PDA

View Full Version : MAK kartings 2003


MAK
22-12-2002, 21:15
Terwijl de laatste hand gelegd wordt aan de volledige kalender voor het seizoen 2003 kunnen we jullie al de datum van de eerste MAK karting van 2003 melden: 8 Februari.
De details volgen later.

Driesco
22-12-2002, 23:44
Count me in

Speesman
23-12-2002, 00:08
Me too!!!!!!!!!!!!

flugel
23-12-2002, 18:24
'k zie het ook wel zitten om terug mee te doen, maar 'k zou toch graag eerst het nieuwe reglement ne keer zien

Sennake
23-12-2002, 19:23
Vooraleer ik beslis, wil ik ook wel eens zien hoe het nieuwe reglement er zal uit zien...

Werner333
23-12-2002, 23:31
Count me in.

Maarten
24-12-2002, 19:26
ja lap, ik mis de eerste koers al !!! :D

skivakantie ... gelijk vorig jaar, maar ik haal da wel in. hehe

Benklak
25-12-2002, 17:42
Ja ik mis de eerste ook...ook skivakantie...doeme doeme doeme... is er al wat meer duidelijkheid ivm met die nieuwe regels? Hoe zal het kampioenschap er dit jaar uitzien?

Greetzzz

kartboyke
28-12-2002, 12:08
im-racing is back hé,:gas: schrijf ons ook al maar in, ineens voor het hele seizoen, maja wij zijn al langer dan vandaag mak'er dus no problemo hé. :D

laurent
30-12-2002, 16:57
ikke doe mee

en rij prolly solo

Werner333
30-12-2002, 18:08
Ik zal Donderdag eens polsen hoe het zit met het reglement.

MAK
17-01-2003, 20:13
De laatste plooien worden gladgestreken in verband met data, circuits, reglement, kosten-baten, randevenementen en dergelijke...

Morgen in primeur op De Paddock alle details !

laurent
18-01-2003, 12:51
mmm

k kan ni rijden den 8ste :s
k zit in frankrijk met mijn vriendin... dus das wel goed :D

Scapa
20-01-2003, 18:27
Originally posted by MAK
De laatste plooien worden gladgestreken in verband met data, circuits, reglement, kosten-baten, randevenementen en dergelijke...

Morgen in primeur op De Paddock alle details !

Overmorgen is ondertussen al volop bezig :D :p

Speesman
21-01-2003, 02:26
Nog steeds geen info ...

Werner333
21-01-2003, 19:13
Ik zal Donderdag eens horen hoe het zit.

Speesman
21-01-2003, 21:27
Ik zal da ook eens doen (ga donderdag ook naar de mak).

kartboyke
21-01-2003, 21:37
dat is flink van jullie se, damn i loves them :D :D :D
ik zien er al naar uit om terug die kart op hare staart te trappen.

flugel
23-01-2003, 22:30
tja... ik begin al uit te kijken naar iets anders, mijn geduld is zo goed als op zenne, 't kan toch nie moeilijk zijn een regelement te maken en een kalender op te stellen eh...

Maarten
24-01-2003, 02:21
heb juist van serge gehoord dat het reglement ongewijzigd blijft

de eerste race vindt plaats op 8 februari in JPR
als ik mij niet vergis moet je daar zijn om 19u30, om 20.u00 begint de race (gelieve dit te bevestigen)
daar worden ook alle andere data bekend gemaakt

Speesman
24-01-2003, 04:17
Ik dacht dat de uren iets later waren, maar soit, tis dus idd in JPR.
Reglement blijft 'ongeveer' ongewijzigd, er komen enkel een paar kleine wijzigingen (oa dat er ook op circuits zal gereden worden waar ni 30 man opkan). Rest van wijzigingen zal Serge wel eens ne keer uitleggen zeker.

Driesco
24-01-2003, 08:10
Enkel intresse om mee te rijden als de teams samengesteld worden door loting net voor de race.
Zoniet denk ik dat velen zullen afhaken. Top 5 is dan al gekend.
Als er alleen mag gereden worden is de fun er zeker af. Dan is de enige mogelijkheid nog dat je 2 klassementen maakt. Als je de vrouwen dan ook nog wil opnemen zijn er 3 klassementen.

Ik hoor het graag voor maandag want agenda zit bijna vol voor het ganse jaar.

Sennake
24-01-2003, 10:31
Als het reglement ongewijzigd blijft haak ik af.

Speesman
24-01-2003, 13:38
Er zal nog steeds geloot worden.

flugel
24-01-2003, 21:39
Originally posted by Sennake
Als het reglement ongewijzigd blijft haak ik af.

ik ook

Maarten
25-01-2003, 01:58
ik zou zeggen voor jullie afhaken: laat serge weten wat er niet goed is volgens jullie en dan kunnen de zaken misschien aangepast worden

ik opteer voor ofwel verschillende klassementen, ofwel voor iedereen gelijk voor de wet, met één klassement waarin iedereen met twee piloten rijdt (of dat nu een vast team dan wel een geloot team is, maakt me niet uit)

ik snap jullie reactie niet goed
er werd steeds geopperd dat het om de fun ging, en iedereen heeft zich altijd goed geamuseerd. daarom vind ik het niet schoon om te zeggen, als het zo niet is doe ik niet mee, of als het zus niet is doe ik ook niet mee. maak uw grieven over aan de organisator en neem deze competitie amicaal en lucratief op hé mannen! 't is toch voor de fun, allee bij mij toch!

schumivill
25-01-2003, 04:08
Jah,Maarten,ik begrijp u,maar,als karter zeg ik,je rijd altijd om te winnen toch?En waarom doen er niet zoveel meer mee,zoals Dries zegt,de top 5 is al bekend,ja,maar het zijn de top 5 toch die je moet verslaan,als je denkt van,ja die doet mee,ik doe niet meer mee,want ja,ik ben langzamer,euhhmmmm,de beste winnen,simpel toch,en de beste worden altijd verweten van dat ze voordelen hebben,nu enfin.

Mistery
25-01-2003, 06:51
Originally posted by Maarten
ik zou zeggen voor jullie afhaken: laat serge weten wat er niet goed is volgens jullie en dan kunnen de zaken misschien aangepast worden

maak uw grieven over aan de organisator en neem deze competitie amicaal en lucratief op hé mannen! 't is toch voor de fun, allee bij mij toch!

Beste Maarten,

Op al het voorgaande kan ik volgende zaken zeggen :

- Serge doet zijn job, en vlak na het einde van de competitie 2002 heeft Serge dan ook aan diverse mensen hun mening gevraagd over de voorbije kartings en wat ze anders willen zien in de toekomst. Dus nu zeggen dat deze jongens (en meisjes) Serge moeten laten weten hoe of wat lijkt mij rijkelijk laat.

- Bij mijn weten hebben velen aan Serge hun mening overgemaakt. Voor Serge is het natuurlijk niet eenvoudig om met iedereen rekening te houden, gezien sommige van de gedane voorstellen helemaal niet realiseerbaar zijn.

