PDA

View Full Version : Belgium Race Invest een feit


Driesco
30-11-2002, 11:09
Het Oostvlaamse Belgium Race Invest is een feit ! Na vorig jaar de eerste stappen te hebben gezet in het Touring Cup kampioenschap hebben ze de laatste weken niet stilgezeten in Lokeren.
Belgium Race Invest is een firma opgericht om het team verder professioneel uit te bouwen en zelf als organisator wedstrijden te organiseren.
Buiten het TC kampioenschap zal BRI aanwezig zijn in de Mini Challenge, een groot kartevenement van 8 wedstrijden en de Belkarting 24 H.

Zowel de huidige sponsors van de TC als deze van de Belkarting blijven behouden en worden aangevuld met nieuwe reeds getekende sponsors. Zo zullen de 5 hoofdsponsors te zien zijn op zowel de Clio, de Mini als de Belkarting. De lay out van het ganse wagenpark zal dus dezelfde kleuren dragen.

Iedereen kan vanaf januari aansluiten bij onze club. Deze heeft als doel dat we mensen uitnodigen op de races, maar ook dat we ze de mogelijkheid geven om deel uit te maken van het team.
Het lidmaatschap kost niks, maar het geeft een pak voordelen.
Zo zal BRI iedereen de mogelijkheid geven om races te volgen aan de helft van de prijs, vermindering op de Belkarting 24H, een maandelijkse newsletter van de TC en de Mini Challenge, de mogelijkheid om met de bus naar de races te gaan enz...

Wat hoef je te doen om lid te worden van BRI. Stuur gewoon een mail met al je gegevens naar belgiumraceinvest@pandora.be
Op deze manier houden we je op de hoogte van het gebeuren binnen BRI.

Wij wensen iedereen dan ook veel succes in het seizoen 2003 en hopen iedereen te mogen ontvangen in ons team.

Met vriendelijke groeten

BRI

Beemer
30-11-2002, 15:13
Amai amai, da klinkt allemaal heel goe, mijne mail mag je één van de dagen wel verwachten.
Ge kunt misschien het logo van BRI als sig gebruiken ;) (hint hint)

schumivill
30-11-2002, 15:33
Da moet ge maar één keer zeggen Driesco ;)

Gikke
30-11-2002, 19:32
heb al nen aanvraag gestuurd ....
de rest komt wel in orde zekerst ?! :D

Mark
30-11-2002, 20:05
Originally posted by Driesco
. Zo zullen de 5 hoofdsponsors te zien zijn op zowel de Clio, de Mini als de Belkarting. De lay out van het ganse wagenpark zal dus dezelfde kleuren dragen.


Het einde van de amateur stickers op de wagen. Jongens, bedankt het was een aparte en mooie ervaring om je eigen site voorbij te zien racen.

Mistery
30-11-2002, 20:09
Idem vanwege www.misteryracing.com , bedankt Dries !

Vanwege Dries , Davy, Guy en Bart


PS : Hou www.misteryracing.com in de gaten, nu is het er kalm, maar dat is slechts stilte voor de storm !!!

Driesco
02-12-2002, 17:37
Reeds een 5 tal mensen reageerden en om hier in één maal op alle vragen te antwoorden wat we eigenlijk gaan doen het volgende :

BRI zal dus 2 wagens inzetten dit jaar. De Clio voor de TC en de mini voor de Mini Challenge. Hiervoor hebben we ongeveer 12 mensen ter onzer beschikking die dit vorig jaar voortreffelijk deden.

Wat we meer gaan doen met BRI is hetvolgende:

Het ontwerpen - maken EN onderhouden van de nieuwe BRI - Touring Cup site 2003. Deze niet te onderschatten taak neemt veel werk in beslag en is enkel iets voor doorzetters.

Het maken van een nieuwsbrief die maandelijks naar alle leden zal opgestuurd worden.

Het maken van een Circuit magazine dat 3 x per jaar zal verdeeld en verkocht worden onder de leden en autosportliefhebbers.


Bij BRI hebben we dus 2 soorten leden :

- de passieve leden
- de actieve leden

Beiden zijn gratis en dragen geen enkele financiële verantwoordelijkheid.

Een passief lid zal opgenomen worden in onze database en zal elke maand de nieuwsbrief krijgen + de mogelijheid om inkomkaarten van TC en Belcar te kopen aan de helft van de prijs + verzendingskosten.

Een actief lid werkt bepaalde zaken mee uit samen met BRI. Hiervoor hebben we zo een 20 tal mensen nodig die hun vrije tijd hierin willen stoppen.

