View Full Version : Met zijn allen naar Antwerpen
Rrubinio
03-12-2002, 23:16
Media Markt opent eerste Belgische vestiging !!
Donderdag 5 december opent Media Markt haar eerste Belgische winkel in het Century Center aan de Antwerpse Keyserlei. De nieuwe formule werd vandaag voorgesteld aan het stadsbestuur en de Belgische pers.
Media Markt is de grootste Europese handelaar in elektroapparatuur, electronica en multimedia-toepassingen.
België is het tiende Europese land waar Media Markt/Saturn Holding zich vestigt. De omzet bedroeg tijdens het boekjaar 2001 €9,6 miljard. Voor dit jaar wordt zelfs een hogere omzet verwacht.
Elke maand bezoeken meer dan 35 miljoen klanten één van de winkels van de keten. In Antwerpen beschikt de groep over een verkoopoppervlakte van 4.500m², gespreid over twee verdiepingen van het Century Center. Het aanbod aan producten is enorm uitgebreid: tv, video, dvd, cd, hifi, computer, multimedia, foto, elektro en telekom. Media Markt garandeert altijd de laagste prijs. Wie binnen de 14 dagen na aankoop binnen een straal van 30 km hetzelfde product aan een lagere prijs vindt, krijgt het prijsverschil contant uitbetaald. Als vaste klant van Media Markt (http://www.mediamarkt.de/index.php) en Satern (http://www.saturn.de/de_DE/indexi001.html) in Aachen (D) sta ik te popelen om donderdag naar Media Markt Antwerpen (http://www.media-markt.be/vlaams/home/index.php3) te reizen.
En :D :D :D :D aanwinst.
Vergeet niet dat de prijs hier alsnog een kleine 10% hoger ligt dan in Duitsland (vadertje staat zijn BTW doet het h'm).
Maar toch, hoera voor MM. Eindelijk niet meer naar aken of Keulen voor audi-video !
Fnack eat this !!
Ja dit gaat een serieuze domper zijn voor ketens als FNAC en Exell die tot nu toe eigenlijk weinig concurrentie hadden!
Exell had volgens mij zware concurrentie van fnac, anders :D
In het shopping center Antwerpen op de Groenplaats bevinden beide winkels zich naast mekaar. Ga voor de rust even de verpakking bekijken in Exell en koop dan het artikel in Fnac omdat het daar goedkoper is :)
mja ... ik zal donderdag eens naar mediamerkt wandelen om een oordeel te vellen.
Ik ken mediamarkt niet, maar ik ben wel benieuwd.
airco
Da's wel waar, maar bij Exell kende ze net iets meer (nie veel) van informatica dan in de fnac. Die mannen zijn soms echt gieren!
Ik heb die daar al uitleg horen geven
Ik heb deze toevallig dit weekend bezocht in Heerlen (NL) en ik kan jullie zeggen ; het is schrikbaarwekkend. De Macro is er niets tegen en ze hebben er echt alles wat via de stekker of batterijen werkt
Originally posted by Driesco
Ik heb deze toevallig dit weekend bezocht in Heerlen (NL)
kun je me in het vervolg waarschuwen als je zo akelig dichtbij bent :D :D , ik dacht al wat ruikt het hier............. Is op nog geen 2 km van mijn huis.
Als je 10 km verder was gereden dan waren jouw aankopen waarschijnlijk nog goedkoper geweest. Daar ligt nl. Mediamarkt Herzogenrath.........jawohl. Auf Deutsch................
In het pre cd-brand tijdperk kocht ik daar mijn cd'tjes..........
Ondanks dat die Mediemarkt er al jaren ligt is de opening van de vestig in Heerlen een paar weken terug finaal uit de hand gelopen. Alle toegangswegen naar Heerlen waren verstopt, file stond tot bij ons in het dorp :D :D Op een bepaald moment heeft men het Winkelcentrum moeten sluiten wegens een te gevaarlijke drukte...........
Trouwens heb je ook genoten van onze Heerlense drugs scene :mad:
Originally posted by Marshal
Trouwens heb je ook genoten van onze Heerlense drugs scene :mad:
Hebben ze ook ne coffee-shop in Mediamarkt??? :D :p :D
Airco en ik zijn zojuist eens gaan kijken in de Mediamarkt en we vrezen beiden dat er voor andere electronicawinkels in het antwerpse duistere tijden aanbreken. Het aanbod en de prijzen zijn overweldigend. De winkel op zich is gigantisch, wij hebben er anderhalf uur rondgewandeld en nog niet alles gezien, het was er ook verschrikkelijk druk. Nieuwe muziekcd's liggen er al voor 14€, iets oudere aan 9€. Het is er zeker goedkoper dan in de FNAC. Echt een aanrader die winkel!!
Rallyloverke
05-12-2002, 16:53
Jullie zijn in de Mediamarkt geweest? Op een klein kilometerke van mijn werk!
Ik ga er ook nog wel eens een kijkje nemen op de middag. Misschien morgen (6/12) al.
Zie dan maar da ge ne lange middag hebt, want je kijkt je ogen gewoon uit je hoofd! En je kon er vandaag al over de koppen lopen, dus ik ben eens benieuwd wat dat zeterdag gaat geven.
R@ce@holiC
05-12-2002, 18:58
Hier in hasselt schijnt er ook ene te komen :) nu ga'k mennen tijd goe moete verdelen : school thuis , zolder , mediamarkt ;)
Originally posted by Beemer
Hebben ze ook ne coffee-shop in Mediamarkt??? :D :p :D
nee maar wel er tegenover :D :D
Wat betreft prijzen, het blijft toch af en toe opletten met die duitse firma. De prijzen zijn soms hoger dan bij de concurrent. Ten tijde van de aanschaf van mijn fotocamera waren ze fors duurder dan fotospeciaalzaken.
blijf dus opletten!