- Als de "Cel Karting" van Mak dan een reglement opstelt, dan dient dit ook nog een bestuursvergadering te passeren. Zoals reeds vorig jaar gemerkt, wordt het goede werk van Serge soms wel eens teniet gedaan door de het standpunt dat een algemeen bestuur hierover zou kunnen aannemen... Het is immers meer en meer duidelijk dat de "Cel Karting" van Mak vrij stiefmoederlijk wordt behandeld en dat Serge op financieel gebied als Celverantwoordelijke Karting zijn eigen boontjes moet doppen... Jammer, maar voor die kerel zal dat natuurlijk ook niet direct motiverend werken...Laten we hopen dat de inbreng van de nieuwe bestuursleden bij MAK hier een positieve inbreng mag zijn !

- Het opstellen van aparte klassementen voor diverse klassen (dames bvb) is ook al zoiets wat vrij moeilijk te realiseren is, aangezien je afhankelijk bent van je ploegmaat. Een klassement op snelste rondetijden geeft in vele gevallen een vertekend beeld. De dames apart laten rijden leek mij een goede oplossing, en dat gebeurde dan ook vorig jaar. Ze konden apart hun competitie rijden, en het stond hen vrij om daarna ook tussen de heren te gaan rijden, wat twee van hen dan ook deden. Maar heeft een aparte competitie echt wel zin als je dan eventjes stil staat bij het volgende : Hoe komt het toch dat, als er vijf wedstrijden zijn, je vijf wedstrijden rijdt en je vijf wedstrijden wint...je toch geen clubkampioen bent ??? Vrij bizarre situatie, waarbij achteraf blijkt dat de hele aparte damescompetitie eigenlijk niet meetelde maar men op een andere basis gaat oordelen.

Een reglement opstellen dat voor iedereen goed is, is quasi onmogelijk. Trouwens, als de hele zaak recreatief is, dan krijg je met verschillende niveaus van Karters te maken, wat vorig jaar duidelijk was. Na 1 of twee wedstrijden was het recreatieve en amicale zowat verdwenen, en dat maakt het opstellen van een reglement enkel nog moeilijker .

Mistery
25-01-2003, 09:00
Euhm...Mannekes...(en vrouwkes)...er is hulp op komst....wacht efkes vooralleer een besluit te nemen...wie weet is de redding toch nabij ??? Over enkele dagen weten jullie meer...

Sennake
25-01-2003, 13:20
Originally posted by Maarten
ik zou zeggen voor jullie afhaken: laat serge weten wat er niet goed is volgens jullie en dan kunnen de zaken misschien aangepast worden

Sorry Maarten maar dat zijn vijgen na Pasen. Mijn mening en voorstellen werden reeds geformuleerd op de algemene ledenvergadering en ik denk dat het mijn goed recht is om af te haken wanneer ik vaststel dat geen enkele van mijn voorstellen in overweging genomen is, en wat meer is : van de MAK-kartingcel uit doet niemand zelfs moeite om hier te komen posten waar we aan toe zijn! Dat ontgoochelt me enorm! Als dat de teneur is waaraan we ons als karters mogen verwachten dit seizoen zal ik wel een andere manier vinden om mijn honger naar karten te stillen.

Speesman
25-01-2003, 14:05
Ik weet wel dat Serge problemen had met telenet (en dus maw voorlopig geen internet heeft).

Benklak
25-01-2003, 14:37
Amaai mensen gulle hebt allemaal zo een hoge verwachtingen!!! Tis toch ma vo de fun wa karten, zoals jullie dat altijd gezegd hebben! Ik merk daar maar weinig van terug!

"Als ze mijn mening ni volgen, kom ik ni meer." Da was toch ma 8 weekends op een jaar met een heel bende gaan karten! Da was toch altijd plezant, ge leerde nieuwe mensen kennen, er zat een beetje competitie in, de startplaatsen werden geloot wat toch ook altijd tof was en het aantal deelnemers schommelde altijd rond de 20 teams. Wat is daar allemaal verkeerd met?

Greetzzz

Mistery
25-01-2003, 15:45
Originally posted by speesman
Ik weet wel dat Serge problemen had met telenet (en dus maw voorlopig geen internet heeft).

Ook al vijgen na Pasen, dat is een probleem dat nu reeds zowat een half jaar duurt, het Telenetgebeuren waarmee Serge sukkelt...

Trouwens, er zijn andere mensen bij MAK die met plezier hun PC ter beschikking stellen aan Serge als hij dit wenst...

Maarten
25-01-2003, 18:25
wel om de problemen rond dit probleem (hehe) op te lossen lijkt het mij dan toch nodig om eens een vergadering te beleggen tussen al de deelnemers van de karting en zij die wensen deel te nemen. tis misschien te vroeg voor de karting, evt op de eerste karting eens kijken wat er nog aan gedaan kan worden. ik zou het wel zo éénvoudig mogelijk houden en iedereen gelijk voor de wet behandelen.

zo lijkt mij een karting met per team verplicht twee piloten (niet meer niet minder), 1klasse mannen en vrouwen door mekaar, het gunstigste. met een éénvoudige puntentelling. winnaar 20p, tweede 20p -2=18, derde 20p -3=17, ..., tiende 20p -10=10
dan kan iedereen zelf de punten en uitslag berekenen

Maarten
25-01-2003, 18:51
Originally posted by schumivill
Jah,Maarten,ik begrijp u,maar,als karter zeg ik,je rijd altijd om te winnen toch?En waarom doen er niet zoveel meer mee,zoals Dries zegt,de top 5 is al bekend,ja,maar het zijn de top 5 toch die je moet verslaan,als je denkt van,ja die doet mee,ik doe niet meer mee,want ja,ik ben langzamer,euhhmmmm,de beste winnen,simpel toch,en de beste worden altijd verweten van dat ze voordelen hebben,nu enfin.

ik rij ook altijd voor te winnen, maar als wij naast het podium staan dan is het zo, het blijft fun! ik moet zeggen de top vijf is toch niet meer zeker zenne! door de loting hebben wij vorig jaar ook wat pech gehad, maar soit

Driesco
25-01-2003, 20:04
Ik denk dat enige zaken toch verkeerd begrepen worden. Op de ledenvergadering met de MAK hebben we bijna een half uur stilgestaan bij het hoofdstuk karting. Na enige tijd was iedereen het er mee eens dat mijn voorstel wel degelijk het beste was voor iedereen en dat het zo ging geschieden in 2003. Indien er niets veranderd zal het och zo leuke MAK kampioenschap ontaarden in een regelrecht kampioenschap waar iedereen geen rrespect meer heeft voor iedereen.

Om het hoodstuk plezier te bewaren was er op de vergadering afgesproken dat het volgende zou plaatsvinden.