Wat zoeken we eigenlijk :

1 fotograaf
2 reporters
1 opmaker ( affiches - folders - kalenders )
2 commercieële mensen ( die graag iets bijverdienen )
1 webmaster
1 administratieve kracht
2 pitpoezen
1 persverantwoordelijke
1 piboxverantwoordelijke
1 kartingverantwoordelijke
5 organisatorische talenten
1 informatieverzamelaar
1 eindredacteur

De structuur van BRI is hetvolgende :

Dries Heyman ( zaakvoerder )
Inge Seghers ( boekhoudster )
Dirk Heyman ( afgevaardigd bestuurder )
Freddy Janssens ( Technisch Directeur )

Via Deckers Druk heb ik onbeperkt budget gerkegen als sponsoring om bepaalde projecten uit de grond te stampen.

Wij zullen dus bepaalde zaken ontwikkelen voor de teams - autosportliefhebbers, enz... die we aan de man gaan brengen. Daarbij hebben we al de hulp van verschillende adverteerders.

Ook krijgen wij van een internetgroep de mogelijkheid om een autosite verder uit te bouwen en te promoten. De winst hiervan gaat naar BRI en zijn actieve leden. Ook de inkomsten van de drukwerken die gedurende het jaar zullen gemaakt en verkocht worden zullen verdeeld worden onder de actieve leden.
Voor de 2 commerciële mensen voorzien wij een commissie van 25% op de aangebrachte publiciteit voor het tijdschrift en de nieuwsbrief.

Enkele voorwaarden dienen voldaan te worden om actief lid te kunnen worden :

Min. 18 jaar zijn.
Beschikken over vervoer
Elke maand de werkvergadering kunnen bijwonen. ( Sint Niklaas )
Passie voor de autosport
Een internetaansluiting hebben.
Creatief meedenken in de promotie van bepaalde nieuwe zaken.

BRI zal ook instaan voor de voorbereiding en daadwerkelijke uitvoering van de Belkarting 24h.

Indien jullie mensen kennen buiten Depaddock die je hiervoor geschikt denkt te vinden dan mag deze zeker ook reageren.

Mensen die willen betaald worden voor ze iets presteren, gelieve jullie te onthouden. Wij betalen ook geen foto's, enkel deelname in de winst indien de eindredacteur jullie foto's kiest.

Alle actieve leden komen samen op woensdag 8 januari waar alle aanwezige leden het bestuur zullen stemmen. Actieve leden die een bepaalde functie met 2 willen doen kunnen dit doorgeven.

BRI wil aals hoofddoel een eigen promotieblad op de markt brengen + de organisatie van de Belkarting 2003. Wil ik ook nog even meegeven dat BRI ook nog 8 kartraces moet organiseren in de maanden julli en augustus.

Voor nog meer info en functieomschrijvingen mogen jullie me steeds mailen of bellen op het nummer 0474/95 23 86

Voor zij die dus al reageerden, gelieve me te laten weten welk soort lid jullie eigenlijk willen zijn.

Dries

Driesco
02-12-2002, 17:45
Originally posted by Marshal
Het einde van de amateur stickers op de wagen. Jongens, bedankt het was een aparte en mooie ervaring om je eigen site voorbij te zien racen.

Dit zou ik niet zeggen, ik heb bepaalde plaatsen voorzien maar niet voor iedereen en zeker niet gratis. Sommige initiatieven moeten nu van jullie komen maar op beiden flanken van de wagen is een plaats van ongeveer 15*45 voorzien.

De ideeën moeten niet altijd van mij komen, depaddock kan zelf ook met iets op de proppen komen, of niet soms ?
Ik wou het één en ander uit de doeken doen vorige week maar blijkbaar zat de agenda te vol om ons erbij te pakken. Hopelijk wachten ze niet te lang om te praten want in februari zijn we weer op Zolder.

Mark
03-12-2002, 20:29
Originally posted by Driesco
ik heb bepaalde plaatsen voorzien maar niet voor iedereen en zeker niet gratis.

Mijn site is non-commercieel, dus ik val bij deze af. Het levert me geen geld op en kost me ook bijna niks (op wat fotorolletjes na dan).

Maar nogmaals, het was een unieke ervaring ;)

Sennake
03-12-2002, 21:10
Originally posted by Driesco
De ideeën moeten niet altijd van mij komen, depaddock kan zelf ook met iets op de proppen komen, of niet soms ?
Ik wou het één en ander uit de doeken doen vorige week maar blijkbaar zat de agenda te vol om ons erbij te pakken. Hopelijk wachten ze niet te lang om te praten want in februari zijn we weer op Zolder.