JAAA
Ik was er vanmiddag ook bij in de Mediamarkt .... Ik moet zeggen ... Bangelijke winkel ...
Zoals Marshal terecht opmerkt zijn er enkele dingen die een stuk duurder zijn dan in andere zaken. Toch is mediamarkt gemiddeld gezien vlotjes 20% goedkoper als elders (vooral cd's en dvd's zijn bangelijk goedkoop)
10 euro voor de dvd van pearl harbor
13 euro voor de nieuwste cd van Kylie Minogue ...
Fnac en Exell mogen beginnen vrezen voor hun bestaan ... Mediamarkt is groter, beter, goedkoper ...
airco
Ik denk eerder dat fnac en andere hun prijzen ook wat meer gaan laten zakken; kan dus enkel goed zijn ;)
Idd, en de winkels van mediamarkt in hasselt en brussel komen er pas in de loop van 2003 dus nog even geduld
Daarnaast hebben ze om de zoveel tijd een aanbieding van een multimediapc........alah Aldi.
Die gasten kopen dat gewoon per 500.000 stuks en meer in........
Toen ik in een ver verleden voor een ICT firma werkte heb ik het weleens meegemaakt dat een Fujitsu pc daar goedkoper was als waar Fujitsu Nederland hem inkocht :D :D
Rallyloverke
06-12-2002, 14:49
Net bij Media Markt geweest! De verhalen zijn echt wel niet overdreven, zeker qua CD-ROM-spellekes, Muziek-CD's , ...
Om een voorbeeld te geven :
Ik heb de CD The Rising gezien (Bruce Springsteen) :
In een normale winkel
gewone versie : 21 EUR
speciale versie : 34 EUR
Media Markt :
gewoon : +- 16 EUR
speciaal : 21,99 EUR!!!!!!!!!!!!!
In één woord: degoutant!
- Degoutant groot
- Degoutant druk
- Degoutant veel aanwezig
- Degoutant lage prijzen
Er liggen dingen in de rekken die je daar nooit zou verwachten en je vind er dingen waar je je in heel Antwerpen rot naar gezocht hebt.
Zoder twijfel een goed initiatief, ... maar heel onpersoonlijk!
'degoutant' zou ik lage prijzen niet durven noemen :)
Originally posted by Finish
'degoutant' zou ik lage prijzen niet durven noemen :)
Voor andere winkels misschien wel ;)
Onpersoonlijk? Als ik daar 10% kan uitsparen maakt me dat toch niet veel hoor. En ik vond het personeel daar heel behulpzaam en vriendelijk.
Er lijkt nog niets online te zijn van mediamart Belgie...
Ik ben zinnen om een Kenwood autoradio-cd te kopen mét MP3 decoder. Heeft er iemand ervaring mee (qua kwaliteit en zo...) zijn er bij mediamart autoradio's?
Mediamarkt heeft een groot aanbod aan autoradio's, luidsprekers, ...
Op de benedenverdieping.
Ben er gisteren geweest, vond het er vreselijk ongezellig en druk, maar de prijzen zijn idd 'degoutant' goedkoop.
Waar in Antwerpen is het feitelijk... op de kaazerlaa of zoe...
oep de kaazerlaa ien 'et senturrie senter !
heij joenge, en wôr es da dieje senturrie center? Es da ôn den dérentooin?
Bezemwagen
09-12-2002, 08:30
Originally posted by airco
JAAA
Ik was er vanmiddag ook bij in de Mediamarkt .... Ik moet zeggen ... Bangelijke winkel ...
Zoals Marshal terecht opmerkt zijn er enkele dingen die een stuk duurder zijn dan in andere zaken. Toch is mediamarkt gemiddeld gezien vlotjes 20% goedkoper als elders (vooral cd's en dvd's zijn bangelijk goedkoop)
10 euro voor de dvd van pearl harbor
13 euro voor de nieuwste cd van Kylie Minogue ...
Fnac en Exell mogen beginnen vrezen voor hun bestaan ... Mediamarkt is groter, beter, goedkoper ...
airco
Sorry he, maar 13 euro voor ne CD van Kylie vind ik toch veel zene.
Als da na was voor de nieuwe van Pearl Jam, dan is da ok.
Ik zou voor een cd van ons Kylie nog geen euro geven...
Bon, kgon daar toch ok is gon loere... Feestdage kome deraan en kgaan mij ginder wa inspiratie gon opdoen :D
Originally posted by Bezemwagen
Sorry he, maar 13 euro voor ne CD van Kylie vind ik toch veel zene.
Als da na was voor de nieuwe van Pearl Jam, dan is da ok.
Jij kan dat waarschijnlijk wel veel vinden, maar als je op een ander voor die zelfde cd 20€ betaald, dan is 13€ wel goedkoop hè ;)
Vraagje voor wie er al gaan shoppen is : zijn er ook games te verkrijgen van het type PS2-XBox-Gamecube?
ik heb er niet in het bijzonder op gelet (vermits ik die dingen niet bezit), maar het zou me verbazen als ze er niet waren.
airco
Ja Sennake, er is een groot aandbod aan games voor deze consoles, als ook bijna alle mogelijke accesoires enz ...
en waar ligge die prijzen? Of kost een ps2-game daar ook zoiets van een 65€?
hoeveel kost de gamecube, mijn oren worden hier zo goed als afgezaagd... :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.