Een team bestaat uit 2 piloten. Iedereen mag deelnemen.
Alle deelnemers gaan in een hoed en door middel van loting worden er teams gemaakt. Niemand weet dus voor de race met wie hij of zij zal rijden. Dit maakt het op zijn beurt weer spannend en houd de sfeer er in. Je kan met 2 snelle piloten in een team vallen, het kan ook anders. Elke piloot krijgt zelf punten voor zijn prestatie.

De karts worden ook geloot. Zo leert iedereen elkaar nog wat beter kennen en hebben we er nog een pleziersfactor bij, namelijk dat je voor de race niet weet met wie je zal rijden.

Dat en niets anders werd er op de vergadering besproken. Leg er misschien nog 5 vergaderingen voor, wacht nog wat maanden en we hebben niemand meer. Zijn er tegenstanders van wat toen besproken werd, geef de namen en laat ze uitleggen waarom.

Voor de rest niet te veel woorden meer aan vuilmaken, 10 datums en een reglement van 1 pag. kan onmogelijk maanden duren met of zonder Telenet. Ik doe heel graag mee aan zulke kampioenschappen maar op de eerste plaats doe ik het voor de MAK en op de tweede plaats voor de fun. Er zijn immers genoeg wedstrijden waar iedereen kan aan deelnemen.

Maar aangezien in de ganse bende eigenlijk wel mag zie ik het liever in 2003 doorgaan op deze manier.
Zoniet, vraag dan aub onze mening niet meer.

No hard feeling, maar als niemand Serge echt helpt, laat ons dan gaan zwemmen of zo.

Sennake
25-01-2003, 20:10
200 % akkoord met Driesco. Als onze mening gevraagd wordt, hou er dan rekening mee, als er geen rekening mee gehouden wordt, vraag ze dan ook niet.

Fun kan er alleen maar zijn als iedereen "voor de fun" rijdt en dat kan alleen als er geloot wordt wie met wie rijdt. Op die manier leer je elkaar kennen en worden er geen "groepjes" gevormd. En als het er op aan komt om "opkomend talent" te scouten zal dat talent ook wel tot uiting komen als je met een trage ploegmaat onderweg bent, wees maar gerust.

Ik hoop hiermee de polemiek voor eens en voor altijd te kunnen afsluiten. Ook ik vind dat we een toffe bende vormen en ik zou het spijtig vinden dat ik er niet meer bij zou horen. Maar als het identiek scenario van vorig jaar herhaald wordt, hoeft het voor mij niet meer. Dat is toch mijn goed recht, niet?

Serge, ook van mij no hard feelings. Maar klare wijn schenken is toch wel de boodschap denk ik. Vorig jaar was een leerjaar en als we niets leren uit begane fouten heeft het vragen van opinies echt geen zin.

Scapa
25-01-2003, 20:27
Bon, ik was en ben nog steeds van plan aan het MAK-kartkampioenschap deel te nemen. Ik ben zeker niet de snelste van het pak, maar so what! Ik vind persoonlijk al die kunstmatige ingrepen om er voor te zorgen dat de snelsten benadeeld worden om er voor te zorgen dat de rest meer kans maakt om te winnen b*l*s*i*. Het gaat er in een kampioenschap om, in dit geval met u twee (dwz dat beiden +-50% van de race-duur moeten rijden) regelmatig en snel te zijn en als je dat niet bent moet je daar niet over zeuren maar gewoon je best doen om jezelf te verbeteren door van de snelleren te leren.
Als je zo gaat beginnen met lootje trek dan ben je volgens mij niet meer bezig met een kampioenschap maar occasioneel kart-fun-uurtje. Iedereen beoordelen op z'n eigen prestatie? Hoe gaat je dat doen? Stel u voor dat je een "tragere" teamgenoot krijgt toegewezen en je moet hierdoor bij aanvang van jouw beurt beginnen aan een inhaalrace. Degene die voorraan rijden en nog iets sneller zijn dan jezelf moet je zonder verweer laten voorbijgaan owv blauwe vlaggen. Daarbij komt dat de leiders vlotter door het verkeer kunnen gaan net owv blauwe vlaggen. Zelf moet je het zonder die blauwe vlaggen stellen omdat je maar in dezelfde ronde zit. Dit heeft natuurlijk gevolgen op je prestaties en je rondetijden. Hoe ga je dan in godsnaam prestaties kunnen beoordelen en vergelijken? :rolleyes:

Sennake
25-01-2003, 20:40
Originally posted by stijnconinx
Als je zo gaat beginnen met lootje trek dan ben je volgens mij niet meer bezig met een kampioenschap maar occasioneel kart-fun-uurtje.

Ik dacht dat dat precies de bedoeling was????

Scapa
25-01-2003, 20:45
Jullie bedoeling of die van de Mak? Want aangezien er nix gaat veranderen komt het er normaal toch niet?

ralff1
25-01-2003, 20:45
Ikwas ook van plan om mee te doen maar zou toch ook eens willen weten hoe het reglement zal zijn ;)

Sennake
25-01-2003, 20:52
Originally posted by stijnconinx
Jullie bedoeling of die van de Mak? Want aangezien er nix gaat veranderen komt het er normaal toch niet?

De bedoeling van de mensen die erover gebabbeld hebben op de algemene ledenvergadering, zijnde zowel leden als bestuursleden. Na het debat leek het er althans op dat we voor de fun gingen en niet voor de harde competitie, die trouwens alleen mogelijk is als je een bikkelhard en waterdicht reglement opstelt. Als de MAK ondertussen beslist heeft dat de "fun" achterwege gelaten wordt, kan ik daar alle begrip voor opbrengen, maar dan zou het wel op zijn minst mogen meegedeeld worden vooraleer de eerste karting begint, en lijkt het me ook logisch dat de mensen die enkel voor de fun willen karten, in dat geval afhaken. Daar kan niemand toch iets op tegen hebben?

Scapa
25-01-2003, 20:58
Helemaal niet, iedereen maakt z'n eigen rekening en als iets niet meer de moeite loont dan moet je daar je conclusies uit trekken. Wat er allemaal gezegd is weet ik niet. In mijn eerste post heb ik gewoon mijn mening gegeven. Alle ik gaan met ne maat karten in Herselt, voor de fun :D

Werner333
26-01-2003, 13:04
Ik doe in ieder geval mee.
Ik rij voor de fun en als ik iets kan leren en daardoor wat sneller kan worden, leuk meegenomen.
En het is niet omdat er niks veranderd is dat er niet naar de input geluisterd is he. :rolleyes:

R@ce@holiC
26-01-2003, 13:09
Ik doe niet mee denk ik , het is me allemaal te moeilijk gewoon , sint niklaas enzo voor ne 16 jarige hasselaar is dat allemaal wat ver zo blijkt alsk aan men pa vraag om vervoer , sorry...

