belcar, met het Belgisch merken kampioenschap.

Maar gaan we er ook zien? Ik denk niet dat mensen zoals M. Dubois (http://www.idt.be/dubois/) & Co het graag zouden hebben dat hun silhouettes trager zouden zijn dan de zware tourisme & gt wagens.

Wat denken jullie hiervan? Bestaat de kans om vanaf april 2003 silhouettes in Belcar te zien?

Ik denk dat de kans redelijk klein is...

Dit zou ik aan Dubois Racing voorstelen : bouw een Audi A4 "à la Ford Mondeo Belcar" :) .

Vincent

Acer-Pipo
06-01-2003, 19:39
De sillhouettes light zoals die van Dubois gaan rijden in het nieuw procar kampioenschap (BTC), (mss 4)

De andere zijn nog erg twijfelachtig, volgens mij zullen er niet veel sillhouettes aantreden in het belcar kampioenschap 2 hooguit 3

R@ce@holiC
06-01-2003, 20:18
Originally posted by vincentdb2001
Zoals jullie waarschijndelijk al weten, zijn silhouettes vanaf 2003 toegelaten in Belcar, met het Belgisch merken kampioenschap.

Maar gaan we er ook zien? Ik denk niet dat mensen zoals M. Dubois (http://www.idt.be/dubois/) & Co het graag zouden hebben dat hun silhouettes trager zouden zijn dan de zware tourisme & gt wagens.

Wat denken jullie hiervan? Bestaat de kans om vanaf april 2003 silhouettes in Belcar te zien?

Ik denk dat de kans redelijk klein is...

Dit zou ik aan Dubois Racing voorstelen : bouw een Audi A4 "à la Ford Mondeo Belcar" :) .

Vincent
Ik denk niet dat het de moeite loont om mee te doen met de silhouette's die in het procar kampioenschap meededen. het heeft geen nut zulke dure wagens te gaan kopen/inzetten om dan enkel maar voor een klasseoverwinning mee te dingen en te zien dat TA's stukken rapper zijn en ge daar nooit bijkunt cfr (wijlen) audi 80 en de severich V8 v vorig jaar...

Raceboy
06-01-2003, 20:37
Originally posted by Acer-Pipo

De andere zijn nog erg twijfelachtig, volgens mij zullen er niet veel sillhouettes aantreden in het belcar kampioenschap 2 hooguit 3

Het volledige procarveld dus ;)

laurent
07-01-2003, 00:04
Alle beetjes helpen zeggen ze dan :)

Ivm de "geruchten" rond GLPK-2003...
Deze kunnen allemaal bevestigd worden, voor 99%.
Waarom 99%? Wel, de contracten zijn nog niet getekend, de besprekingen zijn zo goed als rond.

Zodra k 100% bevestiging krijg, laat k het zeker weten, of weet je t al via een andere weg...

laurent
11-01-2003, 19:16
en de 100% zekerheid is er....
Vandaag bevestigd door A Kumpen.

Site is updated...
http://www.glpk-racing.com

Mistery
11-01-2003, 19:21
Tof Tof...als ik me niet vergis meldde www.misteryracing.com het nieuws i.v.m. Freddy Van Roey reeds op 04.01.2003 . Maar euh...no hard feelings Lorre, jij kon het toen nog niet weten, wij vernamen het via... (let's guess...)

Werner333
11-01-2003, 19:40
De Tam-Tam??? :D :D :D :D

laurent
11-01-2003, 20:29
mja k da weet k al...
ma ik post geen dingen zonder da'k bevestiging heb...
noem het liever safe than sorry...
ik zit tenslotte ook niet op een hoog genoeg nivo om dergelijke dingen first hand te vernemen of zo....

en die let's guess.. de persoon zelf?

redje
11-01-2003, 21:21
Toen ik het nieuws op misteryracing.com zag, heb ik dat aan Anthony Kumpen gevraagd en die verschoot ervan da zij da t al wisten en publiceerden, aangezien de contracten nog niet getekend waren.

laurent
12-01-2003, 03:53
Daarom dat ik dus ook liever wacht....
Als k bevestiging krijg van Anthony, dan weet ik zeker dat k met juiste dingen aankom.
Ik zeg niet dat er in het verleden rond ons team foute dingen gepubliceerd zijn, maar... again, rather safe than sorry....

