PDA

View Full Version : geweldig....


siggy
22-12-2002, 21:46
Nou dat was een korte race, kwalificeerde me als derde had na 5 minuten in de kwali al een lock-up van mijn systeem (nog nooit gehad in gpl) en in de race nam ik meteen de leiding en in ronde 2 maakte tim (dacht ik, iig vanhee) een nogal botte fout door zich behoorlijk te verremmen bij de ingang van de esses (t2) ik ging naar buiten zodat hij me niet ramde maar hij ramde blijkbaar wel de muur ofzo dus ik had een gat van 4 seconde ofzo en wilde net het rechte stuk op sturen en jawel, mijn 2e lock-up van de avond........


niet te geloven, ik race al 2 jaar online gpl en dit is me nog nooit gebeurt.........Ik hoop dat het iif niet aan die server ligt anders heeft men een deelnemer minder op de 29ste.... bah

Timpreza
22-12-2002, 23:58
Jammer van die disco Stefan. Het zou me verwonderen dat dat aan de server zou liggen. Er zijn bij ons daarmee iig nog geen problemen mee geweest, en die server dient voor verschillende andere leagues. Het was geestig racen tegen u, maar idd jammer van mijn fout. moest niemand voor me gereden hebben gin ik het kunnen redden, maar ik heb hem in een spin gegooid om je te ontwijken.

Obi-Jan
23-12-2002, 01:38
Verdorie Stefan, da's spijtig. Ge waart "on the pace".

Zoals den Tim al zei, zou me verbazen moest dat aan de server liggen. 2.Vege doet reeds drie jaar dienst als league server en hoewel er ondertussen verscheidene racers een CTD probleem gehad hebben (inclusief mezelf), werd de oplossing telkens lokaal gevonden.

Mijn probleem was gelinked aan GPLEA enhanced autos. De beta Cooper en v1.0 Ferrari deden mijn spel crashen vanaf dat er eentje in mijn persoonlijke replay terecht kwam. Latere versies heb ik nog niet geprobeerd.

Jan.
=----

siggy
23-12-2002, 08:15
sorry voor mijn reactie hierboven, gelukkig vatten jullie het niet zo persoonlijk op :)

Is het een mogelijkheid dat er twee versies van le mans zijn? Zo ver ik weet heeft dsz het ook een keer gehad met goodwood, toen kreeg het halve veld (van 18 man) een disco.

Mario
23-12-2002, 09:25
Mijn race viel nogal tegen.

Eerst twijfelde ik tussen BRM en Cooper, maar gezien het verschil met de voorlaatste (ik koos uiteindelijk Cooper om zo voor een mooi gevarieerd startveld te zorgen, want ik rij sowieso mee voor spek en bonen) ga ik maar voor de BRM. Ik hou me aanbevolen als er mensen zijn die BRM set ups voor Le Mans hebben (in het bijzonder websites waar je die van Huttu of Ehnström kunt inladen).

De Cooper dus. Een drietal rondjes gereden, waarvan een met m'n zoon op schoot, maar daar heeft niemand last van gehad. Het mannetje hield zich mooi kalm en ik keek wel in m'n spiegels. Het verschil met de voorlaatste was zoiets van een 10 seconden. De helft zal wel voor rekening zijn van de Cooper, de andere helft van mezelf, want ik ben niet zo vertrouwd met Le Mans (toch niet genoeg om overal de limieten te kennen).

Bij de start kom ik de eerste meters goed weg, en ik kom op gelijke hoogte met de bolide voor me (een BRM). Dan trekt m'n auto plots naar rechts en ik raak de BRM'er vol. Beide een shift-r, maar bij mij stond m'n klavier nog in chat-modus, dus ondanks m'n geram op de toetsen, verschenen er enkel r'en :rolleyes: . Uiteindelijk viel m'n frank en met een fameuze achterstand en maar zonder te shift-r'en reed ik verder. Ergens in de eerste ronde heb ik er hem dan toch nog ergens tegen gezet, zodat ik wèl tot de noodoplossing moest overgaan.

Daarna op 40 seconden en vervolgens meerdere ronden op 50 seconden of daaromtrent op de BRM'er gereden. Dat tot m'n computer begon te pruttelen (op de Mulsanne), waardoor m'n beeld aardig begon te stotteren. Het ging goed tot na Indianapolis (denk ik; ik reed toch maar wat trager om in ieder geval een ongeval te vermijden), maar bij de snelle links-rechts-combinatie ging het goed fout. Ik bleef op m'n rug liggen, maar shift-r haalde niets uit, evenmin als esc :confused:. Ik overwoog een tijdje maar gewoon een reset van m'n computer, maar toen kwamen twee langs om me te dubbelen (weet niet of ze m'n Cooper hebben zien liggen) en plots werkte shift-r opnieuw. Vaag. Dan maar de resterende anderhalve ronde afgewerkt, maar zonder er veel plezier in te hebben.

Hopelijk gaat het zondag iets vlotter. Proficiat Tim :).

Timpreza
23-12-2002, 11:26
@ Siggy: Ik heb geen weet van een andere versie van Le Mans, maar anders kun je eens even op onze site kijken, onder de pagina van Le Mans staat site met de juiste versie gelinkt.

@ Mario: Ik heb u zien staan in de replay aan de start... Ik dacht van wat staat die daar in godsnaam te staan :)
ivm met dat plotse trager lopen en niet kunnen resetten: hoogstwaarschijnlijk draaide er een programma op de achtergrond. (update van virusscanner of iets dergelijks?) We hebben al een degelijk probleem gehad op de VRL met iemand die niet meer kon resetten omdat een ander programma in gang geschoten was op de achtergrond.

Obi-Jan
23-12-2002, 14:30
Er is een "nacht"-versie van Le Mans, maar zover ik weet is die multiplayer compatible. Op de Vege staat in ieder geval de "dag" versie (heb ze er zelf op gezet).

Wat al een paar keer voorgekomen is en tot de meest waanzinnige taferelen kan lijden is het niet vervangen van een pre-release versie van een baan door de definitieve. Op Reims, bvb, leidde dit ertoe dat degenen die de pre-release gebruikten dwars op de baan getekend werden en zo het parcours aflegden, hierbij een rookgordijn van formaat achterlatend. :D

siggy
23-12-2002, 16:55
lol, is het mogelijk dat ik de komende week op de vegedetail server nog wwat kan testen en oefenen?

Timpreza
23-12-2002, 23:39
Wij gebruiken de Vegeserver enkel de zondagavond, dus dat word moeilijk. Meestal hosten we gewoon zelf eens een sessie op VROC als we zin hebben. pw is meestal test.

Obi-Jan
24-12-2002, 04:13
We kunnen de Vege gebruiken om te testen voor zover er geen league gebruik van maakt.

Probleem is wel dat de server voor de rest geen repeterend schema van parcoursen afwerkt waar geinterresseerden kunnen aanloggen en enkele rondjes draaien als het hun uitkomt. We moeten een tijdstip afspreken en een race op poten zetten.

Jan.
=----