Flitser
26-01-2003, 16:27
Originally posted by Sennake
Na het debat leek het er althans op dat we voor de fun gingen en niet voor de harde competitie, die trouwens alleen mogelijk is als je een bikkelhard en waterdicht reglement opstelt.

Hier wil ik toch wel even tussenkomen.
Hetgeen je hier zegt klopt toch van geen kanten Sennake.
BKRO organiseert al zes jaar een competitie ZONDER een bikkelhard reglement maar gebaseerd op wederzijds respect. De fun en het amicale hangt gewoon af van de instellingen van de piloten en dit doen ze al zes jaar en met succes .
Ik vind loting voor zo'n kampioenschap eigenlijk ook maar zever want waar komt het op neer als je heel eerlijk moet zijn? Dat de tragere piloten toch minstens één keer met een snellere kunnen samenrijden zodat ze niet steeds achteraan hangen te bengelen in het kampioenschap. Je kan moeilijk verwachten dat iemand van 100kg meedraait met de top 5.
Zelf al denken sommigen dat de top 5 nu reeds gekend is, reden te meer om dit jaar te proberen deze mensen meer weerstand te bieden.
In ieder geval; het is de mentaliteit van de piloten die een kampioenschap doet slagen of doet falen. Het zijn zij die voor de fun en voor de goede verstandhouding moeten zorgen, niet het reglement.

Sennake
26-01-2003, 16:38
Tja, ik heb andere ervaringen opgedaan. Maar als het bij jullie zo is kan ik je alleen maar proficiat wensen.

Driesco
26-01-2003, 17:06
Originally posted by Flitser
Ik vind loting voor zo'n kampioenschap eigenlijk ook maar zever want waar komt het op neer als je heel eerlijk moet zijn? Dat de tragere piloten toch minstens één keer met een snellere kunnen samenrijden zodat ze niet steeds achteraan hangen te bengelen in het kampioenschap. Je kan moeilijk verwachten dat iemand van 100kg meedraait met de top 5.


Dit is nu eens spijtig se !!
We kunnen reglementen maken bij de vleet maar waar draait het allemaal om.
Er zijn mensen van 100 kg die perfect kunnen sturen en op circuit reeds jaren bewezen hebben dat ze snel zijn. Volgens verschillende kampioenschappen ( ook die van jullie Flitser ) moeten die mensen dan maar toezien hoe iemand van 50 kg alles wint.
Nog altijd ben ik voorstander van een team met 2 waarvan het gewicht samen 150 kg is. Je kan blijven lullen zoveel je wil, indoor blijft voor de fun. Indien je toch een eerlijke competitie wil dan moet je die van de VAS maar meerijden.
Iedereen doet ongelofelijk zijn best maar iedereen wil een kampioenschap.
Maak een onderscheid, doe het voor de fun of maak een waterdicht reglement. Het verhaal van een tragere moet maar meekunnen is triestig. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand graag naar een race komt als hij of zij op voorhand weet dat hij geen kans heeft. Laat ons eerlijk zijn Flitser, indien er een race is waar iedereen ongeveer gelijk is qua gewicht en kunnen is zoiets als het jouwe mogelijk. Als het rondeverschil meer dan 5 seconden is, dan gaat het voor mij over in fun. Het is een groep vrienden van een renstal die eens gaan karten en dan is de amusementsfactor hoger dan de factor om te winnen.
Ook ik rij steeds om te winnen, en ik doe er alles voor, maar als ik eens met iemand anders kan rijden die ik nauwelijks ken dat doe ik dat met alle plezier. Een superteam samenstellen die in gans België overal gaat winnen is niet echt moeilijk hé. Je neemt 2 gasten van 50kg die zeer snel zijn en je laat ze alle wedstrijden rijden.
Geloof me, maak een onderscheid tussen fun en wedstrijden.
Mak is fun
Flitsers Race = wedstrijd
Freedom Challenge = wedstrijd
24H races = wedstrijd

En als je een reglement wil dat waterdicht is, dan moet je dat maar nemen van het WK karting. Ik denk dat vele kartings je dan liever zien verdwijnen dan komen.

Ik blijf bij het standpunt van een endurace ( 24u) met eigen karts. Pure race, mechaniek in eigen handen en 1 maal per jaar.
Spijtig genoeg is het niet voor iedereen haalbaar en daarom ook niet zo populair bij ons als in England.

Flitser
26-01-2003, 17:16
Originally posted by Sennake
Tja, ik heb andere ervaringen opgedaan. Maar als het bij jullie zo is kan ik je alleen maar proficiat wensen.

Dat kan ik me best voorstellen, maar het is dan belangrijk van de "rotte appels" er tussenuit te halen en hen op hun plaats te zetten wanneer nodig.
Sommige piloten moeten maar eens beseffen dat dit 'slechts' indoorkarting is en dat er niet voor een gouden paard gereden wordt.
Let wel: ik wil door deze opmerking (slechts indoorkarting) geen afbraak doen aan de hobby!!

Ik heb één keer zo'n race van de MAK zien doorgaan en als ik me niet vergis reed Kelly Jamers toen mee. Het kan ook zijn dat het niet eens een race van de MAK was maar er waren in ieder geval veel paddockers bij betrokken.
Man, man, man, dat de verstandhouding daar op niks trok was onmiddellijk duidelijk. Kelly met haar Yaris Cup mentaliteit (het betere duw- en trek-werk :rolleyes: ) duwde gewoon elke piloot die maar even in de weg reed van de baan waarop door de benadeelde piloten dan gereageerd werd (indien dat nog kon) door haar in de volgende bocht in de flank te grazen te nemen.

Is dat karten?
Als je zo bezig bent (geld voor elke piloot die ik daar zien rijden heb) kan je beter op de kermis met de botsautootjes gaan rijden.
Ik ben gedurende het voorbije kampioenschap één keer van de baan gereden waarop de betrokkene gewacht heeft tot ik weer vrij was omdat hij niet wou dat hij me op die manier voorbij ging. Hij is me uiteindelijk toch nog voorbij geraakt zoals het hoort maar heeft door zijn 'pauze' zijn kans gemist om nog op het podium te kunnen staan. ... Dat is pas een goede verstandhouding als je het mij vraagt.

Ik zeg nu niet dat het elke keer zo moet gaan maar in een kampioenschap waar de fun moet primeren moet je als piloot je plaats kennen en als er een veel snellere piloot achter je zit, dan laat je die voorbij en ga je op het rechte stuk niet in het midden van de baan rijden. Hetzelfde voor de snellere piloten, indien je een tragere piloot nadert hoef je niet volgas achteraan tegen die kart te rijden om te laten weten dat je er bent want dan ben je in mijn ogen een klungel.
Inzicht en respect moet er heersen.
En de bescherming rond die kart is niet omdat je dan eens tegen elkaar mag knallen maar gewoon uit veiligheid dat je niet te hard in de flexi-track vliegt als je je bocht mist. Laat die bescherminbg eens vallen... er zal veel voorzichtiger gereden worden; geloof me. En dat alleen al kan voor een betere verstandhouding zorgen.

