PDA

View Full Version : AD Sport behaalt de titel met Lieve Thiron, Dirk & Matthieu Geerinckx !


Mistery
11-11-2002, 16:23
De Touring Cup krijgt steeds meer een internationale uitstraling met zich mee en Nederlanders en Duitsers hebben ook de weg naar dit kampioenschap gevonden. Het bevestigt enkel de sterkte van het deelnemersveld en de aantrekkingskracht van deze raceklasse. De titel krijg je er niet zomaar cadeau, er wordt hard gestreden en dusdoende zijn de titels die Lieve Thiron, Dirk Geerinckx en Matthieu Geerinckx binnenhaalden meer dan verdiend.

Voor aanvang van de laatste manche, de 10 uur durende Race Promotion Night, kwamen nog vijf teams in aanmerking voor de titel, waaronder tevens de andere AD Porsche van Van Roey/Van Roey/Wauters, die zelfs de leiding had in het klassement. Helaas voor Freddy Van Roey en zijn companen werden zij reeds vroeg in de wedstrijd gesanctioneerd wegens teveel decibels en moesten dus noodgedwongen de strijd staken. Een jammerlijk feit, maar onherroepelijk…

Alle hoop voor de titel rustte dan op de schouders van The Racing Family Geerinckx, die wel iets minder snel kwalificeerden, maar ook de druk niet op hun schouders hadden om te “moeten” winnen. Een feilloze rit van alle drie de familieleden zou volstaan voor de titel. Eventjes nog kwam een afgebroken torsiestang roet in het eten gooien, zodat er terug een opmars moest gebeuren, maar zowel Lieve, Dirk als Matthieu kweten zich perfect van die taak en brachten de wagen terug tot op de derde plaats in de wedstrijd, voldoende voor zekerheid over de titel !

Om 21.45u viel het zwart-wit geblokt, en ontlading alom bij de piloten, de sympathisanten en de teamleden. Naast hun welverdiende podiumplaats, slepen de Hammenaars zo maar eventjes drie titels uit de brand : Algemeen Kampioen, Kampioen in Klasse 1 en Lieve Thiron als Kampioene bij de dames !

Proficiat, welgemeend, vanwege het voltallige AD Sport-team !

R@ce@holiC
11-11-2002, 22:29
Nog even spannend op't einde me die torsie stang afgebroken enzo , maar al bij al een verdiende 3e plaats en titel , vooral na die tegenslag bij de belcar , echt , oververdiend.

Proficiat !

flugel
11-11-2002, 22:39
Als Hammenaar vind ik dit natuurlijk zeer tof... en hopelijk volgend jaar meer van dat :)

Sennake
11-11-2002, 23:07
Proficiat Lieve, Dirk en ... Piet Konijn natuurlijk :D :D :D

Daar gaan we nog ne ferme op pakken zelle!

Speedy
11-11-2002, 23:36
Paar maal langs geweest tijdens de race in de box,twas daar echt aftellen tot het einde,maar de beloniong was zo mooi....

Proficiat,Speedy

P De Sonville
12-11-2002, 00:04
Een prachtig seizoen van de Geerincksen en 'Piet Konijn'

Peterson

Piet Konijn
12-11-2002, 03:46
na een tochwel rot seizoen in de clio's en een dramtisch einde in de ladies trophy!! stond het geluk aan de kant van de racing family!!!
Hierbij wil ik toch wel nog eventje iedereen bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt in de eerste plaats natuurlijk het team AD-sport zonder hen was dit nooit mogelijk geweest!!!! en in de tweede plaats natuurlijk de sponsors!!! en zonder dat ik het vergeet allemaal de supporters natuurlijk die toch ons blijven steunen zijn, en toch in ons zijn blijven geloven na een toch wat pech seizoen!! Maar in de touring is alles vlekkeloos verlopen!! ma&pa hebben meermaals bewezen dat ze snel & regelmatig zijn!!! Dit is zeker het hoogte punt voor de "racing family" die hopen van volgend jaar op hun elan verder te gaan!!!

