Scapa
06-11-2002, 17:05
brief van Christian Lahaye van de prc-groep op autosport.be:
Beste vriendin, beste vriend.
Wordt dit de laatste brief in deze stijl die ik U zal toesturen?
Sta me toe dit te betwijfelen, al zullen sommigen er afgelopen weekend een duivels plezier hebben aan beleefd over onze....begrafenis te praten.
Zou iemand echt plezier kunnen beleven aan onze zogezegde verdwijning?
Zouden we nog zo hinderlijk overkomen?
Natuurlijk zal de Procar, stricto senso, niet meer worden georganiseerd, maar de GDC en de Nederlanders, om slechts enkele mogelijkheden te noemen, zijn zeker geen luchtspiegelingen.
De toerwagenracerij, de meest populaire categorie van allemaal en veruit de enige waarin een invoerder geïnteresseerd is, zal natuurlijk nooit echt sterven, evenmin als de aandacht van het publiek, dat met uitzondering van de 24 Uren, geboeid toekijkt bij de sprints en de echte strijd wiel aan wiel tussen aan elkaar gewaagde wagens.
Dit alles om U te zeggen dat, hoewel we ons terdege bewust zijn van de kwantitatieve armoede van het deelnemersveld 2002, we de armen zeker niet laten zakken en op zoek naar nieuwe oplossingen, die we elders werden aangehaald.
Het was ongetwijfeld eenvoudiger en directer geweest van Belcar en Procar "volledig" te laten versmelten, van GT en Tourwagen in overeenstemming te brengen op technisch vlak alsook voor uithouding en sprint, maar ons voorstel werd niet goedgekeurd door onze Limburgse vrienden. Het is immers hun goed recht om niet akkoord te gaan met de mening van een "vragende partij".
Deze brief heeft natuurlijk ook nog een andere bedoeling, die we in één woord kunnen samenvatten : BEDANKT.
Danku aan onze adverteerders, onze partners, de invoerders van Audi, Mazda; Opel en VW die hebben meegewerkt aan de promotie van het kampioenschap, dank u aan de teams, de piloten, de media, de commissarissen, de NSK, de vrienden, aan allen die ons hebben gevolgd, liefgehad, bekritiseerd, dank u aan allen die deze brief lezen.
En het is beloofd, tot heel....binnenkort.
Vriendelijke groeten
Christian Lahaye
--------------------------------------------------------------------------------
Eindklassement New Procar 2002:
Divisie 1:
1. N. Stelandre 227p (10 zeges)
2. F. Verbist 178p (3 zeges)
3. R. Maes 141p (2 zeges)
4. M. Lupant 140p
5. JF Hemroulle 131p (2 zeges)
6. L. de Sordi 123p (1 zege)
7. T. Verbergt 117p (2 zeges)
8. D. Defourny 65p (1 zege)
9. V. Radermecker 40p (4 zeges)
10. B. Leinders 35p (1 zege)
11. V. Vosse 27p
Divisie 2:
1. F.Duchateau 198p (5 zeges)
2. G.Kenis 170p (10 zeges)
3. JP.Blaise 141p (6 zeges)
4. G.Bruno 132p (1 zege)
5. L.Richard 129p
6. J.Schuybroek 98p (1 zege)
7. W.Maljean 90p (1 zege)
8. P.Gurzo 78p
9. G.Katsers 74p
10. S.Ugeux 55p (2 zeges)
11. G.Bonduel 40p
12. E.Brouwers 32p
13. P.Beliën 27p
14. J.Jakobs 25p
15. P.Van Delm 22p
16. C.Corthals 22p
17. C.Giltaire 22p
18. R.Stevens 21p
19. M.Wilders 21p
20. F.Walfish 20p
21. D.Heeren 18p
22. Fr.Colaux 15p
23. S.Hercek 14p
24. G.Tremblay 14p
25. P.Van der Berkt 13p
26. L.Culot 10p
27. S.Hilaire 8p
28. B.Crouquet 8p
29. W.Jeuris 6p
30. JC.Lompech 4p
31. F.Colaux -
Beste vriendin, beste vriend.