Flitser
26-01-2003, 17:26
sorry, dubbele post :o

Flitser
26-01-2003, 17:26
Originally posted by Driesco
Dit is nu eens spijtig se !!
We kunnen reglementen maken bij de vleet maar waar draait het allemaal om.
Er zijn mensen van 100 kg die perfect kunnen sturen en op circuit reeds jaren bewezen hebben dat ze snel zijn. Volgens verschillende kampioenschappen ( ook die van jullie Flitser ) moeten die mensen dan maar toezien hoe iemand van 50 kg alles wint.
Nog altijd ben ik voorstander van een team met 2 waarvan het gewicht samen 150 kg is. Je kan blijven lullen zoveel je wil, indoor blijft voor de fun. Indien je toch een eerlijke competitie wil dan moet je die van de VAS maar meerijden.
Iedereen doet ongelofelijk zijn best maar iedereen wil een kampioenschap.
Maak een onderscheid, doe het voor de fun of maak een waterdicht reglement. Het verhaal van een tragere moet maar meekunnen is triestig. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand graag naar een race komt als hij of zij op voorhand weet dat hij geen kans heeft. Laat ons eerlijk zijn Flitser, indien er een race is waar iedereen ongeveer gelijk is qua gewicht en kunnen is zoiets als het jouwe mogelijk. Als het rondeverschil meer dan 5 seconden is, dan gaat het voor mij over in fun. Het is een groep vrienden van een renstal die eens gaan karten en dan is de amusementsfactor hoger dan de factor om te winnen.
Ook ik rij steeds om te winnen, en ik doe er alles voor, maar als ik eens met iemand anders kan rijden die ik nauwelijks ken dat doe ik dat met alle plezier. Een superteam samenstellen die in gans België overal gaat winnen is niet echt moeilijk hé. Je neemt 2 gasten van 50kg die zeer snel zijn en je laat ze alle wedstrijden rijden.
Geloof me, maak een onderscheid tussen fun en wedstrijden.
Mak is fun
Flitsers Race = wedstrijd
Freedom Challenge = wedstrijd
24H races = wedstrijd

En als je een reglement wil dat waterdicht is, dan moet je dat maar nemen van het WK karting. Ik denk dat vele kartings je dan liever zien verdwijnen dan komen.

Ik blijf bij het standpunt van een endurace ( 24u) met eigen karts. Pure race, mechaniek in eigen handen en 1 maal per jaar.
Spijtig genoeg is het niet voor iedereen haalbaar en daarom ook niet zo populair bij ons als in England.

Ik kan je grotendeels gelijk geven.
Al moet ik wel zeggen dat het dit jaar (want BKRO is niet gelijk aan Kartgrid) voor BKRO een testjaar wordt.
Het is het eerste jaar dat ze met ons zullen samenwerken en het is dankzij ons dat er dit jaar zal gekeken worden en getest worden in hoeverre het gewichtsverschil op een bepaald parcours iets uitmaakt. Er zal dan ook naar volgend jaar toe worden gewerkt om te zien hoe we het dan eventueel beter kunnen doen.

Ik rijd ook met plezier met een onbekende een race, of die nu traag is of snel, maar spijtig genoeg deelt niet elke piloot deze mening, en dan heb ik het vooral over de snellere mensen. Een trage piloot zal er nooit iets op tegen hebben uiteraard als ie met een sneller iemand kan meerijden, maar omgekeerd is het helaas niet altijd het geval.

Indoor is en blijft idd fun; maar ik hoor hier duidelijk dat het regelmatig niet zo is :(
En wat de VAS betreft: daar laat ik het "eerlijke verloop" ook wel in het midden :rolleyes: maar dat is een ander onderwerp.

Jouw idee omtrent een team waarvan het gewicht samen op 150 komt vind ik een zeer goed idee, alleen... is het realiseerbaar?

Wat het toekijken betreft van een zwaardere piloot... ik weeg ook 85kg en moet ook "toekijken" maar het is maar wat je ervan maakt, ik heb vorig jaar mijn uiterste best gedaan en ben op een vijfde plaats gestrand en daar ben ik zeer blij mee. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd zegt men wel is.

Trouwens met de stelling: het is voor de fun; dan maakt je plaats in het klassement weinig uit en ga je toch niet beginnen klagen over het feit dat je steeds laatste bent. Progressie maken is de boodschap en jezelf proberen overtreffen.?

Maarten
26-01-2003, 18:31
het fun gehalte is inderdaad belangrijk. zo zijn wij ook aan de fun cup begonnen, maar je moet er wel rekening mee houden dat het plezant moet blijven. wij gingen er ook van uit dat we gewoon wat wilden meebollen in de cup, maar na verloop van tijd ga je toch wel plezier krijgen in de competitie ook. als je gewoon meerijdt om achteraan te rijden dan amuseer je je waarschijnlijk ook, maar wanneer je die fun kan combineren, zonder te overdrijven weliswaar, met competitie dan wordt de aantrekkingskracht en fun die je eraan beleeft nog vergroot.
dus zeggen dat je puur en alleen voor de fun rijdt werk ook niet. je moet er een beetje competitie in inbouwen want anders rij je er toch maar doelloos rond.

over het gewicht van sommigen moet er ook niet gezeverd worden vind ik. die mannen weten goed genoeg dat ze niet de snelsten zullen zijn, ook al hebben ze hun talent al op circuit bewezen. ik heb al met zo iemand gesproken en die maakt daar geen probleem van. die willen zelfs niet dat er extra gewicht in de andere karts wordt gelegd. als ze sneller willen worden, dan moeten ze maar vermageren (dixit een zwaargewicht hé :D). ik kan iemand van 50kg op een recht stuk ook alleen zien wegrijden, maar op den duur legt ge u daarbij neer en dan is dat allemaal geen probleem.

laat ik het houden op: het is voor de fun, maar zie dat er nog een competitief element bijzit om het nog plezanter te maken!

Driesco
26-01-2003, 18:47
We gaan er zienderogen op vooruit. Nog 20 posts en we hebben een reglement.

Wat die 150 kg betreft, heel simpel, zonder lood. Een team MOET samen 150 kg wegen. Ikke bv 70, dan moet ik op zoek gaan naar een piloot van 80 voila.
Elk team heeft dan geen voor-of nadeel meer.

