PDA

View Full Version : XP netwerkprob!

krikke
19-12-2002, 18:18
Ik krijg mijn netwerkverbinding tss 2 computers maar niet in orde na een format van éne. Beide systemen gebruiken XP. Ik maakte een werkgroep aan, volgde de wizard, maakte dan een diskette voor het configureren van de 2° puter, maar krijg géén verbinding. Wat bizar is is, dat wanneer ik op de juist geformateerde puter ga verkennen op "netwerkverbinding, THUIS", hij de melding geeft "THUIS" (naam van de werkgroep) is niet toegankelijk. U hebt niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als U wilt weten of U toegangsmachtigingen hebt. De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar" Dit is raar, want het is niet enkel onmogelijk om de gedeelde map van de andere computer te zien, maar ook niet de gedeelde map van de c:\ van de computer zelf...
De verbinding tussen beide puters is ok (LAN) er zijn in beide puters mappen "gedeeld" gezet.
Welke engel helpt me uit mijn lijden....bleiiiiiiiiit...

FleaBite
19-12-2002, 21:09
het zal waarschijnlijk aan je NTFS- en/of sharemachtigingen liggen. Je kan op elke share machtigingen plaatsen op het niveau van het bestandssysteem, en op het niveau van de share. Het beste is dat je op share-niveau "everyone" "full control" geeft, en dan de toegang beperkt op bestandssysteem niveau. Anders wordt het een beetje een soep.

Zorg dat je in het schermpje "map-opties" "eenvoudig delen" uitzet. Dan kan je rechtsklikken op een map en het tabblad "beveiliging" kiezen. Daar kan je dan de NTFS-machtitingen instellen voor iedere gebruiker.

krikke
21-12-2002, 01:01
Heu NTFS? Ik zal hier eens rondneuzen...

Oneliner
21-12-2002, 12:02
aiai, nog nooit gehoord van NTFS en FAT32?? :)

=> eigenschappen van je harde schijf opvragen via de verkenner of via "deze computer"

Daar staat bij of uw Harde schijf in NTFS of in FAT32

krikke
21-12-2002, 20:43
Wel, ik weet toch dat de schijf in FAT32 staat... da's misschien toch al iets.... :D