Bart.Vandecavey
02-12-2002, 23:30
De vraag die de meeste rallyfanaten zich stellen is waarschijnlijk: Hoe zou een Groep B zijn plan kunnen trekken tegen een WRC.
Meestal met het verlangen terug de Groep B's te zien. De makers van WRC voor PS2 hebben dus de vraag gesteld aan de constructeurs: Welke auto zou u ontwerpen mochten er geen WRC beperkingen zijn?
Het resultaat:
http://eu.playstation.com/iw_images//assets/images/features/wrc2_ext_SkodaX_f_big.jpg
http://eu.playstation.com/iw_images//assets/images/features/wrc2_ext_SkodaX_l_big.jpg
http://eu.playstation.com/iw_images//assets/images/features/wrc2_ext_Subaru_f_big.jpg
het artikel: De FIA World Rally Championship staat tegenwoordig strak van de voorschriften en reglementen die ervoor moeten zorgen dat de gevaarlijke motorsport wat minder gevaarlijk wordt. Vroeger was het wel anders: in de jaren tachtig waren er tussen de de 'groep B'-auto's enkele van de snelste en krachtigste auto's ter wereld te vinden. Helaas werden die auto's het slachtoffer van hun eigen overdaad aan kracht (en van hun gebrek aan moderne veiligheidsvoorzieningen en stabiliteitstechnologie). 'Groep B'-auto's werden na een reeks dodelijke ongelukken verplicht naar de schroothoop verwezen.
Ruim drie jaar kwam Evolution Studios met het idee om 'groep B'-auto's op te nemen in de WRC-serie. Daarbij dacht de ontwikkelaar niet aan het simpelweg herintroduceren van de klassieke oude wagens uit voorbije tijden. Nee, het team koos in plaats daarvan voor hypermoderne ontwerpen. De hulp van de ISC en de WRC-teams werd daarom ingeroepen. De vraag die de ontwerpers van de teams voorgelegd kregen, luidde: "Als de World Rally Championship geen regels kende, wat zou je dan ontwerpen?"
De uitdaging was duidelijk en men ging aan de slag met het ontwerpen van totaal ongebreidelde auto-ontwerpen die vervolgens naar Evolution Studios werden gestuurd. Aan de hand daarvan werden uiterlijk, weggedrag en technische gegevens van de auto's vastgesteld. Er werden zaken als ruimtelijke frames en buizen van koolvezel ingebouwd. De carrosserieën werden verbreed, de wielbasissen werden vergroot en restricties van turbomotoren werden weggewerkt. De gebruikelijke rally-regels werden met voeten getreden en veiligheidsoverwegingen mochten even achterin gaan zitten. Het gaat hier puur om rauwe kracht. Dankzij de medewerking van de teamleiders kon Evolution deze auto's tot realiteit maken in de prachtige spelwereld van WRC II Extreme. Deze brullende monsters zijn de krachtigste en meest geavanceerde auto's ter wereld. Hieronder kun je ze bewonderen. En begin er maar vast over na te denken of jij deze beesten denkt te kunnen temmen...
WRC 1 was duidelijk onder niveau (eigenlijk vond ik het een telleurstelling)
Weinig afstelmogelijkheden
Geen detail in landschappen
Geen goed damagemodel
Afschuwelijk lange laadtijden
Onvoldoende uitgebreid
Dus 8 maanden na WRC1 is er al WRC2 en dit belooft een juweeltje te zijn!
Meestal met het verlangen terug de Groep B's te zien. De makers van WRC voor PS2 hebben dus de vraag gesteld aan de constructeurs: Welke auto zou u ontwerpen mochten er geen WRC beperkingen zijn?
Het resultaat:
http://eu.playstation.com/iw_images//assets/images/features/wrc2_ext_SkodaX_f_big.jpg
http://eu.playstation.com/iw_images//assets/images/features/wrc2_ext_SkodaX_l_big.jpg
http://eu.playstation.com/iw_images//assets/images/features/wrc2_ext_Subaru_f_big.jpg
het artikel: De FIA World Rally Championship staat tegenwoordig strak van de voorschriften en reglementen die ervoor moeten zorgen dat de gevaarlijke motorsport wat minder gevaarlijk wordt. Vroeger was het wel anders: in de jaren tachtig waren er tussen de de 'groep B'-auto's enkele van de snelste en krachtigste auto's ter wereld te vinden. Helaas werden die auto's het slachtoffer van hun eigen overdaad aan kracht (en van hun gebrek aan moderne veiligheidsvoorzieningen en stabiliteitstechnologie). 'Groep B'-auto's werden na een reeks dodelijke ongelukken verplicht naar de schroothoop verwezen.
Ruim drie jaar kwam Evolution Studios met het idee om 'groep B'-auto's op te nemen in de WRC-serie. Daarbij dacht de ontwikkelaar niet aan het simpelweg herintroduceren van de klassieke oude wagens uit voorbije tijden. Nee, het team koos in plaats daarvan voor hypermoderne ontwerpen. De hulp van de ISC en de WRC-teams werd daarom ingeroepen. De vraag die de ontwerpers van de teams voorgelegd kregen, luidde: "Als de World Rally Championship geen regels kende, wat zou je dan ontwerpen?"
De uitdaging was duidelijk en men ging aan de slag met het ontwerpen van totaal ongebreidelde auto-ontwerpen die vervolgens naar Evolution Studios werden gestuurd. Aan de hand daarvan werden uiterlijk, weggedrag en technische gegevens van de auto's vastgesteld. Er werden zaken als ruimtelijke frames en buizen van koolvezel ingebouwd. De carrosserieën werden verbreed, de wielbasissen werden vergroot en restricties van turbomotoren werden weggewerkt. De gebruikelijke rally-regels werden met voeten getreden en veiligheidsoverwegingen mochten even achterin gaan zitten. Het gaat hier puur om rauwe kracht. Dankzij de medewerking van de teamleiders kon Evolution deze auto's tot realiteit maken in de prachtige spelwereld van WRC II Extreme. Deze brullende monsters zijn de krachtigste en meest geavanceerde auto's ter wereld. Hieronder kun je ze bewonderen. En begin er maar vast over na te denken of jij deze beesten denkt te kunnen temmen...
WRC 1 was duidelijk onder niveau (eigenlijk vond ik het een telleurstelling)
Weinig afstelmogelijkheden
Geen detail in landschappen
Geen goed damagemodel
Afschuwelijk lange laadtijden
Onvoldoende uitgebreid
Dus 8 maanden na WRC1 is er al WRC2 en dit belooft een juweeltje te zijn!