Da is hier toch nog al eens fun hé mannen. Der is nog niks begonnen en we zijn weeral bezig.
Bij mij is het simpel. Ik wil 10 kartings rijden in 2003.
Het beste reglement wint want ik wil winnen :) met of zonder babe in mijn team :):)

flugel
26-01-2003, 19:05
Bon, deze discussie had eigenlijk een paar maanden vroeger moeten plaatsvinden. Voor mijn part mocht er een zekere competitie zijn (als je eerlijk bent kom je niet enkel voor de fun karten eh, iedereen wint graag), maar om zoiets eerlijk te laten verlopen moet men eerst wel kiezen wat men wil, een individueel kampioenschap of een teamkampioenschap (dit was verleden seizoen niet duidelijk). Ik ben meer voorstander van een teamkampioenschap met punten per team en niet per piloot, want dit gaf op het einde van vorig seizoen een vertekend beeld. Loting van teams klinkt goed maar is niet noodzakelijk vind ik, je leert ook mensen kennen op andere manieren (en als je dan slecht rijdt kan je het op de je gelegenheidsteammate steken, daar leer je ook nie veel van)
Maar een teamkampioenschap wil zeggen iedereen verplicht met 2 en daar wringt het schoentje vrees ik, ik wil geen mensen aanvallen maar waren de 1sten verleden jaar geen mensen die alleen reden?
Die loting voor een wedstrijd voor de startgrid vond ik ook niet dat, laat iedereen gewoon zijn tijd rijden (bij die loting worden trouwens ALTIJD vragen gesteld)
Voor de rest was de sfeer verleden jaar altijd wel in orde, maar alles kan beter hé...

en flitserke, hebt gij iets tegen Kelly of wa?

Flitser
26-01-2003, 19:16
Originally posted by flugel
en flitserke, hebt gij iets tegen Kelly of wa?

Neen, helemaal niet, maar wel tegen haar rijstijl die zoals ze zelf ook zegt uit de Yaris Cup komt.
Een tik hier, een tik daar, ik vraag me af hoe ze zou rijden als de bescherming rond de karts wegvalt zoals bij echte karts. Twee ronden en ze rijd met een kromme achteras als ze hetzelfde rijdgedrag vertoont , daar ben ik zeker van.
Verschil is dat sommigen niet beter weten, maar Kelly weet duidelijk wat ze doet en bij wie ze het kan doen.
Ze heeft anderhalve ronde achter mij gehangen zonder me te raken tot ik haar voorbij liet, tien meter verder hangt ze nog geen 2 bochten achter een ander en de volgende bocht staat ie al achterstevoren. Ik heb ook ogen in mijn hoofd zitten hoor :rolleyes:

flugel
26-01-2003, 19:23
't is niet omdat je yaris cup rijdt dat je daardoor brutaler rijdt, en zoals je zelf zegt ze doet dat niet bij iedereen... mijn gedacht rijden er veel rond die denken dat ze kunnen karten en veel ergere stoten uithalen zenne

Flitser
26-01-2003, 19:30
Originally posted by flugel
't is niet omdat je yaris cup rijdt dat je daardoor brutaler rijdt, en zoals je zelf zegt ze doet dat niet bij iedereen... mijn gedacht rijden er veel rond die denken dat ze kunnen karten en veel ergere stoten uithalen zenne

Jullie spreken elkaar tegen nu, het is zij zelf die me gezegd heeft dat ze rustiger moet rijden dan dat ze normaal gewoon is in de Yaris Cup.
Het gaat er niet om welke stoten anderen uitsteken, het gaat erom dat ze weet wat ze doet terwijl die anderen gewoon niet beseffen waar ze mee bezig zijn.
De eerste die mij twee tikken geeft zoals ik het haar heb zien doen die vliegt bij de derde zelf de kant in en dat zweer ik je.
Die dingen dienen daar niet voor en iemand die goed weet waar ie mee bezig is moet dan ook niet gaan profiteren van die bumpers; die dienen voor de veiligheid en niet als 'stootram'.

Het feit dat ze dat niet bij iedereen doet keur ik zeker niet goed, indien ik bij haar had kunnen aanpikken had ik haar van hetzelfde laken een broek gegeven zoals zij die anderen aanpakte, en dat ondanks het feit dat ze mij "gespaard" had.

Maar daar gaat de topic nu niet over, terug naar de MAK-kartings :cool:

flugel
26-01-2003, 19:48
just :)

Driesco
26-01-2003, 20:28
Botsen is voor mietjes, rijden voor venten.

Wat de Mak betreft horen we het wel. Waarschijnlijk ergens in de loop van volgende week denk ik.
Voor de rest wens ik nu iedereen al succes in 2003, ook diegenen die alleen rijden.
Als het in teamverband is zal ik met Giovanni of Vicky rijden. Als het om te winnen is ook, en voor den drink met Werner en Pascal.:)

Werner333
26-01-2003, 22:21
Originally posted by Driesco
en voor den drink met Werner en Pascal.:)

En daarmee zitten we terug ontopic. :D :D :D

Speesman
27-01-2003, 02:58
Ik ga in ieder geval ook meerijden (en ook eentje meedrinken :) ). Hopelijk horen we in de loop van deze week iets meer. Ik ga me in ieder geval proberen goed te amuseren en ben er vrij zeker van dat da ook wel zal lukken.

Benklak
27-01-2003, 18:52
Originally posted by Sennake
De bedoeling van de mensen die erover gebabbeld hebben op de algemene ledenvergadering, zijnde zowel leden als bestuursleden. Na het debat leek het er althans op dat we voor de fun gingen en niet voor de harde competitie, die trouwens alleen mogelijk is als je een bikkelhard en waterdicht reglement opstelt. Als de MAK ondertussen beslist heeft dat de "fun" achterwege gelaten wordt, kan ik daar alle begrip voor opbrengen, maar dan zou het wel op zijn minst mogen meegedeeld worden vooraleer de eerste karting begint, en lijkt het me ook logisch dat de mensen die enkel voor de fun willen karten, in dat geval afhaken. Daar kan niemand toch iets op tegen hebben?
Ik begrijp ni hoe je kan beweren dat de formule van vorig jaar geen fun was! Je moet een gezonde mix hebben van competitie en fun. Door de startplaatsen te loten lijkt me de mix competitie fun heel geslaagd. Anders ga ik met een paar van mijn maten is 2x een kwartierke karten en dan heb ik het mak-kamp ni meer nodig! Zijt ma zeker dat er zonder enige vorm van een beetje competitie heel wat afhaken, want dan kan je evengoed met eigen maten is gaan rijden...of beter een pint gaan pakken das ook fun. Karten is nu éénmaal een beetje competitie en voor mij was het eerste kart-seizoen van de mak zeker niet overdreven competitie-gericht!

Greetzzz

Driesco
27-01-2003, 19:02
Da is zeker waar, maar het is goed en de goede intenties mogen niet verloren gaan na enige tijd.
Het reglement schijnt klaar te zijn, waarom dan niet doorsturen ?