Mistery
12-01-2003, 05:19
Originally posted by laurent
en die let's guess.. de persoon zelf?

Goeie gok, Laurent !

Megane
12-01-2003, 11:11
De site van GLPK is mooi, maar rijdt er daar maar 1 persoon?.
In de banner boven staat alleen Anthony Kumpen, terwijl Bert zijn palmares van vorig jaar volgens mij zeker niet slechter was.

Sorry voor den OT. :no:

redje
12-01-2003, 12:17
Bert zal geen banner hebben zeker.

laurent
12-01-2003, 16:12
toch wel, ma op een gegeven moment hebben we anthony meer in de kijker gezet....
In het begin vant jaar, toen anthony nog geen banner had, stond die van bert erop...

Mark
12-01-2003, 20:36
een DTM look-a-like in de Belcar 2003?

http://www.pentaracing.be/ en dan naar de pagina "projecten"

Iemand hier ooit iets van gehoord? ik niet, weet trouwens ook niet of dit voor de belcar bestemd is........................

http://users.pandora.be/joeri.luckermans/Foto_-_008.jpg
http://www.pentaracing.be/

airco
12-01-2003, 20:47
is anders wel nen stevigen bak ... DTM-prestaties in de belcar ... gaan :)

Mika 2000
12-01-2003, 20:51
een DTM look-a-like in de Belcar 2003?

Iemand hier ooit iets van gehoord? ik niet, weet trouwens ook niet of dit voor de belcar bestemd is........................

Het heeft wat weg van de New procar Opel..........Niet????
:D

Mark
12-01-2003, 20:55
ze hebben het over 300 tot 350 pk.........das voor DTM begrippen zo'n 200 te weinig :D

Als basis dient de body van een standaard astra

http://users.pandora.be/joeri.luckermans/Dscf0362.jpg

Werner333
12-01-2003, 21:40
Als dit voor de Belcar is, is dit alleen maar toe te juichen.
Want het is eens iets anders dan de meute Porsche's en BMW's ;)

yannick88
13-01-2003, 12:39
Deze wagen zal wel degelijk in de belcar aantreden dit jaar

laurent
13-01-2003, 12:50
Onderhandelingen zijn gestart met een 2de piloot voor de Longin-Porsche.
Naam?...
F. Bouvy ring a bell?

Bart.Vandecavey
13-01-2003, 13:15
Naam?...
F. Bouvy ring a bell?

Heeft hij niet met de 75 gereden dit jaar? :D :p

Megane
13-01-2003, 15:48
Naam?...
F. Bouvy ring a bell?

Is dat die F. Bouvy die het presteerde om 2x boite kapot te trekken in de 24U met de Audi een paar jaar geleden.

De Frans is er nog nie goe van. :no: :no:

Mark
13-01-2003, 16:26
Originally posted by yannick88
Deze wagen zal wel degelijk in de belcar aantreden dit jaar

Damn, de fotorolletjes zullen hard gaan dit jaar :)

Scapa
13-01-2003, 16:35
Ik vind het wel raar dat het nu pas bekend is. Normaal kunnen teams met zo'n project niet wachten om het bekend te maken of toch al een kleine hint te geven... 3.0l dus dat wordt de TB-klasse... :rolleyes:

Scapa
13-01-2003, 16:39
Btw Sennake, is die foto van Winkelhock z'n DTM Opel in Zolder op hun site niet van u...

Mark
13-01-2003, 16:44
Ik vind het wel raar dat het nu pas bekend is. Normaal kunnen teams met zo'n project niet wachten om het bekend te maken of toch al een kleine hint te geven... 3.0l dus dat wordt de TB-klasse... :rolleyes:

gisteren kwam ik per toeval op de site van Penta Racing, wist niet eens dat ze een site hadden........................

klasse Tb, ach de Mini rijdt daarin ook mee........dat was toch wel geloof ik het succesnummer van 2002

Bart.Vandecavey
13-01-2003, 16:48
Best dat die meedoen in TB, de TB klasse kan nog enkele deelnemers verdragen me dunkt (niet dat ik iets afdoe aan de overwinning van de mini)...