Piet Konijn
12-11-2002, 04:06
ok een klein wedstrijd verslagje: in de cronos een 13de tijd door vele gele vlag situaties!! een rustige start en opbouwen en na de eerst stint lagen we zels op kop van de wedstrijd, na een goed uur wedstrijd begon er een getingel op te treden, enkel in de chicanes, daarna brijde het zich uit naar elke bocht na 2u40min wedstrijd hoor ik een enorme krak en roep de mensen van de pits onmiddelijk op en zeg hen dat ik binnen kom voor een vroegere pitstop met de melding van het geluid!! blijkbaar een gebroken torsiebar, dus hebben ze die er maar vantussen gehaald. de stints van ma & pa lopen vlekkeloos en houden de wagen in de top drie!! Ze hebben beiden heel sterk gepresteerd en hebben bewezen dat ze nog elke dag een hoop bijleren!! Dan was er nog zo een drie uur wedwedstrijd voor de boeg, in het donker. Alles liep vlekkeloos tot ik een enorme rookontwikkeling zag achteraan de wagen terug naar de pits dus!! Een kapotte beschermhoes van de cardan en was gescheurd aan de kant van de versnellingsbak, dat is een klein chancke;) Albert besliste om de wedstrijd door te zetten en gaf mij de volgende raad mee "kijk rijd er mee door, doe het een beetje rustig aan en alles komt in orde" "of het breekt of jullie zijn kampioen"! ik vervolgde de stint en heb er niks meer van gemerkt en heb mijn tempo wat verlaagd maar had nog een strakke cadans:) Heb er niks meer van gehoord maar was wel heel blij dat ik die geblokte vlag zag:) Nog een hilarisch moment was toen ik met de wagen naar het gesloten wagenpark reed stond de hele ad en geerinckx family daar met wortels die ze dan ook gewillig in de wagen deponeerden zodat ik toch even een beetje kon eten toen de wedstrijd gedaan was:);) LOL
Dit was echt de max dit bewijst tch dat de sfeer in de touring ongeloofelijk is!!!!!

Piet Konijn
12-11-2002, 04:08
Originally posted by Sennake
Proficiat Lieve, Dirk en ... Piet Konijn natuurlijk :D :D :D

Daar gaan we nog ne ferme op pakken zelle!


amaai nog niet!!! Grensland hallen???????

Sennake
12-11-2002, 08:28
Zeker weten!

Scapa
12-11-2002, 11:52
Ik kan jullie anders ook wel wa goei cafékes in Hasselt aanraden :)

speedkicks
12-11-2002, 13:54
Proficiat aan de Geerinckx familie.
Waar komt eigenlijk de naam piet konijn vandaan?

Mistery
12-11-2002, 13:59
Originally posted by speedkicks
Proficiat aan de Geerinckx familie.
Waar komt eigenlijk de naam piet konijn vandaan?

Daar kan Piet Konijn zelf beter op antwoorden denk ik...

Piet Konijn
12-11-2002, 20:56
Originally posted by Mistery
Daar kan Piet Konijn zelf beter op antwoorden denk ik...


om een lang verhaal kort te maken het komt terug vanuit mijne kindertijd zelfs zolang geleden dat ik het niet meer weet;)

Nu is mijn vader daar ne keer sporadisch mee afgekomen en sindsdien noemt iedereen mij zo!!! Maar de obsessie gaat ver ze hadden zelfs tijdens de wedstrijd van de tc afgelopen weekend, stickers laten maken, en hadden ze een paar kilos wortels klaarstaan voor mij als ik de wagen over de eindstreep reed;):)
echt tof:);)!!!!!

schumivill
12-11-2002, 21:03
Proficiat piet konijn :D ook via deze weg,ga maar es goe feesten en vergeet uw "rampjaar" maar bij de clio's,het ligt zeker niet aan uw stuurmanskunsten zo blijkt ;)

Piet Konijn
12-11-2002, 21:07
dank u zijt maar zeker dat dat moet gevierd worden:) Zaterdag na de wedstrijd was het al prijs de sfeer zat er goed in, en we hebben daar den boel gesloten he, alleen ik ben nog niet naar huis moeten kruipen;) rampjaar in de clio zal moeilijk zijn om te vergeten maar is nu toch al een beetje goed gemaakt;):)