De bestuursvergadering heeft tot 2 uur 's nachts geduurd, dus denk ik niet dat we overdreven hebben als we zeiden dat de agenda al te vol zat. Datum en plaats van een nieuwe afspraak kunnen uiteraard wel besproken worden.

In elk geval is de VZW De Paddock geen bedrijf en zijn we financiëel niet draagkrachtig genoeg om aan sponsoring in de echte zin van het woord te doen denk ik. Maar dat belet niet dat het bestuur eens rond de tafel kan gaan zitten met BRI.

Driesco
03-12-2002, 21:13
Met een beetje goede wil komen we er wel uit voor sommigen. De naampjes op de wagens was ook voor mij een leuke ervaring. Op deze manier hadden we direct wat supporters erbij en dat is toch ook altijd leuk meegenomen hé mannen :)

Waarom doen jullie met Depaddock eens niet iets om wat geld in het laadje te brengen voor de Clio. Organiseer een fuif of zoiets en met de opbrengst kun je dan de Clio helpen sponsoren. Mijn droom is eigenlijk dat de Clio voor eens en altijd Depaddock kleuren blijft dragen maar ik kan niet altijd voor alles opdraaien en maar organiseren.

Met enkele honderden euro's kan je al een leuke plek versieren. Jullie moeten begrijpen dat wij ook dienen rond te komen en na het provenciale avontuur komt nu voor ons het nationale.

Driesco
29-12-2002, 11:59
Nieuwsbrief December 2002

Beste leden(toekomstige),

Wij nodigen jullie allen uit op onze eerste ledenvergadering die zal doorgaan op maandag 6 januari om 19.00.
Plaats van het gebeuren : MOLENHOF – Sint Bernardsesteenweg 669 – 2660 Hoboken.
Iedereen die zin heeft om te komen luisteren naar wat Belgium Race Invest gaat ondernemen in 2003 is hierbij van harte welkom.
BRI is een vereniging met als doel het “organiseren, commercialiseren,deelnemen en begeleiden van personen bij autosportmanifestaties”

Wat gaan we juist bespreken op onze eerste vergadering :

• Wat is en doet BRI in 2003 ? (+/- 15 min.)
• Voorstelling team en openstaande vacatures ( +/- 20 min. )
• Eerste brainstorming Belkarting 2003 (+/- 30 min )
• Opstarten van een eigen kwartaal autosportmagazine (+/- 60 min. )
• Wat verwachten we van onze passieve en actieve leden. (+/- 30 min.)
• Pauze 15 min.
• Verspreiding mailing BRI in het Waasland (+/- 10 min.)
• Commerciële functies bij BRI ( voor zij die iets willen bijverdienen ) (+/- 15 min.)
• Waarmee kunnen we nieuwe jonge piloten bijstaan op weg naar de autosport ? (+/- 20 min.)
• Houding van BRI t.o.v. Depaddock, Autosport.be en Pitstop.tv (+/- 10 min.)

Iedereen mag dus aanwezig zijn mits voorafgaand te reageren via mail. Het staat je ook vrij je passief of actief lid te maken van BRI zonder op de vergadering aanwezig te zijn. IEDER LID DIENT OP JAARBASIS MINSTENS 3 VERGADERINGEN AANWEZIG TE ZIJN. Wij voorzien elke maand een vergadering op verschillende locaties.
Elke vergadering leggen we een pot uit van 7€ per persoon voor de geconsumeerde dranken.
Telkens na de vergadering zal elk lid een overzicht krijgen van wat er besproken is tijdens die vergadering + de genomen beslissingen.
Onder geen enkele voorwaarde zullen zaken die besproken worden op de vergaderingen publiekelijk mogen gemaakt worden zonder voorafgaandelijk akkoord van de verantwoordelijken. Ieder lid zal hiervoor een charter ondertekenen. Je kan op deze manier mee beslissen over bepaalde zaken maar privézaken van het team houden we liever binnenshuis.

Voor elke vergadering zal elk lid een overzicht krijgen van de punten die besproken worden + de zaken waar we een beslissing gaan in nemen.
Sommige punten gaan we enkel belichten, andere gaan we direct beslissen.

Zij die nog verdere info wensen kunnen dit steeds doen via één van onderstaande nummers.
Uitschrijven uit deze mailing doe je door eenvoudig een mailtje te sturen naar

hier
.

Ken je nog mensen die qua autosport het hart op de juiste plaats zitten hebben !
Stuur de mail dan gerust verder naar hen en nodig hen zelf uit om aanwezig te zijn.

