PDA

View Full Version : *Kennismaking Renault KACB Academy*


Rrubinio
18-11-2002, 01:29
Hier (http://www.fotoalbumonline.tv/~photo-album-rj/Renault_Academy) vindt je enkele fotos van verleden WOENSDAG in Zolder. In deze kleuren zullen volgende week de F.Renaults rijden, hier met Mikke Van Hool aan het stuur. Er zit ook één foto bij van de kandidaten.

Met dank aan team Astromega.

JPMontoya
18-11-2002, 18:38
oei die uitlaat, ik hoop dat ze daar nog iets aan zullen doen

DamonHill
18-11-2002, 19:02
Die uitlaat is speciaal erop gezet om de 95dB grens niet te overschrijden, wat niet toegelaten is op woensdag in Zolder. Tijdens races wordt er met de gewone uitlaat gereden.

airco
18-11-2002, 19:42
die kleurstelling ... zijn dat enkel de F.Renaults van astromega of moeten alle teams in die kleuren gaan rijden ?

airco

Werner333
18-11-2002, 19:57
Astromega heeft zo een rode, blauwe, gele en groene.
Ik denk wel dat de kleuren vrij te kiezen zijn.

airco
18-11-2002, 20:05
mja ik heb enkel de geel-(licht)blauwe versie nog maar gezien.

DamonHill
18-11-2002, 21:00
De 2 auto's van Astromega waarmee volgend seizoen geraced wordt zullen blauw met geel zijn, zoals de Renault F1's.
De andere teams zullen hun kleurstelling zelf wel mogen kiezen, zoals nu al in de Cliocup het geval is.

Tigerracing
19-11-2002, 18:32
tijdens de Racing Show is mij verteld dat Renault enige problemen heeft om een startveld bij elkaar te krijgen. Enige Belgische Formule Ford rijdster Stephanie Boden stapt over naar het Renault 2000 kampioenschap van NL. Dit kampioenschap bevat 2 races in Belgie (Zolder en Francorchamps) en 1 in Duitsland.
Verder kondigt Ford aan 4 juniors te willen laten rijden i de Formule Ford First divisie.
Toch zeer benieuwd waar ze al die centjes en piloten gaan vinden.

vincentdb2001
19-11-2002, 18:43
Hier volgen de prijzen voor een seizoen bij verschillende formule race klasses (bron : Turbo Magazine nr°316 - november 2002) :

F. Ford GB : 200.000 €
F3 GB : 500.000 €
F. Ford benelux : 70.000 €
F. Renault België : 60.000 €

(voor een volledig seizoen, alles inbegrepen en in goede condities)

Is dus de "goekoopste", of beter gezegd, de minst duurste :)

Vincent

Tigerracing
19-11-2002, 18:47
Ford zou hier een kleine inspanning leveren en die juniors laten racen in de First (ouder dan 3 jaar) Formule For voor slechts 25.000 €.
Officieel is dit echter nog niet. Wordt door Ford pas volgend weekend bekend gemaakt.

Piet Konijn
19-11-2002, 18:59
is ook de minst snelste!!!!! zullen toch ne second of 5 trager zijn dan de fordjes denk ik??

vincentdb2001
19-11-2002, 19:13
Motor :
V4 K4M
1.6l 16v
115 pk
3,82kg/pk

Gewicht :
440 kg

Versnelling bak :
Renaut Sport/Sadev - sequentieel - 5 vers.


bron : idem


Vincent

Raceboy
19-11-2002, 19:38
Originally posted by Tigerracing
. Enige Belgische Formule Ford rijdster Stephanie Boden stapt over naar het Renault 2000 kampioenschap van NL. Dit kampioenschap bevat 2 races in Belgie (Zolder en Francorchamps) en 1 in Duitsland.


ik ben plots enorm geintresseerd in dat kampioenschap :)

Mark
19-11-2002, 20:30
Twee muggen die weer twee tot sterven gedoemde klassen inrichten.

Nederland FRenault
Belgie FRenault Monza

De keuze voor de Monza klassse kan ik wel begrijpen, als een opstapper naar het Duits en Europees FRenault kampioenschap. Budgetair ook makkelijker bij elkaar te rapen.................maar nee hoor, iedereen houdt zijn oogkleppen weer eens op.