Mark
20-01-2003, 21:38
Jos Menten bij AD in 2003 met de ex-cup wagen van de Clouseau brothers?

"De Porsche, waarmee de Limburgse coureur Jos Menten komend seizoen aan de Belcar zal deelnemen" http://www.racingonline.nl/cms/show2.php?vervolg=648&categorie=25

Mark
23-01-2003, 19:52
RTM die een 996 gaan inzetten in de GTA klasse..............Bij RWS in het FIA GT was dat in 2002 geen succes. Alhoewel de Vipers wat zijn aangekomen. Kon weleens erg close worden tussen de vipers, bi-turbo's en dit 996-geval

Ben es benieuwd wat we mogen verwachten.

Kan mijn oude scan van de ""autosport" niet meer vinden........geloof dat de volgende link wel gaat over een 996 FIA GT-spec i.p.v. de standaard N-GT spec.

http://gto-racing.nexenservices.com/gtworld_porsche996GT_RWS.htm

R@ce@holiC
23-01-2003, 22:29
Ja , het sta erop da da ne gt2 is , zo enen als ad en psi er hadden , ook ne biturbo??

RTM is dat dan de rs met ne motor met grotere motorinhoud?

Mark
23-01-2003, 22:38
Nee, RWS heeft nooit met een biturbo gereden in de FIA GT.

Weet niet wat RTM van plan is.....tis wachten op het volgende mailtje van Karl :D

R@ce@holiC
23-01-2003, 22:40
Nee, RWS heeft nooit met een biturbo gereden in de FIA GT.

Weet niet wat RTM van plan is.....tis wachten op het volgende mailtje van Karl :D Hmm , hij heeft er vanachter me die roosters en die fel naar achterstekende difuser veel van weg... :)
:no: Ik was mis dan :frusty:

Mark
01-03-2003, 20:28
Vandaag de Belcar Selleslagh Mondeo 2001 aan het werk gezien op de...........................................Rally cross te Maasmechelen. Reed mee in de instapklasse c.q. promotieklasse.

Volgens mij hebben ze alleen de carrosserie overgenomen, weet webmaster Ikin daar meer van?

Geloof dat er een ouwe Sierra motor in lag.

Mark
02-03-2003, 13:20
geen David Hart in de Belcar dit jaar?

Als ik zo lees op www.racefriends.com:Dan ontwaren we nog een bekend gezicht, dat van David Hart. "David, jouw aanwezigheid hier, betekend meer dan alleen erbij zijn? David Hart - "Klopt, ik zal naast Mike en Anthony als derde rijder in de Pagani aan de 24 uur van Le Mans dit jaar deelnemen. Ik moet alleen wel zien dat ik voldoende conditie krijg, omdat ik voor dit seizoen nog weinig had gepland. Maar, ik kreeg vanavond een stoeltje aangeboden in een Viper (bij het Carsport America team - red.) voor de komende 12 uur van Sebring. Ik denk dat ik dat maar doe, want dat is alvast een goede start".

Mark
02-03-2003, 15:07
op DSC of is het nu DSN ;) zegt Hart dat ie t/m Le Mans in de Belcar rijdt......... dat zijn dus de eerste vier wedstrijden. De rest is dus nog een vraagteken.

David has already driven at Le Mans, in a Carsport Viper, and nearly won the Belcar championship in 2002. Meanwhile he confirmed his entry in Belcar, with his Viper (at least until Le Mans).

Werner333
22-03-2003, 13:02
En wat dacht je hiervan?
Een Kamala.
Dit is de straatversie. De raceversie is bijna klaar en zal Belcar rijden dit jaar.
http://www.werner333.com/paddockfoto/kamala01.jpg
http://www.werner333.com/paddockfoto/kamala02.jpg
http://www.werner333.com/paddockfoto/kamala03.jpg

Autosport.be
22-03-2003, 13:24
Originally posted by Werner333
En wat dacht je hiervan?
Een Kamala.
Dit is de straatversie. De raceversie is bijna klaar en zal Belcar rijden dit jaar.

350pk, 700kg = 2kg/pk !