Met vriendelijke groeten


Belgium Race Invest
Race & Publishing Advertising
Dam 1e - 9160 Eksaarde
+32(9) 349 59 84 home - +32(3) 773 21 64 fax - +32(474) 95 23 86 gsm
belgiumraceinvest@pandora.be - www.touring-cup.be

Adviesbureau sponsoring
Organisatie Belkarting
Deelnemer Zolder Touring Cup
Deelnemer Mini Cooper Challenge
Organisatie Incentives Kartings
Uitgever Circuit Magazine

airco
31-12-2002, 12:52
Ik zou graag eens langskomen (het is zeker 500 meter van bij mij thuis :) ) ware het niet dat ik den dag erop examen systeemanalyse heb. Dus ik pas voor deze vergedering.

airco

Maarten
31-12-2002, 17:57
ik volg airco, ik heb twee dagen later beleidsinformatica en ga het dus ook niet riskeren af te komen. scussi

Driesco
05-01-2003, 15:45
momenteel zijn we met een tiental personen.

Om onze Belkarting en het nieuwe magazine samen te steken had ik graag toch nog 5 personen die enkele goede ideeen in zich hebben.

Laat maar iets horen hé

Raceboy
05-01-2003, 15:48
weekdag is niet echt handig met al dat schoolwerk :s

Driesco
05-01-2003, 15:52
Alle studenten zullen op de hoogte gehouden worden wat er allemaal verteld is en hoe ze hun naam toch nog op de Clio kunnen krijgen.

Raceboy
05-01-2003, 16:19
ok dan.

airco
05-01-2003, 16:25
mja als er een verslag is zou ik het appreciëren om er eentje te ontvangen

airco

Maarten
06-01-2003, 13:37
ik ook en ge weet het driesco, als ge een verslaggever van de funcup nodig hebt dan zal ik da wel doen hé

vincentdb2001
06-01-2003, 13:45
Originally posted by airco
mja als er een verslag is zou ik het appreciëren om er eentje te ontvangen

airco


Same here.

Alvast bedankt, Vincent

Sennake
06-01-2003, 15:14
Wat De Paddock betreft komt onze voorzitter, Werner, de vergadering bijwonen. Kwestie van er ook geen Vlaamse kermis van te maken met hopen volk eh ;)

Driesco
06-01-2003, 15:27
Heel verstandig Guy. Ik hou iedereen wel op de hoogte van wat er besloten is.

Driesco
07-01-2003, 22:16
BRI verslag vergadering 06/01/2003

Eerst en vooral dank ik de paar mensen die aanwezig waren voor het vrijmaken van ieders kostbare tijd.
Na de uitleg wie BRI eigenlijk is en doet hebben we enkele zaken uit de doeken gedaan en aan ieders mening gevraagd.

Belkarting

We zijn er nog niet uit over welke datum we het gaan leggen maar volgende zaken zijn wel al duidelijk.
GEEN 24 uur zoals enkelen al hoopten maar een gewone 3 uurs race.
De karting zal bestaan uit minstens 2 misschien 3 delen waarbij bij elke etappe punten kan verdiend worden.
Eén deel is al zeker, dat is een "game racesessie" waarmee men punten kan verdienen.
Een bijkomende proef zou een quiz kunnen zijn.
Het eindklassement zal dus een combinatie zijn van karten, quiz en het gamen.
De formule van het eten gaan we behouden maar zal iets duurder worden.
De prijs van het karten zal iets goedkoper worden. Vorig jaar was dat 50 euro, dit jaar zal het rond de 40 euro liggen.
IEDEREEN dient te betalen, ook alle licentiepiloten. Wij huren de karting exclusief de ganse dag. Inkom verplicht voor iedereen die niet deelneemt 5 euro.
Het systeem van de mobilhomes willen we behouden als Alpha Motorhomes dat nog wil.
De organisatie zal zoals elke jaren trachten om elk team te voorzien van een " echte piloot".
Grote wijziging dit jaar, alle piloten gaan in een mand en voor de quiz of games trekken we de teams.
Niemand weet dus op voorhand met wie hij of zij gaat rijden.
De 25 eerste foruminschrijvingen zijn de ploegkapiteins en mogen de naam van het team kiezen.

