TiBo
16-11-2002, 15:06
Als officieel Alpha-tester voor Id Software heb ik onlangst mijn exemplaar van Doom III in handen gekregen ;)
Ik heb het beestje eens goed onder handen genomen en was het huilen nabij toen ik het aantal FPS (frames/sec) in de gaten kreeg. De graphics daarentegen zijn smokin'! Vooral de lichteffecten zijn revolutionair!
Qua menu's is er nog niets aanwezig en de meeste settings dienen dan ook te worden aangepast via de console of via de .cfg file.
Ik heb al een aantal screenshots genomen als teaser. Later volgen er meer.
Specs:
- P4 @ 2.2 GHz
- GF4 Ti 4600
De eerste 4 screenshots werden genomen op 1024*768, de overige op 1280*1024.
De laatste drie zijn op originele resolutie (1280*1024) gehouden.
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_01.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_02.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_03.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_04.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_06.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_07.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_08.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_09.jpg
Maxed Out screenies (op m'n site):
1 (http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_maxed_out_1.jpg)
2 (http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_maxed_out_2.jpg)
3 (http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_maxed_out_3.jpg) (1FPS !!)
Het grootste probleem met deze Alpha is dat van overlappende polygonen. Het komt er dus op neer dat alles wat je ziet ook effectief volledig wordt ingevuld. Grafische vlakken die overlappen worden volledig getekend wat véél energie vraagt van de 3D kaart. Momenteel liggen de ATI Radeon 9700 en de GF4 Ti 4600 volledig op de knieën.
Het vooruitzicht is echter dat Doom III zal draaien op GF2.
PS: Gelieve hier geen vragen te stellen i.v.m. warez, ... daar zijn andere wegen voor!
Ik heb het beestje eens goed onder handen genomen en was het huilen nabij toen ik het aantal FPS (frames/sec) in de gaten kreeg. De graphics daarentegen zijn smokin'! Vooral de lichteffecten zijn revolutionair!
Qua menu's is er nog niets aanwezig en de meeste settings dienen dan ook te worden aangepast via de console of via de .cfg file.
Ik heb al een aantal screenshots genomen als teaser. Later volgen er meer.
Specs:
- P4 @ 2.2 GHz
- GF4 Ti 4600
De eerste 4 screenshots werden genomen op 1024*768, de overige op 1280*1024.
De laatste drie zijn op originele resolutie (1280*1024) gehouden.
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_01.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_02.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_03.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_04.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_06.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_07.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_08.jpg
http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_09.jpg
Maxed Out screenies (op m'n site):
1 (http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_maxed_out_1.jpg)
2 (http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_maxed_out_2.jpg)
3 (http://users.pandora.be/redwater/depaddock/games/Doom3Alpha/Doom3_maxed_out_3.jpg) (1FPS !!)
Het grootste probleem met deze Alpha is dat van overlappende polygonen. Het komt er dus op neer dat alles wat je ziet ook effectief volledig wordt ingevuld. Grafische vlakken die overlappen worden volledig getekend wat véél energie vraagt van de 3D kaart. Momenteel liggen de ATI Radeon 9700 en de GF4 Ti 4600 volledig op de knieën.
Het vooruitzicht is echter dat Doom III zal draaien op GF2.
PS: Gelieve hier geen vragen te stellen i.v.m. warez, ... daar zijn andere wegen voor!