Motor: Ford Cosworth 2 liter turbo

Werner333
22-03-2003, 13:31
Dat gaat idd spektakel geven. :)
De website van Kamala vind je trouwens hier (http://www.kamalacars.com).

moore
22-03-2003, 16:52
is er ook al bekend welke piloten er op zullen rijden?

joost
22-03-2003, 19:00
700 kg in straatversie maar jammer genoeg komt daar wel wat bij in Belcar :(

Mistery
22-03-2003, 19:23
De Kamala : ik hoop voor de eigenaar dat hij er meer mee bereikt dan met zijn gele Ford Sierra in de TC vorig jaar...

Maar over N I E U W S gesproken :

PAUL BELMONDO RACING start dit jaar niet in het FIA GT kampioenschap, maar wel in het FFSA Kampioenschap...Tot daar niks nieuws...

Maar wat vingen we vandaag op ?
PAUL BELMONDO RACING zou de BELCAR wedstrijden die niet overlappen met de FFSA kalender (en dat zijn er 4) aan de start van de Belcar verschijnen met twee Chrysler Vipers GTS-R !!!
Belmondo & Gosselin zouden de equipage vormen op het eerste exemplaar, voor het twee exemplaar zou Robert Dierick de dienst uitmaken, samen met een nog te benoemen piloot. Gezien Dierick in het FFSA kampioenschap ploeg vormt met Vincent Vosse, zou ook voor de Belcar de voorkeur uitgaan naar Vosse !

Laat maar komen, die kerels, het zal het kampioenschap ten goede komen. Enkele Vipers meer, nieuwe reglementering die de Porsches terug op de voorgrond kan brengen, een Corvette C5-R...wat worden wij verwend dit jaar !

moore
24-03-2003, 12:43
ik las in dailysportscar.com dat Stephan Cohen als tweede piloot op de viper komt van GLPK is dat al bevestigd of is het nog afwachten?

vincentdb2001
24-03-2003, 15:11
Weet er iemand meer over deze wagen? Die stond er zaterdag morgen in Zolder. Er op stonden de namen van Alexandra Van De Velde & van Kelly Jamers.
Waarschijndelijk zullen ze er in de Belcar mee rijden :confused:

Het is in ieder geval een zeer knappe wagen !!

Vincent

*mod*

problemen met de foto : Vincent, stuur hem naar guygol@skynet.be en ik zet hem online.

Ik kon de foto vorige week niet online zetten door problemen met de server, maar is is ze dan toch :

http://membres.lycos.fr/vdbcourse/minis/images/P1010116.JPG

*/mod*

moore
24-03-2003, 15:16
yep vincent das de wagen waar kelly en alexandera in de belcar mee zullen starten :) of er een nieuwe motor of zo inziet weet ik niet maar de kleuren zijn prachtig :)

Mistery
24-03-2003, 15:18
Het betreft hier inderdaad de wagen waarmee Alexandra Van De Velde en Kelly Jamers zullen deelnemen aan her Belcar Kampioenschap 2003.

Ze genieten de steun van Daikin, zodat beide dames "het hoofd koel kunnen houden"...

Megane
24-03-2003, 16:24
Originally posted by Mistery
Het betreft hier inderdaad de wagen waarmee Alexandra Van De Velde en Kelly Jamers zullen deelnemen aan her Belcar Kampioenschap 2003.

Ze genieten de steun van Daikin, zodat beide dames "het hoofd koel kunnen houden"...

Het is te hopen dat de anderen hun hoofd koel kunnen houden.
Als ge weet wat diee wagen vorig jaar allemaal heeft meegemaakt.

A.J.
24-03-2003, 18:35
Ja de wagen is weer heel mooi. Nu donderdag gaan de dames testen. Wat de motor betreft is het de oude 3.5 liter motor van Hartge. De groep A 3 liter is namelijk ook stuk gegaan in die crash bij de 24 uren. Zeker één van de mooiste BMW's.
Het zal trouwens een druk jaar worden voor de meisjes.
Alexandra rijdt ook in de Mini Cup terwijl Kelly er nog een jaartje Yaris bij doet.

Scapa
24-03-2003, 19:39
Prachtig? Heel mooi? :confused: Dat is gewoon donkerblauw met witte letters op ze... :rolleyes:

Sennake
24-03-2003, 19:48
Prachtig? Heel mooi? :confused: Dat is gewoon donkerblauw met witte letters op ze... :rolleyes:

Het moet niet altijd een kleurenkermis zijn om mooi te zijn eh Stijn...

