PDA

View Full Version : KTR wordt een Red Bull team


JPMontoya
21-11-2002, 00:27
Het KTR-team van Pros en Kurt Mollekens fungeert vanaf 2003 deels als officieel Red Bull-team in de Telefonica World Series by Nissan.

Het team uit Keerbergen werd vorige week door Dr.Helmut Marko - met Danny Sullivan één van de draaischijven achter het "Red Bull F1 Driver Search"-project dat via een doorgedreven Europese scholing zo snel mogelijk een Amerikaan in F1 wil laten debuteren - aangezocht om Paul Edwards in het TWS-kampioenschap te runnen.

Paul Edwards is één van vier finalisten die na een kleine week testen vorige maand op de Franse Paul Ricard-omloop uit een dozijn Amerikaanse beloften werden geselecteerd.

Edwards uit Santa Maria, California, is met z'n 24 jaar niet alleen de oudste maar ook meest ervaren rijder van de vier.

"Zelf hebben we de man niet getest" weet KTR-teambaas Kurt Mollekens, begrijpelijk tevreden met de jongste evolutie.

"Ik zag hem destijds in F.Ford aan het werk toen ik zelf nog F3 reed in Engeland en toen was ie me al in positieve zin opgevallen. Later liet ook F3-baas Alan Docking zich in positieve bewoordingen over hem uit.
Hoewel niet voorzien in het kontrakt , laat ik Edwards reeds de twee resterende Braziliaanse manches betwisten naast Bas Leinders.

Dit is vanzelfsprekend bijzonder goed nieuws voor Team KTR. Ik ben bijzonder trots dat Red Bull er precies ons heeft uitgekozen terwijl verscheidene andere teams financieel aantrekkelijker voorstellen hadden gedaan. Van een klein F3000-team promoveerden we in minder dan een seizoen tot voortrekker in een serie die nog voortdurend aan prestige wint."

Wie de andere KTR-rijder wordt wist Mollekens nog niet te vertellen. Leinders werkt vanzelfsprekend de Braziliaanse campagne af maar het is nog niet uitgemaakt of ie ook in 2003 voor het team uitkomt.

"Ik zou maar wat graag met Bas verderwerken. Anderzijds kan ik het mij niet veroorloven de budgetten te drukken. Indien Bas' management een betere deal voor hem kan bewerkstelligen dan respecteer ik ten volle de keuze die hij maakt." luidt het.

Mocht Bas' zitje volgend seizoen ooit vrijkomen dan lijkt het er sterk op dat Fransman Bruce Jouanny de KTR-kleuren in 2003 zal verdedigen.

AUTOSPORT.BE

Jan
21-11-2002, 12:44
Awel, 'k moet zeggen, 'k ben er fier op dat dorpsgenoot Mollekens dergelijk team op poten weet te zetten.

jan

JPMontoya
24-11-2002, 12:21
Edwards in for final two rounds

Red Bull winner to finish the season with KTR team

Red Bull F1 driver search winner Paul Edwards will race with Team KTR in the final two rounds of the Dallara Nissan World Series and has secured a place in the team for the whole of 2003.

Californian Edwards, the last of the four Red Bull finalists to find a seat, will make his series debut at Curitiba at the start of December and will also race at Interlagos the following week.

Team KTR boss Kurt Mollekens said: "I'm really pleased to have Paul. I've seen him race and he's very good. I want him to treat Curitiba like a test session and I'm confident he'll be comfortable by Sao Paulo."

The American's drive is being funded by the energy drinks company as part of their driver search programme. The scheme, which is aimed at helping an American driver into Formula 1, has placed four drivers in various European championships for the 2003 season.

Edwards will be partnered at KTR by Dallara Nissan frontrunner Bas Leinders.

AUTOSPORT.COM