Wordt dit de laatste brief in deze stijl die ik U zal toesturen?
Sta me toe dit te betwijfelen, al zullen sommigen er afgelopen weekend een duivels plezier hebben aan beleefd over onze....begrafenis te praten.
Zou iemand echt plezier kunnen beleven aan onze zogezegde verdwijning?
Zouden we nog zo hinderlijk overkomen?
Natuurlijk zal de Procar, stricto senso, niet meer worden georganiseerd, maar de GDC en de Nederlanders, om slechts enkele mogelijkheden te noemen, zijn zeker geen luchtspiegelingen.
De toerwagenracerij, de meest populaire categorie van allemaal en veruit de enige waarin een invoerder geïnteresseerd is, zal natuurlijk nooit echt sterven, evenmin als de aandacht van het publiek, dat met uitzondering van de 24 Uren, geboeid toekijkt bij de sprints en de echte strijd wiel aan wiel tussen aan elkaar gewaagde wagens.
Dit alles om U te zeggen dat, hoewel we ons terdege bewust zijn van de kwantitatieve armoede van het deelnemersveld 2002, we de armen zeker niet laten zakken en op zoek naar nieuwe oplossingen, die we elders werden aangehaald.
Het was ongetwijfeld eenvoudiger en directer geweest van Belcar en Procar "volledig" te laten versmelten, van GT en Tourwagen in overeenstemming te brengen op technisch vlak alsook voor uithouding en sprint, maar ons voorstel werd niet goedgekeurd door onze Limburgse vrienden. Het is immers hun goed recht om niet akkoord te gaan met de mening van een "vragende partij".
Deze brief heeft natuurlijk ook nog een andere bedoeling, die we in één woord kunnen samenvatten : BEDANKT.
Danku aan onze adverteerders, onze partners, de invoerders van Audi, Mazda; Opel en VW die hebben meegewerkt aan de promotie van het kampioenschap, dank u aan de teams, de piloten, de media, de commissarissen, de NSK, de vrienden, aan allen die ons hebben gevolgd, liefgehad, bekritiseerd, dank u aan allen die deze brief lezen.
En het is beloofd, tot heel....binnenkort.
Vriendelijke groeten
Christian Lahaye
--------------------------------------------------------------------------------
Eindklassement New Procar 2002:
Divisie 1:
1. N. Stelandre 227p (10 zeges)
2. F. Verbist 178p (3 zeges)
3. R. Maes 141p (2 zeges)
4. M. Lupant 140p
5. JF Hemroulle 131p (2 zeges)
6. L. de Sordi 123p (1 zege)
7. T. Verbergt 117p (2 zeges)
8. D. Defourny 65p (1 zege)
9. V. Radermecker 40p (4 zeges)
10. B. Leinders 35p (1 zege)
11. V. Vosse 27p
Divisie 2:
1. F.Duchateau 198p (5 zeges)
2. G.Kenis 170p (10 zeges)
3. JP.Blaise 141p (6 zeges)
4. G.Bruno 132p (1 zege)
5. L.Richard 129p
6. J.Schuybroek 98p (1 zege)
7. W.Maljean 90p (1 zege)
8. P.Gurzo 78p
9. G.Katsers 74p
10. S.Ugeux 55p (2 zeges)
11. G.Bonduel 40p
12. E.Brouwers 32p
13. P.Beliën 27p
14. J.Jakobs 25p
15. P.Van Delm 22p
16. C.Corthals 22p
17. C.Giltaire 22p
18. R.Stevens 21p
19. M.Wilders 21p
20. F.Walfish 20p
21. D.Heeren 18p
22. Fr.Colaux 15p
23. S.Hercek 14p
24. G.Tremblay 14p
25. P.Van der Berkt 13p
26. L.Culot 10p
27. S.Hilaire 8p
28. B.Crouquet 8p
29. W.Jeuris 6p
30. JC.Lompech 4p
31. F.Colaux -