Trouwens de blauw/witte kleuren (de originele BMW-kleuren) hebben hun pracht ook al bewezen op de F1's (destijds op de Brabham-BMW's en nu op de Williams-BMW's). Ik vind dus deze BMW van Alexandra en Kelly ook heel mooi. En dat geldt eigenlijk ook voor de piloten :D

Scapa
24-03-2003, 19:59
De schoonheid van de piloten is een feit :D . De kleuren van de Williams-BMW's, wit-blauw-grijs samen met vele zwarte onderdelen, is toch net iets gevarieerder en mooier hoor en totaal niet vergelijkbaar met dit. Als je de originele kleuren op een BMW race-wagen zou toepassen krijg je dit :p :D

http://www.spa-francorchamps.be/gfx/report2001/spabelpro/belcar/images/DSC_1282.jpg Photos B.Lorquet Diffusion SPA

Sennake
24-03-2003, 20:14
Bon, we zijn hier zwaar off-topic aan het gaan en na deze post hou ik er dan ook mee op, maar enkel om te bewijzen dat je met puur blauw en wit een prachtige livery kan verkrijgen deze foto :

http://www.f1-grandprix.com/photos/piquet_bra_84.jpg

En tot slot : "les goûts et les couleurs ne se discutent pas..."

Scapa
24-03-2003, 20:23
Afgezien van het feit dat dit toch iets totaal anders gaan we nu terug on topic. Heeft er nog iemand iets gehoord van de Opel Astra Coupé à la DTM die dit jaar in de Belcar zou aantreden?

laurent
25-03-2003, 00:37
Doet er mij aan denken, hoe zit het met Telindus?

Beemer
25-03-2003, 10:48
en met de z8??

joost
25-03-2003, 13:36
Doet er mij aan denken, hoe zit het met Telindus?

**edit**
Sorry maar dit was erover.
De dingen die hier stonden deden de werkelijkheid geweld aan.
Gelieve met uitspraken over sponsoring van teams op te letten. Het is al meer dan moeilijk genoeg voor alle teams om aan sponsors te geraken in dit landje.
No hard feelings Joost.
Werner333.
**/edit**

laurent
25-03-2003, 17:29
maw geen patrick Philips in de Belcar :-) :(

flugel
25-03-2003, 20:11

ge zijt bezig over den dienen in uwe sig zekers ;)
Gelijk Sennake zegt, over kleuren kan je niet discussiëren, ik persoonlijk vind em wel mooi, en hopelijk is de wagen een waardige concurent hé :D Op het gebied van pilotes winnen ze toch al :D

MARSHALL
27-03-2003, 00:48
Afgezien van het feit dat dit toch iets totaal anders gaan we nu terug on topic. Heeft er nog iemand iets gehoord van de Opel Astra Coupé à la DTM die dit jaar in de Belcar zou aantreden?

Voor meer informatie daarover surf naar http://users.skynet.be/vbmkmarshalclub en dan onder de link "PROJECT"

WAARSCHIJNLIJK zal deze wagen zijn intrede doen tijdens de 24 Uren van Spa

Greetz
Tom Gielen

joost
27-03-2003, 21:19
wat mij ten zeerste zou verwonderen gezien het regelement van die wedstrijd.

Mistery
27-03-2003, 21:25
Originally posted by MARSHALL
WAARSCHIJNLIJK zal deze wagen zijn intrede doen tijdens de 24 Uren van Spa

Greetz
Tom Gielen

Euhm...24u van Spa ? Ik snap niet hoe die wagen in een FIA GT veld kan terechtkomen... De wagen staat niet op de FIA lijst als GT wagen gehomologeerd, dus FIA GT rijden is reglementair niet mogelijk...

joost
27-03-2003, 21:29
**edit**
Sorry maar dit was erover.
De dingen die hier stonden deden de werkelijkheid geweld aan.
Gelieve met uitspraken over sponsoring van teams op te letten. Het is al meer dan moeilijk genoeg voor alle teams om aan sponsors te geraken in dit landje.
No hard feelings Joost.
Werner333.
**/edit**

en ik mijn bron was te vinden binnen Telindus zelf. Dit is toch niet de oorlogsverslaggeving van de USA zeker? ooit zei een wijze man: "Ik ben het niet eens met wat je zegt maar ik zal er altijd voor blijven strijden dat je het kan zeggen"

joost

MARSHALL
28-03-2003, 13:17
Originally posted by Mistery
Euhm...24u van Spa ? Ik snap niet hoe die wagen in een FIA GT veld kan terechtkomen... De wagen staat niet op de FIA lijst als GT wagen gehomologeerd, dus FIA GT rijden is reglementair niet mogelijk...