Maarten
27-01-2003, 22:11
Originally posted by Driesco

Het reglement schijnt klaar te zijn, waarom dan niet doorsturen ?

terechte opmerking, we zullen er eens wat druk achter zetten seh :D

:+ bende hooligans :+

Sennake
28-01-2003, 00:08
Originally posted by Benklak
Ik begrijp ni hoe je kan beweren dat de formule van vorig jaar geen fun was! Je moet een gezonde mix hebben van competitie en fun. Door de startplaatsen te loten lijkt me de mix competitie fun heel geslaagd. Anders ga ik met een paar van mijn maten is 2x een kwartierke karten en dan heb ik het mak-kamp ni meer nodig! Zijt ma zeker dat er zonder enige vorm van een beetje competitie heel wat afhaken, want dan kan je evengoed met eigen maten is gaan rijden...of beter een pint gaan pakken das ook fun. Karten is nu éénmaal een beetje competitie en voor mij was het eerste kart-seizoen van de mak zeker niet overdreven competitie-gericht!

Greetzzz

Heb ik dat gezegd? Dacht ik niet hoor! Maar dat neemt niet weg dat er op de algemene ledenvergadering zaken besproken zijn die het geheel nog meer fun kunnen maken. Er zijn ideeën geöpperd en voorstellen gedaan. En nu heb ik weer gehoord dat er wél rekening mee gehouden gaat worden. In dat geval kan je natuurlijk wel op mijn deelname rekenen (niet dat dat zoveel uitmaakt maar allee). Het enige wat hier idd broodnodig is, is een officiëel bericht van de karting-cel van de MAK (of van het bestuur van de MAK voor mijn part) die aan iedereen meedeelt waar het op aankomt! Wat je zegt over "anders heb ik het MAK-kamp niet meer nodig" is maar al te waar, er zijn nog andere clubkampioenschappen en ik ga niet onder stoelen of banken steken dat ik me ondertussen ook al ingeschreven heb voor een andere karting-competitie, waar de kaarten al wél op tafel liggen. De MAK-karting kan er eventueel nog wel bij, maar dan zal het toch niet te lang meer moeten duren. Ieders kalender begint zich immers goed te vullen...

Flitser
28-01-2003, 15:53
Aangezien er blijkbaar toch iets mag gezegd worden over andere kampioenschappen: Kartgrid organiseert dit jaar samen met BKRO het BKRO-kampioenschap 2003.
Meer info vindt je HIER (http://kartgrid.be/phpBB/viewforum.php?f=14).
Voor vragen en inschrijvingsformulieren: Flitser@kartgrid.be

airco
28-01-2003, 16:17
Originally posted by Flitser
Aangezien er blijkbaar toch iets mag gezegd worden over andere kampioenschappen

waarom zou dat niet mogen ...
is nooit verboden geweest imho

Sennake
28-01-2003, 16:34
Originally posted by Flitser
Aangezien er blijkbaar toch iets mag gezegd worden over andere kampioenschappen: Kartgrid organiseert dit jaar samen met BKRO het BKRO-kampioenschap 2003.
Meer info vindt je HIER (http://kartgrid.be/phpBB/viewforum.php?f=14).
Voor vragen en inschrijvingsformulieren: Flitser@kartgrid.be

De Paddock is geen dictatuur hoor ;)

Bart.Vandecavey
28-01-2003, 16:41
Originally posted by Sennake
De Paddock is geen dictatuur hoor ;)

Meer een oligopolie :+

laurent
28-01-2003, 17:15
oligop-olie?
is da zo niks voor uw haar of om mee te masseren of zo?

btw, kans zit er in da'k er wel ben voor de eerste wedstrijd, aangezien alle hotels vol zitten :s

Spitty
28-01-2003, 21:27
Beste mensen, MAK'ers, piloten, vrienden, enz...

na dit alles gelezen te hebben ben ik diep teleurgesteld in de mentaliteit van...., waarmee ik wil zeggen "wij dachten" dat het voor de fun was, nu het IS ook voor de fun "de fun" moet niet door het reglement of door het circuit of door de organisatie of het eender wat gemaakt worden. de fun moet door en onder de piloten gemaakt worden.
Een reglement is er om gerespecteerd te worden, is het nu een goed of een slecht reglement. Er is gevraagd naar de mening van... maar wil niet zeggen dat die bepaalde meneing of suggestie een feit zal worden, er zal ZEKER naar geluisterd worden en wie weet. Jullie moeten ook verstaan dat ik niet zomaar het reglement kan veranderen wanneer het mij of jullie uitkomt (na beraadslagen met het voltallige bestuur) anders kan ik beter het reglement door de piloten laten opmaken, vorig jaar is het één maal gebeurt omdat het een noodzakelijk kwaad was. Nu om de sfeer nog een klein beetje leuk te houden wil ik de 1ste wedstrijd officieel aankondigen die zal doorgaan op JPR op 8 februari
-19u30 aanwezig
-20u15 chrono's
-20u30 start
21u30finish
inschrijven: serge.huybrechts1@pandora.be of 0497/ 55 00 52 of fax 015/61 39 46
Het officieel reglement te verkrijgen op 8 feb. op de eerste wedstrijd. Het zal ook hier vrijdag 7 feb online te lezen zijn!

DAARBIJ: FUIF 2de NACHT VAN DE SNELHEID!op 22 februarie in kelder van BOUSHJKAMMEREE in Mechelen aan 't stantion.
verdere info volgt.


B.T.W. er zijn mensen die kunnen verhuizen en daardoor nog geen TELENET aansluiting meer hebben, MET OF ZONDER PC!!!!!!

Spitty
29-01-2003, 00:13
Definitie reglement (Van Dale): (o.; -en; -je) (< Fr. règlement): geheel van bepalingen of voorschriften die bepaalde personen, de leden van een organisatie (vereniging, corps) in acht moeten nemen.
Definitie reglement (MAK Karting Team): iets waar veel over gezeverd wordt, iedereen gewijzigd wil zien, niemand uiteindelijk tevreden over is "and it can really suck the fun out of a room".
Er is naar meningen gepolst, er zijn suggesties gekomen en er is ongelofelijk veel geleuterd via telefoon, mail en via internet met de mensen die actief bij de Mak (en dus niet alleen bij de cel Karting). "Never change a winning team" was de conclusie. Waarom het reglement veranderen als we vorig jaar zoveel succes boekten met de bestaande formule? Ok, niet iedereen was (of is) tevreden. Als het over reglementen gaat, bereik je nooit tevredenheid bij iedereen. Maar we staan nog altijd open voor suggesties. 1 december zou daarvoor de ideale gelegenheid kunnen geweest zijn.

Spitty
05-02-2003, 01:10
Reglement MAK klubkampioenschap indoorkarting 2003

Betekenis van de vlaggen:

*Blauwe vlag: verplicht doorgang verlenen aan een snellere deelnemer.
* Gele vlag: verplicht vertragen en NIET meer voorbij steken.
* Rode vlag: onmiddellijk stoppen.
* Zwarte vlag: 1x is een verwittiging 2xbetekentuitsluiting,onmiddellijk het circuit verlaten.
* Geblokte vlag: finish, einde van de wedstrijd.

1. Je kan enkel deelnemen als je lid bent van de MAK, je kan aan 2 wedstrijden deel nemen zonder lid te zijn, de 3de wedstrijd moet je lid worden. Inschrijven is iedere wedstrijd mogelijk.

