Scapa
12-12-2002, 19:06
New Procar wordt (terug) Belgian Procar | 11.12.2002 , 16:37
Toen de Procar nog....Belgian Procar heette, kende het kampioenschap zijn beste momenten.
En het is omdat ze in de goede voortekenen geloven, dat de leden van PRC team (Guy De Keijser, Franz Dubois, Chrstian Lahaye, Christophe Wachel) hebben beslist terug te grijpen naar deze naam om de GDC te herdopen. Het project waarnaar we in ons bericht van 13/11 ("Naar fusie DTCC/Procar?") reeds kort verwezen lijkt dus gekonkretiseerd.
De GDC of de Gentlemen Drivers Cup (ASAF kampioenschap) kwam pas goed van de grond toen PRC, met de medewerking van AMCXL, de VW Fun Cup op gang bracht.
Sinds zes jaar is de GDC, volgens PRC Team, het kampioenschap voor amateurpiloten en voorbehouden voor GT en Toerismewagens, opgebouwd rond een aantal semi-uithoudingswedstrijden van twee uur en vijf minuten. Doorgaans verschijnen er meer dan vijftig wagens aan de start.
De Belgian Procar 2003 wil de amateuristische geest van dit kampioenschap totaal niet veranderen. Zo krijgen Viper's of Porsche's GT3-R bv. geen startticket. De ambities zijn eenvoudig: de GDC beter promoten, de media en de toeschouwers op korte termijn aantrekken en een sfeer in de stijl van de "VW Fun Cup" creëren.
Aan de gebruikelijke ASAF-divisies zullen er drie Procar categorieën worden toegevoegd: de Silhouette Light, het geesteskind van Franz Dubois (normaliter niet sneller dan de beste Porsches uit het huidige deelnemersveld), de Superproductie/Groep N en de Merkenbekers.
Een vangnet zeg maar om het teloor gegane New Procar-veld op te vissen.
Er worden verplichte pilotenwissels voorzien en om het geheel nog wat spektakulairder te maken zullen er naar Amerikaans voorbeeld "safety cars" uitrukken bij het kleinste incident.
Dat om het startveld meer bij elkaar te houden.
Tenslotte is het de bedoeling een alternatieve etmaalrace op Francorchamps te organiseren die zal luisteren naar de naam "2003 Miles of Francorchamps"; een wedstrijd die is voorbehouden aan alle Toerismewagens en waarbij men ook op enige Belcar-interesse mikt.
De in Nederland geopperde fusie tussen DTCC en New Procar lijkt nu verder af dan ooit.
Voorlopige kalender
19 en 20 april/Spa Francorchamps
3 en 4 mei/Magny cours (F)
24 en 25 mei/Chimay
11 en 12 juli/Spa Francorchamps
26,27 en 28 september 2003 Miles van Francorchamps
1 en 2 november/Zolder
(PDS/HvO)
Foto: HvO/Autosport.be
bron: autosport.be
------------------------
Ja, lijkt op papier wel interessant: oa. geen Vipers en 996-R is voor de spanning zeker niet slecht. Of de toeschouwers het zullen appreciëren is een andere zaak... Een race in Magny-Cours is ook wel leuk. Toch wel raar dat zij dit kunnen regelen en de Belcar niet :confused: Ben benieuwd!
Toen de Procar nog....Belgian Procar heette, kende het kampioenschap zijn beste momenten.
En het is omdat ze in de goede voortekenen geloven, dat de leden van PRC team (Guy De Keijser, Franz Dubois, Chrstian Lahaye, Christophe Wachel) hebben beslist terug te grijpen naar deze naam om de GDC te herdopen. Het project waarnaar we in ons bericht van 13/11 ("Naar fusie DTCC/Procar?") reeds kort verwezen lijkt dus gekonkretiseerd.
De GDC of de Gentlemen Drivers Cup (ASAF kampioenschap) kwam pas goed van de grond toen PRC, met de medewerking van AMCXL, de VW Fun Cup op gang bracht.
Sinds zes jaar is de GDC, volgens PRC Team, het kampioenschap voor amateurpiloten en voorbehouden voor GT en Toerismewagens, opgebouwd rond een aantal semi-uithoudingswedstrijden van twee uur en vijf minuten. Doorgaans verschijnen er meer dan vijftig wagens aan de start.
De Belgian Procar 2003 wil de amateuristische geest van dit kampioenschap totaal niet veranderen. Zo krijgen Viper's of Porsche's GT3-R bv. geen startticket. De ambities zijn eenvoudig: de GDC beter promoten, de media en de toeschouwers op korte termijn aantrekken en een sfeer in de stijl van de "VW Fun Cup" creëren.
Aan de gebruikelijke ASAF-divisies zullen er drie Procar categorieën worden toegevoegd: de Silhouette Light, het geesteskind van Franz Dubois (normaliter niet sneller dan de beste Porsches uit het huidige deelnemersveld), de Superproductie/Groep N en de Merkenbekers.
Een vangnet zeg maar om het teloor gegane New Procar-veld op te vissen.
Er worden verplichte pilotenwissels voorzien en om het geheel nog wat spektakulairder te maken zullen er naar Amerikaans voorbeeld "safety cars" uitrukken bij het kleinste incident.
Dat om het startveld meer bij elkaar te houden.
Tenslotte is het de bedoeling een alternatieve etmaalrace op Francorchamps te organiseren die zal luisteren naar de naam "2003 Miles of Francorchamps"; een wedstrijd die is voorbehouden aan alle Toerismewagens en waarbij men ook op enige Belcar-interesse mikt.
De in Nederland geopperde fusie tussen DTCC en New Procar lijkt nu verder af dan ooit.
Voorlopige kalender
19 en 20 april/Spa Francorchamps
3 en 4 mei/Magny cours (F)
24 en 25 mei/Chimay
11 en 12 juli/Spa Francorchamps
26,27 en 28 september 2003 Miles van Francorchamps
1 en 2 november/Zolder
(PDS/HvO)
Foto: HvO/Autosport.be
bron: autosport.be
------------------------
Ja, lijkt op papier wel interessant: oa. geen Vipers en 996-R is voor de spanning zeker niet slecht. Of de toeschouwers het zullen appreciëren is een andere zaak... Een race in Magny-Cours is ook wel leuk. Toch wel raar dat zij dit kunnen regelen en de Belcar niet :confused: Ben benieuwd!