Dan hebbe ze zich vergist, ze bedoele misschien de 24 uur van Zolder.

Mark
28-03-2003, 18:25
Weer een nieuwtje:

Een VW Bora Break TDI in de Belcar, bereden door Maes en Verbist.

300 pk bij een koppel van 540 NM.......ontwikkeld door Volkswagen Racing.

Kon het weleens aardig doen op Zolder met zijn korte bochtjes.

Stond het hier vlugger dan op autosport.be ;) ...........maar als ik dat verhaal lees op autosport.be kom ik tot de conclusie dat ik de verkeerde papa heb :D :D

Scapa
29-03-2003, 12:08
Ik ben eens benieuwd. Deze wegen komt door het gebruik van een turbo wel in de TA klasse terecht. Die twee jong gasten gaan wederom een leuk race-seizoen tegemoet!

Mistery
29-03-2003, 12:23
Het is sowieso goed om die jongens, die beiden over zeer veel talent beschikken, nog wat te laten rijpen en mee evolueren met zo'n wagen. Op die manier zullen ze ook een pak kennis opdoen over afstellings- en ophangingsgegevens.

Beide jonge piloten hebben een goede basis en mits het opdoen van de nodige ervaring zullen we in de toekomst nog veel horen over die kerels.

Scapa
29-03-2003, 12:43
Er wordt gezegd dat ze een 2-uurs race kunnen uitrijden zonder te tanken: moeten diesels geen kleinere tank hebben (iets van een 60 liter ofzo)? Dat wordt toch wel nipt dan...

Mistery
29-03-2003, 13:11
Klopt, de tankinhoud is inderdaad beperkt. Maar in de European Superdiesel Challengeheeft de VW Bora TDI-R reeds bewezen lang te kunnen rijden met die tankinhoud...zeer lang ...

Afwachten wat het wordt in de Belcar.

Scapa
29-03-2003, 13:35
Over die European Superdiesel Challenge is echt weinig info (tankinhoud ed...) te vinden op het net. Fanny Duchateau heeft er vorig jaar een race gewonnen met de Bora.

PJ46
29-03-2003, 14:03
Er wordt gezegd dat ze een 2-uurs race kunnen uitrijden zonder te tanken: moeten diesels geen kleinere tank hebben (iets van een 60 liter ofzo)? Dat wordt toch wel nipt dan...

Belcar -> 100liter

Zou echt wel geen probleem mogen zijn, er rijden nu toch ook auto's rond in de Belcar die 2 tot 3uur kunnen rijden zonder te tanken...

The Leader
29-03-2003, 21:44
Heeft er soms al iemand fotos van de M3 GTR van Carlier?

Mark
29-03-2003, 21:59
Originally posted by The Leader

proficiat, jouw eerste post is de 50.000ste !

The Leader
29-03-2003, 22:43
Allee mannen champagne.

Of is Carlier zijn wagen nog niet klaar?

flugel
30-03-2003, 11:32
Over die European Superdiesel Challenge is echt weinig info (tankinhoud ed...) te vinden op het net. Fanny Duchateau heeft er vorig jaar een race gewonnen met de Bora.

was niet met de Bora waar ze dit jaar mee aantreden, de bora dit jaar is de lange versie.

Bart.Vandecavey
30-03-2003, 12:00
Originally posted by The Leader

http://www.goudenf1.be/gf1/gif/bmw-detouree.gif

The Leader
30-03-2003, 12:32
Thanks.

Mistery
04-04-2003, 08:19
Bij RTM krijgt Franz Lamot goed gezelschap op de GT3-R : niemand minder dan Kurt Mollekens wordt zijn teamgenoot !

