PDA

View Full Version : PS2, GC of X-box

krikke
16-12-2002, 20:55
Ik had graag eens de pro's en de contra's gehoord van deze verschillende consoles. Mijn zoon gaat er vrijdag 1tje aankopen, maar veranderd soms nog 2x per dag van merk... Waarschijnlijk zal de keuze zich laten bepalen door de beschikbare spellen, en het eventuele prestatieverschil van de consoles. En wie kan ons dat nu beter wijsmaken als een eigenaar van 1 van bovenstaande consoles...
Eventuele besprekingen of andere informatie van spelconsoles zijn natuurlijk ook welkom.
Alvast bedankt!

Sennake
16-12-2002, 21:05
Slechts weinigen onder ons zullen met de 3 consoles veel ervaring hebben denk ik.

Ik heb wel een PS 1 en PS2, en op de Belkarting heb ik met een Xbox kunnen experimenteren. Ik moet er wel bijzeggen dat ik na jaren PS1 en PS2 niet echt uit de voeten kon met de besturing via de controller van Xbox, die compleet anders is dan PS of zelfs PS-achtige controllers voor PC. Dat vind ik een groot nadeel. Grafisch zagen de Xbox spellen er wel goed uit, maar hetzelfde geldt voor de PS2. En op het gebied van de beschikbaarheid en het aangeboden gamma aan spelletjes denk ik dat PS2 aan de kop staat. Ik weet niet of er grote prijsverschillen bestaan op de aankoop van de consoles, maar mijn rangschikking zou er als volgt uitzien :

[list=1]
PS2
Xbox
Gamecube (onbekend is onbemind)
[/list=1]

Tot zover alvast deze mening. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

airco
16-12-2002, 21:41
Mijn console ervaring slaagt vooral op ruimschoots winkel-testen. Dit is wel vrij uitgebreid (soms paar uur per week (springuren op school :( ))

Een paar conclusies:
1. Slechte consoles zijn er niet. Alhoewel de gamcube hier in Belgïe niet echt op kan tegen het marketing-geweld van Microsoft en Sony is het zeker geen slechte console. PS2 en Xbox zijn eveneens zeer degelijk.
2. Omdat de Gamecube in Belgïe hopeloos slecht loopt overweegt Nintendo om te stoppen met de distributie van de gamecube. Alles zou afhangen van de eindejaarsverkopen. Flopt de Gamecube daar dan zal het waarschijnlijk +RIP+ gamecube worden (althans in Belgïe, de rest van de wereld doet ie het prima)
==> Dit is een grote reden om geen gamecube te kopen. Moest Nintendo ermee stoppen dan zal ook de distributie van gamecube-games eronder lijden. Het laatste wat je wil is dat er geen games beschikbaar zijn voor je console.

-------------------------------------------------
Blijft er over ... de PS2 en Xbox

Dan wordt alles heel persoonlijk/subjectief ... Je moet dan letten op
1. grafische details
2. games beschikbaar
3. hoe voelt de controller aan
4. internet-play
5. Prijs
6. ...

grafische details
==> persoonlijk vind ik de xbox-games er nog net iets sappiger uitzien dan PS2

games beschikbaar
==> Soms is de PS2 een stuk eerder met de release van een game (colin 3) ... soms is het net andersom. In general verschijnen alle grote games voor 3 platvormen (Xbox, PS2 en PC)

feel van de controller
==> ga naar de winkel en probeer zelf ... dit is echt afhankelijk van persoon tot persoon

Internet play
==> Ik meende dat de Xbox hier een behoorlijk voordeel op haalt ... Via Xbox Live kan je met de Xbox perfect online gamen

5. prijs
==> de Xbox is meestal een stukje goedkoper dan de Playstation 2. Prijsverschil is ongeveer 10% zijnde 20€

6.
==> ga naar de winkel en speel ermee

Conclusie:

de keuze gaat vooral tussen de PS2 en de Xbox. Met geen van de 2 kan je een miskoop doen. Stuk voor stuk zijn het knappe machines met elk hun specifieke kenmerken. Persoonlijk bevalt de Xbox mij het beste

Raceboy
16-12-2002, 21:45
toevallig hebben we op BGn (waar ik nieuwsposter ben) dezelfde thread. Vermits daar een hoop gamefreaks zitten zullen er daar wel een paar nuttige tips tussen zitten.

http://www.bgn.be/forum/viewtopic.php?t=3859 en http://www.bgn.be/news.php?aid=2913

Beemer
16-12-2002, 22:01
Ik persoonlijk zou kiezen voor een xbox, de gamecube spreekt me zowiezo al niet aan, en de graphics van de ps2 vallen in vergelijking met de xbox serieus tegen, en voor de rest sluit ik me aan bij Airco.

krikke
17-12-2002, 09:17
Bedankt voor de reacties! Nu nog wat wikken en wegen...

Bart.Vandecavey
17-12-2002, 10:28
Ik vind dat de spellen die exclusief voor de Ps2 te vinden zijn toffer dan die exclusief voor de X-box...

GT3
GTA

Heb zelf een PS2 en heb me net Vice City (GTA) aangekocht niet echt opvoedend maar wel mega plezant!

Ik dacht trouwens dat je moest bijbetalen om op je X-box DVD's te kunnen afspelen...

airco
17-12-2002, 11:49
ivm met de controller voor de xbox

http://www.spelletjesgarnaal.be/hwreview.php?id=22

SpèédfreaK
17-12-2002, 13:30
krikke, koop ze gewoon alle 3 :D ;)

yvdp
17-12-2002, 14:02
het gamma van games voor ps2 is een pak groter dan het gamma games voor x-box. Heb al veel x-box gamers horen klagen daarover

Oneliner
17-12-2002, 15:19
idd klopt wel.
Maar het potentieel dat Xbox bezit (maar helaas niet altijd volledig benut wordt) is anders wel enorm, onder andere op grafisch vlak. Kdenk ook dat het tekort aan xbox games langzaam maar zeker zal verdwijnen.

Ik zou gaan voor de Xbox...

krikke
17-12-2002, 18:03
Lol, bedankt voor de tips, ondertussen is de Yannick de laatste 5 dagen al 5 keer van gedacht veranderd wat console betreft.... stel U nu voor dat vrijdag het rapport op niks trekt... ik denk dat ik voor alle zekerheid een dwangbuis ga huren...

:D :D :D

SpèédfreaK
17-12-2002, 18:30
in dat geval stel ik mijn Atari van de jaren 80 of mijn Commodore 64 graag ter uwer beschikking :D :cool: :p

krikke
17-12-2002, 18:34
Slik, moet ik dan de zekeringenkast niet laten verzwaren? Ik zal het hem in ieder geval zeggen. Kan je al enkele titels van games opnoemen? :confused:

SpèédfreaK
17-12-2002, 18:52
poehweeh, da's lang geleden, euh voor de Atari was Space-invaders "het" spel, Super break down was toen ook hot. Voor commodore 64 zijn er waarschijnlijk nog Paddockers die het volgende herinneren: Olympic Games, California Games, Commando, Rambo en vooral de revolutie van die tijd in de oorsprong van de GT-games: TEST DRIVE I, II en III :D :cool: :D