2. Een wedstrijd zal 70 min. duren, waarvan 10 min. verkenning en 60 min. wedstrijd.

3. Er zijn 8 wedstrijden voor het kampioenschap voorzien, waarvan 7 weerhouden voor het klassement, d.w.z. de slechtste uitslag valt weg. Het kampioenschap omvat 8 wedstrijden. Om in aanmerking te komen voor het klassement moet je aan min. 6 wedstrijden deelgenomen hebben.

4. De piloot(en) met het meest aantal punten behaalt de overwinning.


5. Een team bestaat uit min. 2 of max 3 piloten, de punten worden aan de piloten individueel toegewezen.

6. De teamsamenstelling gebeurt elke wedstrijd door loting d.w.z. dat elke piloot iedere race met een andere teamgenoot rijdt.

7. De startopstelling wordt bepaald door de snelste kwalificatieronde.

8. De piloot die de kwalificaties beëindigd neemt ook de start.

9. Elke piloot MOET minimaal 40% van de totale rijtijd gereden hebben. (=24min./piloot bij een 1uur race) Indien deze regel niet gerespecteerd wordt, is er een verwijzing naar de laatste plaats in de uitslag (dus het min. aantal punten)


10. De pits maakt GEEN deel uit van het circuit (dus langzaam rijden).

11. Botsen is ten strengste verboden (met uitsluiting tot gevolg).

12. Gevaarlijk of onsportief rijgedrag wordt bestraft. Deze piloot wordt dan naar de laatste plaats van de wedstrijd uitslag verwezen.(krijgt het min.aantal punten) wees dus hoffelijk en sportief voor uw medepiloten.

13. Volg altijd de richtlijnen van de baancommissarissen zonder tegenspraak.

14. De karting is geen leerschool voor stuntpiloten..

15. Het dragen van helm en overall is verplicht (zijn ter beschikking ter plaatse).

16. Iedere deelnemer rijdt op eigen verantwoordelijkheid.

17. Dames en heren rijden in dezelfde wedstrijd en voor hetzelfde klassement.

18. Er mag enkel van kart gewisseld worden als gevolg van een mechanisch defect.

19. Iedere deelnemer dient op het meegedeelde tijdstip ter plaatse te zijn, wie de briefing niet bijwoont neemt ook NIET deel aan de wedstrijd.

20. De wedstrijd staat onder toezicht van 2 commissarissen van de MAK.

21. Betalen gebeurt ter plaatse, om betwistingen te vermijden.

22. Inschrijvingen moeten uiterlijk 6 dagen vóór de wedstrijd op het volgend adres zijn: telefoneren, faxen, e-mailen, of opsturen

23. De raad van beheer van de nationale autorenstal MAK is ten allen tijde gemachtigd over eender welke discussie een beslissing te nemen en een wijziging aan dit reglement aan te brengen


De wedstrijden zullen doorgaan op de volgende data. Locaties zijn nog niet allemaal gekend .

8 februari
8 maart
5 april
17 mei
29 juni
6 september
11 oktober
15 november


Serge Huybrechts
Hoogstraat 37
1980 Zemst
Tel. 0497/ 55 00 52
Fax 015/ 61 39 46
E-mail: serge.huybrechts1@pandora.be


VEEL KARTPLEZIER

Het bestuur

Sennake
05-02-2003, 09:55
Nu zijn we er zie ;)
Count me in! De data zijn reeds ingevuld op de Paddock-kalender.

Driesco
05-02-2003, 10:18
Count me in, ik vul alle data in op onze website.

Mistery
05-02-2003, 16:31
Beter reglement en een goede kalender !
Net zoals de organisatoren van de Mistery Bokken Cup , door wedstrijden op zondag te plannen, niet in het vaarwater van MAK komen, zijn we blij te kunnen vaststellen dat ook van de kant van MAK hiermee rekening werd gehouden. Dit feit biedt dus aan velen de mogelijkheid om aan de beide Karting Cups mee te doen, wat enkel de optimale sfeer maar kan ten goede komen !

Driesco
05-02-2003, 17:17
29 juni lijkt me foutje te zijn. Touring Cup Zolder en een zondag.

Het kan zijn, maar dan moet ik al forfait geven voor 2 wedstrijden.
8 maart voor mij onmogelijk door werkverplichtingen in Duitsland.

Website aangepast :

Alle data van de races staan hier (http://www.touringcup.com/Data.htm)

Sennake
05-02-2003, 18:02
Originally posted by Mistery
Beter reglement en een goede kalender !
Net zoals de organisatoren van de Mistery Bokken Cup , door wedstrijden op zondag te plannen, niet in het vaarwater van MAK komen, zijn we blij te kunnen vaststellen dat ook van de kant van MAK hiermee rekening werd gehouden. Dit feit biedt dus aan velen de mogelijkheid om aan de beide Karting Cups mee te doen, wat enkel de optimale sfeer maar kan ten goede komen !

Idd, ik ga dit seizoen 2 Cups meerijden... Amai mijn aaarmen! :D

Spitty
05-02-2003, 23:14
idd driesco foutje van mij, zullen we het verschuiven naar 15 juni??????
iedereen akkoord???? :no:

nu jullie je zin hebben, hoop ik dat er een fair, leuk en héél leuk kartseizoen voor de boeg staat.

greetz en wrijf jullie beentjes en armpjes maar goed in zenne.

Sennake
05-02-2003, 23:26
Originally posted by Spitty
idd driesco foutje van mij, zullen we het verschuiven naar 15 juni??????
iedereen akkoord???? :no:


You are the boss, maar 15 juni = Le Mans en daar gaan veel MAK-karters naartoe hoor...

Spitty
05-02-2003, 23:31
Goed dan stel ik voor dat we 8 februari (zat. dus) de koppen eens bij elkaar steken en samen een datum uitzoeken.

Driesco
06-02-2003, 08:17
Das pas democratie, nu de referenda toch afgeschaft zijn in België effe allemaal onze agenda bij elkaar leggen zaterdag.

Met persoonlijke dingen hoeff je geen rekening te houden, maar als het races zijn.

Toch bedankt dat je het wil doen

ps gisteren effe gaan trainen
tijden reeks 1- 52"37
tijden reeks 2- 52"29

Spitty
07-02-2003, 13:17
AANDACHT,

missen is menselijk:

puntje 5 ven het reglement veranderd

alle teams bestaan uit 2 piloten niet meer niet minder.

ook een wedstrijd bestaat uit 70 min, waarvan 10min. chrono's en 60 min wedstrijd.

dank U voor uw aandacht!!!!

vragen of opmerkingen? bel of mail gerust

kartmonster
07-02-2003, 20:13
ik zen weer van de partij.
De De Weerdten zullen zich dit jaar eens laten gelden zie

Maarten

If I die before I Wake, atleast in heaven I can race