Baron
06-04-2003, 01:43
De voorlopige deelnemerslijst eens ingekeken. Er zijn toch wel enkele opvallende afwezigen. Geen David Hart, geen PSI, geen MRS Team, geen Belgische Marcossen. Ook geen Volvo's meer. Weet er iemand of de Dumortiers nog plannen hebben of zijn die mannen volledig gestopt?

AlainH
06-04-2003, 21:45
http://www.alainh.easynet.be/GTR.jpg

see you on thursday ;)

R@ce@holiC
06-04-2003, 21:54
Tis vakantie , donderdag ben ik => ZOLDER :D

Mark
06-04-2003, 22:04
De ouwe nieuwe M5 staat ook nog in de garage, zien we die terug in de TC?

Die nieuwe bak ziet er overigens zeer mooi uit! Trouwens jouw fotoboek over de bouw van de GTR ook!

The Leader
07-04-2003, 20:32
Prachtige auto hopelijk even goede resultaten als in 2002. Welke motor zit er in die van de M5 of een andere?

AlainH
07-04-2003, 21:56
Voor nu zit er een standaard M5 motor in, oude generatie ( geen V8 dus ). Als alles hiermee vlot verloopt, dan komt er iets zwaarder in.

De M5, die heeft nog altijd zijn motor erin zitten en rijdt heel misschien een TC, als er interesse is, en nadat die dan is aangepast aan de decibelnormen en dergelijke...

Mark
21-04-2003, 11:07
Niet 100% Belcar nieuws, maar Kuismanen rijdt dit jaar niet alleen Belcar. Ze gaan ook het volledige seizoen Euro GT's afwerken..............

The Finnish Kuismanen team will enter their Chrysler Viper GTS-R for all races this year, after a single participation in the Euro GT Series in 2002. bron: http://www.eurogtseries.com/

Rijdt ook een B6 Stealth in het kampioenschap mee, die rijdt ook mee in de Ducth Super Car Challenge.

karld
23-04-2003, 16:02
Bron circuit zolder naar aanleiding van Belcar Nissan World Series:

Het nieuws rond het team van Paul Belmondo is intussen al bekend, maar er
is nog een nieuwtje: David Hart komt terug. De Nederlander die vorig jaar 5
van de 7 Belcar-manches won en het seizoen besloot als runner-up, neemt dit
weekend de plaats in van Bert Longin in de GLPK-Porsche 996 Biturbo. Onze
vice-kampioen treedt binnenkort aan in Le Mans en heeft dringend wat
competitieritme nodig. Fijn dat hij daarvoor opnieuw de Mediagroup Van Dyck
Belcar uitzocht.
Nog andere wijzigingen in het veld: Vincent Dupont maakt een heroptreden
door samen met Stéphane Cohen de GLPK-Viper te besturen.
Vanierschot-Verbergt ruilen de 993 voor die machtige 996 Biturbo van AD
Sport. Daar treedt ook Ruben Maes aan, aan de zijde van de jonge
Nederlander Jos Menten, één van de meest markante figuren van het eerste
Belcar-weekend. Ook in GTB: Bart Couwberghs neemt bij RTM opnieuw zijn
vertrouwde plaats aan de zijde van Franz Lamot in, terwijl Rudi Penders
hersteld is van zijn schouderkwetsuur en zijn plaats naast Marc Goossens
inneemt.
In de Gillet Vertigo maakt Johan Van Vaerenbergh naast Ugeux kennis met de
laatste Streiff-evolutie; anderhalf jaar nadat hij zijn eigen Vertigo aan
de kant schoof.
Ook opnieuw van de partij, maar dan in de Divisie Toerisme: de VTR-Saab
Viggen met aan het stuur Jacques Morlet en de ook al heroptredende Rodolphe
Koentges. Peter Van Delm zou bij G&A in de 2de BMW aantreden, naast Michael
De Keersmaeker.

joost
23-04-2003, 16:09
dit staat allemaal al te lezen in Belcar Open Nissan thread

R@ce@holiC
23-04-2003, 16:18
Originally posted by karld
Peter Van Delm zou bij G&A in de 2de BMW aantreden, naast Michael
De Keersmaeker. Peter Van Delm is onze vaste 2e piloot. Jack Buytaert verving hem de eerste race wegens vakantie.