View Full Version : over en uit
Toen ik vanmorgen m'n pc opzette bleef mijn schermpje leeg. Na meermaals op- en afzetten kwam er geen verandering in.
Alles opengeschroefd en de oorzaak proberen zoeken, maar niets gevonden. De handel krijgt stroom, en doet dan gewoon niks meer, zelfs geen biepje om aan te tonen dat er iets mis is, niks.
Conclusie:
*Softwareconflict kan het niet zijn, want dan krijg je nog beeld.
*grafische kaart kan het niet zijn, want dan hoor je een biep
*batterij kan het niet zijn, want dan zou je normaal gezien nog een melding moeten krijgen dat de batterij leeg is.
*Koeling draait nog perfect, zowel van de grafische kaart als de processor
Naar mijn mening is het dus hoog tijd om deze P3 667 Mhz 256Mb Sdram en bijhorend crappy mobo op de schroothoop te gooien en mezelf morgen iets nieuws aan te schaffen.
Mijn vraag aan de experts: wat ? :) (ik volg de hele zooi al lang niet meer op de voet om er nog iets degelijks van af te kunnen weten, dus: help ! )
Oneliner
15-12-2002, 17:33
Stuurt is een mailtje naar wilfried@brechtpc.be :)
euhm finish... Ik ken da probleem! Ik heb da ookal gad. Ge moet gewoon de pries is uittrekke en trug insteke... En dan uwe pc trug opzette. Da lukt bij mij meestal wel
:D
Perre, punt één praat nederlands, ten tweede, Finish jongen stuur maar eens een mailtje naar dat adres wat Oneliner gaf en beschrijf daarin waarvoor je de pc gaat gebruiken en wat je eraan wil spenderen en ik beloof je persoonlijk dat je er geen spijt van gaat krijgen.
FastFons
15-12-2002, 21:13
Als ge geen biepke meer krijgt zal ofwel uw proc ofwel uwe moederbord naar de eeuwige jachtvelden vertrokken zijn. Testen gaat eventueel met andere proc/mobo.
Indien het defect zou zijn kan ik u ook wel iets samenstellen tegen een prijske. Your wish is my command :p
FF
ik wil een van de dagen anders wel is ff langskomen finish ... om een beke een diagnose te stellen ... Burcht ist einde van de wereld nu nie :)
en tis dak anders nie bij u kom he :p
ik ga hier niet lopen gissen naar oorzaken ... dit kan duizenden oorzaken hebben ...
Originally posted by airco
ik wil een van de dagen anders wel is ff langskomen finish ... om een beke een diagnose te stellen ... Burcht ist einde van de wereld nu nie :)
en tis dak anders nie bij u kom he :p
ik ga hier niet lopen gissen naar oorzaken ... dit kan duizenden oorzaken hebben ...
Niet langskomen ! Het probleem is ONOPLOSBAAR, hoort ge !
(ik kan die rotzooi van een P3 niet langer verdragen, en ik ben feitelijk blij dat het stuk is, zodat ik EINDELIJK eens terug een fatsoenlijk bakske onder mijn handen kan krijgen, mét tussenkomst van papa's portefeuille :D )
Oneliner
16-12-2002, 12:30
HAHAHAHAHAHAHA ROFLOL :D :D :applaus: :crazy:
Originally posted by Finish
(ik kan die rotzooi van een P3 niet langer verdragen, en ik ben feitelijk blij dat het stuk is, zodat ik EINDELIJK eens terug een fatsoenlijk bakske onder mijn handen kan krijgen, mét tussenkomst van papa's portefeuille :D )
En wa hebde allemaal gedaan om da onoplosbaar te maken?? :D :D :D
Originally posted by Finish
roflol ... daar hadde niet voor moeten wachten zele ... gewoon van den trap smijten, en ge hebt ook een onoplosbaar probleem
Oneliner
16-12-2002, 17:59
Ja maar das een beetje opvallend... :)
Pa, Ma, mijne pc is van den trap gevalle :p
Nieuw systeempje:
intel Pentium 4 2,4 ghz
Asus Mobo met usb 2.0
512 MB DDRram geheugen
GeForce 4 Ti 4200 128 Mb DDRram
Creative Sound Blaster Live 5.1 EAX
DVD-drive en Plextor CD-RW
19" schermpje
Samsung keyboard en Microsoft Intellimouse Optical
De processor komt *gvd* pas morgen binnen, maar ik ben 'back in business' dacht ik zo :D
YiHAAw !
Tiens, een optical muis, is dat ééntje met een brilleke of zo...
:D
doeme nu wouek eens nen pc van den trap smijten :)
nice pc overigens finish
danku ;)
enkel, ik mankeer momenteel nog altijd de processor...morgen of overmorgen komt-ie binnen....*zucht*
Morgen nog verderleren voor mijn testje en overmorgen kerstfeesje...mijn geduld wordt op de proef gesteld...
Even mijn samenvatting van de voorbije week geven, let vooral over de overeenkomsten met het verhaal van Finish:
Toen ik vorige week besloot om mijn Athlon 1500+ te vervangen door Athlon 1800+, kon ik niet vermoeden welke nachtmerrie mij stond te wachten. Toen ik mijn volcano wou lossen vanop de chipset, shoot ik toch niet uit met mijne schroevendraaier zeker. :rolleyes: Toen alles geinstalleerd was en ik mijn pc opzette, hoorde ik de 3 ventilators draaien, maar dat was het dan ook, de schijven blijven stil, de monitor op power saving. 't Beestje was dood :( .Bij nader onderzoek was er een kras op het moederbord. Ik naar mijn vader, die zo vriendelijk was om een nieuw moederbord mee te brengen, en na dit deze avond geinstalleerd te hebben, loopt mijn PC beter dan ooit.
tja .... het is en blijft gevoelige electronica he
voorzichtigheid is en blijft de boodschap
en o jawel, processor nog altijd niet binnen.
...
welke winkel is het overigens ....
Burmex Antwerpen. Redelijk tevreden daar.
FastFons
20-12-2002, 17:27
is da een 533 fsb proc (van de 2,4 bestaan beide versies)? Zonee, steek er dan een 2,53 in?
FF
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.