PDA

View Full Version : F1 by night


Alain
05-07-2001, 09:33
Er is een voorstel gekomen van de eigenaar van het circuit van Sepang om de eerste Night GP te organiseren. Hij heeft dit weekend met Bernie samengezeten om het idee te lanceren. De reacties zouden voorlopig verdeeld zijn. Word vervolgd!
Lijkt me schitterend! Ik heb zo wel al verschillende NASCAR races gezien en dat is echt tof.

RoBByNiO
05-07-2001, 11:29
woooow, maar wel gevaarlijik, Verstappen zie al bij klaren dag ni da er iemand (Montoya) voor hem rijdt...

Achterlichten komen er dan zeker?

Finish
05-07-2001, 12:02
Het befaamde regenlicht aansteken en voldoende verlichting van het circuit lijken mij dan best mogelijk.

Moet gewoon kunnen. zou verdomde veel sfeer geven denk ik.

Lambo
05-07-2001, 12:10
Tja misschien. Maar dan moet het circuit zeer goed verlicht zijn. Ze hebben da ooit gedaan, en doen da nu nog denk ik, in de BTCC. Daar was enkel het stuk aan de start en finish verlicht. Voor de rest zag ge werkelijk geen steek, ondanks da die wagens koplampen hadden. Wat wel zeer schoon was, waren speciale reflecterende stickers om de sponsors tevreden te stellen. Da gaf een zeer mooi effect, tesamen met de roodgloeiende remschijven.

RoBByNiO
05-07-2001, 21:08
koplampe voorlichte en veel belichting en da lukt wel zeker?

Bernie
05-07-2001, 22:14
Lambo daar hoeft het niet nacht voor te zijn. ALs ge goe kijkt, dan ziet ge dat ook bij de F1 wagens en als ge da nie geloofd dan zal ik wel eens ne foto sturen waarop da goe te zien is.

RoBByNiO
05-07-2001, 22:20
ja bernie wil je er zo ene plaatsen?

tnx

Ferrari Forever
05-07-2001, 22:22
'k denk toch niet dat dat er ooit van zal komen, met die veiligheidsmaatregelen die almaar strenger worden. Alhoewel, een circuit als Monaco dat totaal uit de tijd is blijft ook nog altijd bestaan.
Zou natuurlijk wel mooi zijn, maar waar moeten ze die koplampen in die f1 auto's steken ? Ze kunnen toch moeilijk zo twee van die ronde bollen erop zetten aan weerskanten, zoals bij een 2-pk.

RoBByNiO
05-07-2001, 22:25
monaco uit de tijd?????????

monaco rules ja

airco
06-07-2001, 00:52
bwa maleisie zou kandidaat zijn, en kpeis dat da ook een graaf circuit zou zijn om da op te doen!!!

airco

Alain
06-07-2001, 09:37
Koplampen ed. mogen jullie vergeten. Het zal naar NASCAR - model gebeuren ( als het doorgaat tenminste ). Het circuit wordt volledig verlicht met bv. van die voetbalstadionlampen. Geloof me vrij dat dit goed werkt. Hetzelfde doet men in het skiën door nachtslaloms te organiseren.

Lambo
06-07-2001, 09:54
Ja Bernie, kweetet van die remschijven. Maar snachts is da toch nog een stukje spectaculairder zulle

Wat die koplampen bertreft, ik heb ooit nog eens een Sauber gezien uit '95 waar ze twee mistlampen hadden op gemonteerd. TWas tijdens de grote prijs van de Nürburgring. Er was wat teveel mist op het circuit.

NOg een bedenkingske: als ge heel het circuit moet verlichten, zoudt ge dan nie beter overdag rijden? Aan de andere kant, als ze in Maleisië snachts rijden, dan zitten ze in Europa op prime-time. Goe voor de sponsors....

Maar volgens mij zalt allemaal zo geen vaart lopen.

Pascal
01-08-2001, 19:36
Originally posted by alain
Er is een voorstel gekomen van de eigenaar van het circuit van Sepang om de eerste Night GP te organiseren. Hij heeft dit weekend met Bernie samengezeten om het idee te lanceren. De reacties zouden voorlopig verdeeld zijn. Word vervolgd!
Lijkt me schitterend! Ik heb zo wel al verschillende NASCAR races gezien en dat is echt tof.

Deze info is blijkbaar niet helemaal correct geweest, want het is nu juist de eigenaar van het circuit van sepang die afziet van het plan.
Het voorstel zou wel degelijk gekomen zijn van ene meneer ECCLESTONE en dit om de westerse kijkers (lees sponsors) niet zo vroeg uit hun bed te moeten laten komen.
De eigenaar van het circuit van Sepang heeft al zijn moed samengezocht en "NEEN" gezegd tegen dit voorstel omwille van het feit dat dit voor hem te kostelijk zou zijn. Uiteraard gaat het vooral om het installeren van de lichtinstallatie.

Ikzelf zou het mooi gevonden hebben om niet zo vroeg meer te moeten opstaan, maar het idee van nachtelijke F1-races zegt me eigenlijk niet zo veel.

C U

Sennake
01-08-2001, 19:51
Eerlijk gezegd vind ik dat
1) Maleisië nog goed meevalt qua vroeg opstaan...
2) "Vroeg opstaan" er gewoon bijhoort!

Mark
01-08-2001, 21:13
vers van autosport

artikel 01-08 autosport.com (http://www.autosport.com/newsitem.cfm?id=15689&series=5)