Voorspelling 2003: Dat worden weer "spannende races" met 11 deelnemers per klasse :D :D

Mag ik de goden verzoeken? Plan maar eens raceweekend waar beide klassen achter elkaar actief zijn. Zien we tenminste welke amateurs op het pluche zitten bij de KNAF en RACB.

De verliezer van deze bestuurlijke blunders: De echte autosport liefhebber.

Tigerracing
19-11-2002, 21:50
Formule Ford is al dood in Belgie dankzij een totaal gebrek aan promotie, voornamelijk dat er geen enkele inspanning wordt gedaan naar de pers en publiek, ze hebben wel aardig wat koersen tijdens belangrijk weekends gehad in Belgie, maar het lijkt wel telkens een rustpauze voor zowel organisatie, speakers als publiek. Hier wordt het heel moeilijk dit nog te veranderen.
Groot voordeel van Formule Renault 1600 is dat je zeker kan zijn van pers en publieke belangstelling, ALS het ook echte koersen zijn met voldoende deelnemers.
FFord heeft als groot voordeel in NL minstens 10 vaste deelnemers te hebben, daar wordt het voor Renault moeilijker om volk in die Renault 1600 te krijgen.

Tigerracing
19-11-2002, 21:52
Snelheid van die FF (1800 cc en 140 pk) is tot hiertoe nog steeds sneller in Zolder dan die Renault 1600; maar die laatste staat nog aan het begin van zijn carriere.

team astromega
19-11-2002, 23:05
Het is dankzij Renault en niet te vergeten de RACB dat het Benelux Formula Renault Monza kampioenschap in het leven is geroepen. Juist om een leemte op te vullen die er nu bestaat. Als er nu al mensen zijn die het overboord gooien en het afkeuren is het en blijft het zeer spijtig. Jonge karters of jonge piloten die talent hebben maar hier in belgenland geen budget kunnen vinden en daar door gedoemd zijn te stoppen, wel deze mensen krijgen nu de kans door dit project. Belgie heeft geen industrie waar men plots staat te wapperen met Euro's. Ik hoef hier geen voorbeelden te geven, dacht ik. In Frankrijk zijn ze al 30 jaar bezig met diverse promotie formules, die resultaten kennen we. Nu bestaat er een formule waar het budget laag gehouden word in tegenstelling tot andere race klassen. Er zal wel degelijk opvolging zijn in de pers, de mensen rond dit project zetten hun schouders er onder. Bedenk maar is één promotie Formule Klasse hier in belgie die op tv aandacht kreeg in het verleden. Wel die zal er zijn vanaf 2003! Al de mensen hierbij betrokken werken er had voor, en daar bedoel ik mee, zeer hard!

Mark
19-11-2002, 23:22
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop ook dat de Monza klasse een succes wordt. Alleen worden de kansen daarop beperkt door het eenzijdige optreden van de RACB / Renault Belgie en KNAF / Renault Nederland.

Welke kampioenschap heeft meer prestige? Winnen van bijv. 11 deelnemers of bijv. 35 deelnemers?

FRenault NL gokt op 16-20 deelnemers (bron: http://www.racingonline.nl/cms/show2.php?vervolg=594&categorie=25 )

Tja Benelux en Nederlands FFord kampioenschap zijn zo goed als begraven........geldt zeer zeker voor het kampioenschap met de huidige wagens. Maak daar maar een volledig First Division kampioenschap van, iets voor de echte privateer. (mag je opmaken uit de volgende tekst : De Stichting KNAF Talent First heeft de Formule Ford verruild voor de Formule Renault 2000 als raceklasse voor KNAF Talent First-winnaar Giedo van der Garde. Voor Renault Nederland is dit een mooie opsteker. De nationale autosportbond KNAF geeft met dit signaal aan te geloven in het nieuwe NK Formule Renault 2000. Voor de Van Uitert Formule Ford is het een grote teleurstelling. De klasse verliest een belangrijke publiciteitsbrenger en visitekaartje. http://www.racingonline.nl/cms/show2.php?categorie=25 )