Houding tov. Depaddock en andere fora

Wij maakten aan de voorzitter van Depaddock over dat wij het betreuren dat Depaddock zelf niets heeft ondernomen om iets te organiseren voor de Clio in 2003. Zoals iedereen weet is Depaddock geen financiële instelling ( vzw dus) maar dat neemt niet weg dat ondanks het sterk gegroeide aantal leden enig initiatief kon genomen worden. De grote steun die Depaddock kreeg van BRI ( reclame op de wagen - steun aan de actie 24u.be met folders - auto op de racing show - drukken van kaarten, enz ) hebben naar ons toe weinig opgeleverd.
Het voorgestelde initiatief van ons om voor 15 euro uw naam op de wagen te zien verschijnen werd een groot succes. Niet minder dan 36 namen kleven op de wagen. Die 15 euro per naam zijn naar Depaddock gegaan ten voordele van ... Zonder toestemming werd die 15 euro plots lidgeld voor Depaddock. Toch bleef BRI Depaddock steunen en kochten wij zelfs nog Depaddock kledij.
Geen man over boord, er werd afgerond met het feit dat we er gedurende 2002 enkele goede vrienden hebben bijgekregen en dat ook wij fouten gemaakt hebben op het Forum. Yves De Groote van MAK merkte terecht op dat wij soms net iets teveel van het goede gebruikt gemaakt hebben van alle fora om de Belkarting de hoogte in te scheeuwen. Op dit punt moeten wij hem 100% gelijk geven. Dit jaar zullen we het dan ook veel rustiger aan doen en zal alles veel koeler aan het grote publiek worden duidelijk gemaakt.
Tevens werd ook de medewerking van de forumleden besproken.
BRI heeft tal van initiatieven klaar liggen maar twijfelde aan de haalbaarheid om dat te doen met mensen van het forum. De aanwezigen waren het er over eens dat dit niet het juiste publiek is. Verschillende zaken die BRI wil uitvoeren houden enige discipline in in ruil voor een vergoeding. Blijkbaar speelt het geld geen rol en hebben velen andere hobby's dan iets bijverdienen.
Het feit van de door mediaexpress ontworpen en goeddraaiende websites te laten beheren en runnen door enkele mensen die iets willen bijverdienen werd dan ook onmiddelijk van tafel geveegd.
Onze houding tov. van alle andere fora en autsoportsites is duidelijk. Wij doen voor iedereen onze hoed af en hopen dat samenwerking tot een veel groter geheel kan leiden waar iedereen beter van kan worden.

Magazine

Hierbij werd eerst en vooral gepolst naar de haalbaarheid. Niet zozeer de kosten maar wie gaat het maken en wie zorgt voor de inhoud. Na enige voorstellen en dromen kwamen we tot de volgende conclusie.
BRI zal tegen het einde van het jaar een Nederlands boek op de markt brengen ( lees boek min. 250 pag ) waar alles instaat over de autosport. Geen raceverslagen, geen fotoboek maar een zeer technisch boek. Bv. Het verschil tussen een gewone- en een racewagen. Hoodstuk over remmen, aërodynamica, zwaartepunt, ophanging, banden, afstellingen, enz...
Tevens een hoodstuk over : hoe begin ik als piloot, waar moet ik op letten, wat is belangrijk.
Welke zijn de verschillende raceklassen in binnen-en buitenland, wat kost zoiets.
Vergelijkende test van banden, kartmotoren, remblokkken, maar dan allemaal ten dienste van de autosport.
Welke licentie heb ik nodig, hoe oud moet ik zijn, reglementen, adressen, enz...
Wij zullen op zoek gaan naar enkele echte kenners, ingenieurs die ons daarbij kunnen helpen.
Het boek zal ook enkele pagina's intervieuws bevatten met piloten, ondervindingen na testwerk enz..
Voorstellingen van indoorkartings, outdoorcicuits, racecircuits, ideale lijnen, openingsuren.
Je kan het zo gek niet opnoemen of we gaan trachten het niet te vergeten en het erin te plaatsen.

BRI zelf

Zoals jullie allemaal reeds weten zal BRI aantreden in zowel de touring cup als de Mini Cup Challenge. De piloten op de Mini zijn Jan Horemans ( BMW ) en Dries Heyman. Voor de Clio is dit net als vorig jaar Dries Heyman en Chris Voet.
De 24 uur rijden we niet mee omwille van de zwangerschap van Inge dat gepland staat rond 13 augustus. Desgevallend zal Jan de 2 manches rijden tijdens de 24u met de Mini en zal Dries de volgende race 2 manches rijden.
Het budget van BRI is rond uitgezonderd de aankoop van de Mini. Sponsorboek werd overgemaakt aan Yves, de wagen is reeds besteld. In geval geen sponsor gevonden voor levering van de wagen zal BRI deze vergoeden.
BRI heeft geen intenties om professioneel te worden op gebied van organisatie en management. De gelden die ten gunste gemaakt worden zullen ALTIJD gebruikt worden voor eigen racemogelijkheden of ter promotie van één of ander autosportevent. (bv Belkarting )

Volgende vergadering zal plaatsvinden op de eerste vrijdag van februari zelfde plaats maar 20.00